![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry kijk dan niet naar dat programma, want dat programma is nu eens juist bedoeld om jullie te laten zien hoe verwijft huidige maarschappij is geworden. En deze die er aan meedoen weten op voorhand dat ze niet met zachte handschoentjes zullen behandeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zo kan je vlees kopen van runderen die in reservaten geleefd hebben, nr schijnt enorm lekker én de dieren hebben een prachtig leven gehad. net zoals er met een bio-kip opeten, ook niets mis is, als dat beestje a happy life ( rondscharrelen,etc) heeft gehad en op een efficiente, pijnloze (of toch zo goed als ) en doeltreffende manier geslacht is. waar wel iets tegen is ( en waar ik ook faliekant tegen ben ) is tegen de manier waarop men dieren 'produceert' en afmaakt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want het gros van de manieren om te sterven betekent afzien en krijsen van de pijn. En dat is zo voor kankers, aids, en zelfs schijnbaar natuurlijkere sterfwijzen zoals doodgebeten worden door een krokodil die half uw lijf heeft afgescheurd, vertrappelt worden door een of ander kuddebeest, en zelfs een beet met een of ander gif. Heil aan de morfine
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Kind toch, kind toch, kind toch, je stelt me teleur! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Mens toch, hang de kip-zonder-kop niet uit! Wil je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken geen enkel dier dat nog in onze steden en velden rondloopt dat er niet is voor het plezier van de mens, of dat anders word opgejacht tot ze dood zijn Een weigering om een dier te slachten is dus zuivere onzin. De mens is van nature een jager/doder, en toen de kip op hun bord lag, werd er niet geweigerd ze op te eten dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat meisje zit niet in een strafkamp, maar in een programma waar ze vrijwillig aan meedoet.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verplicht meer mensen om een dier te slachten als ze vlees willen eten, is toch logischer?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 november 2007 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En die garantie heeft u in België. Meer dan dat is niet nodig om te genieten van dat steakje, met groentjes en een fris glaasje wijn.
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
? Zoals, die eerste aflevering waar die 1e kerel vrij geweldadig reageerde... ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Onzin natuurlijk. Het vlees van een zojuist geslachte koe is pertinent niet voor consumptie geschikt. Dat moet liggen, dagen of liever nog weken aan een stuk. Eigenlijk moet het gewoon een heel klein beetje gaan rotten. Ja, dat vertellen ze u er niet bij, maar zo is het wel. Ik bedoel maar: als je dan toch wilt vertellen hoe een koe een stuk vlees wordt, vertel dan het hele verhaal. Daar hébben we dan tenminste wat aan, vervreemd als we raken van de oorsprong van ons voedsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik denk dat je in het leger een groter kans maakt om moordenaar te worden dan op een boerderij.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Je wringt geen mens de nek om, maar je hebt al een levend wezen in de ogen kunnen kijken en kunnen doden, dus er is al een stap gezet. We leven nu eenmaal in een agressieve en gewelddadige tijd. We weten nooit welk inpact dat slachten op het kind zal hebben en wat het later kan aanrichten door deze ervaring. Men zou niet zomaar iedereen mogen laten slachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Dat strijd ik niet af. Vandaar dat ik de afschaffing van de dienstplicht al een goede stap vind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik me mijn geschiedenislessen goed herinner, waren de tijden vroeger veel agressiever en gewelddadiger.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moordaantal in Aalst rond 1600: 60 (60!) ten 100 000.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat kweekt dus eh, die duiven, en ze zijn nog lekker ook, en ik ben van plan om die beesten te slachten, ja. Of ik nu een duif koop in de winkel of ik pak er één uit mijn duivenkot, dood zijn die toch hoor. Of ik nu vandaag een koe bekijk van de koeienkweker hier een beetje verderop, en een slachter maakt die vervolgens af, en ik eet die dan op, of ik maak die af, what's the diff? Ik word daar echt niet moorddadig van hoor. Ook al omdat ik mensen niet bekijk als iets dat te slachten en op te eten valt. ![]()
![]() |