Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2007, 13:29   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is geen enkele wet die verbiedt dat er meerdere vrouwen in je huis wonen, of wel?
Idd niet ... Ik stelde dan ook alleen dat hij voor de officieele instanties maar 1 vrouw heeft , en dat de rest er maar bijwoonde ...

Of het leven in dat huis nu normaal kan genoemd worden is een ander paar mouwen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 13:32   #22
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Of het leven in dat huis nu normaal kan genoemd worden is een ander paar mouwen ...
Maar daar hebben wij gelukkig geen zaken mee, nietwaar?

Enne, ik denk dat die kinderen gelukkiger zullen zijn in hun levendig nest, dan nogal wat enige kinderen van tweeverdieners of zelfs dan vele crêchekinderen die deels door hun grootouders worden opgevoed. Maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 19 oktober 2007 om 13:33.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 13:41   #23
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

De stier van marcinelle noemen ze die dan, ze zouden hem beter t konijn van marcinelle noemen, konijnen hebben doorgaans meer jongen dan koeien en stieren

Ik vraag mij ook wel af hoe zij leven, waarop zij slapen, in hoeveel slaapkamers, met hoeveel personen per slaapkamer, hoe zij eten, met z'n allen aan 1 tafel, of een aantal aan tafel, een aantal in kinderstoelen, een aantal in de zetel aan de salontafel, een aantal aan het aanrecht, een aantal op de grond? Hoe zij televisie kijken, ik heb dan zo'n beeld voor ogen vanuit de film '101 dalmatiërs' waar iedereen op, naast, onder, tussen, voor de zetel ligt, zit, hangt, half op en over mekaar.
We bepaald naar wat ze kijken, 27kinderen en vier ouders, dat wil zeggen dat iedereen 1 dag in de maand mag kiezen, en in de maanden met 30 dagen of minder mogen de stoutsten niet kiezen.
Hoeveel badkamers zouden er zijn, en als ze een electrische boiler hebben en er kunnen er maar twee per avond douchen, en er is maar 1 badkamer, moet iedereen dan twee weken wachten om zich te kunnen wassen?
Hebben zij een braadslee en van die grote gasbekkens voor op de grond om te koken zoals op jeugdbewegingskampen vaak eten wordt bereid. Wie kuist al die groenten en die aardappelen.
Hebben ze een beurtrol voor de afwas, 31 borden, 62 bestekken, 31glazen, en op de dagen dat er dessert is ook nog eens 31desertlepelkes.
Krijgen ze ook zakgeld, en zo ja mogen ze dan wel kopen wat ze willen, ik kan mij voorstellen dat als ze alle 27 met een radio of zitzak naar huis komen dat de ouders er niet mee kunnen lachen want daar is toch geen plaats voor?
Hoeveel schoenenkastjes hebben ze om hun 62 schoenen in te zetten, en nu het winter wordt, waar laten ze hun 62 zomerschoenen dan?
Hoeveel kapstokken hebben ze om hun 31 jassen aan op te hangen, of hebben ze zoals in scholen een lange rij kapstokken?
Wat doen de vrouwen als er weer een plezant manneke de wcbril omhoog heeft laten staan, komt dat uit, of is het weer de schuld van de papa?
Hoe doen die moeders dat op beddengoed-wasdag? Hoeveel strijkijzers en strijkplanken hebben ze?
En last but not least hoe zou het voor die kinderen zijn, ik bedoel maar, ze willen graag 30 kinderen, dus dat is nog drie, daar moeten meneer konijn en zijn vrouwen toch voor 'oefenen'. In zo'n groot huishouden kan toch ieder moment een klein oekedoeleke/tiener/puber/jongvolwassene binnenwandelen, laat staan dat de kinderen in de aangrenzende kamers daar niets van horen?
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 13:42   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkloosheidsuitkering Serge Régnier: 1.030 euro
* Invaliditeitsuitkering Serge Régnier: 684 euro
Persoonlijk ken ik iemand die 28 jaar full time gewerkt heeft, en na twee operaties arbeidsongeschikt werd.

