![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het is duidelijk dat hier politieke bedoelingen achter zitten. HVT heeft recht op psychologische bijstand want is ziek.
Maar links verwoest blijkbaar graag mensenlevens voor de "goede zaak". |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Heb je het ooit anders geweten? Marij Uyt Den Boogaerd, om er maar één te noemen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder stoort het mij dat willekeurige moorden blijkbaar minder erg zijn dan racistische moorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
PUNT. Wat mij in dit proces opviel, naast de (mislukte) mediahysterie om op de oorzaak van deze slachtpartij toch maar het label racisme te kunnen plakken, is het beeld van die advokaat van de links gekaapte liga. Man man man...wat een haat, wat een ziekelijke persoonlijkheid, welke een zelfgenoegzaamheid...we weten nu al lang dat dit heerschap niet uit zijn woorden geraakt, dat hij slechts kan scoren op het bloed van onschuldigen, dat zijn incompetentie enkel kan bloeien op de ranzige stank van vergelding...welke een degouterende solfergeur die opstijgt bij het debiteren van hortende hatespeech....dan is het opportunisme van een Vermassen van een heel andere orde hoor...als je ziet met welk een antideontologische bravoure deze kanjer surft op de baren van het linkse haatgekrijs...chapau...
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ownt.
Vertel eens meer?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De jury vertrouwde de veiligheid van het interneren misschien niet? Toen ik de namiddag van het vonnis het artikel op de site van GVA terugzocht vond ik het niet meer. Google wél ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2007 om 15:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang was moreel verantwoordelijk, bijna mededader... en wat nog allemaal. Het proces was al langgemaakt. De advocaten hebben dat ookvermeld in het pleidooi : hij heeft geen kans "eerlijk" proces, want hij was al "veroordeeld" als racist.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige mogelijkheid een verzachtende omstandigheid te pleiten was opvoeding en achtergrond in te roepen, maar dat werd niet gedaan: d�*t potje moest gedekt blijven. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2007 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voorwaardelijke invrijheidstelling De veroordeelde die een gevangenisstraf uitzit, kan na een zekere tijd vragen om zijn voorwaardelijke invrijheidstelling. Het huidige systeem van voorwaardelijke invrijheidstelling dateert van 1998 en is een uitloper van de affaire-Dutroux. Het oude systeem ging terug op een wet van 31 mei 1888, de 'wet-Lejeune'. Marc Dutroux werd in 1992 nog volgens die oude wet vrijgelaten. De wet-Lejeune is dan vervangen door de wet van 5 maart 1998 die een betere controle van het systeem toelaat, met name door de slachtoffers. Een Commissie van Voorwaardelijke Invrijheidstelling is ingesteld in het rechtsgebied van elk hof van beroep. In het rechtsgebied van het hof van beroep van Brussel is er een Franstalige en een Nederlandstalige commissie. De commissie neemt kennis van het voorstel tot voorwaardelijke invrijheidstelling door de strafinrichting. Een voorwaardelijke invrijheidstelling kan volgens de wet van 5 maart 1998 alleen worden verleend, als tegelijk wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:
In geval van herroeping van de voorwaardelijke invrijheidstelling, wordt de veroordeelde onmiddellijk opnieuw opgesloten om het nog overblijvende deel van zijn straf te ondergaan. Volgens dezelfde wet van 5 maart 1998, kan de voorwaardelijke invrijheidstelling door de commissie herroepen worden in de volgende gevallen:
Laatst gewijzigd door Diplomatius : 12 oktober 2007 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
En nogmaals: met de hedendaagse levensverwachting, wordt HVT 81 jaar. Voor het willekeurig en koelbloedig vermoorden van twee mensen waaronder een kind, zal hij dus nog niet 1/8 van zijn leven moeten boeten. Sorry, ik vind dat geen straf evenredig met het misdrijf.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik me dan afvraag is dat dit de theoretische wet is. Is de praktische uitvoering niet lakser?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Dat van die twee derde in wettelijke herhaling mag u al direkt vergeten, minstens beneden de drie jaar want mijn ervaring is zelfs in herhaling tot drie jaar een derde. U moet me niet geloven uiteraard maar ik ben eens tot 2 jaar veroordeeld in bijzondere herhaling en dat bleek 8 maand bak te zijn. Dus de wet Lejeune staat niet op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Als (!) HVT toerekeningsvatbaar is (wat ik betwijfel), heeft hij zijn straf verdiend. Levenslang moet levenslang.
Toch geeft dit proces me een zure nasmaak. Als alle allochtonen met dezelfde gestrengheid zouden beoordeeld worden als HVT, dan zouden ze geen 40%, maar 80% van alle gedetineerden uitmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |