Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 09:22   #21
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Als u mij de juiste vraag stelt, zal ik u iets leren. De waarde van wat ik u leer is afhankelijk van welke vraag u stelt.
Hopla, pas nieuw hier en meneer denkt ons iets te kunnen aanleren!

Ik zou zeggen, duik in de snakepit (aka 'Politiek - Binnenland' of 'Staatsinrichting') en laat U daar eens goed gaan.

Beter nog: profileer U als linkse activist in deze draad !

Als tijdens de virtuele schermutselingen de kleren van Uw lijf zijn gerukt, post dan een foto in deze draad.

Kwalitatief hoogstaand posten in deze draad bezorgt U overigens ook een goed imago.

Nadien heeft U wel een verfrissing verdiend in deze draad.

In tijden van totale dementie kan U ook altijd Uw ei kwijt in deze draad.

Als U binnen 3 maanden meer punten haalt dan Firestone in deze draad, dan wacht U eeuwige roem.

Als U het allemaal niet meer ziet zitten hier, neem dan een laatste kijkje in deze draad.

Veel sterkte...

En welkom

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 23 oktober 2007 om 09:48. Reden: uiteraard mochten de NWO-draad en de forumquiz niet ontbreken ;-) - met dank aan Geertje
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 09:34   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Hopla, pas nieuw hier en meneer denkt ons iets te kunnen aanleren!

Ik zou zeggen, duik in de snakepit (aka 'Politiek - Binnenland' of 'Staatsinrichting') en laat U daar eens goed gaan.

Beter nog: profileer U als linkse activist in deze draad !

Als tijdens de virtuele schermutselingen de kleren van Uw lijf zijn gerukt, post dan een foto in deze draad.

Kwalitatief hoogstaand posten in deze draad bezorgt U overigens ook een goed imago.

Nadien heeft U wel een verfrissing verdiend in deze draad.

Als U het allemaal niet meer ziet zitten hier, neem dan een laatste kijkje in deze draad.

Veel sterkte...

En welkom
Ik mis wel nog de NWO-draad.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 09:42   #23
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Nen Hollander die zich op een Belgisch forum vreemdeling voelt...van een identiteitscrisis gesproken...

Toch welkom bij de overige geesteszieke !
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:17   #24
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk ben ik een rookie op dit forum. Wat overigens niets zegt over mijn leeftijd. Gelukkig is dit internet, iedereen is gelijk en mag (tot op zekere hoogte) roepen wat ie wil.

Wat ik bedoel is dat hoe intelligent iemand ook is en hoeveel hij ook weet over bepaalde zaken, hij kan altijd nog iets leren van anderen. Ook van mensen die hun interesses op ander gebied hebben. Stel: U weet alles van politiek, van de werking van dit forum, van geschiedenis, enz. Dan nog steeds weet u minder dan 1 % van wat er allemaal te leren valt.

Bijvoorbeeld:
1) Wat kan er misgaan als iemand last heeft van stikstofnarcose.
2) Welke militaire drill kun je gebruiken om structuur te brengen in de hulp bij een ongeval.
3) Waarom kun je in NL bij een belastingpercentage van 42% toch meer dan 42% (tot wel 100%) voordeel hebben van een aftrekpost?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:22   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ben ik een rookie op dit forum. Wat overigens niets zegt over mijn leeftijd. Gelukkig is dit internet, iedereen is gelijk en mag (tot op zekere hoogte) roepen wat ie wil.

Wat ik bedoel is dat hoe intelligent iemand ook is en hoeveel hij ook weet over bepaalde zaken, hij kan altijd nog iets leren van anderen. Ook van mensen die hun interesses op ander gebied hebben. Stel: U weet alles van politiek, van de werking van dit forum, van geschiedenis, enz. Dan nog steeds weet u minder dan 1 % van wat er allemaal te leren valt.

Bijvoorbeeld:
2) Welke militaire drill kun je gebruiken om structuur te brengen in de hulp bij een ongeval.
3) Waarom kun je in NL bij een belastingpercentage van 42% toch meer dan 42% (tot wel 100%) voordeel hebben van een aftrekpost?
Ben jij Nederlander of een Vlaming met een mooie achternaam?
Overgens: Vlaanderen en Van Vlaanderen komt in ons dorp ook veel voor als achternaam.
Oud 23 oktober 2007, 10:23   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld:
1) Geen idee, maar ik vermoed vanalles
2) Een Joerike doen?
3) Omdat Hollanders ni kunnen tellen?

hou er wel rekening mee; op zo'n onnozel vragen blijf ik wel geen antwoord geven eh

ps; voelt ge u al een beetje meer thuis?
Oud 23 oktober 2007, 10:30   #27
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ben jij Nederlander of een Vlaming met een mooie achternaam?
Overgens: Vlaanderen en Van Vlaanderen komt in ons dorp ook veel voor als achternaam.
Mijn naam is maar gekozen, eigenlijk ben ik Zeeuw, ik ben geboren in Nederland en woon in Vlaanderen. Hopelijk mag ik blijven...
Oud 23 oktober 2007, 10:32   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn naam is maar gekozen, eigenlijk ben ik Zeeuw, ik ben geboren in Nederland en woon in Vlaanderen. Hopelijk mag ik blijven...
Dus voor jou de slogan: Ons ben zuunig!.
Oud 23 oktober 2007, 10:34   #29
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
hou er wel rekening mee; op zo'n onnozel vragen blijf ik wel geen antwoord geven eh
ps; voelt ge u al een beetje meer thuis?
Ge wilt me niet begrijpen. Ik noemde ze als voorbeeld van enkele dingen waarop ik het antwoord weet en de meesten in dit draadje waarschijnlijk niet. Terwijl ik niet bijzonder intelligent ben. Dus vandaar: stel me de juiste vraag en ik kan u iets leren.

En ja, ik voel me thuis. Daar wordt ik ook door niemand begrepen.
Oud 23 oktober 2007, 10:38   #30
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Dus voor jou de slogan: Ons ben zuunig!.
Correct, niet te verwarren met gierig, vrekkig of hebberig.

Wat me overigens wel is opgevallen is dat de eigenschappen / instelling van een zeeuw meer lijkt op die van een vlaming, dan op die van een (randstedelijke) Hollander. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor Brabanders en Limburgers: het gebied onder de grote rivieren. Wij houden niet zo van opscheppen en een grote mond. Of zit ik hier nu net het tegendeel te bewijzen?
Oud 23 oktober 2007, 10:42   #31
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
...
Zo werden in ons dorp toeristen uit Belgie c.q. Vlaanderen altijd een rondje door het dorp geleid, voordat we ze de juiste weg aanwezen richting Yerseke.
...
Dag André, welkom.

Wacht tot ge hier eens de weg gaat vragen sie! , die Belgskes waren allemaal op zoek naar Mosselen waarschijnlijk?!

Ik geef ze geen ongelijk, het is er goekoper en mooi om rond te wandelen, ik woon er ook niet zover vandaan.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:44   #32
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat me overigens wel is opgevallen is dat de eigenschappen / instelling van een zeeuw meer lijkt op die van een vlaming, dan op die van een (randstedelijke) Hollander. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor Brabanders en Limburgers: het gebied onder de grote rivieren. Wij houden niet zo van opscheppen en een grote mond. Of zit ik hier nu net het tegendeel te bewijzen?
Schaam je je voor je mening?

Nederlanders zijn niet gierig, dat zie bij internationale acties bij rampen zoals de tsunami!
Wel zijn er velen een beetje krenterig!
Oud 23 oktober 2007, 10:57   #33
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bijvoorbeeld:

1) duikersdronkenschap, te wijten aan het inademen van stikstof onder hoge druk.
2) triage ?
3) geen idee, maar het antwoord benieuwd me wel...
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:32   #34
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
1) duikersdronkenschap, te wijten aan het inademen van stikstof onder hoge druk.
2) triage ?
3) geen idee, maar het antwoord benieuwd me wel...
1) klopt, door die 'dronkenschap' kun je fouten maken, gedesorienteerd of in paniek raken enz. Is me ooit overkomen op 42 meter onder de opp.
2)
P let op Persoonlijk veiligheid.
A let op de veiligheid van Anderen.
M Markeer de plaats van het ongeval.
A Attendeer anderen en Alarmeer de hulpdiensten.
N Noodzakelijke eerste hulp toepassen: Airway, Breathing, Circulation, Disability.
3)
Een aantal drempels voor aftrekposten zijn inkomensafhankelijk. De ene aftrekpost verlaagd de drempel van een volgende aftrekpost. Bijvoorbeeld door aftrekbare lijfrentepremie en hypotheekrente-aftrek wordt ook de drempel voor ziektekosten lager.
Verder worden een aantal heffingskortingen, zoals kinderkorting en ouderenkorting alleen toegepast als het inkomen onder een grens blijft.
Oud 23 oktober 2007, 11:36   #35
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Hé, ne 'Ollander. Je snapt toch wel dat je ons werk van jaren teniet doet door te zeggen dat je Zeeuw bent en jezelf vervolgens als Hollander te profileren? Teveel gedemonstreerd misschien?

O, en PS, (semi-)serieus reageren op onnozele posts geeft meestal ongeveer dit effect...
Oud 23 oktober 2007, 11:38   #36
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Schaam je je voor je mening?

Nederlanders zijn niet gierig, dat zie bij internationale acties bij rampen zoals de tsunami!
Wel zijn er velen een beetje krenterig!
Nee, ik schaam me niet voor mijn mening maar was me net op de borst aan het kloppen hoe goed ik ben als Zeeuw en hoe bescheiden ik toch wel ben...

Krenterig zijn heeft ook een zeker nut. Je kunt een euro maar 1 keer uitgeven, als je dat gedaan hebt, ben je daarna beperkt in je verdere mogelijkheden. Zolang je die euro nog op zak hebt, heb je nog iets te kiezen. Ik ben opgegroeid in een groot gezin met een laag inkomen. Van arm wil ik niet spreken, maar het kopen van zaken die we nodig hadden was geen vanzelfsprekendheid. Dat heeft me veel geleerd.
Oud 23 oktober 2007, 12:39   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge wilt me niet begrijpen. Ik noemde ze als voorbeeld van enkele dingen waarop ik het antwoord weet en de meesten in dit draadje waarschijnlijk niet. Terwijl ik niet bijzonder intelligent ben. Dus vandaar: stel me de juiste vraag en ik kan u iets leren.
Als iedereen hier vragen begint te stellen waarop-ie het antwoord al weet gaat dat hier snel een onoverzichtelijke rattenest worden.
Zeker als dat dan ook nog eens vragen zijn waar niemand het antwoord op kan geven. Behalve jij. Met als gevolg dat je hier heel dagen bezig gaat zijn met te antwoorden op uw eigen vragen. En er verder niemand is die daar in geintresseerd is.
Jij moet inderdaad niet bijzonder intelligent zijn nee...

Citaat:
En ja, ik voel me thuis. Daar wordt ik ook door niemand begrepen.
Dat gaat hier beteren; het zijn hier allemaal heel lieve, begripvolle mensen. Behalve Mitgard, die is alleen lief.
Oud 23 oktober 2007, 12:47   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik schaam me niet voor mijn mening maar was me net op de borst aan het kloppen hoe goed ik ben als Zeeuw en hoe bescheiden ik toch wel ben...

Krenterig zijn heeft ook een zeker nut. Je kunt een euro maar 1 keer uitgeven, als je dat gedaan hebt, ben je daarna beperkt in je verdere mogelijkheden. Zolang je die euro nog op zak hebt, heb je nog iets te kiezen. Ik ben opgegroeid in een groot gezin met een laag inkomen. Van arm wil ik niet spreken, maar het kopen van zaken die we nodig hadden was geen vanzelfsprekendheid. Dat heeft me veel geleerd.
Ik heb het niet arm en nier rijk, maar zal nooit voor een auto of een plasma TV naar lenen.nl surfen.
Mijn Philips TV van 10 jaar doet het nog uitstekend.
Oud 23 oktober 2007, 12:48   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een Zeeuw die zich Hollander noemt ... wat gaan we nog allemaal moeten meemaken ?!? quelle misère !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 12:56   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

nog erger ... een Zeeuw die niet beseft dat ie gewoon Vlaming is ...

ps wist je dat de kapiteins van de VOC de bijnaam 'Vlamingen' droegen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be