Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 oktober 2007, 00:18   #21
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
ik heb hier nog een zandbak staan, daar kunnen jullie die vlaamse natonalisten zo lekker België splitsen het word zowiezo toch een natte droom.
ik kan ook voor pampers zorgen moest er geen tijd zijn om op tijd in de w.c. te geraken

hier onder nog eens de link naar
http://www.secondlife.nl/registreren al moet ik er bij zeggen dat het wel iest te moeilijk zou kunnen zijn aan al die mitjes
En al weer een Briljant argument om België te redden!
vooruit is offline  
Oud 27 oktober 2007, 00:34   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In het afgelopen jaar heb ik op dit forum meerdere malen het Vlaams Kartel, Leterme en de NVA verdedigd. Ik heb geduld en begrip getoond. Maar dit geduld en begrip is uiteraard niet oneindig.

..... MOET het kartel in de week na de herfstvakantie de splitsing van BHV goedkeuren in het bevoegde kamercommissie. Op 7 november 2007 staat het Vlaams Kartel sinds haar oprichting voor de Vlaamse verkiezingen van 2004, voor haar belangrijkste vuurproef. Zij kan mits "5 minuten" politieke moed, de "onverwijlde" splitsing realiseren van BHV. Nu zullen ze het moeten moeten doen. Doen ze dat niet, dan zijn ze mijn steun als Vlaamse nationalist niet meer waard.

En dan moeten anderen ook niet komen zagen, dat ik ze geen kans hebben gegeven. Ik denk dat ik het Vlaams Kartel, tot 5 maanden na de verkiezingen, wel een eerlijke en faire kans heb gegeven.

Ik zou zeggen, onderhandel in de herfstvakantie over BHV met als deadline 7 november. Zet de Franstaligen met de rug tegen de muur ofwel splitsing via onderhandeling ofwel splitsing via parlement en desnoods geen federale regering. Nu is het tijd om de politieke beloften waar te maken, om "woord te houden" en geschiedenis te schrijven dat een regimepartij voor de eerste keer in meer dan 40 jaar echt opkomt voor het Vlaamse belang.

Ik wacht geduldig en zal een onverbiddelijk oordeel vellen op 11 november, 5 maand en 1 dag na het begin van de formatie...

Met nationaal solidaristische groet

Max
Der F... spracht
Ah, non, M*rdre, c'est Léon Degrelle!! N'oublie pas tes pilules!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 oktober 2007 om 00:35.
filosoof is offline  
Oud 27 oktober 2007, 01:33   #23
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Wie weet leest er wel iemand die ergens z'n zegje mag doen bij de onderhandelingen mee op dit forum. In een inspiratieloos moment, zo tussen twee en drie 's nachts kunnen ze hier misschien de wonderoplossing vinden.
Superlux is offline  
Oud 27 oktober 2007, 02:08   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Wie weet leest er wel iemand die ergens z'n zegje mag doen bij de onderhandelingen mee op dit forum. In een inspiratieloos moment, zo tussen twee en drie 's nachts kunnen ze hier misschien de wonderoplossing vinden.
Ja, die mensen mogen ook eens hartelijk lachen!
filosoof is offline  
Oud 27 oktober 2007, 06:12   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die mensen mogen ook eens hartelijk lachen!
De reacties van het overgrote deel van het kiesvee in alle kranten zijn anders voldoende om de politieke elite het lachten te helpen vergaan.
Oud 27 oktober 2007, 07:09   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

CD&V en NVA gaan volledig de strategie overnemen zoals vermeld in het eerste bericht in deze topic.

Op 7 november zal men de parlementsleden niet meer tegenhouden om te stemmen in de bevoegde kamercommissie, bij geen akkoord omtrent BHV.

Ook zal tegen dan moeten duidelijk zijn of orange blauw er komt.

Dat hebben voorzitters Jo Vandeurzen en Bart Dewever verklaard.