Alhoewel die persoon eindigde met een loon van +2800 euro, bedraagt de invaliditeitsuitkering +/-1.000 euro. (dat heet in Belgie: 60% van je inkomen met een begrenzing. die begrenzing (pre 1997) wordt nooit meer aangepast, na 1998 werd het max. op iets van 1200 euro gebracht, echter niet voor mensen die reeds arbeidsongeschikt waren.

Iemand die arbeidsongeschikt is wordt niet verondersteld werkzoekend te zijn, en kan dus geen dop meer trekken.

Hoe slaagt deze waalse stier er dan in om én arbeidsongeschikt én werkloosheidsuitkering te ontvangen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 13:45   #25
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

En ook met de berekening van de uitkeringen van het gezin in Marcinelle klopt het één en ander niet... Kan je én een invaliditeitsuitkering én een werkloosheidsuitkering ontvangen? Volgens mij is dit sowieso onmogelijk. Tenzij er iets bestaat als gedeeltelijke invaliditeit, maar dan kan hij niet ook nog eens een volledige werkloosheidsuitkering krijgen.

Bovendien kunnen de bedragen voor werkloosheidsuitkeringen bij samenwonenden zonder gezinslast niet zo hoog liggen (en van gezinslast is hier geen sprake aangezien ook zijn vrouw een uitkering ontvangt) . Zelfs niet indien ze allemaal minder dan een jaar werkloos zijn...

Ik vermoed dus dat er van die bedragingen in de GVA niet veel klopt...

Los daarvan: zijn kindergeld mag hij hebben. Zijn kinderen zullen het kunnen gebruiken. Ik denk niet dat het een pretje is om in zo'n gezin op te groeien. En ik denk al helemaal niet dat ze het breed hebben.

Zo'n situaties zijn overigens zo uitzonderlijk dat het de moeite niet loont om je daar mee bezig te houden.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 oktober 2007 om 13:49.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 13:56   #26
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is geen enkele wet die verbiedt dat er meerdere vrouwen in je huis wonen, of wel?
Nee, maar als die 4 officieel samen zouden wonen, kan hun uitkering niet zo hoog zijn, aangezien ze dan als samenwonend aanschouwd worden.

Dus tenzij dat 'gezin' de sociale zekerheid oplicht door onofficieel samen te wonen, klopt er van heel dat verhaal niets.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 19 oktober 2007 om 13:57.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 17:23   #27
Mampie
Burger

Standaard

Die kinderen zullen inderdaad hopen geld kosten met 31 man van zo'n bedrag leven is gene stoef.
Maar wat ik wel raar vindt is dat onze stier zowel werkloosheidsvergoeding en invaliditeist vergoeding krijgt. te samen 1740 euro . Hij zou dom zijn om te gaan werken . En wat doet ne mens dan uit verveling sexen he.
Mampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 17:42   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Er zijn grenzen vind ik,dit is er duidelijk over,wij als maatschappij draaien hier voor op ...
Dat is ook niet meer dan logisch. "Solidariteit" noemen we dat. Daar betalen we sociale zekerheid voor. Elke werkloze heeft recht op een werkloosheidsuitkering en elke invalide heeft recht op een invaliditeitsuitkering. Daar is toch niks mis mee?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 17:45   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is ook niet meer dan logisch. "Solidariteit" noemen we dat. Daar betalen we sociale zekerheid voor. Elke werkloze heeft recht op een werkloosheidsuitkering en elke invalide heeft recht op een invaliditeitsuitkering. Daar is toch niks mis mee?
U weet er blijkbaar meer van. Het is dus te combineren? Lijkt me goed nieuws voor die kennis van me die het nu met minder dan 30% van zijn inkomen moet stellen.

Werkzoekende zijn als arbeidsonbekwame invalide geeft dus recht op eeuwigdurende dubbel bijstand?

Ik ken nochtans twee andere personen die arbeidsongeschikt waren, maar na jaren later nog eens een controle (hun zware diabets+ziekte van croon waren nog steeds dezelfde, de rugpatient ook nog steeds in dezelfde toestand) bleek dat ze ineens niet meer "arbeidsongeschikt" waren en dus naar de werkloosheid werden verwezen. Ze kregen dus een uitkering via werkloosheid (uiteraard op basis van het reeds meer dan gehalveerde loon dat ze ooit jaren hadden verdiend). Beiden hebben het besluit van de controlecommissie verworpen voor de rechtbank en beiden werden in het gelijk gesteld.
Wat bleek: volgens de rechtbank waren ze weldegelijk arbeidsongeschikt, dus moest het RIZIV hun die jaren betalen als arbeidsongeschikte en zijzelf moesten de bedragen die ze via de werkloosheid hadden ontvangen ook terugbetalen.

Waarom mogen Vlamingen geen dubbele uitkering krijgen (werkloosheid+invaliditeit) en Walen wel?

Krijgt men als werkende invalide ook nog een extra toeslag op je normale arbeidsloon dan?
Zoiets van: mr. X verdient 2000 euro, mr. Y krijgt aangepast werk, verdient eveneens 2000 euro maar omdat hij doof is (en dus enkel werk uitvoert waarvoor die handicap geen bezwaar vormt) krijgt hij dus 2000 euro loon + 500 euro invaliditeitsuitkering?

Is dat zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2007 om 17:52.
Oud 19 oktober 2007, 18:00   #30
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is alvast 1 ding aan zijn lichaam dat niet invalide is...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:04   #31
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij men niet zoekt achter werk en niet echt invalide is natuurlijk.

Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar sociale fraude is een enorme bedreiging voor de solidariteit.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:12   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Er is alvast 1 ding aan zijn lichaam dat niet invalide is...
Wel, dat is toch fijn voor hem?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 oktober 2007, 18:14   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Tenzij men niet zoekt achter werk en niet echt invalide is natuurlijk.

Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar sociale fraude is een enorme bedreiging voor de solidariteit.
Dat is het inderdaad. In dit geval is er - voor zover ik kan zien - echter geen enkele aanwijzing dat er sociale fraude gepleegd wordt. Vruchtbaar zijn is gelukkig geen misdrijf.

Citaat:
Oud 19 oktober 2007, 18:17   #34
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het inderdaad. In dit geval is er - voor zover ik kan zien - echter geen enkele aanwijzing dat er sociale fraude gepleegd wordt. Vruchtbaar zijn is gelukkig geen misdrijf.

Op de gemeenschap teren zonder ne klop te willen doen wel.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:18   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Op de gemeenschap teren zonder ne klop te willen doen wel.
Daarvoor is er in dit geval - zoals ik al zei - geen enkele aanwijzing.

Citaat:
Oud 19 oktober 2007, 18:20   #36
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Stier van Marcinelle" voor 27ste keer vader

Voor zover daar nog twijfel over mocht bestaan: de meeste potente Belg woont in Marcinelle. Serge Régnier (48) is voor de 27ste keer vader geworden. “Dertig zou een mooi getal zijn om mee te stoppen”, zegt de kersverse papa.

Angélique, zo heet de jongste telg van het gezin Régnier. De moeder is zijn vrouw Christine. Dat lijkt evident, maar is het zeker niet. Want Serge Régnier heeft drie vrouwen: Christine, met wie hij 21 jaar getrouwd is, haar zus Karine en zijn bijzit Judith. Die had al vier kinderen uit een vorige relatie, die ook bij het gezin wonen.

“Tussen 1986 en nu was er altijd iemand van mijn vrouwen zwanger. Soms meer dan één. Behalve in 1999 en 2006”, zegt Serge, alias ’de stier van Marcinelle’.

Intussen is de eerste dochter van het gezin getrouwd. Maar Christelle (20) woont weer thuis. Haar man is teruggekeerd naar Algerije.

