![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb me tussen haakjes altijd al afgevraagd wat er dan meer moet zijn dan ja of nee bij het aannemen of niet aannemen van een wetsvoorstel, maar dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Een referendum is om zoveel redenen niet democratisch, al ken ik geen oud-Grieks, "demo" staat bij mijn weten nog altijd voor "volk", het "volk" dat zich uitspreekt, bij mijn weten vormen een paar duizend geïmporteerde Franstaligen die zich te goed voelen om Nl te spreken geen volk op zich.
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door janPieter : 22 oktober 2007 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De dag dat ze dat doen valt de spreekwoordelijke druppel voor vele Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een reden natuurlijk waarom de gewesten geen financiële autonomie mogen krijgen voor de Franstaligen. Want als Vlaanderen 'goedkoper' wordt voor z'n burgers staan die Franstaligen voor de Rand niet meer zo te springen om opnieuw Brusselaar in de fiscale zin te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er tegen een democratische beslissing op een gemeenteraad geen rechtsmiddel of drukkingsmiddel voorhanden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Vandaag waren er helaas geen duizenden actievoerders aanwezig. Slechts een paar honderd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zullen we nog wel zien als die 'democratische' beslissing van een gemeenteraad om zijn grenzen te verleggen in de praktijk wordt gebracht.
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Dus als Molenbeek beslist om aan te sluiten bij Marokko gaat dat nationaal en internationaal aanvaard worden? Yeah right..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aldus één van mijn voorvaderen in 1692, die baljuw was van een kleine Noord-Vlaamse stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Voldongen feiten' bestaan hier ten lande alleen in de geesten van verbelziekte Vlamingen. Hoezeer Happart het ook wou, zelfs met een tweederde meerderheid in de gemeenteraad en de voltallige steun van Franstalig Belgique slaagde hij er indertijd toch niet in Voeren 'retour �* Liège' te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de belgicisten op straat komen zijn er amper een paar 100. Als de flaminganten op straat komen zijn dat er ook amper een paar 100. Maar als er verkiezingen gehouden worden zal er meer en meer Vlaams gestemd worden. Ik juich dat toe aangezien ik ook Vlaamsgezind ben en ik ben ervan overtuigd dat de Belgicisten dit ook wel inzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het een ietsie pietsie beter is dan ons huidige systeem, dat je daarom kan zeggen dat een referendum HET wapen van de democratie is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een referendum is een middel om de macht van de heersende klasse te consolideren. Zij heeft immers de media in handen en kan zo de uitslag sturen. Democratie vereist discussie onder de bevolking zelf. En geen simpel "ja"/"neen"-knopje. De vraagstelling op zich kan al leiden tot een manipulatie. Kijk maar naar de peilingen van C2C.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn de Vlaams-Nationalisten betaald om de clowns in de faciliteitengemeenten uit te hangen?
|
![]() |
![]() |