Hier het artikel :

Citaat:
CD&V/N-VA eist doorbraak in onderhandelingen voor 7/11

Het kartel CD&V/N-VA wil dat er tegen 7 november een doorbraak is in de regeringsonderhandelingen en zicht op een regeerakkoord, inclusief over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Anders zal het kartel zich niet langer verzetten tegen mogelijke stemmingen over de Vlaamse BHV-voorstellen. Dat zeggen partijvoorzitters Jo Vandeurzen en Bart De Wever.

Op woensdag 7 november komt de commissie Binnenlandse Zaken van de Kamer opnieuw samen. Vanaf die dag kan er in principe gestemd worden over de Vlaamse voorstellen om de kieskring BHV te splitsen. De adviezen van de Raad van State over de amendementen van de Franstaligen zijn immers binnen.

De verwachting was dat de oranje-blauwe partijen om uitstel zullen vragen, maar Vandeurzen (CD&V) en De Wever (N-VA) zeggen nu zich niet langer te zullen aandringen op uitstel van de stemmingen als er tegen dan geen zicht is op een regeerakkoord.

De twee voorzitters herhalen ook dat er geen regering komt voor er een akkoord is over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. (belga/tdb)
Bron: hln, ook op VRT teletekst staat het

Feit is dat bij geen Franstalige toegevingen, België gaat daveren op zijn grondvesten .

Als ze dat effectief kunnen uitvoeren en de invloed van oude Belgicistische krokodillen kunnen overwinnen. Dan zal ik de eerste zijn om hun hartelijk te feliciteren. Wie weet wordt er de komende 2 weken geschiedenis geschreven.... Het zal van hen afhangen. Het is er op of er onder. Hier bestaat geen tussenweg.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 oktober 2007 om 07:12.
Max van Dietschland is offline  
Oud 27 oktober 2007, 07:14   #27
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
ik heb hier nog een zandbak staan, daar kunnen jullie die vlaamse natonalisten zo lekker België splitsen het word zowiezo toch een natte droom.
ik kan ook voor pampers zorgen moest er geen tijd zijn om op tijd in de w.c. te geraken

hier onder nog eens de link naar
http://www.secondlife.nl/registreren al moet ik er bij zeggen dat het wel iest te moeilijk zou kunnen zijn aan al die mitjes
Ge moogt lachen hoor, maar de realiteit ziet er anders niet zo rooskleurig uit voor jullie soort, de Belgicisten.

Oud 27 oktober 2007, 07:22   #28
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Wederom krijgt Vlaams Belang gelijk. CD&V/NVA geeft uiteindelijk toch toe dat ze Pieter de Rem zijn werk hebben laten doen & al het mogelijke deden om een stemming tegen te houden, ik ben benieuwd naar 7/11. Op die dag zal blijken of CD&V/NVA woord houdt. Echter van "5 minuten politieke moed" is geen sprake meer. Als de CD&V/NVA de stemming blijven tegen houden is dit je reinste kiezersbedrog & een overwinning voor het FDF.
Oud 27 oktober 2007, 07:22   #29
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In tegenstelling tot de beschuldigingen van 'extremist' en 'wereldvreemde reactionair' die Max van Dietschland soms mag aanhoren, bewijst hij hier dat een nationaal-solidarist wel degelijk redelijk kan zijn.
Inderdaad, het wordt hoog tijd dat het nationaal solidarisme zijn plaats krijgt in politieke landschap die het verdient.

De nationaal solidarist legt de klemtoon op de inhoud, het doel, niet zozeer op het middel. Wat Vlaanderen betreft, is een vrij en Vlaams Vlaanderen het doel, is dat nu binnen een Diets Rijk of onafhankelijkheid speelt geen rol. Een vrij Vlaanderen betekent ook, vrij van alle Amerikaanse cultuurimperialisme en bemoeizucht. Dus een uitstap uit de NAVO is dan bijvoorbeeld noodzakelijk.

