![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Als het over messentrekkerij gaat BIJNA altijd.Dat is geen racisme om zoiets te zeggen, maar spijtig genoeg gewoon de pure waarheid.
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nodeloze provocatie
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Misplaatst cynisme , adriaan. Beschaafde mensen verheugen zich niet over de dood van een kind.Iemand op dit forum beweerde zelfs dat met gruwelijke feiten lachen erger is dan er zich zelf schuldig aan maken. (7000 zweepslagen topic) Dus u weet het nu: U bent volgens die man erger dan degene die die messteek uitdeelde. Schaamt u zich niet nu?
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zeiden de Belgische bischoppen ook al. Alleen... Wat zouden de gevolgen daarvan kunnen zijn voor een Vlaming?
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is mede door deze (gedwongen(?)) aanpak dat men het idee krijgt "wij mogen alles, de rest niks". Let op de reactie van een van de slachtoffers van Van Themsche wanneer haar advocaat zich vragen stelde bij het "racisme" van de dader
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 12 oktober 2007 om 09:29. |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() stel: Belgische jongen steekt Marokkaanse jongen neer => Antwerpen en Borgerhout staan een week in brand
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel Belgische jongeren lopen een Marokkaanse moordenaar na en geven hem een pak slaag in afwachting dat de politie erbij komt....
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou niet leuk worden. @Ardennees en Knuppel.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf nog meegemaakt, dat wij in het centrum van Deurne(Antwerpen) appelen konden gaan pikken bij de boer. Ik heb zelf leren rijden met paard en kar en met landbouwmachines in Deurne zuid als 10 jarige knaap. Nu 37 jaar later, vraagt mijn 10jarige zoon woond in een klein gehucht op den boerenbuiten waar hij nog een appel kan gaan pikken van een boom. Nu vraagt hij waar hij nog kan rijden met zijn paard en kar zonder dat hij last krijgt met bejaarden en politie. Nu vraagt hij wie er nog tijd heeft om hem met landbouwmachines te leren werken en waar er nog plaats is om te kunnen spelen. En ja, ook wij waren zelf verantwoordelijk voor wat we uitvraten, wij moesten idd zelf de klappen tegen onze oren in ontvangste nemen van de boer waar we de appel hadden gepikt en vaak daarna nog een trap tegen ons achterwerk van ons vader. En kregen van beide te horen dat die klap en trap niet waren omdat we die appel hadden gepikt, maar omdat we ons hadden laten betrappen. Als het geen school was en ik niet op het veld zat, was er altijd wel iemand om mij iets nieuws te leren of om mij te helpen met het een of ander knutsel werk. En de politie, wel die was in mijn jeugd zeker niet de vriend van iedereen, want die kwam je halen en stak je voor een paar uur of een nacht in de gevangenis. Ja, de politie was toen nog een boeman, die veel macht had en veel mocht straffen volgens de ouders hun verhalen. Wij hadden dus nog respect voor mijnheer de politieagent. Nu is de politieagent iemand waar je mag op kloppen en heeft niemand nog tijd op zich bezig te houden met de jongeren, zich bezig houden met de jongeren is zelfs een betaalde job geworden. Ruimte, wel wij gingen vroeger spelen op het schoolplein en de paters en nonnen hielden toezicht omdat er niet verkeerd zou gebeuren. Nu zijn de scholen dag en nacht vergrendeld en zitten de paters en nonnen( of deze die hen vervangen) in het café of fitnescenter. Ben gisteren nog naar de abdij hier geweest, om te gaan vragen of mijn zonen op het orgel daar mogen oefenen voor de muziekschool, wel de paters moesten eerst gaan overleggen of er wel iemand van hen tijd had om op hen te letten terwijl ze aan het oefenen zijn, dit terwijl één van die zelfde paters samen met hen orgellessen volgt. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou dus maar op met ruimtegebrek als excuustruus aan te voeren, Jantje. Het enige verschil met vroeger is dat de mogelijkheden om die 2/3de aan tijd die niet op school, en onder controle, kan worden doorgebracht anders zijn dan vroeger. Anders, maar zeker niet slechter.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 oktober 2007 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() Turken en Marokkanen zijn doorgaans niet bepaald 'vrienden' van elkaar, hopelijk houdt de Nederlandse politie ernstig rekening met represailles.
Ik ken de school niet maar ik vind het steeds weer 'zorgwekkend' hoe de betreffende directies benadrukken dat ze 'eigenlijk niet zo'n school zijn, dat alles in principe goed gaat op de school'. |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil maar zeggen dat een kind bijna overal onder controle staat als de ouders dat willen, behalve op straat. Een levenslange, permanente controle is echter onmogelijk, onhoudbaar en onwenselijk. De jeugd moet daarom optijd bijgebracht worden hoever ze ongestraft kan gaan en waar de grenzen liggen. Eens moet je ze immers hoe dan ook loslaten.
Ze met alle mogelijke en onmogelijke extruustruzen 'bederven', d�*t is het probleem vandaag.
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het viel mij ook op hoe er altijd een leraar of schoolhoofd in de buurt was toen er onlangs een cameraploeg de leerlingen probeerde te ondervragen over een allochtone medeleerling waarmee 'nooit problemen waren geweest' voor hij zijn misdaad pleegde. De leerlingen waren duidelijk 'gebiecht' om hun school vooral niet in een kwaad daglicht te stellen. Er werd hen belet hun mond open te doen want 'de lessen gingen zo meteen beginnen'.
![]() |
#39 |
Super Moderator
|
![]() Discussie bestond al elders - in het correcte subforum overigens.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=96199 |
![]() |