Serge zegt dat er het afgelopen jaar ook thuis problemen waren. “Neen, de vrouwen waren niet jaloers op elkaar. Ze spanden samen tegen mij omdat ze vonden dat ik te weinig in het huishouden hielp. Maar dat is allemaal bijgelegd.”

Aan stoppen denkt hij nog niet. “Dertig lijkt me een mooi getal. Nog een kindje met elke vrouw. Als ik het nog kan natuurlijk”, lacht hij. Kinderen kopen, en vooral de opvoeding ervan, kost handenvol geld.

Daarom maakt hij met ons de rekening.

* Werkloosheidsuitkering Serge Régnier: 1.030 euro
* Invaliditeitsuitkering Serge Régnier: 684 euro
* Werkloosheidsuitkering Christine: 800 euro
* Werkloosheidsuitkering Karine: 800 euro
* Werkloosheidsuitkering Judith: 800 euro * Kindergeld: 4.000 euro

Totaal: 8.114 euro

“Het totaalbedrag lijkt veel. Maar op het einde van de maand blijft er weinig over”, zegt de man.
Bron/GVA

Er zijn grenzen vind ik,dit is er duidelijk over,wij als maatschappij draaien hier voor op ...

die mens zorgt tenminste voor onze pensioenen later.
zal nodig zijn met het bejaardenreservaat dat vlaanderen straks zal zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:28   #37
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
]Leven van overdreven uitkeringen
wat een kortzichtige typisch vlaamse titel.

de titel zou beter zijn: 'waalse mannen redden het blanke ras'
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:30   #38
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor is er in dit geval - zoals ik al zei - geen enkele aanwijzing.

Toch wel, hij kan 27 klein manne neuken. Ne werkende mens kan dat niet.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:41   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk hier is mijn geldbeurs,verdeel het onder jullie,mij kan het geen bal meer schelen .....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 18:53   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U weet er blijkbaar meer van. Het is dus te combineren? Lijkt me goed nieuws voor die kennis van me die het nu met minder dan 30% van zijn inkomen moet stellen.

Werkzoekende zijn als arbeidsonbekwame invalide geeft dus recht op eeuwigdurende dubbel bijstand?

Ik ken nochtans twee andere personen die arbeidsongeschikt waren, maar na jaren later nog eens een controle (hun zware diabets+ziekte van croon waren nog steeds dezelfde, de rugpatient ook nog steeds in dezelfde toestand) bleek dat ze ineens niet meer "arbeidsongeschikt" waren en dus naar de werkloosheid werden verwezen. Ze kregen dus een uitkering via werkloosheid (uiteraard op basis van het reeds meer dan gehalveerde loon dat ze ooit jaren hadden verdiend). Beiden hebben het besluit van de controlecommissie verworpen voor de rechtbank en beiden werden in het gelijk gesteld.
Wat bleek: volgens de rechtbank waren ze weldegelijk arbeidsongeschikt, dus moest het RIZIV hun die jaren betalen als arbeidsongeschikte en zijzelf moesten de bedragen die ze via de werkloosheid hadden ontvangen ook terugbetalen.

Waarom mogen Vlamingen geen dubbele uitkering krijgen (werkloosheid+invaliditeit) en Walen wel?

Krijgt men als werkende invalide ook nog een extra toeslag op je normale arbeidsloon dan?
Zoiets van: mr. X verdient 2000 euro, mr. Y krijgt aangepast werk, verdient eveneens 2000 euro maar omdat hij doof is (en dus enkel werk uitvoert waarvoor die handicap geen bezwaar vormt) krijgt hij dus 2000 euro loon + 500 euro invaliditeitsuitkering?

Is dat zo?
RAFKE? jij bent hier toch van op de hoogte? kan je me een antwoord geven aub. Ik ken minstens drie mensen die niet van hun "rechten " gebruik maken (én invalide én werkloos! terwijl ze enkel een uitkering voor arbeidsongeschiktheid krijgen die minder is dan wat de Stier van Wallonie ontvangt).

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be