Hoe we komen tot een vrij Vlaanderen speelt ook geen rol, gebeurt dit door NVA of door Vlaams Belang, het maakt mij niets uit. Vlaams Belang is in tegenstelling tot een aantal anderen hier een middel om zaken te bereiken, geen doel op zich.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 oktober 2007 om 07:26.
Oud 27 oktober 2007, 07:25   #30
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Wederom krijgt Vlaams Belang gelijk. CD&V/NVA geeft uiteindelijk toch toe dat ze Pieter de Rem zijn werk hebben laten doen & al het mogelijke deden om een stemming tegen te houden, ik ben benieuwd naar 7/11. Op die dag zal blijken of CD&V/NVA woord houdt. Echter van "5 minuten politieke moed" is geen sprake meer. Als de CD&V/NVA de stemming blijven tegen houden is dit je reinste kiezersbedrog & een overwinning voor het FDF.
Iedere politieke partij in onderhandeling ging hetzelfde gedaan hebben tot nu toe. Daarom dat ik begripvol dat ik ben, nog wat geduld gevraagd heb. Echter ergens moet er een streep getrokken worden en dat ligt wat mij betreft op 7 november, en blijkbaar deelt Jo Vandeurzen en Bart Dewever deze mening.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 oktober 2007 om 07:25.
Oud 27 oktober 2007, 07:26   #31
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere politieke partij in onderhandeling ging hetzelfde gedaan hebben tot nu toe. Daarom dat ik begripvol dat ik ben, nog wat geduld gevraagd heb. Echter ergens moet er een streep getrokken worden en dat ligt wat mij betreft op 7 november, en blijkbaar deelt Jo Vandeurzen en Bart Dewever deze mening.
Laat ons hopen dat ze dit keer wel woord houden
Oud 27 oktober 2007, 07:55   #32
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moogt lachen hoor, maar de realiteit ziet er anders niet zo rooskleurig uit voor jullie soort, de Belgicisten.
oeioeioei, moet ik nu echt bang worden. jullie soort kan het toch niet laten, zelf niet na een goede 60 jaar..

De Waal is offline  
Oud 27 oktober 2007, 08:01   #33
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oeioeioei, moet ik nu echt bang worden. jullie soort kan het toch niet laten, zelf niet na een goede 60 jaar..

Maak u niet druk, Belgie blijft bestaan. Wallonië en het Brussels Gewest zullen België vormen Dan heb je bijna terug een ééntalige Belgische staat, de natte droom van veel Belgicisten gaat in vervulling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 27 oktober 2007, 08:03   #34
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.hln.be
CD&V/N-VA eist doorbraak in onderhandelingen voor 7/11

Het kartel CD&V/N-VA wil dat er tegen 7 november een doorbraak is in de regeringsonderhandelingen en zicht op een regeerakkoord, inclusief over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Anders zal het kartel zich niet langer verzetten tegen mogelijke stemmingen over de Vlaamse BHV-voorstellen. Dat zeggen partijvoorzitters Jo Vandeurzen en Bart De Wever.

Op woensdag 7 november komt de commissie Binnenlandse Zaken van de Kamer opnieuw samen. Vanaf die dag kan er in principe gestemd worden over de Vlaamse voorstellen om de kieskring BHV te splitsen. De adviezen van de Raad van State over de amendementen van de Franstaligen zijn immers binnen.

De verwachting was dat de oranje-blauwe partijen om uitstel zullen vragen, maar Vandeurzen (CD&V) en De Wever (N-VA) zeggen nu zich niet langer te zullen aandringen op uitstel van de stemmingen als er tegen dan geen zicht is op een regeerakkoord.

De twee voorzitters herhalen ook dat er geen regering komt voor er een akkoord is over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde.
Er is toch wel ruimte voor een interpretatie op zijn tsjeefs: 'doorbraak' in de regeringsonderhandelingen, 'zicht' op een regeerakkoord.
Idem dito in :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.vrtnieuws.net
"We willen oplossing voor 7 november"
za 27/10/07 - Op 7 november moet er een doorbraak zijn in de formatiegesprekken. Anders komt er geen oranje-blauwe coalitie. Dat zeggen Jo Vandeurzen (CD&V) en Bart De Wever (N-VA) in Gazet van Antwerpen.
(Belga) Op 7 november komt de Kamercommissie Binnenlandse Zaken opnieuw bijeen na de herfstvakantie.

Op het programma staat dan, opnieuw, de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. CD&V/N-VA heeft een stemming tot nog toe altijd tegengehouden, maar waarschuwt de Franstaligen nu.

"Ik zeg niet dat er dan een regering moet zijn, maar ik wil wel weten of een coalitie en een splitsing van BHV mogelijk zijn", zegt CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen.

"Als dat niet zo is, houden we een stemming over BHV niet meer tegen."

Vandaag komen de onderhandelaars samen om te praten over werkgelegenheid. Volgende week nemen ze dan enkele dagen vrij.
Hier klinkt het dat een coalitie en een splitsing van bhv 'mogelijk' moet blijken ... op 7 november.
Oud 27 oktober 2007, 12:00   #35
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang is in tegenstelling tot een aantal anderen hier een middel om zaken te bereiken, geen doel op zich.
idd, zoveel is zeker.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 27 oktober 2007, 12:17   #36
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Er is toch wel ruimte voor een interpretatie op zijn tsjeefs: 'doorbraak' in de regeringsonderhandelingen, 'zicht' op een regeerakkoord.
Idem dito in :
Hier klinkt het dat een coalitie en een splitsing van bhv 'mogelijk' moet blijken ... op 7 november.
Nochtans is de situatie nogal zwart-wit op 7 november. Indien ze de zitting schorsen op 7 november van de commissie binnenlandse zaken zonder duidelijk, concreet akkoord over BHV, dan gaan ze onnoemelijk veel gezichtsverlies lijden en zullen ze bij het gros van de Vlaamse nationalisten, onder andere mijzelf afgedaan hebben. Het mag ook nog op 8 of 9 november zijn hoor. Maar op 11 november, eind van die week, trek ik mijn conclusies. De zaak is dan genoeg uitgesteld geweest.

Maar dat weet Bart Dewever en Jo Vandeurzen ook maar al te goed, en dat heeft hoop. Eigenlijk hoop ik dat er geen akkoord is, dat er een stemming volgt en dat een grote regimecrisis eraan komt.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 oktober 2007 om 12:20.
Oud 27 oktober 2007, 12:57   #37
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Kunnen ze geen twee dagen wachten dan hebben we ook nen 9/11, een Europese?

Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 oktober 2007 om 12:59.
Ovidius is offline  
Oud 27 oktober 2007, 13:01   #38
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Elke dag wordt het nieuws een beetje rooskleuriger.
lomeanor is offline  
Oud 27 oktober 2007, 13:13   #39
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans is de situatie nogal zwart-wit op 7 november. Indien ze de zitting schorsen op 7 november van de commissie binnenlandse zaken zonder duidelijk, concreet akkoord over BHV, dan gaan ze onnoemelijk veel gezichtsverlies lijden en zullen ze bij het gros van de Vlaamse nationalisten, onder andere mijzelf afgedaan hebben. Het mag ook nog op 8 of 9 november zijn hoor. Maar op 11 november, eind van die week, trek ik mijn conclusies. De zaak is dan genoeg uitgesteld geweest.

Maar dat weet Bart Dewever en Jo Vandeurzen ook maar al te goed, en dat heeft hoop. Eigenlijk hoop ik dat er geen akkoord is, dat er een stemming volgt en dat een grote regimecrisis eraan komt.
Welke conclusies?...
Chipie is offline  
Oud 27 oktober 2007, 14:18   #40
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Welke conclusies?...
Cfr mijn openingspost, dat het Vlaams Kartel mijn steun als Vlaams nationalist niet maar waard is.

Maar ik wil nog niet op de feiten vooruitlopen. Ik hoop echt dat ze de "vijf minuten politieke moed" kunnen opbrengen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be