Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2007, 14:04   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is mij een compleet raadsel waarom enkel staatsburgers zo'n functie zouden moeten kunnen uitoefenen... Weeral veel ophef om niets dus!
ik zou toch geen absoluut noodzakelijk causaal verband willen leggen tussen 'alles wat jou een compleet raadsel' is en 'veel ophef om niets' hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 14:06   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou toch geen absoluut noodzakelijk causaal verband willen leggen tussen 'alles wat jou een compleet raadsel' is en 'veel ophef om niets' hoor ...
Je had natuurlijk ook kunnen uitleggen waarom staatsburgerschap een essentiële vereiste zou moeten zijn voor cipiers...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 14:10   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je had natuurlijk ook kunnen uitleggen waarom staatsburgerschap een essentiële vereiste zou moeten zijn voor cipiers...
maar dat had veel minder grappig geweest ... dat was echt een bal die ik niet kon laten liggen hoor

omdat in vrijwel alle landen ter wereld de ambtenaarij voorbehouden is voor staatsburgers ? ... wat let die mensen de nationaliteit aan te vragen ? ... kunnen Belgen staatsambtenaar worden in de Maghreb ?
Oud 31 oktober 2007, 14:20   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dat had veel minder grappig geweest ... dat was echt een bal die ik niet kon laten liggen hoor
Ieder diertje zijn pleziertje hé!

Citaat:
omdat in vrijwel alle landen ter wereld de ambtenaarij voorbehouden is voor staatsburgers ? ... wat let die mensen de nationaliteit aan te vragen ? ... kunnen Belgen staatsambtenaar worden in de Maghreb ?
Je zal beter moeten doen dan dat... Omdat het elders ook zo is, vind ik niet echt een krachtig argument (doet me eerder denken aan kleuters die ruzie maken eigenlijk). De vraag is: waarom is staatsburgerschap zo belangrijk? Of nog: waarom zou een niet-Belg per definitie niet in staat zijn om zo'n job naar behoren uit te oefenen? Vereisten bij een job moeten een inhoudelijke reden hebben. Die ontgaat me hier nog steeds totaal.
Oud 31 oktober 2007, 14:34   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dit bericht bewijst twee dingen. Ten eerste, dat er in onze gevangenissen véle gedetineerden zitten die onze taal niet kennen. Allochtonen, dus. Ten tweede toont dit bericht de anti-nationale politiek van onze regering weer eens aan. In een gezonde staat kunnen enkel staatsburgers functies als deze uitvoeren, maar hier dus niet. Trouwens, wedden dat we binnen enige tijd de eerste berichten gaan krijgen over gevangenen die met hulp van buitenlandse cipiers konden ontsnappen?
We gaan meer en meer naar een veramerikanisering, ook op dit vlak. Dat is niet positief.
Bedoel je dat de handel in drugs, gsms etc (occasionneel wapens) in een gevangenis in handen van "eigen volk" moet blijven?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 14:40   #26
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is mij een compleet raadsel waarom enkel staatsburgers zo'n functie zouden moeten kunnen uitoefenen... Weeral veel ophef om niets dus!
ja natuurlijk, voor u moeten allochtonen hier alles mogen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 14:43   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ieder diertje zijn pleziertje hé!

Je zal beter moeten doen dan dat... Omdat het elders ook zo is, vind ik niet echt een krachtig argument (doet me eerder denken aan kleuters die ruzie maken eigenlijk). De vraag is: waarom is staatsburgerschap zo belangrijk? Of nog: waarom zou een niet-Belg per definitie niet in staat zijn om zo'n job naar behoren uit te oefenen? Vereisten bij een job moeten een inhoudelijke reden hebben. Die ontgaat me hier nog steeds totaal.
nee dat vind ik fout, je moet volgens mij toch wel gelijkheid nastreven tussen alle volkeren ter wereld niet ? ... je kan dus niet zonder verlies aan respect iedereen alles schenken waar je in 'normale (staatskundige) evenwichten' zelf geen recht op hebt ... op die manier wordt je al snel ieders voetmat natuurlijk ... en respect is toch wel cruciaal om goede omgangsvormen te creeren (wat dus bij staten zeker nodig is om groter onheil (conflicten) te voorkomen)
Oud 31 oktober 2007, 14:51   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee dat vind ik fout, je moet volgens mij toch wel gelijkheid nastreven tussen alle volkeren ter wereld niet ? ... je kan dus niet zonder verlies aan respect iedereen alles schenken waar je in 'normale (staatskundige) evenwichten' zelf geen recht op hebt ... op die manier wordt je al snel ieders voetmat natuurlijk ... en respect is toch wel cruciaal om goede omgangsvormen te creeren (wat dus bij staten zeker nodig is om groter onheil (conflicten) te voorkomen)
Dit vind ik dus echt regelrechte onzin hé! Gelijkheid nastreven doe je niet door beperkingen op te leggen zonder dat daar een gegronde reden voor is. En dus ook niet door je vast te houden aan idiote regels van elders. Zo'n houding blokkeert elke vooruitgang.

