![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Serieuze reacties aub, dan blijft het aangenamer en leuker.
Dank u. Mvg Yahya
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Haha, en jouw tekstje is serieus te nemen zeker?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als 't ni serieuz te nemen is, dan is het ook onnodig en onzin om te reageren.
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Stel een wetenschappelijk team onderzoekt dit, maar kan geen bewijzen vinden van bedrog, welke conclusie zou jij daaruit trekken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Gentenaar François Glorieux is een wereldvermaard improvisator op piano. Ooit begon hij Obladi Oblada van The Beatles te tokkelen, maar dan wel volledig in de stijl van Mozart. Na het concert vroeg een bekend Mozartvertolker hem waar hij in 's hemelsnaam die partituur vandaan had. De man dacht werkelijk te doen te hebben met een verloren gegane en door Glorieux teruggevonden compositie van de meester van Salzburg. Dit zou je muzikale xenoglossie kunnen noemen. In The Great Dictator parodieert Charlie Chaplin Hitler. Zeer bekend is de scene waar dictator Hynkel een toespraak houdt, helemaal in de stijl van Hitler. Niemand die iets van die toespraak begrijpt, ook Duitstaligen niet. Toch zijn er nog heel wat (duitsonkundige) mensen die geloven dat Chaplin werkelijk Duits spreekt, want het "klinkt" als Duits. Spaans heb ik nooit op school geleerd, maar al reizende opgepikt. Toen ik 11 jaar geleden Spanje voor het eerst in mijn leven bezocht - op een maandenlange zwerftocht per fiets - sprak ik hoogstens 10 woordjes van de taal van Cervantes (si, no, por favor, gracias, holá, hasta luego...). Doch die 10 luttele woorden waren meer dan voldoende om een Fransman die me een paar dagen lang vergezelde ervan te overtuigen dat ik vloeiend Spaans sprak. (Vandaag spreek ik de taal behoorlijk, doch zeker nog niet geheel foutloos.) Hij hoorde me zinnen uitbraken die hem als "Spaans" in de oren klonken, en dus kwam hij tot de conclusie dat ik goed Spaans sprak (terwijl ik in feite niet veel meer dan "indianentaal" produceerde, vermits ik werkwoordsvervoegingen en dergelijke in het begin gemakshalve maar achterwege liet.) De meeste mensen hebben ietsjes meer taalgevoel dan ze zelf vermoeden. Ik daag jullie uit om hetvolgende experimentje mee te doen. Hieronder volgen een paar tekstjes in tien talen waarmee we niet alle dagen geconfronteerd worden. Niettemin zullen velen van jullie in staat zijn de meeste van deze talen vrij goed thuis te brengen, zelfs al versta je niets van de tekst.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Genetisch geheugen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik heb het een en ander over Uri Geller bekeken en gelezen en ik vind het allesbehalve zeker dat hij een oplichter is.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Xenoglossy kan ook te maken hebben met vorige levens. Sommige kinderen herinneren zich details van personen en plaatsen in het (nabije) verleden die volledig accuraat blijken te zijn. Het spreken van een taal kan daar mee te maken hebben.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Hier een artikel daarover:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik zag ook wel eens een (politiek-correcte?) titel "illusionist".
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Geller was vermoedelijk een oplichter. Maar zelfs indien hij er een was, was hij toch ook illusionist. Hij verkocht illusies. Maar Uri Geller werd ook betrapt op bedrog.
Laatst gewijzigd door system : 31 oktober 2007 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() heel simpel. Terwijl niemand het zag bestudeerde ze partituren van Mozart etc., las wat boeken over harmonie en contrapunt. Is echt niet zo moeilijk als het lijkt.
Ook zo iets waren de bloedende handen van Padre Pio, volgens het nieuwste onderzoek liet hij door een helper fenolzuur kopen bij de apotheker, brandde daar gaten mee in zijn handen en wikkelde er dan in eau de Cologne gedrenkte doeken rond. De gelovigen waren ervan overtuigd dat de Padre de wonden van Christus nog s overdeed! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik lees hier bijv. iets over "genetisch geheugen", uit "vorige levens" en zo, dat is natuurlijk allemaal onzin. |
|
![]() |
![]() |