Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 17:58   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij, niet de regering is hier baas, maar de PS=de mafia, en iedereen die ertegen is riskeert zijn kop.
En het is eraan te merken wie er vandaag nog belang bij heeft zijn kop te beschermen en wie niet.

Voor de verkiezingen d�*cht Freya er zelfs niet aan om Flahaut te bekritiseren.....
Oud 22 oktober 2007, 19:18   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En het is eraan te merken wie er vandaag nog belang bij heeft zijn kop te beschermen en wie niet.

Voor de verkiezingen d�*cht Freya er zelfs niet aan om Flahaut te bekritiseren.....
ik vind het ook grof dat dit nu allemaal pas uitkomt, nu de regering ontslagnemend is.

Freya VDB en paars tout court zijn een bende schijnheilige zakken, dat ze nu pas hun mond opendoen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 19:20   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hebben dan toch één minister die ons NOOIT,maar dan ook nooit,zal teleurstellen

Flahaut for president!

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2007 om 19:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 20:23   #24
jovada
Vreemdeling

jovada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Het vliegtuig is nog steeds niet hersteld en het zou nog enkele dagen duren vooraleer de twee nieuwe banden in Congo toekomen.

Defensie probeert nu een ander vliegtuig te vinden bij een "bevriende natie" om de soldaten thuis te krijgen.
Oef, ben ik effe blij dat ik 50 Watt heb bespaard door een spaarlampje in te draaien ipv een gloeilamp! Nu heb ik ongetwijfeld de planeet gered. Overmorgen moet ik voor 't werk nog een keer naar Brussel. Niet met de bedrijfswagen, maar met een zelfbetaald treinkaartje. Kwestie niet teveel CO2 in de lucht te blazen. Jaja, mijn kindjes mogen me later bedanken voor al dit goeds dat ik gedaan heb, ben ik even fier zeg!
Laat die vetbal van een Flahaut twee seconden leven in z'n functie, en half Kyoto is om zeep. En 't geld van België is op. En Al Gore krijgt een hartaanval.
Oud 22 oktober 2007, 21:58   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Waarom trekt defensie karakters aan zoals Vreven, Vanden Boeynants, Coeme, Flahaut?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 22:07   #26
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Ja, die C 130's... kabaal!!! vooral dan de verwarming...

Dikken Dré weet inderdaad veel meer dan we durven te vermoeden. Zoals die kerel de ene stommiteit aan het andere schandaal heeft kunnen hangen is om te janken, en dat er nooit iemand iets van heeft gezegd is een teken aan de wand.
Het is vooral triestig voor het Leger dat het steeds door de grootste gangsters verklooid word. Dat was toen ik er was al zo, en nu nog. Als ik ex-collega's hoor vertellen herken ik het zelfs niet meer. Het is nu bijna niets meer dan een instituut voor politiek dienstbetoon, nationaal en internationaal. Vroeger werd het nog wat verstopt, maar tegenwoordig komt men daar voor uit.
Een schandaal tegenover de goedmenende soldaat...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 06:33   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom trekt defensie karakters aan zoals Vreven, Vanden Boeynants, Coeme, Flahaut?
Defensie is de zwijgministerpost, want er word de meest mensen die op die post komen nooit iets in de weg gelegd.

En dat mienand iets tegen de Dré onderneemt zal wel komen omdat hij heel veel weet of heel veel mensen en niet alleen over de PS.

Dat onze soldaten langer ginder blijven kost ons eigenlijk niets, want hun vervangers zijn nog in Belgie en hebben dus nu geen recht op die vergoedingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 07:57   #28
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Le Ministre d'abord...

Qui me fait quoi ?!
Een beschermeling van Elio di Rupo.

"J'en ai marre des parvenus" zullen we toch met een zak zout (suiker?) moeten nemen.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:11   #29
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Defensie is de zwijgministerpost, want er word de meest mensen die op die post komen nooit iets in de weg gelegd.

En dat mienand iets tegen de Dré onderneemt zal wel komen omdat hij heel veel weet of heel veel mensen en niet alleen over de PS.

Dat onze soldaten langer ginder blijven kost ons eigenlijk niets, want hun vervangers zijn nog in Belgie en hebben dus nu geen recht op die vergoedingen.

Defensie is zo een beetje de vuilbakministerpost. Eigenlijk is er bijna niemand in geïnteresseerd. Destijds kreeg Wathelet die post omdat CD&V Justitie wilde, dus heeft hij dat een paar maand tegen zijn zin gedaan eer hij uiteindelijk rechter werd bij het Europees Hof.

Nu was er iemand die de post wel wilde: Flahaut, men liet hem doen op Defensie en hij veroorzaakte intussen elders geen problemen. Nu zit Defensie dus met de gebakken peren.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 oktober 2007 om 10:12.
Oud 23 oktober 2007, 10:34   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er kan lekker veel geknoeid worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:45   #31
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Het volgende is te lezen over de 15 wing op de website van Defensie, misschien een overschatting van de eigen mogelijkheden. Ik vraag me toch wel af waar de 10 C130's en de andere airbus zijn waarvan dezelfde website het bestaan vermeld.

'De opdracht van de 15 Wing kan als volgt worden samengevat:
"Gelijk wat, gelijk wanneer, gelijk waar naar toe". De 15 Wing vervoert inderdaad alle soorten vracht en passagiers naar de meest onmogelijke plaatsen ter wereld, op elk ogenblik.'

Coekie
In your neighbourhood.

Laatst gewijzigd door Coekie : 23 oktober 2007 om 10:45.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:48   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het is de enige organisatie die geen enkele dienstverlening moet doen aan de burger, tenzij veiligheid garanderen. Gezien het lachwekkende grootte van ons land versus elke andere natie, heeft ons leger dan ook een lachwekkende functie.

Alle begrotingen hebben het kenmerk van weinig speelruimte. Maar gezondheidszorg bvb kun je spelen met wat je terugbetaalt, pensioenen kun je spelen met grootte van pensioen . EN voor de rest zijn de begrotingen grotendeels uitgaven naar de burger (90%) en minderheid (10%) kosten voor de controle en het beheren van die begroting. Defensie daartentegen is voornamelijk personeel, en een fractie (10-20% dat weet ik nu niet precies) investeringen.

Het verwondert mij dus niet dat precies in die begroting zo'n absurditeiten zichtbaar worden. Je kunt het niet verhalen op de burger, investeringen zijn altijd al gepolitiseerd geweest. Maar ik dacht dat juist de verdienste van de laatste 10jaar was dat de politiek hier zijn afstand genomen had van de investeringsbeslissingen en dat efficientiekriteria werden gehanteerd.

Anderzijds een land zoals VS, die gekend staat om zijn grote defensiebegroting, gebruikt precies die begroting om strategische investeringen in technologie te financieren;

Voorbeeldjes: ontwikkelen van vliegtuigen ( Boeing..) ontwikkelen van antibiotica (Pfizer) ontwikkelen van chips ( Intel) ontwikkelen van lasers, ontwikkelen van hybride aandrijvingstechnologie, etc...

Het is precies een element die wij in ons land niet kennen, het strategisch investeren in technologie en de schaalgrootte van de military gebruiken om te komen aan een kritische schaal die techniek dan rendabel begint te maken. Het is alsof je bvb het legerterreinen zou gebruiken om windmolens te plaatsen, en de investeringen in windenergie een hefboom effect bereikt dat je diverse (belgische) bedrijven een kritische schaalgrootte bereiken dat ze wereldspeler worden in die markt.

Maar inBelgie inderdaad is dit budget volledig verknoeid door allerhande aftandse krachten die dit spel absoluut niet ernstig willen nemen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:23   #33
Carl Berg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Doet me eraan denken dat Decrem dat postje ook wel wil.
Trouwens : Flahaut is de levende bevestiging dat je sommige mensen wel op hun uiterlijk kunt beoordelen, lijkt mij.
Carl Berg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 12:01   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Berg Bekijk bericht
Inderdaad. Doet me eraan denken dat Decrem dat postje ook wel wil.
Trouwens : Flahaut is de levende bevestiging dat je sommige mensen wel op hun uiterlijk kunt beoordelen, lijkt mij.
Die post zou men moeten voorbehouden aan mensen die zelf lang genoeg hebben gediend en die tenminsten weten wat defensie is.

Want de taken van die dienst zijn wel heel wat uitgebreider dan enkel wapengeweld gebruiken of tegenhouden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 12:08   #35
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die post zou men moeten voorbehouden aan mensen die zelf lang genoeg hebben gediend en die tenminsten weten wat defensie is.

Want de taken van die dienst zijn wel heel wat uitgebreider dan enkel wapengeweld gebruiken of tegenhouden.
daar is wel wat van, Flahaut heeft zelfs geen dienstplicht gedaan. Maar ja, hij had de steun van Di Rupo, en was blijkbaar ook de enige die geïnteresseerd was in die post.
Oud 23 oktober 2007, 18:12   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reeds van toen ikzelf (verplicht)"diende" vroeg ik mij hetzelfde af,en kreeg nooit een doeltreffend antwoord.....

Je kon alleen maar vermoeden dat dergelijke volstrekt onsoldateske figuren dienden om de funktie van ABL als "werkverschaffer in gesubsidieerde industrie" en "sociale werkplaats voor mensen die in de burgerij langs geen kanten passen" gemakkelijker te maken..De "statische",en grotendeels defecte, strijdmacht in Duitsland werd waarschijnlijk toch nooit getest,dus vielen ze niet door de mand...

Nu ABL zich al een decennium aanpast aan de moderne wereld weegt deze rampzalige voorgeschiedenis nog loodzwaar in de rekeningen(en de gesubsidieerde industrie is DOOD,en men moet in het leger geen "sociale gevallen" meer ....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 oktober 2007 om 18:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 18:23   #37
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik vind het ook grof dat dit nu allemaal pas uitkomt, nu de regering ontslagnemend is.

Freya VDB en paars tout court zijn een bende schijnheilige zakken, dat ze nu pas hun mond opendoen.
Tja, sossen onder elkaar ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 18:27   #38
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Tja, sossen onder elkaar ...
Tja, dat het uitgerekend de übercompetente Freya VDB is die heel deze ramp naar buiten bracht, is toch ook wel ironisch.
Oud 23 oktober 2007, 18:55   #39
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Le Ministre d'abord...

Qui me fait quoi ?!
Naar het schijnt zaten er wel 60 militairen mee in het vliegtuig om Afrikaanse militairen af te lossen. Het probleem is gewoon dat het Belgisch leger niet genoeg grote vliegtuigen heeft. Dat komt omdat we ons geld liever steken in nutteloze zaken als nutteloze gewesten en al even nutteloze Vlaemsche ambassades.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 18:56   #40
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er kan lekker veel geknoeid worden.
Leo Delcroix, Mechelse schepen, Fientje Moerman, inderdaad.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be