![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
corruptie zal er overal en altijd zijn (ik keur dit absoluut niet goed), maar laat het volk dat corrupt is, er zelf voor opdraaien en laat er een ander volk niet voor boeten. Lees: als men in Wallonië corrupt wil zijn, mij niet gelaten, maar vraag niet aan mij om die putten te vullen. In Mechelen zal de volgende bestuursploeg wel afgestraft worden, maar of dit in Charleroi zo zal zijn, weet ik nog zo niet. Agusta: waren er daar ook geen mensen van over de taalgrens bij betrokken (Guy, Guy en Guy?) In Mechelen zal er wel een boekhouding zijn, vermoed ik. Ik vermoed dat je de situatie van het OCMW van Antwerpen zelfs niet kan vergelijken met de situatie in Charleroi. In Charleroi heeft de toenmalige voorzitter van het IAB (Instituut der Accountants en belastingconsulenten) en tevens een bedrijfsrevisor duidelijk gesteld dat hij zo een situatie nog nooit in zijn leven was tegengekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ovidius : 19 oktober 2007 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je de kat bij de melk zet, moet je niet verbaasd zijn als ze de melk opslurpt. De hoofdschuldige is degene die ze erbij zet omdat hij er zelf beter wil van worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Charleroi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Charleroi werd de PS wel degelijk afgestraft. Niet genoeg misschien, maar zou de VLD (of wie er ook mag verantwoordelijk zijn) in Mechelen méér afgestraft worden? Maak u geen illusies: zolang de traditionele partijen (ook het VB !) het alleenrecht hebben op de mediatoegang zal er niet veel veranderen. Dat hebben ze zo knap onder elkaar geregeld. Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 oktober 2007 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Charleroi werd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Wees maar gerust, vanaf 2009 zal de VLD overal ineenschrompelen. Zoals alle corrupte Belgicistische partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik hoop het samen met u, interessant is ook dat er nu LDD op de loer ligt die liberale kiezers zou kunnen overhalen, die anders toch nooit naar het Vl. Belang zouden overlopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Het pleit voor Vlaanderen dat ze dit schandaaltje al vergelijken met de beerput van Charleroi.
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Wie wil de kat bij de melk zetten? De ambtenaren die WILLEN gecorumpeerd worden? Welke kat drinkt de melk? Bestaat corruptie doordat ambtenaren annonces zetten "geef mij geld, ik ben corrupt"? Degenen die corrupt zijn moeten gestopt worden. Zij zijn de hoofdschuldigen. Natuurlijk: ook ministers, van Liberalen Huize, die knipogend belastingsontduiking laten "regulariseren" zijn van een hoog onbetrouwbaarheidsgehalte. Deze vormen van amnestie zijn schandalig, en getuigen van bijzonder slechte smaak. Indien men diefstal zou vergoelijken indien een deel van de buit wordt teruggebracht loopt de straat morgen vol dieven. Maar al die toestanden: worden die nu door sossen veroorzaakt of door liberalen, door rechtsen? Ik weet het antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Het hoofd van de douane in Annaba vroeg mij in 1980 eens een VW golf als cadeautje om een of andere onregelmatigheid "recht te zetten". Ik kan alleen maar zeggen dat er omstandigheden zijn waarin er moed en een beetje menselijk doorzicht vereist zijn om corruptiepraktijken te vermijden & er zijn inderdaad "gradaties". Wat me dikwijls opvalt is dat men in de media nogal eens redelijk opblaast en veel "corruptie" die wel degelijk soms over nogal grote bedragen gaat blijft dikwijls "grijze zone" .
Alle effectenhandel met een zekere mate van "voorkennis", belastingaftrekken die naar de letter correct ijn maar naar de geest.. Heel dikwijls bestaat de kunst in het "corrumpteren" van ambtenaren, zonder corruptie. Het is overigens een gewichtige levensvraag : als een zaak of een betrekking van iemand afhangt die dikwijls tussen jouw aanbod en een ander gelijkwaardig aanbod de keuze kan maken - hoe moet je dan het oordeel in jouw voordeel beïnvloeden ? Hoe verkrijg je informatie (op een wettelijke non-criminele wijze) die van vitaal belang is voor jouw of de plannen van je werkgever ? Er zijn gewoon grenzen aan het "toelaatbare", het systeem is democratisch en goed functionerend wanneer blijkt dat die grenzen wel degelijk bewaakt en niet overschreden worden.. of dat nu in Charleroi, Antwerpen of Mechelen gebeurd - bij publicitezitsspondering van L&H, Beaulieu en andere wapen- en legermateriaalfabrikanten speelt eigenlijk geen rol. allen die via verkiezingen tot politieke mandaten komen en in machtsposities komen zullen aan de verleidingen van de macht blootgesteld worden en sommigen, onafgezien tot welke partij ze behoren, zullen eraan bezwijken. Zelfs partijen die niet aan de macht deelnemen en enkel van de royale dotaties van ons systeem genieten zullen op een in wezen corrupte wijze de kassa plunderen.
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als de VLD nog even groot is als LDD bij de volgende verkiezingen, is er wat fout gelopen, want die zouden kleiner moeten zijn... ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er iets op deze aardbol dat niet pleit voor Vl???
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brusselaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. In de eerste plaats mens.
Vervolgens: 1. VN 2. EU 3. België 4. Oost-Vl 5. Buggenhout Da's op 20 kilometer van Brussel. Buggenhout = 14.000 inwoners = 14.000 kansen op corruptie
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 oktober 2007 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Gij
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je nu zeggen? Dat België één groot corrupt nest is? Van noord tot zuid en van oost tot west?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
![]() BTW: dit is mijn 3000ste post! ![]()
![]() |
![]() |