Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Worden de burgemeesters in ijltempo benoemd om Maingain te dienen?
JA 12 24,49%
NEEN 37 75,51%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 19:24   #21
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als BHV er door raakt dan mogen ze die burgemeesters van mij gerust benoemen hoor.....

Als ze de geldende wetten en reglementen blijven overtreden dan zijn al hun akties nul en nietig....

De BHV-goedkeuring is het begin van het keren van de olietanker.

niettemin,ik denk dat ze het een beetje te bont gemaakt hebben ,en dat ze niet benoembaar meer zijn
Efkes nadenken he.

De Vlamingen kunnen eenzijdig BHV splitsen. De Walen mogen eens belleke trek spelen, en het een beetje rekken, maar BHV zal dan gesplitst zijn ZONDER prijs te betalen.

Daarvoor zou ik dus zeker geen burgemeesters benoemen.

Er liggen nog wat van die minder spectaculaire hangijzers in het vuur die eenzijdig kunnen uitgevoerd worden door de Vlamingen. Ook daarvoor hoeven we dus echt niks te betalen.

DAN zijn er wat dingen waar we een 2/3 voor nodig hebben en dus de goodwill van de franstaligen. Als we DAAR wat suiker voor leveren, dan kan dat. Als dat de benoeming is van die burgemeesters , nadat ze plechtig beloofd én getekend hebben dat ze nooit meer stout zullen zijn, dan kan dat ook.

Er zullen nog wel enkele kleinigheden zijn die de Walen graag hebben, dus zullen die ook op tafel liggen, maar er wordt over de echte onderhan,delingen in alle talen gezwegen : we moegen het niet weten tot alles klaar is. Maar goed ook, want het is dus het TOTAALPAKKET dat zal tellen.

Als daar niet meer winst in zit dan waar de Vlamingen eenzijdig kunnen bereiken, schieten we dat af, iondien duidelijk winst: ok!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 19:47   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik heb alvast NEEN gestemd. Ik geloof niet dat de Vlaamse regering of halfrond, zich laat zeggen door de federale.

De enige manier om dit gedaan te krijgen zullen bewijzen moeten zijn van VERREGAANDE toegeviongen van de Franstaligen, want anders is het voor Vlaanderen demoeite niet om de debatten te deblokkeren.

Ik vrees van wél, ze zullen het ons trachten verkopen als een "lege doos", zoals ze dat in het verleden al deden met communautaire toegevingen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 19:59   #23
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik vrees van wél, ze zullen het ons trachten verkopen als een "lege doos", zoals ze dat in het verleden al deden met communautaire toegevingen.
Er zijn géén indicaties dat ons een lege doos zal verkocht worden deze keer. eerder het tegenovergestelde. Of laten de franstaligen de ondergandelingen van een leien dakje lopen omdat ze hunne slag thuishalen misschien?

.
Oud 3 november 2007, 20:08   #24
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Er zijn géén indicaties dat ons een lege doos zal verkocht worden deze keer. eerder het tegenovergestelde. Of laten de franstaligen de ondergandelingen van een leien dakje lopen omdat ze hunne slag thuishalen misschien?
neen, dat bedoel ik juist, men zal die burgemeesters benoemen. De Vlaamse politici zullen zeggen dat de Franstaligen hiermee een lege doos hebben gekregen, maar uiteraard is dit niet zo.

Het is hier alleszins wel interessant dat in deze de Vlaamse regering tegenover de federale politici te staan zou komen.
Oud 3 november 2007, 20:10   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Die worden NOOIT benoemd, al is het maar om een voorbeeld te stellen.
Zo zou het moeten zijn... maar wanneer hebben we dat al meegemaakt, de franstaligen die hun zin niet krijgen?
Ik vrees dat men gewoon vlug een regering zal willen vormen "omdat dat toch niet eeuwig kan uitgesteld worden" en de problemen genre burgemeesters, BHV en alles waar de franstaligen iets te verliezen hebben onverwijld naar een latere datum zal verschuiven, in 's lands belang, uiteraard...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 20:16   #26
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zo zou het moeten zijn... maar wanneer hebben we dat al meegemaakt, de franstaligen die hun zin niet krijgen?
Ik vrees dat men gewoon vlug een regering zal willen vormen "omdat dat toch niet eeuwig kan uitgesteld worden" en de problemen genre burgemeesters, BHV en alles waar de franstaligen iets te verliezen hebben onverwijld naar een latere datum zal verschuiven, in 's lands belang, uiteraard...
Er is zoiets als alletwee een beetje je zin krijgen he

hij : ik wil neuken
zij : ik ook, maar dan langs achter, zodat ik niet o je smoel moet zien
hij : ok, maar dan in allebei de gaatjes
zij : niks van: een gaatje én een pijpbeurt dan
hij : ok

DAT is regeringsvorming! Uiteindelijk neukt hij haar in haar kont en laat hij zich proper likken door haar.

We zullen zien wie wie is in dit verhaal als het het regeerakkoord kennen!

