![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft de derde wereld veel keuze, desi?
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Zielig.. die vereerders van massamoordenaars...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik doe u enkel een suggestie. Ge lijkt zo ongelukkig hier. En dat van 'mijn land' en 'mijn cultuur' en 'mijn' zus en zo... Ge begint begot te klinken als een regelrechte kapitalist, mon chère... Ge moet dringend eens leren wat ge precies wilt, C2C... Ik hoef niet naar Texas. Heb daar niks verloren. Ik zit hier niet te janken, jij zit hier te janken. Al een halve draad lang. Hoe slecht en verdorven en onvrij en ... het hier allemaal wel is. En je doet het alweer: als ge in uw Morales zijn gat wilt kruipen; welaan, ge weet hem wonen he. Niemand die u tegenhoudt. Absolutely nobody, my friend!
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Voor een keer ben ik het met u eens. Iedereen die producten koopt gemaakt door het kapitalisme, vereert massamoordenaars.
Hebt ge voor de rest ook iets te zeggen? Of is de discussie voor u al beslecht? Ik geef toe, Naomi Klein's case is inderdaad oersterk. Misschien behoeft ze helemaal geen discussie.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 oktober 2007 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik woon niet in de derde wereld.
'nuff said.
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Landen die niet of weinig groeien staan economisch veel sterker dan kapitalistische economieën. The new economics foundation 2006: economics as if people and the planet mattered: http://www.happyplanetindex.org/list.htm Duidelijk, nietwaar? Amerika zit ergens helemaal onderaan de ranglijst; een complete ramp is dat land. We hebben die economische graadmeter hier al eerder besproken. Let wel, als ge natuurlijk bij de totaal irrelevante economische criteria als GDP, groei, etc... blijft, dan krijgt ge natuurlijk een beeld voor idioten. Mensen die vinden dat de economie in functie staat van het leven en niet andersom, gebruiken andere criteria. Zoals ecologische groei, sociale groei, en de HPI.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 oktober 2007 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Nee, gij woont in de Dorpstraat, naast het parochiehuis, onder de kerktoren.
Maar Texas wacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat alles in een pluralis majestatis dat moet doen vermoeden als zou daar buiten jouw persoon en de spreekwoordelijke 'drie man en een paardenkop' nog iemand naar zou smachten. Ik vind het eigenlijk wel leuk: een parochiaal docentje buiten z'n vakgebied horen zeveren dat het een lieve lust is. Keep up the good work, C2C...
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
"de belastingen zijn te hoog", "de regering zit vol linksen", "ondernemers worden benadeeld", en blablabla dat hoor ik nochtans genoeg van uw vrienden hierop het forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw pnt?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Von Mises heeft al geanalyseerd waardoor crisissen ontstaan. Door overheidsinmenging in de centrale bank. (De centrale bank is - de facto - een planeconomisch middel.)
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Ge moet de randvoorwaarden van het systeem in zijn geheel bekijken. Niet blijven steken in de petitesse van het systeem zelf. Ge moet gelijk een wetenschapper durven afstand nemen van uw onderzoeksobject, en het dan analyseren. It's the political economy, stupid!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Inderdaad, C uit W, wat is uw punt? Wat wilt ge bewijzen met uw verwijzing naar een volk dat zo geterroriseerd wordt dat het moet terugvallen op de rauwe essentie van het biologische bestaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Of is deze materie u compleet vreemd? Zou me niet verwonderen, hoor.) Economie heeft wetten. De politiek dient daar af te blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee hoor, het is de middenklasse die ge hier hoort kreunen. Het soort werkbeesten die zogezegd door 'het kapitalisme' worden gekluisterd, maar in werkelijkheid door die fameuze verzorgingsstaat het vel van de rug wordt belast. (70% avg. tax rate) Nouja, C2C mag denken wat ie wil... Da's ook zo'n vrijheid die o.a. kameraadje Chavez blijkbaar steeds hinderlijker begint te vinden voor de realisatie van z'n brave new world. @C2C: leuk, die Ché avatar... was dat niet die kindermoordenaar uit de tijd van de Cubaanse 'bevrijding'?
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
Zie wat er gebeurd is met de kredietkrisis. Banken die normaal failliet hadden moeten gaan, hebben miljarden gekregen. De Centrale Bank is een essentieel onderdeel van het kapitalisme geworden; de geheime bankrekening van de kapitalist, gespijsd door ons, de werkende mensen. Ik vind dat als het kapitalisme dan toch moet bestaan, dan moet het wel zo sportief zijn, zijn eigen principes op zichzelf toe te passen. Failliet door eigen stupiditeit betekent failliet door stupiditeit. De Centrale Bank moet die bedrijven dan niet redden.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Che heeft alleen kapitalisten vermoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||