Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 09:15   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Raar dat het ene geval meer of minder media aandacht krijgt dan het andere. Vergelijk de aanpak van het "circus Van Themse" met de moord op Demoor, Mombaerts en Van Holsbeeck( vanzodra men wist wie het deed). Niet dat ik een van deze zaken goedkeur of goedpraat, maar de aanpak van de media is oorverdovend. De dagelijkse geweldplegingen in Antwerpen al iets van gehoord ?
Ik had het dan ook enkel over het gedrag van de jongeren, niet over de manier dat de media deze zaken aanpakt.
Jantje is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:15   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
mss hoort het juist wel bij binnenland, want je kan die vele voorvallen van geweld door jongeren en onder jongeren ook anders gaan bekijken, of ze nu in Antwerpen, Brussel of Rotterdam gebeuren maakt eigenlijk niet veel uit.
Ze wijzen allemaal naar de zelfde problemen in de verschillende steden.
Gebrek aan ruimte, gebrek aan toezicht, gebrek aan opvang, gebrek aan begeleiding, gebrek aan bezigheden, enz...

Allemaal gevolgen van een overbevolkte egocentrische maatschappij.
Voil�*, gebrek aan juiste ( positieve ) aandacht en begeleiding. Als men iemand in zijn huis opneemt dan moet men hem niet in een hoekje laten wegkwijmen want daar wordt hij bij het zien van zoveel weelde bij de andere huisgenoten alleen maar nijder van.
labyrinth is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:18   #23
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
op de VRT vond men het uiteraard niet nodig om de afkomst van deze jongeren te vermelden.

Tja, het is wellicht racistisch, maar het zijn toch maar mooi wéér allochtonen.
Als het over messentrekkerij gaat BIJNA altijd.Dat is geen racisme om zoiets te zeggen, maar spijtig genoeg gewoon de pure waarheid.
forumspook is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:19   #24
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mensen, het is niet erg.

Het slachtoffer was Marokkaan.
En de dader een Turk. En de reactie van de andere leerlingen is toch wel kenschetsend:

Citaat:
Vlucht
De 14-jarige verdachte vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Ongeveer twintig leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro. Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt". De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation. Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie, schrijft de Telegraaf.
Het ware niet slecht als de pendelaars in het Centraal Station vorig jaar ook zo gereageerd hadden. Of de jongeren in de Guinardstraat in Gent vorige maand.
Kortaf is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:20   #25
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, het is niet erg.

nodeloze provocatie
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:23   #26
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen, het is niet erg.

Misplaatst cynisme , adriaan. Beschaafde mensen verheugen zich niet over de dood van een kind.Iemand op dit forum beweerde zelfs dat met gruwelijke feiten lachen erger is dan er zich zelf schuldig aan maken. (7000 zweepslagen topic) Dus u weet het nu: U bent volgens die man erger dan degene die die messteek uitdeelde. Schaamt u zich niet nu?
forumspook is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:25   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf

Het ware niet slecht als de pendelaars in het Centraal Station vorig jaar ook zo gereageerd hadden. Of de jongeren in de Guinardstraat in Gent vorige maand.

Dat zeiden de Belgische bischoppen ook al.
Alleen...
Wat zouden de gevolgen daarvan kunnen zijn voor een Vlaming?
Oud 12 oktober 2007, 09:27   #28
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik had het dan ook enkel over het gedrag van de jongeren, niet over de manier dat de media deze zaken aanpakt.
Het is mede door deze (gedwongen(?)) aanpak dat men het idee krijgt "wij mogen alles, de rest niks". Let op de reactie van een van de slachtoffers van Van Themsche wanneer haar advocaat zich vragen stelde bij het "racisme" van de dader

Laatst gewijzigd door rookie : 12 oktober 2007 om 09:29.
rookie is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:29   #29
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

stel: Belgische jongen steekt Marokkaanse jongen neer => Antwerpen en Borgerhout staan een week in brand
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:30   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Voil�*, gebrek aan juiste ( positieve ) aandacht en begeleiding. Als men iemand in zijn huis opneemt dan moet men hem niet in een hoekje laten wegkwijmen want daar wordt hij bij het zien van zoveel weelde bij de andere huisgenoten alleen maar nijder van.
Al goed dus dat jouw huisgenoten allemaal even grote armoezaaiers zijn, waardoor de reden ontbreekt om elkaar te benijden.
Oud 12 oktober 2007, 09:32   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
stel: Belgische jongen steekt Marokkaanse jongen neer => Antwerpen en Borgerhout staan een week in brand
Stel Belgische jongeren lopen een Marokkaanse moordenaar na en geven hem een pak slaag in afwachting dat de politie erbij komt....
Oud 12 oktober 2007, 09:34   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dat zou niet leuk worden. @Ardennees en Knuppel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:38   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat een onzin!

Mijn acht broers en zussen en ikzelf leden precies dezelfde tekorten en toch heeft niemand van ons ooit een mes getrokken.
Wij gingen echter naar school, werden zélf verantwoordelijk gesteld voor wat we deden en hielden ons in onze vrije tijd bezig met boeken te lezen die we voor 1 frank per boek in de openbare bibliotheek konden huren.
Knuppel, jij bent een paar jaar jonger dan ik, en bent dus opgegroeid in de veranderende maatschappij van ruimte naar overbevolking.

Ik heb zelf nog meegemaakt, dat wij in het centrum van Deurne(Antwerpen) appelen konden gaan pikken bij de boer.

Ik heb zelf leren rijden met paard en kar en met landbouwmachines in Deurne zuid als 10 jarige knaap.

Nu 37 jaar later, vraagt mijn 10jarige zoon woond in een klein gehucht op den boerenbuiten waar hij nog een appel kan gaan pikken van een boom.
Nu vraagt hij waar hij nog kan rijden met zijn paard en kar zonder dat hij last krijgt met bejaarden en politie.
Nu vraagt hij wie er nog tijd heeft om hem met landbouwmachines te leren werken en waar er nog plaats is om te kunnen spelen.

En ja, ook wij waren zelf verantwoordelijk voor wat we uitvraten, wij moesten idd zelf de klappen tegen onze oren in ontvangste nemen van de boer waar we de appel hadden gepikt en vaak daarna nog een trap tegen ons achterwerk van ons vader. En kregen van beide te horen dat die klap en trap niet waren omdat we die appel hadden gepikt, maar omdat we ons hadden laten betrappen.

Als het geen school was en ik niet op het veld zat, was er altijd wel iemand om mij iets nieuws te leren of om mij te helpen met het een of ander knutsel werk.

En de politie, wel die was in mijn jeugd zeker niet de vriend van iedereen, want die kwam je halen en stak je voor een paar uur of een nacht in de gevangenis. Ja, de politie was toen nog een boeman, die veel macht had en veel mocht straffen volgens de ouders hun verhalen. Wij hadden dus nog respect voor mijnheer de politieagent.

Nu is de politieagent iemand waar je mag op kloppen en heeft niemand nog tijd op zich bezig te houden met de jongeren, zich bezig houden met de jongeren is zelfs een betaalde job geworden.

Ruimte, wel wij gingen vroeger spelen op het schoolplein en de paters en nonnen hielden toezicht omdat er niet verkeerd zou gebeuren. Nu zijn de scholen dag en nacht vergrendeld en zitten de paters en nonnen( of deze die hen vervangen) in het café of fitnescenter.

Ben gisteren nog naar de abdij hier geweest, om te gaan vragen of mijn zonen op het orgel daar mogen oefenen voor de muziekschool, wel de paters moesten eerst gaan overleggen of er wel iemand van hen tijd had om op hen te letten terwijl ze aan het oefenen zijn, dit terwijl één van die zelfde paters samen met hen orgellessen volgt.
Jantje is offline  
Oud 12 oktober 2007, 09:55   #34
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Can you spell kerktorenmentaliteit, rafke?

bokes al gesmeerd?
can you spell "binnenland"
of weet je nog altijd niet dat je op politics.BE zit?
largo_w is offline  
Oud 12 oktober 2007, 10:25   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ruimte, wel wij gingen vroeger spelen op het schoolplein en de paters en nonnen hielden toezicht omdat er niet verkeerd zou gebeuren. Nu zijn de scholen dag en nacht vergrendeld en zitten de paters en nonnen( of deze die hen vervangen) in het café of fitnescenter.
Een kind brengt hoogstens een derde deel van een etmaal op school door en de rest thuis. Dat wil zeggen dat het naar de scouts kan of een andere jeugdclub, naar een van de vele openbare zwembaden of een sport-of dansclub, naar de bieb die vandaag de dag gratis is voor kinderen die boeken lenen, naar pretparken gaan met de hele familie als die gratis door politieke partijen ter beschikking worden gesteld. Jongeren kunnen muziek leren op de academies, leren tekenen, toneel spelen bij een plaatselijke toneelvereniging, muziek maken in een eigen bandje in een oude schuur, studeren op hun eigen kamertje, spelletjes spelen op de pc.

Hou dus maar op met ruimtegebrek als excuustruus aan te voeren, Jantje. Het enige verschil met vroeger is dat de mogelijkheden om die 2/3de aan tijd die niet op school, en onder controle, kan worden doorgebracht anders zijn dan vroeger. Anders, maar zeker niet slechter.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 oktober 2007 om 10:45.
Knuppel is offline  
Oud 12 oktober 2007, 10:30   #36
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Turken en Marokkanen zijn doorgaans niet bepaald 'vrienden' van elkaar, hopelijk houdt de Nederlandse politie ernstig rekening met represailles.

Ik ken de school niet maar ik vind het steeds weer 'zorgwekkend' hoe de betreffende directies benadrukken dat ze 'eigenlijk niet zo'n school zijn, dat alles in principe goed gaat op de school'.
DenKempenzoon is offline  
Oud 12 oktober 2007, 10:36   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil maar zeggen dat een kind bijna overal onder controle staat als de ouders dat willen, behalve op straat. Een levenslange, permanente controle is echter onmogelijk, onhoudbaar en onwenselijk. De jeugd moet daarom optijd bijgebracht worden hoever ze ongestraft kan gaan en waar de grenzen liggen. Eens moet je ze immers hoe dan ook loslaten.
Ze met alle mogelijke en onmogelijke extruustruzen 'bederven', d�*t is het probleem vandaag.
Oud 12 oktober 2007, 10:44   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Turken en Marokkanen zijn doorgaans niet bepaald 'vrienden' van elkaar, hopelijk houdt de Nederlandse politie ernstig rekening met represailles.

Ik ken de school niet maar ik vind het steeds weer 'zorgwekkend' hoe de betreffende directies benadrukken dat ze 'eigenlijk niet zo'n school zijn, dat alles in principe goed gaat op de school'.
Daar zeg je zoiets.
Het viel mij ook op hoe er altijd een leraar of schoolhoofd in de buurt was toen er onlangs een cameraploeg de leerlingen probeerde te ondervragen over een allochtone medeleerling waarmee 'nooit problemen waren geweest' voor hij zijn misdaad pleegde.
De leerlingen waren duidelijk 'gebiecht' om hun school vooral niet in een kwaad daglicht te stellen. Er werd hen belet hun mond open te doen want 'de lessen gingen zo meteen beginnen'.
Oud 12 oktober 2007, 10:49   #39
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Discussie bestond al elders - in het correcte subforum overigens.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=96199
Akira is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be