![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat is juist, maar ipv vooruit te willen gaan, willen ze hier de boel 300 a 400 jaar terugtrekken: gelijkheid? mijn botten. Democratie? Raus damit...
"Als de VN zeggen dat iedereen gelijk is, ongeacht zijn geloof, dan zeg ik nee. De moslim is beter, dankzij zijn geloof, dan alle andere mensen." "Ze moeten politieke partijen afzweren en het wereldse gedachtegoed zoals liberalisme, democratie, sociallisme en alles wat ernaar riekt en aan het menselijke brein ontsproten is." (wordt gepredikt in Nederlandse moskeeën). Segregatie van vrouwen, homohaat (cfr Amsterdam, cfr 7000),... ik heb de grootste moeite ter wereld om daar een verrijking in te zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Voorts kan men een kwaad niet goed spreken door er een ander of erger kwaad naast te zetten... VOORAL zien en zwijgen... op zovele vlakken, en ook op gebied van alles wat nog maar van ver naar sexualiteit ruikt... Word mss eens tijd om die zelfverklaarde 'leidertjes' toch eens een paar maand/jaar in een instelling te steken. Men kan beginnen met ze sexuele opvoeding te geven, want blijkbaar hadden ze andere zaken te doen toen die les gegeven werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() afgaande op deze uitspraak, heb ik het gevoel dat jij van mening bent dat het christelijk geloof de reis van volwassenheid heeft volbracht... Ik kan die mening niet delen... Zelfs al loopt of lijkt de christelijke godsdient voor te lopen op geloofsovertuigingen als islam, zelfs dan nog loopt het eeuwen achter op de feiten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() de man heeft homoseks, dus seks. als je een eed hebt gezworen om een celibatair leven aan te gaan, denk ik dat elke vorm van seks foei is.
tenzij met een braziliaanse schone. vanzelfsprekend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Goed dat het een Italiaan is, meer van dat.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeer goed antwoord, als je het mij vraagt. Niemand vraagt het mij, dus zeg ik het toch.
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geloof jij nu echt dat die goddelijk zijn?
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar misschien zouden we de vraag ook anders kunnen stellen: waarom laat God toe dat er mensen geboren worden met een geaardheid waavoor ze niet gekozen hebben en die bovendien nog 'zondig' is volgens zijn kerk? Ik vermoed dat er weer een nietszeggend antwoord op zal komen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2007 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Homoseks mag niet van de Kerk. Tenzij de koorknaap minderjarig is natuurlijk
![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 25 oktober 2007 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Er is geen mogelijkheid tot 'interpretatie'. Het is 'zondig' of het is 'niet zondig'. Er bestaat niet zoiets als 'half zondig'. U probeert weer van het christendom een godsdienst '�* la carte' te maken.
Laatst gewijzigd door system : 25 oktober 2007 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het hypocriete bestaat er juist in dat zij dat stilzwijgend 'toelaten' omdat er anders een procentueel behoorlijk deel van haar gelovigen afhaakt. Het wordt nóg hypocrieter wanneer de Kerk af en toe zo iemand 'slachtoffert' om de moraal toch nog even te bevestigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als U het hebt over de Concilies, dan spijt het mij om dit te zeggen, maar dat zijn geen goddelijke geboden, doch menselijke beslissingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de term goddelijk gebod is al niet mogenlijk... god maakt die geboden niet... Enkele overambitieuze gekken verzinnen die, plakken er een label 'goddelijk' op, en een groeiende domme meute volgt maar zonder nadenken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Seksualiteit zonder (openstaan voor) voortplanting druist in tegen de natuurwet, en dus zo ook tegen de Goddelijke wet.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |