![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Eddy Wally
the voice of Europe ![]() Laatst gewijzigd door Vorenus : 20 oktober 2007 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tony Blair heeft als prime minister weinig enthousiasme voor Europa getoond. José Manuel Barroso is niet echt krachtdadig gebleken. Anders Fogh Rasmussen ken ik niet goed. Maar zijn immigratiepolitiek is zeer omstreden in Europa. Vladimir Poetin vind ik wel een goeie. Maar dat is voor een volgende termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Europa zou zot zijn om De Unie nog meer vast te klampen aan een land dat op barsten staat! Ze willen het misschien niet toegeven maar ze WETEN het allemaal, Verhofdstadt is bij voorbaat uitgesloten dus.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Ik gok op Jean-Claude Juncker.
Die kerel is al zo lang getipt als commissievoortzitter. Een stevige pro-Europeaan die zelfs bij de anti-Europese Angelsaksen op een zeker begrip kan rekenen. Als symbolische daad zou de aanstelling van Juncker een zeer duidelijke boodschap inhouden: het is menens met Europa - een nieuwe start. De man is ook een Christen-Democraat. In de EU kunt ge niet vooruit zonder tsjeef. Want een tsjeef kan perfect het egoïsme van de kapitalistische liberaal die Europa domineert als het brave parochialisme van de katholiek in zich verenigen.
Laatst gewijzigd door C2C : 21 oktober 2007 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geef toe dat Blair interesanter is, juist omdat het iemand uit een Euro-sceptisch land is, die ook aan invloed gewend is én veel contacten heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Naar aanleiding van de discussies over het "grondwettelijk verdrag", dat voorzag dat er inderdaad een "President" zou komen ter vervanging van het 6maandelijkse voorzitterschap van een regerend staatshoofd van één van de lidstaten, gaf ik reeds als mijn mening dat dit een nogal "ondemocratische" formule is nl. het zou gaan over iemand die voor een termijn van 2 jaar aangeduid wordt door de diverse regeringsleiders. Een meer democratische constitutie zou hier een rechtstreeks gekozen figuur voor aanduiden..
De consitutie is nu eenmaal afgeschoten om de mogelijkheid van een meer democratische evolutie in de EU minstens te vertragen & we moeten er mee leven. Het is alleszins verheugend dat de notie van "een president" blijkbaar de perceptie meebrengt dat het hier over een "nieuwe functie" zou gaan & dat deze perceptie ook onmiddelijk de rep naar "meer democratie" doet ontstaan.. Een leuke fictie zou bv. zijn dat bij een rechtstreekse EU verkiezing bv. Segolène Royal zou verkozen worden of een Joska Fisher.. Dat Verhofstad als ex-premier van "een land in ontbinding" geen kans zou maken is FK - Indien "België" splitst zou "Vlaanderen" toch lid blijven (volgens NVA programma) ?
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt er dus altijd al een gehad, alleen was dat toen een part time job van een of andere regeringsleider voor 6 maanden en nu wordt dat een full tume job...
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gisteren liet ook Verhofstadt plots strategisch weten Europese ambities te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Juncker is our man. Vreemd dat niemand hem nog niet vernoemd had.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Kijk maar eens!!! Laatst gewijzigd door Ovidius : 21 oktober 2007 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door C2C : 21 oktober 2007 om 14:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Gezien hoe de EU meestal werkt, worden het niet die kandidaten die het zelf het liefst willen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vermoed dat de eerste "president" iemand wordt uit een relatief nieuw EU land dat recent aan de Euro toe is zoals bv. iemand uit Malta, Slovenië of Cyprus...
![]() |
#37 |
|
![]() Blair, Chirac of Schreuder. Hun opvolgers kunnen ook mensen uit kleinere landjes worden, maar voor de eerste nomineer ik deze drie.
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja C2C, we zijn het eens eens, ook over Blair. Juncker is een zeer waarschijnlijke kandidaat. Ik had hem over het hoofd gezien omdat Luxemburg zo'n ministaat is, die nauwelijks invloed heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook wegens de opt-outs die Blair heeft bedongen ten aanzien van vooral het Europees Handvest, kan Blair nooit een goede representant worden van de Europese eenheid en gedachte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het zal waarschijnlijk iemand uit een kleinere lidstaat zijn, de groten gunnen het elkaar gewoon niet.
Martens lijkt me een vrij geschikte kandidaat (EVP, veel contacten,...), al heeft hij zijn leeftijd tegen. Helaas hebben de Britten een reputatie op het vlak van Belgische kandidaten voor belangrijke postjes torpederen omwille van té pro-Europees. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 14 december 2007 om 01:00. |
![]() |
![]() |