Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2008, 22:13   #21
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Thuis hebben we draadloos internet via een router. Een gezinslid heeft een nieuwe laptop gekocht en kon daar niet mee op dit draadloos internet omdat het wachtwoord niet meer leek te werken (waarschijnlijk gewoon verkeerde code ingegeven gezien die op een nieuwe laptop niet standaard is opgeslagen...). Zijn oplossing was de draadloze router resetten. Het resultaat is dat niemand nu nog op het internet kan ...
Resetten? Zoals op dat "verborgen" knopje drukken en terug gaan naar de default instellingen? Dan werkt je Internet connectie niet meer omdat alle instellingen van je Internet provider weg zijn.

Citaat:
Ik ben al in de website van de router proberen te geraken maar daar is blijkbaar een wachtwoord en gebruikersnaam voor nodig.
Bedoel je dat je naar het lokale IP adres van de router surft en daar een wachtwoord/gebruikersnaam moet intypen? Als die router echt gereset is, zou dat terug de originele wachtwoord/gebruikersnaam van de fabrikant moeten zijn. Staat normaal in de handleiding (meestal online te vinden) of in lijsten van standaard logins.
Oud 12 november 2008, 07:59   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Groentje,

Visjnu heeft gelijk.
Het is het standaard wachtwoord van de fabrikant, waarschijnlijk 'admin' - 'admin' of iets dergelijks.

Kan je het merk en type van die router eens geven?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:39   #23
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Resetten? Zoals op dat "verborgen" knopje drukken en terug gaan naar de default instellingen? Dan werkt je Internet connectie niet meer omdat alle instellingen van je Internet provider weg zijn.

Bedoel je dat je naar het lokale IP adres van de router surft en daar een wachtwoord/gebruikersnaam moet intypen? Als die router echt gereset is, zou dat terug de originele wachtwoord/gebruikersnaam van de fabrikant moeten zijn. Staat normaal in de handleiding (meestal online te vinden) of in lijsten van standaard logins.
Al dat materiaal word met standaard- paswoord "admin" afgeleverd voor zover ik weet. Als je er niets aan veranderd blijft dat zo. Proberen kan geen kwaad .
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 10:24   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Mijn harde schijf werkt niet meer
Het lampje flikkert (wijst normaal dat hij aanstaat) maar het maakt de normale geluide niet en wordt niet herkend op mijn computer
- Kijken of hij in het bios staat. Zo niet, eens de kabels chekken indien nog niet even batterij op moederbord vervangen. Indien nog niet, satapoort eens wisselen met een andere poort. Indien nog niet de voeding eens controleren. Indien nog niet, hardeschijf vuilbak.

In windows schijfmanagement, kun je ook eens kijken of de hardeschijf wel een letter heeft gekregen.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 november 2008 om 10:34.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 15:36   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mmm, bedankt voor jullie advies allemaal.
Het probleem is dat het blijkbaar een router van de witte producten komt. Ik heb dus geen idee van het merk en ook niet van het type.
Ondertussen werkt dat draadloos internet weer volgens een familielid van mij, maar het is dus wel onbeveilgd... Gezien ik nu elders ben kan ik niet testen wat het wachtwoord of de gebruikersnaam van die router kan zijn.

Ik veronderstel dat er ooit een gebruikersnaam en wachtwoord werd gegeven, alleen weten we niet welk. Maar jullie denken dus dat ook dat gereset is?
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 15:41   #26
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lampje flikkert (wijst normaal dat hij aanstaat) maar het maakt de normale geluide niet en wordt niet herkend op mijn computer
hehe heb ook zoiets meegemaakt. Alleen moet bij mij het lampje aanblijven en was flikkeren dus al een verkeerd signaal. Computer vond hem niet etc.

En ik net al mijn bestanden daarop gezet om pc es goed te formateren
naar de winkel ermee (want helemaal nieuw) "ja meneer we gaan doen wat we kunnen"
twee weken later "u krijgt een nieuwe hd want op de uwe was een fabircagefout"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 15:44   #27
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik vrees dat dat gebeurd is ja.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Groentje,

Visjnu heeft gelijk.
Het is het standaard wachtwoord van de fabrikant, waarschijnlijk 'admin' - 'admin' of iets dergelijks.

Kan je het merk en type van die router eens geven?
heu, dat weet ik dus niet.
Oud 13 november 2008, 15:49   #28
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oei. Ik weet dat een vriend van mij vroeger soms dat probleem had. Zijn "oplossing" was de schijf wat bewegen in de hoop dat alles in één specifieke houding wel terug met mekaar in verbinding zou komen te staan. De schijf verticaal plaatsen werkte... 't is geen lange-termijn oplossing, maar misschien maakt 't bij jou ook een verschil?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je thuis telenet of ADSL?
Telesl... heu telenet.
Oud 13 november 2008, 15:50   #29
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Welk merk van router is het?

Bij de Linksys-routers is er een knopje (met een afbeelding die mij doet denken aan een hangbrug), en volgens mij dient dat om binnen te geraken in je routersoftware. Dan zet (naar ik mij herinner) gedurende enkele seconden de beveiliging uit.
Onze router ziet er helemaal anders uit... donkergrijs en er staat dus nergens een merk op.
Oud 13 november 2008, 15:50   #30
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Telesl... heu telenet.
slet...slet wou je zeggen... TELESLET

Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 17:29   #31
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

@Groentje: mooie avatar
@andere: ik vrees dat ik onduidelijk ben geweest, het ging over een externe schijf, srr

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 23:40   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
@Groentje: mooie avatar
@andere: ik vrees dat ik onduidelijk ben geweest, het ging over een externe schijf, srr
oew verkeerd gelezen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 07:42   #33
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Mijn pictogram van mijn volume is verschwunden. Iemand enig idee hoe ik dat klaar gespeeld heb en/of hoe dat te verhelpen ?

ps : ik weet waar ik het pictogram moet activeren alleen is er geen pictogram meer voorhanden.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 oktober 2011 om 07:46.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 09:12   #34
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mijn pictogram van mijn volume is verschwunden. Iemand enig idee hoe ik dat klaar gespeeld heb en/of hoe dat te verhelpen ?

ps : ik weet waar ik het pictogram moet activeren alleen is er geen pictogram meer voorhanden.
http://support.microsoft.com/kb/319095
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 09:42   #35
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hey allen

Ik heb via torrents een heel groot programma gedownload (met het programma Ares). Nu, toen ik wakker werd zag ik dat het in feite al gedownload was (stond op 100%) maar ik was op mijn beurt aan het "seeden", dwz zorgen voor upload voor andere mensen. Nu sluit ik gewoon het programma Ares af en zoek het bestand, maar vind het niet!! Zelfs met de zoekfunctie van windows: niks te vinden!
Waarom dat zo belangrijk is? het is een programma van 1,44GB groot (Matlab 7) en ik kan het moeilijk maken om dat nog eens effe te downloaden en nog een hele dag te wachten.
Zou het liggen aan het feit dat ik tijdens het "seeden" gewoon heb afgesloten? Dus als "straf" dat mijn ratio upload/download te klein was, dat Ares mijn binnengehaald bestand gewoon verwijderd heeft?
kan ik dat op éen of andere manier herstellen ofzo, dat ik da bestand toch nog kan vastkrijgen?

alvast bedankt voor constructieve voorstellen!
Ares openen, rechtsklik op torrent, open file location ==> Daar staat je download
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 09:46   #36
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een thread recupereren voor mijn computerprobleem:

Thuis hebben we draadloos internet via een router. Een gezinslid heeft een nieuwe laptop gekocht en kon daar niet mee op dit draadloos internet omdat het wachtwoord niet meer leek te werken (waarschijnlijk gewoon verkeerde code ingegeven gezien die op een nieuwe laptop niet standaard is opgeslagen...). Zijn oplossing was de draadloze router resetten. Het resultaat is dat niemand nu nog op het internet kan ...

Ik ben al in de website van de router proberen te geraken maar daar is blijkbaar een wachtwoord en gebruikersnaam voor nodig. Gezien iemand anders dat hier ooit geïnstalleerd heeft en niemand thuis van iets weet zitten we met een probleem...

Iemand een oplossing?

Merci!!
Oud 23 oktober 2011, 10:16   #37
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Ares openen, rechtsklik op torrent, open file location ==> Daar staat je download
Hij heeft hem drie jaar geleden al teruggevonden, hoor.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 10:17   #38
eno2
Banneling

Standaard

Ik hou een logboek bij van mijn computerproblemen& ergernissen (software meestal) en ik ben nu ongeveer aan blz zestig
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 10:23   #39
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hou een logboek bij van mijn computerproblemen& ergernissen (software meestal) en ik ben nu ongeveer aan blz zestig
Citaat:
User Error and related phrases such as PEBKAC ("Problem Exists Between Keyboard And Chair"), PICNIC ("Problem In Chair Not In Computer"), PIBCAK ("Problem Is Between Chair And Keyboard") or ID-10T error ("Idiot error")
Oud 23 oktober 2011, 10:23   #40
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hij heeft hem drie jaar geleden al teruggevonden, hoor.
Zag het te laat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be