Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2007, 14:05   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Woestijnvis heeft ook ongelofelijk kwalitatieve programma's gebracht, zo duur vindt ik alles niet in dat opzicht.
Als het met eigen mensen kan van de VRT even goed en goedkoper kan, betalen ze wel teveel.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 14:14   #22
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als het met eigen mensen kan van de VRT even goed en goedkoper kan, betalen ze wel teveel.
Zever in pakskes.
Die mensen zouden NOOIT bij de VRT zijn gebleven.

Het wordt hoog tijd dat u enige tijd op de productieafdelingen van zowel de VRT als Woestijnvis doorbrengt. U zou dergelijke zever niet uitkramen...

En FYI, ik wéét uit eerste hand waarover ik praat.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 14:21   #23
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin! De VRT is verbeterd door het depolitiseren van het management. Dit door CVP minister Vanrompuy midden de jaren 90.
De komst van Tony Mary heeft die verzelfstandiging, en het vertrouwen van de overheid beschaamt!

Man bijt hond kon perfect door eigen personeel worden gemaakt, gezien Woestijnvis allemaal ex VRT personeel is.
Maar voor de poen zijn ze een extern productiehuis begonnen.

Eigenaardig eigenlijk dat rood pietje die privatisering staat te verdedigen!
Ik verdedig enkel dat Woestijnvis heel goede programma's maakt. En niet omdat dat een privaat productiehuis is.

Laatst gewijzigd door Pietje : 10 oktober 2007 om 14:22.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:23   #24
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Wat is daar aan de hand met woestijnvis. Ik heb daar wel oppervlakkig iets van gehoord.
Oud 10 oktober 2007, 15:29   #25
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Woestijnvis heeft ook ongelofelijk kwalitatieve programma's gebracht, zo duur vindt ik alles niet in dat opzicht.
Stel je voor dat een Engelsman dergelijke vulgaire verdachtmakingen zou maken over de BBC. Hij werd gelyncht.
Oud 10 oktober 2007, 15:47   #26
jukke
Burger

Standaard

Kan iemand mij het mediadecreet eigenlijk eens uitleggen? Specifiek de rol van productiehuizen. Ik heb vaag in mijn geheugen ergens iets staan dat een van de twee soorten omroepen verplicht waren om met productiehuizen te werken (met uitzondering van nieuws). Waren dit de publieke of private omroepen?

PS: los van de discussie of Woestijnvis zoveel geld kan opstrijken van de VRT zou iedereen eens een zakelijke bedenking mogen maken. Met het uitgeven van veel geld aan derden kan je vaak goedkoper afzijn dan het werk zelf te doen. Een mooi voorbeeld hiervan is de logistieke sector. Logistieke bedrijven werken trouwens op dat principe: heel veel geld krijgen van een bepaalde firma om de verdeling van hun producten te doen en toch zo geld besparen voor die bepaalde firma.
Oud 10 oktober 2007, 16:03   #27
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Zever in pakskes.

Het wordt hoog tijd dat u enige tijd op de productieafdelingen van zowel de VRT als Woestijnvis doorbrengt. U zou dergelijke zever niet uitkramen...

Kom kom, niet zeveren hé! Al die gasten van woestijnvis hebben hun stiel geleerd na het rits en conservatorium in de VRT. Dit omdat ze de kans hebben gekregen bezig te zijn met experimentele creatie. Dit bestaat niet meer.

De VRT had de beste geluids en beeld technischi, beste acteurs, beste muziekanten, beste regisseurs.
Dit is bij de VRT volledig verdwenen want nu is de eerste vraag die ze stellen “kijkcijfers en dollartekens”!

U moet me de VRT niet leren kennen! Ik weet wat de BRT BRTN en VRT hebben voortgebracht. Zonder die kans die ze in de VRT hebben gekregen zou woestijnvis en studio 100 nooit zijn ontstaan.

Wanneer de VRT niet zou in zee gaan met externe productiehuizen, zouden ze niet kunnen vertrekken want ze zouden niet bestaan.

Laatst gewijzigd door giserke : 10 oktober 2007 om 16:06.
Oud 10 oktober 2007, 16:23   #28
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Met alle respect hoor...maar nu heeft GB wel het ideale momentum om eens grote kuis te houden binnen de VRT en die van onder tot boven te "objectiveren".
Argumenten
A/ kontrakten als die van woestijnvis
B/ Moermansk is weg wegens corruptie
C/ er is geen Verhofstadt of regering die hem kan dwarsbomen

Het zou van minimale consequentie getuigen moest de mediaminister nu eens de vinger op de echte wonde leggen.
Dat hij maar eens een externe audit laat doen welke de "eigenlijke" motieven waren waarom woestijnvis zoveel geld (en macht) heeft gekregen.
Laat nu maar eens een evaluatie doen waarom tot 80% van de journalisten van linkse tot extreem linkse ideologie zijn.
Laat de officiële cijfers maar komen. Waarom worden bepaalde partijen gewoonweg geweigerd, of enkel negatief in beeld gebracht (ook door woestijnvis)?
Dit geld niet enkel voor het VB hoor...maar ook voor de CD&V én de NVA.