.
Oud 3 november 2007, 20:19   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maingain is de laatste tijd al een paar keer zeer goedgemutst naar huis gegaan, en zelfs madame Non meende zopas, wandelend op het strand aan de kust, te weten dat het straks allemaal wel goed komt!
Wedden dat ze al weten wat de Vlaamse burger pas binnenkort zal vernemen? Toegevingen voor hen, lege doos voor ons. Liefst "gebetonneerd"...
Oud 3 november 2007, 20:25   #28
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Maingain is de laatste tijd al een paar keer zeer goedgemutst naar huis gegaan, en zelfs madame Non meende zopas, wandelend op het strand aan de kust, te weten dat het straks allemaal wel goed komt!
Wedden dat ze al weten wat de Vlaamse burger pas binnenkort zal vernemen? Toegevingen voor hen, lege doos voor ons. Liefst "gebetonneerd"...
Precies wat ik ook vrees.
Oud 3 november 2007, 20:57   #29
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Helaas wel want hij is er al in geslaagd het op de agenda van de regeringsonderhandelingen te krijgen en er lopen allerlei geruchten dat er benoemingen in de lucht hangen als pasmunt voor de 'oplossing' BHV.

Kijk ook maar eens naar de uitslag van de enquête das het resultaat van zijn provocaties.
Dat kunnen ze beter meteen het federaal model opblazen, want dit is een flagrante inbreuk op de onafhankelijkheid van bevoegdheden op het Vlaamse niveau.
Oud 3 november 2007, 21:21   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet dat Leterme zo ver durft gaan. Als hij het wel doet, zal hij de (zware) consequenties moeten dragen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 00:19   #31
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Ik heb NEEN geklikt ,ik hoop dat de onderhanderlaars niet het lef hebben JA te klikken.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:10   #32
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Dat kunnen ze beter meteen het federaal model opblazen, want dit is een flagrante inbreuk op de onafhankelijkheid van bevoegdheden op het Vlaamse niveau.
Idd, waar staat die knop hier!
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:04   #33
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hangt ervan af hoe je het bekijkt he.

Vlamingen onder elkaar : iedereen wil graag meer bevoegdheden voor Vlaanderen. Als het regeerakkoord dat in de maak is, ons geeft wat we willen, en de VLaamse regering kan dat een duwtje in de rug geven, waarom zouden ze dat dan niet doen?

.
Oud 4 november 2007, 10:08   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Er is zoiets als alletwee een beetje je zin krijgen he

hij : ik wil neuken
zij : ik ook, maar dan langs achter, zodat ik niet o je smoel moet zien
hij : ok, maar dan in allebei de gaatjes
zij : niks van: een gaatje én een pijpbeurt dan
hij : ok

DAT is regeringsvorming! Uiteindelijk neukt hij haar in haar kont en laat hij zich proper likken door haar.

We zullen zien wie wie is in dit verhaal als het het regeerakkoord kennen!
daar komt Di Rupo nog in tussen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:09   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik geloof niet dat Leterme zo ver durft gaan. Als hij het wel doet, zal hij de (zware) consequenties moeten dragen.
over de benoeming van de burgemeesters wordt beslist door Marino Keulen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 november 2007, 10:14   #36
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
...die heeft gezegd dat hij zal uitvoeren wat het halfrond beslist.

.
Oud 4 november 2007, 10:14   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik hoop van niet.
  1. Dit is gewestmaterie,
  2. Als ze moedwillig de wet niet volgen kan er volgens mijn geen verantwoordelijkheid gegeven worden aan deze personen. (Zeker als het niet in het algemeen belang is dat de wet overtreden is.)
  3. Als BHV om deze redden niet gesplitst wordt begaan ze terug een (grond)wet overtreding.
frantalige machtswellustelingen vegen daar hun voeten aan ! al 40 jaar !
Oud 4 november 2007, 17:08   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...die heeft gezegd dat hij zal uitvoeren wat het halfrond beslist.
Een echte Pontius Pilatus dus? Was het niet zijn recht en plicht om te beslissen? Waar is al zijn ergernis ineens naartoe?
Oud 4 november 2007, 17:36   #39
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een echte Pontius Pilatus dus? Was het niet zijn recht en plicht om te beslissen? Waar is al zijn ergernis ineens naartoe?
Hij heeft al gezegd wat hij zou doen, maar als het halfrond anders zou beslissen, houd hij zich daaraan

.
Oud 4 november 2007, 17:43   #40
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Het niet benoemen van de burgemeesters leidt tot het autmatisch afscheuren van die gemeentes inlijving bij W of B en het ontbreken van een middel om ze terug bij VL te voegen.
Zo simpel als pompwater!
BHV eenzijdig splitsen is een oorlogsverklaring, wie dit doet is zich zeer goed van de gevolgen bewust!
Wie of wat erachter zit weet ik niet maar het wordt wel doelbewust aangestuurd.

Laatst gewijzigd door janPieter : 4 november 2007 om 17:44.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be