Alsof het openstellen van jobs voor niet staatsburgers er trouwens toe zal leiden dat mensen massaal naar hier komen . Die jobs hebben wel andere vereisten waar lang niet iedereen voor in aanmerking komt hé...

Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2007 om 14:51.
Oud 31 oktober 2007, 14:56   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit vind ik dus echt regelrechte onzin hé! Gelijkheid nastreven doe je niet door beperkingen op te leggen zonder dat daar een gegronde reden voor is. En dus ook niet door je vast te houden aan idiote regels van elders. Zo'n houding blokkeert elke vooruitgang.

Alsof het openstellen van jobs voor niet staatsburgers er trouwens toe zal leiden dat mensen massaal naar hier komen . Die jobs hebben wel andere vereisten waar lang niet iedereen voor in aanmerking komt hé...
je mag dat niet doen om geopolitieke strategische redenen, je hoort mij geen argumentatie verspreiden ivm m jobinhoud e.d. ....
Oud 31 oktober 2007, 17:24   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bedoel je dat de handel in drugs, gsms etc (occasionneel wapens) in een gevangenis in handen van "eigen volk" moet blijven?
Wat denkt u nu zelf? Vindt u het leuk om nutteloze vragen te stellen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 18:37   #31
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad, een zekere commitment tgo onze Westerse waarden. Die kan je niet verwachten van moslims. Moslims, van welke nationaliteit ook, zijn in de eerste plaats moslims.
Waarom denk je dat er zo weinig "nieuwe Belgen" van moslimsignatuur bij de politie werken. Omdat ze door hun "eigen volk" als verraders beschouwd worden. Dat zegt natuurlijk genoeg. Zo'n mensen laat je gewoonweg niet cipier zijn, zeker niet in een gevangenis die uitpuilt van de 'verrijkers'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 18:38   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoe zit het met de cipiers in Israëlische gevangenissen Filosoof? Zouden er daarvan veel Palestijns of arabisch zijn?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 18:50   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Inderdaad, een zekere commitment tgo onze Westerse waarden. Die kan je niet verwachten van moslims. Moslims, van welke nationaliteit ook, zijn in de eerste plaats moslims.
Waarom denk je dat er zo weinig "nieuwe Belgen" van moslimsignatuur bij de politie werken. Omdat ze door hun "eigen volk" als verraders beschouwd worden. Dat zegt natuurlijk genoeg. Zo'n mensen laat je gewoonweg niet cipier zijn, zeker niet in een gevangenis die uitpuilt van de 'verrijkers'.
Raar toch dat enkel gewone mensen het probleem kunnen inschatten!

Je begint je af te vragen waarom men geen Duitsers uitnodigde om de ingeweken NSB'ers die over de schreef gingen te komen bewaken? Die spraken toch ook Duits?

In een land waar het ondertussen VERBOTEN is om als bedrijf een "native speaker" aan te werven in een bepaalde taal voor zijn verkoopsafdeling, mag de STAAT dus wèl "native guards" binnenhalen om eigen volk eerst criminelen te bewaken?

Moet kunnen!

Patriotisme, waar zestig jaar geleden nog hopen mensen hun leven voor lieten, blijkt nu FOUT te zijn! MAGNIE! FOUT! MIS! RASSIESTIESCH!

En jullie denken nog dat ik n�* mijn pensionnering (incl. ontvangst van mijn extra legaal kapitaal) en n�* het overlijden van mijn moeder hier nog weken ga rondlopen? Ik pak gewoon mijn kapitaal bijeen, verkoop mijn huizen en mannekes: IK BOL HET AF!

