![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De voornaamste reden waarom de elektriciteitsbedrijven hun tarieven verhogen is omdat ze het kunnen doen. Hoe zou je zelf zijn, als je zo eenvoudig meer geld kunt binnenrijven?
Die privatiseringen, ik begin ze met de dag leuker te vinden</sarcasm> |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen met 2gram hersenen verstaat dat zo'n systeem enkel goed is voor politici die klanten aan zich willen binden, zo'n beetje een zuid-italiaans principe. Overigens, als Eandas zegt dat de vierkantswortel van 25 vijf of -vijf is, is het dan noodzakelijk niet waar? Dank u Stief, Johan, Freya. (ook voor de BBQ en stookolie checques natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 oktober 2007 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af waarom ik solidair zou zijn met iemand die vertikt van zijn chauffage lager te zetten, die onzinnig omspringt met zijn geld en electrisch verwarmt, die weigert van zijn verstand te gebruiken en de thermostaten klokken in te stellen etc
ik vraag mij af waarom die mens dan precies op een onverantwoorde manier mag doordoen met zijn waanzin van weigeren van betalen van alle normale diensten etc. Bovendien waarom zo'n mens dan nog eventjes via een stookoliefond smoet gesusidieerd worden voor zijn onzuinig en aberreant gedrag Dus Ja laat de economie maar dat probleem oplossen. En laat die gast maar eventjes in de kou zitten, tot hij snapt dat hij beter zijn huis isoleert. En zolang hij geen isolatie koopt zal hij in de kou zitten. En als het OCMW hem geen beter huis kan geven, dan is het OCMW wel verantwoordelijk voor het verhuren van slecht geisoleerde huizen.. Dus ja de economie kan hier het probleem oplossen, en subsidies aan de armen is de verkeerde richting. De juiste richting is bvb geen huisen (ver)huren die meer dan 1000euro per jaar verwarming/ekectriciteits skosten vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() als de sossen de onbetaalde facturen uit hun partijkas zouden betalen, zouden we nog over enige geloofwaardigheid kunnen discussieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Die gratis 10 ampère, ja die wordt bepaald door anderen me dunkt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wij huren bijvoorbeeld een appartement en moeten het doen met hetgeen hierin staat van verwarmingselement, dat is 1 stoof die in de living staat. Wij hebben geen thermostatenklokken of zoiets, dat gaat moeilijk he met aardgas en in een huurwoning gaan wij daar ook niet in investeren. En een huurhuis isoleren daar begint men ook niet aan, je gaat toch niet investeren in een ander zijn huis. En geen huizen meer verhuren die meer dan 1000euro energiekosten vragen is geen haalbare oplossing. Vanaf dat een gezin een droogkast heeft, en die dagelijks laat draaien samen met een wasmachine en een vaatwasser, en een microgolf, en een televisie, computer, en nog wat andere electrische brol, dan zit je daar meteen heel fors boven. En zelfs al zou er enkel gegeken worden naar de basis, dus verwarming, warm water, wasmachine en ijskast. Dan nog is dat subjectief, want hoe ga je dat berekenen, hoe warm is warm genoeg, mag men dan stoken tot 20 graden, of moet men het doen met 15 graden, op basis van hoeveel machines was per dag gaat men dat berekenen. Een huis met 6kinderen laat wss tot twee machines per dag draaien, een vrijgezel mss eentje per week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Niet iedereen heeft toch thuis een wasmachine staan?
Ik ken eigenlijk verschillende jonge koppels die geen wasmachine hebben en gewoon regelmatig een bezoekje aan de wasserette brengen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Verder is het als jong koppel goed te doen om naar de wasserette te gaan. Toen ik (lang geleden) nog jong was, woonden we in gent, daar heb je bij wijze van spreke de ene wasserette naast de andere. Nu wonen we op de boerenbuiten, hebben twee kinderen, geen auto, en de dichtstbijzijnde wasserette ligt voor ons te ver weg. Wij hebben buiten ons werk om geen tijd om met de bus nog een keer naar t stad te gaan een paar keer per week om de was te gaan doen ![]() Verder wordt een wasmachine zeker in een gezin niet meer aanzien als luxe. Toen wij in de collectieve schuldenregeling stapten werd ons gezegd dat we de luxe gingen moeten opgeven. Een wasmachine valt daar niet onder, die mochten we houden. Internet valt daar trouwens ook niet meer onder, onder luxe, wij mochten internet ook houden. Mijn partner werkt bij een verdeler van Internet en als personeel heeft hij een speciaal pakket, voor een 28euro per maand hebben we degelijk internet, telefoonaansluiting en continu gratis bellen naar vaste lijnen. Toen in de tijd de deurwaarders hier kwamen mochten ze de wasmachine, stofzuiger en ijskast niet in beslag nemen, dat zijn noodzakelijke dingen zeg maar. Laatst gewijzigd door De Lange Wapper : 15 oktober 2007 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En door onverwachte omstandigheden in de financiële shit terechtkomen en ineens voor het voldongen feit staan dat je met moeite nog in staat bent om je kinderen te onderhouden. Zo'n dingen gebeuren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als we die niet geloven,dan vertellen ze ons wel een ander ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 oktober 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() gelijk hebben ze. En met zo'n dommekloten van politici (en achterban) aan het roer die hen een monopolie toeschuiven (hoeveel hebben ze daarvoor gekregen, anyone?) is het helemaal in orde
Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 oktober 2007 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Hij snapt het niet...Een logische gebeurtenis!
Citaat:
Laatst gewijzigd door largo_w : 15 oktober 2007 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Ze moesten het hun godverdomme dagelijks door de strot rammen! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Iets totaal anders om te zeggen hoever de privacy gaat: een winkeluitbater uit Deinze werd telkens door dezelfde man bestolen, de politie pakt de dader zelfs niet meer op, laat staan dat ie dus een veroordeling oploopt. De winkelier zet een foto van de dief op zijn website met de melding: "dit is een dief", wat dus volledig waar is. Wél: die winkelier heeft het gerecht op zijn dak gekregen daarvoor. D�*t is de wereld waarin wij vandaag leven...
![]() |
![]() |