![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op ZDNet is er van alles over te lezen,inderdaad er zijn nog veel scherpe hoekjes aan Vista,maar dat was bij het begin van XP ook..... Maar eigenlijk verwijt ik het Microsoft niet,het is toch maar weer eens een stunt om een operating-systeem dat eigenlijk zeer behoorlijk geworden was,XP, te vervangen door een gevorderd prototype (VISTA) en men BETAALT daar dan nog ook voor! ![]() (IEDERE lancering van een Windows-editie verliep wat hobbelig,maar opieuw lopen de mensen er in) Ondertussen draait keltje rustig verder met zijn Mandriva- en Ubuntu-linux systemen(kelt@home = Microsoft-free zone),en laat zich BETALEN om (op zijn werk) met Microsoft -producten bezig te zijn ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 oktober 2007 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijven zijn niet happy een besturingsysteem te kopen voor SP2 uit is*. SP1 werd al enkele malen uitgesteld en zou uitkomen voorjaar 2008, met SP3 voor XP, ook al lang over tijd Voor de consumentenmarkt is 't echt moeilijk een XP Home OEM te vinden, zeker op een notebook. Een XP Mediacenter OEM misschien nog, maar ook zeer zeldzaam.(een winkeldochter?) Ondersteuning voor XP zou verlengd worden en XP zou in prijs dalen... zou *Ik ken een grootbank die nog gedeeltelijk Windows 2000 draait. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2007 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dé oplossing: Mac Os X
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Kan je daar alle windowssoftware mee draaien?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LOL! Voor 1 keertje een post van je die raak is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Alle mensen die klagen over vista blijkbaar...
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin te vrezen dat Windows Vista een Windows ME gaat worden en van wat ik erover lees... is het dat ook. Ik heb die geschiedenis van Windows Vista gevolgd over de voorbije jaren en het ging om een hoop nieuwe features gaan: 1. Grafische interface. Men wou eerst een nieuwe grafische librabry proberen die efficienter was. Dat heeft me laten vallen voor windows vista omdat het niet werkte. je krijgt wel meer eye candy now maar het grote plan is nooit uitgevoerd. 2. Windows Vista zou een nieuw filesysteem hebben dat meer gemeen heeft met databases dan met het nog steeds gebruikte FAT of NTFS systeem (elk bedrijf heeft Netapps en maken zich geen zorgen over wat MS doet met het FS) Dat beloofde nieuwe filesysteem kwam er ook niet. Ik kan er nog wat vinden. Dat Steve Ballmer als baas van MS nu oproept dat alle open source zou moeten worden ontwikkelt op windows is een teken aan de wand. Microsoft zit in zak en as. Arrogant nog steeds maar ze weten dat Vista hun tweede Windows Millenium gaat worden... het OS dat je het plezier levert van je computer te herstarten. Ik hou me graag op de hoogte van technisch nieuws en in de rangen system admins en zelfs eindgebruikers is men alles behalve tevreden over Windows Vista. Je moet een PC kopen die heel krachtig is om dan te merken dat Vista minder stabiel is dan XP en in sommige gevallen ook trager dan je oude PC. En vaak kan Windows Vista niet eens je oude software aan... hoewel je intussen wel 500 Watt verstookt om windows draaiende te houden zonder dat je wat doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En qua ondersteuning zitten ze safe.... het bedrijfsleven wil bij XP blijven. Ik voel in mijn bedrijf ook geen drang naar Vista. We willen geen mensen ontslaan dus we willen wel onze computers langer gebruiken. En die 2-3 ghz machines draaien perfect met XP.... willen we alle machines vervangen door de laatste nieuwe machines? In een bedrijf met 50.000 mensen? Ik denk het niet. En Microsoft zal XP ondersteunen met security patches tot 2012 of zelfs 2015. Weinig bedrijven willen overschakelen op Vista dat door hen wordt beschouwd als Windows ME. En ik geef ze gelijk. Misschien als Vista ooit aan SP2 toekomt, dan pas kunnen we het bekijken. Maar dan nog spenderen we teveel computer power aan een GUI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Ik geef je volkomen gelijk.
Citaat:
En van de meest gebruikt software is er natuurlijk gewoon een Mac versie (Office, IE, Firefox, Limewire, MSN Messenger, Google Earth, ...) Of er zijn gelijkwaardige (of betere) alternatieven: Office - iWork IE, Firefox - Safari Outlouk - Mail MSN Messenger - Adium, iChat Windows Media Player - iTunes ... Geloof me, eens je een paar maanden op Mac OS X zit, heb je Parallels e.d. niet meer nodig. Maar ik heb liever dat jullie wat zitten te sukkelen met Windows, want hoe minder Mac gebruikers, hoe minder aantrekkelijker het is om spyware e.d. voor Mac te maken. (tot nu toe zijn er nog geen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Games... total commander... etc...
Op het werk probeer ik beiden te krijgen... een ouwe pc met linux erop en dan kan ik een goed werkstation hebben. We werken namelijk met solaris en linux en windows... ik probeer solaris te stoppen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 oktober 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat Vista een flauw afkooksel is van Mac OS X Tiger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vista is gewoon een hoop code die van XP was. Je mag niet denken dat Vista een afkooksel is van mac os X want dat is een linux variant. die twee kan je niet combineren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag XP erop en met een cd'tje met vista als je dat later nodig zou hebben. Maar please... blijf met XP voor nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Een aantal jaren geleden was er sprake van dat Exact niet meer voor Apple geleverd zou worden. Uit nood is de boekhouding toen weer overgestapt op Windows XP. Niet slecht als je het vergelijkt met ME maar qua gebruikersgemak weegt het niet op tegen een Mac. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Pietje, Windows Vista word door doorwinterde admins vergeleken met windows ME. Beetje meer eigentijds maar zolang ze niet SP1 of SP2 klaarhebben om de meeste ongemakken weg te werken blijf je beter weg van Vista. Op The Register (een van de meest geronnemeerde sites qua hardware en software nieuws) bestaat de term "the long goodbye". Dat betekent dat je 20 minuten geduld moet hebben om een bestand weg te vegen op Vista... Het copieren van bestanden over het netwerk blijkt ook moeilijk te zijn. Windows Vista is gewoon niet klaar voor gebruik. Ik raad iedereen aan om een CD'tje van XP in huis te hebben. En vergeet niet.... voor SP1 wou geen enkel bedrijf XP gebruiken.
|
![]() |
![]() |