(tussen haakjes: van hetgeen ik uitspaar aan taksen, belastingen, bijdragen, af te geven subsidies etc... kan ik écht wel mijn eigen dokterkosten betalen - en och ja, als ik dement ben kunnen mijn kinderen me nog terughalen hoor, dan wordt tenminste mijn gat afgekuist door Fatima! ben ik nog multicultureel ook, maar mijn kapitaal zal ik wel ergens anders belegd hebben).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 oktober 2007 om 18:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 18:51   #34
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit bericht bewijst twee dingen. Ten eerste, dat er in onze gevangenissen véle gedetineerden zitten die onze taal niet kennen. Allochtonen, dus. Ten tweede toont dit bericht de anti-nationale politiek van onze regering weer eens aan. In een gezonde staat kunnen enkel staatsburgers functies als deze uitvoeren, maar hier dus niet. Trouwens, wedden dat we binnen enige tijd de eerste berichten gaan krijgen over gevangenen die met hulp van buitenlandse cipiers konden ontsnappen?
We gaan meer en meer naar een veramerikanisering, ook op dit vlak. Dat is niet positief.
idd, het einde is in zicht.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 19:50   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Achja,inplaats men ze doet verplichten omnederlands ondertussen te leren in den gevang,neen,ze laten ons liever opdraaien voor allochtone tolks.
Toch makkelijk,moeten ze weer niets van moeite doen en de kans zal ook vergroten dat er allochtonen binnen raken met verkeerde intenties.

Ze zijn hier echt goed bezig.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 20:14   #36
willem1940NLD

Standaard

"Taal" hoeft technisch geen problemen op te leveren; overal microfoons "spraak-gestuurd" en opslag op schijf met automatische datum/tijd-notering; naar behoefte iets eruitlichten en laten vertalen.

Andersom, hoeft gevangenen als minimum het opvolgen van commando's IN DE VERBLIJFLANDSTAAL te worden bijgebracht.
Oud 2 november 2007, 22:05   #37
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Laatste Nieuws
"Cipiers hoeven niet langer Belg te zijn"

Justitie wil sneller nieuwe cipiers kunnen aanwerven en die hoeven geen Belg te zijn, hoewel de wet dat voorschrijft. Het departement schroeft daarvoor de nationaliteitsvereiste terug, zo schrijft de krant De Morgen.

Normaal gezien moeten ambtenaren die "functies met staatsbelang" uitoefenen, de Belgische nationaliteit hebben. Justitie past die vereiste nu niet meer in strikte zin toe. "In de Belgische gevangenissen zitten gedetineerden van verschillende nationaliteiten en we willen cipiers die met hen kunnen praten. We vragen mensen met kennis van Arabische en Oost-Europese talen", aldus Jan Bogaert, personeelsdirecteur van de federale overheidsdienst Justitie.

Justitie heeft overigens mensen van vreemde origine nodig voor heel wat jobs. Zo zoekt de Staatsveiligheid allochtonen met kennis van Arabisch. (belga/tdb)

Een betere oplossing zou zijn dat al die vreemde gevangenen zouden worden overgebracht naar gevangenissen in hun landen van herkomst, zodat wij van dergelijk gespuis tenminste vanaf zouden zijn.

Desnoods kan bij wijze van ontwikkelingshulp overwogen worden om de bouw van gevangenissen in dergelijke landen te helpen meefinancieren. Op die manier zou het geld voor ontwikkelingssamenwerking dan toch nog een nuttige bestemming kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 2 november 2007 om 22:05.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 22:22   #38
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn zaken die men krijgt indien men een slogan als 'eigen volk' kan veroordelen als racisme. Dit zijn de zoveelste kansen die allochtonen krijgen toebedeeld door de multicullers ten kosten van de 'eigen bevolking'. Eigen volk moet aan alle mogelijk idiote voorwaarden voldoen om aan een staatsbetrekking te raken, allochtonen daarentegen daar gaat het belzieke staatsapparaat voor met de benen open als een hoer voor een klant.

Kijk maar hoe de multiculers hun allochtonen vrienden bevoordelen, de lijn geeft voorkeur aan allochtonen, de VDAB legt zich toe op allochtonen, nu zet men ze op de voorkeurslijst voor een job als ambtenaar. Wanneer krijgen ze hun politiediensten toegewezen in de risico wijken aangezien ze de taal en de cultuur daar beter begrijpen als een autochtoon. Dus m.a.w het weigeren van zich aan te passen schijnt deze soort vruchten af te werpen. En wat moet van dit alles de autochtoon denken, blijven zwijgen en zich door de ziekelijke vertegenwoordigers van de multicul verwijten laten maken. Het wordt echt tijd dat 'onze' bevolking de onverschilligheid vaarwel zegt en zich ernstig begint te bezinnen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 23:14   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen nationaliteitsdiscriminatie.
Zowel positief (aanmoedigen) als negatief (verbieden).

Overheid afschaffen. De privé kan dat beter.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 november 2007 om 23:14.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 23:34   #40
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

heeft dit land nog enige nationale trots?

Waarom niet meteen de politiediensten uithuren aan "Al Rabitta Al Hamas" ofzo. Goedkoop, efficient, en ze spreken de taal van de man op de brusselse straat

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be