"Hier ons geld wanneer onze objectieve openbare omroep"
je hebt groot gelijk DIT is hét moment voor een grote opkuis bij de VRT.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:25   #29
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik verdedig enkel dat Woestijnvis heel goede programma's maakt. En niet omdat dat een privaat productiehuis is.

Is een dergelijke opvatting niet heel subjectief ? Er zijn een paar programma's die ik goed vind, maar andere vind ik gewoon ergerlijk. Er is bovendien sprake van behoorlijk wat inteelt. i
Oud 10 oktober 2007, 16:32   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Is een dergelijke opvatting niet heel subjectief ? Er zijn een paar programma's die ik goed vind, maar andere vind ik gewoon ergerlijk. Er is bovendien sprake van behoorlijk wat inteelt. i
De beoordeling van een TV-programma is uiteraard altijd subjectief, maar voortgaande op de kijkcijfers denk ik niet dat ik met mijn mening alleen sta.
"Man bijt Hond" is in al zijn eenvoud al 10 jaar onafgebroken een mega-succes. Verder waren/zijn er "Schalkse Ruiters", "De Laatste Show", "De Slimste Mens", "Het Geslacht De Pauw", "De Twaalf werken", "Het Eiland", "In de Gloria"............enz enz. Dit succes kan geen toeval meer zijn.

Laatst gewijzigd door Pietje : 10 oktober 2007 om 16:33.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:35   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De beoordeling van een TV-programma is uiteraard altijd subjectief, maar voortgaande op de kijkcijfers denk ik niet dat ik met mijn mening alleen sta.
"Man bijt Hond" is in al zijn eenvoud al 10 jaar onafgebroken een mega-succes. Verder waren/zijn er "Schalkse Ruiters", "De Laatste Show", "De Slimste Mens", "Het Geslacht De Pauw", "De Twaalf werken", "Het Eiland", "In de Gloria"............enz enz. Dit succes kan geen toeval meer zijn.
"De paarse show" was een betere naam geweest voor dat programma.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 16:37   #32
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
"De paarse show" was een betere naam geweest voor dat programma.
Zelf gevonden?
Oud 10 oktober 2007, 17:08   #33
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Zelf gevonden?
Ah komaan Praetorian, meest gevraagde gast: Steve Stevaert (14X !!), nummer 2: Bert Anciaux, en er waren nog heel wat politici (van de juiste partijen natuurlijk) in de Laatste Show te gast.

Sorry, mijn mening is (allang) dat politici niet thuishoren in dergelijke programma's. En als het dan echt moet, dan zouden ze op zijn minst niet moeten toegeven aan hun eigen voorkeuren, politici van het Vl. Belang werden en worden nl. nooit uitgenodigd.
Oud 10 oktober 2007, 17:09   #34
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Kom kom, niet zeveren hé! Al die gasten van woestijnvis hebben hun stiel geleerd na het rits en conservatorium in de VRT. Dit omdat ze de kans hebben gekregen bezig te zijn met experimentele creatie. Dit bestaat niet meer.

De VRT had de beste geluids en beeld technischi, beste acteurs, beste muziekanten, beste regisseurs.
Dit is bij de VRT volledig verdwenen want nu is de eerste vraag die ze stellen “kijkcijfers en dollartekens”!

U moet me de VRT niet leren kennen! Ik weet wat de BRT BRTN en VRT hebben voortgebracht. Zonder die kans die ze in de VRT hebben gekregen zou woestijnvis en studio 100 nooit zijn ontstaan.

Wanneer de VRT niet zou in zee gaan met externe productiehuizen, zouden ze niet kunnen vertrekken want ze zouden niet bestaan.
Euhm...
Wat zou VTM gedaan hebben zonder de ouwe rotten in het vak... of de Wouters van het Nieuws?
Wat zou Q-music gedaan hebben zonder Ornelis, Deckers en Oosterlynck?
Wat zou 4FM nog betekend hebben zonde Demarré?

Kijk, heel wat mensen van de VRT zijn naar andere netten vertrokken omdat ze er te weinig verdienden. Dit zou ook zijn gebeurd met de mensen die nu verdwenen zijn in die productiehuizen.
Woestijnvis zat in 2004 zowel met de VRT als VMMa rond tafel. De beste partij heeft het gehaald. Voor Woestijnvis is het gelijk of ze nu op de Vmma komen of de VRT als ze maar winst maken.

U kan toch wel verwachten dat top-televisiemakers verkiezen om hun talent met hun portefeuille te verbinden. Dat doen alle mensen... of welke ingenieur is bereid de functie van ingenieur te vervullen voor 1500€ brut in de maand?
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 10 oktober 2007 om 17:32.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 17:24   #35
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes.

Juist, creatieve geesten kunnen nooit gedijen in het verstikkend klimaat van de VRT. Wat Woestijnvis - aan zeer aanvaardbare prijzen, blijkt nu - heeft gemaakt, is tv van topkwaliteit.
Oud 10 oktober 2007, 17:42   #36
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En in het stenen tijdperk konden de beesten waarschijnlijk nog praten.

BRTN... waar zijt gij nu nog mee bezig? Waarom niet ineens de heroïsche verhalen ten tijde van het NIR, toen de ontwikkelde films nog met de tram werden rondgereden door Bruxelles.

Wake up... dit is de éénentwintigste eeuw. De VRT is niet langer de VDAB-opleidingsdienst van weleer; toen men het zich kon permitteren om zelfs het aantal kabelslepers in de studio's te ontdubbelen.

Dus nee, die gasten zouden NOOIT (read my lips: NEVER, NIEMALS, JAMAIS) bij de VRT zijn gebleven. Ik vind het nog van véél loyauteit getuigen dat ze zich al niet véél eerder aan de VTM hebben uitverkocht. Ze kregen daar trouwens véél betere condities.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 17:46   #37
Den Ardennees

Standaard

ah komaan, toppers als Tiktak zijn wel al 25 jaar oud.
Oud 10 oktober 2007, 17:56   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ah komaan, toppers als Tiktak zijn wel al 25 jaar oud.
wordt zelfs door amerikanen gekocht.
Oud 10 oktober 2007, 18:49   #39
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Feit: ALLE uitgaven van de VRT; de hele allocatie van de publieke middelen, de boekhouding zeg maar... is volstrekt toegankelijk voor de politici die nu de grote trompet steken. GB incluis! Wat de VRT precies betaalt aan Woestijnvis is al van in het begin geweten! (wat doen die sukkels van de politieke partijen anders in de RvB? Hun broek duur zitten slijten of zo?)

Feit: Zelfs al zou Woestijnvis 25 mio € per jaar hebben opgestreken in de afgelopen tien jaar, dan is dat nog altijd een peulschil voor het feit dat ze de VRT quasi eigenhandig uit het diepe dal gehaald hebben en er terug de leading omroep in Vlaanderen van hebben gemaakt..

Om nu te beweren dat woestijnvis de grote redder is en dat voor een prikje is er toch wat over.....
Hier wat interessante lectuur....hieruit blijkt dat andere productiehuizen "man bijt hond" voor de helft tot een derde van de prijs kunnen maken.
Uit de teksten kun je inderdaad ook opmaken dat dat "goedbeschermd kontrakt" altijd al gekend was....een minister die nu doet alsof hij het in Keulen hoort donderen is het niet waard om minister van media te zijn....
Maar, zoals reeds eerder aangehaald hier, geen enkele politieker is zijn ministerpost waardig...
Mocht de VRT zo geen enorme bedragen op tafel leggen dan zou heel wat "kwaliteit" in eigen rangen blijven.....
Voor VTM hoeft Woestijnvis al helemaal niet gezien hun vraagprijs.....
Als Uytterhoeven en co dus oa een villa in de provence kunnen veroorloven dan is dat wel ten koste van ons belastinggeld.... belastinggeld die de vrt beter had kunnen gebruiken.....al was het maar om eigen kwalitatieve TVprogrammas te maken....

Vroeger kon het wel, zonder woestijnvis en met minder geld....kapitein Zeppos, het zwaard van Ardouan, de heren van Zichem, schipper naast Mathilde, Johan en de Alverman, francis bay orkest, Midas, de vorstinnen van Brugge, Paradijsvogels, dagboek van een herdershond, hard labeur, het pleintje, de collegas, Adriaen brouwer, alfa papa tango, heterdaad, stille waters, flikken, axel nort, de bossen van Vlaanderen, windkracht tien....en noem maar op.....
En tevens genoeg goede reeksen om eens te herhalen ipv die grijsgedraaide Kampioenen....

http://www.woestijnvis.be/historiek.html

http://www.sixlog.be/2007/10/de-vis-...jnvis-uit-2001

Laatst gewijzigd door Amaj : 10 oktober 2007 om 19:16.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 18:49   #40
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

zie boven

Laatst gewijzigd door Amaj : 10 oktober 2007 om 18:55.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be