![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Of bezondigt Duym zich, zoals zovelen hier, aan guerilla-posts? Iets beweren, zonder hard bewijs, en dan heel snel weglopen?
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Geert,
Of Jos Geysels echt een "dief" is, weet ik niet. 11.11.11 hoopt dat vorig week-end hen weer zo'n 6 miljoen Euro heeft opgebracht. Bovenop deze giften van de burgers, komen dan nog eens de subsidies van de overheid (federaal, gewest, provincie) De Belgische burgers geven dit geld, omdat zij hopen dat het quasi volledig naar het Zuiden gaat. Maar wat lezen we op http://www.doordacht.be/editoriaal/stop_armoede_nu.pdf : 11.11.11 spendeert jaarlijks slechts 3,7 miljoen Euro in het Zuiden, maar geeft wel 8,5 miljoen Euro in Belgie uit. Veel van het geld dat in Belgie wordt uitgegeven onder de noemer "sensibilisering en vorming", is eigenlijk vaak politieke actie en lobbywerk om de toekomstige overheidssubsidies veilig te stellen. Geysels draagt als hoofd van 11.11.11 wel de eindverantwoordelijkheid over de wijze waarop het geld wordt besteed. Om een voorbeeld te geven : Als een schepen van een stad een contract tekent zonder de goedkoopste leverancier via een openbare aanbesteding te hebben geselecteerd, dan is dit "fraude" en dan wordt deze schepen strafrechterlijk vervolgd. Maar NGO's en koepels zoals 11.11.11 kennen belangrijke contracten toe aan leveranciers vaak zonder een prijsofferte bij andere leveranciers te vragen (1 van de conclusies van de doorlichting door het Rekenhof) : men heeft dus geen enkele garantie dat men de beste prijzen krijgt, er is dus geen garantie dat er geen vriendjespolitiek of zelfs corruptie is, ... Dit is minstens een zware inbreuk op de beginselen van goed bestuur, zoals bij overheden en grote bedrijven wordt toegepast. Personen zoals Geysels zouden hiertegen moeten reageren. Indien zij dit niet doen, verdienen ze inderdaad zware kritiek ivm het efficient en correct aanwenden van de ingezamelde fondsen. Laatst gewijzigd door ynneb : 12 november 2007 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Het is allemaal puur gezwets. Ik zit zelf bij Plan-Belgie en ik ondervind het. Ten eerste geeft hij geen ENKELE waardige bron waaruit hij dat haalt. Bij Plan is er maximum 10% van de opbrengsten die naar Plan-Belgie gaat omwille van materiaal, organisatie en lonen. Er zijn genoeg gerechtsdeurwaarders die dit controleren en er is geen enkele achterhouding van het geld: het is een vzw. Er blijft geen sprankeltje winst over! Voor de mensen die dit stomme verhaal toch geloven, ik nodig u uit voor een veldreis naar Benin om u dan te zeggen: KIJK HIER MAAR EENS NAAR. DAT IS WAT 11.11.11 DOET!!!
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp en versta je redenering, Ynneb. Toch wil ik van de guerillaposter die Duym is zien hoe en waarom de voorzitter van 11.11.11 een dief is; heel veel geblaat en helemaal geen wol van die trieste plant...
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben ermee gestopt toen in Nederland het financiële schandaal losbarste, dat het vroegere "foster parents" verplichte zijn naam te veranderen in "plan nederland" (net zoals foster parents Belgie zijn naam veranderde in plan belgie). Ik vind het onaanvaardbaar dat Rolph Pagano - de toenmalige manager van Plan Nederland (of foster parents nederland zoals het toen heette) - toen 18.000 € per maand verdiende, terwijl op dat ogenblik ook de steun aan 78.000 kinderen werd gestopt wegens financiële beperkingen. Graag zou ik ook zien dat Plan Belgie meer detail publiceert in zijn jaarrekening : 1) 1,9 miljoen € wordt in Belgie besteed aan "beheerskosten" : het zou nuttig zijn te publiceren wat de totale loonkost is voor hoeveel personen. 2) 8,7 miljoen € wordt in de "zuidwerking" geïnvesteerd. Maar hoeveel % wordt effectief besteed ten voordele van de lokale kinderen, en welk % moet besteed worden voor de lokale "beheerskosten" (de zogenaamde spookhulp). Zeker na het schandaal in Nederland, zou het veel twijfels wegnemen om een gedetailleerde jaarrekening te publiceren, ipv een summiere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
toch volgende commentaar op de 2 stellingen hierboven in het rood aangeduid : 1) Volgens het zeer summiere jaarverslag van Plan gaat er 16 % naar Plan Belgie voor beheerskosten en fondsenwerving, dat is dus meer dan de "maximum 10 % .... gecontroleerd door genoeg gerechtsdeurwaarders" 2) Er blijft geen sprankeltje winst over ? Maar wat is "winst" ? Volgens het zeer summire jaarverslag ontvangt Plan Belgie 11 miljoen Euro, en geeft het in totaal 9,5 miljoen Euro uit. Dat betekent dat er dus 1,5 miljoen Euro "overblijft". Als VZW zal men dat inderdaad geen "winst" noemen, maar "investeringsreserve" of "provisie" of ... Ik heb geen problemen met die 16 % of met die "investeringsreserve". Maar aub citeer wel de echte cijfers, om de geloofwaardigheid te behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() En ik die dacht dat je hier, in alle rust, kon discussiëren. In tegenstelling daarvan gooien jullie allemaal met het porselein en roepen jullie maar wat.
Tot nooit meer!