![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In vele gevallen hebben alleen de bazen de tijd om bezig te zijn met "verbeteringen" om een opslag te krijgen. Iemand die bijvoorbeeld van 's morgens tot 's avonds aan een loket zit kan enkel maar voortdoen met de opgedragen taak en de één achter de ander afwerken. Ge moet me dan toch eens vertellen hoe hij jaar na jaar meer kan presteren als ze voortdurend voortdoen. Goed voor een jaar of twee en dan is de top bereikt en dus dada loonsverhogingen voor de rest van hun carrière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() In dit systeem is het trouwens "verdienstelijk" om ........ zo .......... traag ........... mogelijk .......... te ............ beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders zal de werkgever zowieso altijd op de rem staan, ook in geval van uitstekende prestaties, wetende dat deze "vastgeclickt" worden. Voor niemand goed Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 oktober 2007 om 04:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou een werkgever vrijwillig meer moeten betalen en dus extra kosten moeten oplopen, voor een output die niet verschilt van diezelfde output een jaar geleden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen dank.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goed nieuws, maar ook slecht nieuws. Als alles wordt afgemeten op prestatie zal er een sfeer op de werkvloer ontstaan die nog weinig uitstaans heeft met collegialiteit en dergelijke vrees ik? Er zal veel meer competitie zijn, waar oud en jong worden veronderstelt even hard aan mee te dingen. Ik weet niet of dat wel eerlijk is? Het goede nieuws is dat ouderen ontmoedigt worden om hun laatste goedbetaalde jaren al halfslapend uit te zitten. Maar gebeurt dat zoveel? En zolang het niet de spuigaten uitloopt gun ik ze dit wel... Bij Fortis zou men de werknemers meer vergoeden naargelang ze meer kunnen verkopen, een soort commissie dus. De klant weze gewaarschuwd. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 oktober 2007 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik het bericht over Fortis vernieuwde inkomensbetalingspolitiek hoorde hoorde ik ook voor het eerst over de nieuwe wet die discriminatie op basis van leeftijd niet meer toelaat op de werkvloer. Met als gevolg het vervallen van een verhoogd loon obv anciënniteit. Besefte iemand dat deze wet dit impliceerde? Meen ik het maar of is de media-aandacht rond deze wet heel beperkt gebleven?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() Om je dan haast kapot te werken als je tegen je pensioen aan komt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een voorbeel: Zeg manneke werkt zo snel is niet, wij moeten dat ook doen als ze dat gezien hebben!!! Plezant sne als ge ADHD hebt. Ik werd/word er gek van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel op een "tuut" (radiostilte door censuur). ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben akkoord dat er een hervorming moet komen maar of dit het juiste of eerste is wat moet gebeuren daar heb ik mijn twijfels over.
Zou men niet beter eens eerst de verschillen bediende-arbeider de wereld uit helpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Dus ook aan jou de vraag: waarom zou een werknemer een loonsverhoging moeten krijgen, of meer betaald worden, wanneer het werk dat hij/zij aflevert identiek is aan het werk dat hij/zij een jaar terug afleverde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Niet echt; er is nog steeds een minimum om aan te voldoen, zonder hetwelk het afscheid nemen wordt;
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is, bij de overheid toch, dat je binnen dit concept enkel opslag kan geven. Een loonsverlaging is onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen hebben het hier blijkbaar nog niet helemaal door dat dit al een vast feit is; de anciënniteit wordt dus daadwerkelijk afgeschaft.
Ook uw anciënniteit. Dit jaar of ten laatste volgend jaar. Stop dus met de vraag te stellen of we ze moeten afschaffen of niet afschaffen graag.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je binnen 30 jaar nog aan uw begin wedde zult staan zal je het wel weten. Of mag voortaan iedereen hoog starten? t' is maar dat we het graag willen weten. ![]()
![]() |