Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 12:34   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Uit Canvas Program:
Hoofddoeken
Wat is er aan de hand in Gent? Als protest tegen het hoofddoekenverbod ontving burgemeester Termont vandaag 4000 handtekeningen. Een actie van 'het hele middenveld', autochtonen en allochtonen. Niet meteen een actie tegen hoofddoekenverbod an sich, maar wel tegen het feit dat de gemeenteraad de motie van Vlaams Belang wil behandelen. Stof voor een stevige discussie? En wat zal de gemeenteraad nu beslissen? Een reportage van Bart Verhulst.

Wel weer discussie in Gentse gemeenteraad over de hoofddoek zoals Canvas berichte.
O.a advocaat Abderrahim Lahlali van de allochtoonse gemeenschap in Gent uitte dreigende taal naar paars of het verbod er komen zal of niet en zei:
Als da verbod komt we zijn volwaardige democaten en zullen ons gedragen naar de meerderheid, maar (met het vingetje opgestoken) we zullen het ook niet vergeten. (einde citaat Canvas).

Hier wordt ik woest van, in mij geboorteplaats.
GRRRWWWW.

Liever een Strop om de kop dan de hoofddoek erop.
Omdat het VB een zoveelste heksenjacht begon in Vlaanderen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 12:34   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Uit Canvas Program:
Hoofddoeken
Wat is er aan de hand in Gent? Als protest tegen het hoofddoekenverbod ontving burgemeester Termont vandaag 4000 handtekeningen. Een actie van 'het hele middenveld', autochtonen en allochtonen. Niet meteen een actie tegen hoofddoekenverbod an sich, maar wel tegen het feit dat de gemeenteraad de motie van Vlaams Belang wil behandelen. Stof voor een stevige discussie? En wat zal de gemeenteraad nu beslissen? Een reportage van Bart Verhulst.

Wel weer discussie in Gentse gemeenteraad over de hoofddoek zoals Canvas berichte.
O.a advocaat Abderrahim Lahlali van de allochtoonse gemeenschap in Gent uitte dreigende taal naar paars of het verbod er komen zal of niet en zei:
Als da verbod komt we zijn volwaardige democaten en zullen ons gedragen naar de meerderheid, maar (met het vingetje opgestoken) we zullen het ook niet vergeten. (einde citaat Canvas).

Hier wordt ik woest van, in mij geboorteplaats.
GRRRWWWW.

Liever een Strop om de kop dan de hoofddoek erop.
Je kan ook de lokale smileys gebruiken, rechts van de editor.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 12:35   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ongelofelijk hoe hypocriet die rode wormen toch zijn.
schreef de verzuurde mestkever...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 12:38   #24
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Helabe, dit is van hetzelfde niveau als bananenplukker.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 12:40   #25
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je kan ook de lokale smileys gebruiken, rechts van de editor.

Jips merci voor den tip maar das een kopie van mijn commentaar op:
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=10274

Scheelt een hoop typwerk..
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 12:46   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het VB een zoveelste heksenjacht begon in Vlaanderen...
En gelijk hebben ze.
Bovendien, de heksenjacht begon toen de sossen enkele decennia geleden de kruisbeelden in alle openbare instellingen verwijderden.
Het VB is gewoon consekwent, een begrip dat de rode alen door al hun dhimmitude-gespartel en hypocrisie, telkens weer vergeten.
Als je persé wil islamiseren Filosoof, verhuis dan naar Saoedi-Arabië of Afganistan. Daar krijg je gegarandeerd je 100 % volledige islamitische verrijking, en nothing else !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 12:47   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is er hier verzuurd? De rode wormen die niet genoeg kunnen kronkelen voor het islamitisch gebroed ... me dunkt.
Oud 6 november 2007, 12:51   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Hopelijk houden ze woord : dan zakt de Spa helemaal onder de kiesdrempel weg.
2) Waarom draagt advocaat Abderrahim Lahlali eigenlijk zelf geen hoofddoekje?
Oud 6 november 2007, 13:41   #29
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dus als ik je goed begrijp willen de sossen, dat godsdienst boven de wet staat en zelfs boven de mensenrechten.

Goed bezig, zou ik zo zeggen.

Godsdienst wordt getolereerd tot ze de wet overtreden. Dat is mijn visie.
Waar haal je het
Indien je begrijpend zou hebben gelezen wat ik schreef dan zou je inzien dat ik enkel stelde dat het de wet is, gestoeld op onze vrijheid van meningsuiting (en godsdienst) die boven de religieuze wetten heen ons garandeert dat we ons vrij kunnen uiten en manifesteren als religieus of juist niet.
Die wet staat boven de godsdienstige regels. De hier aanwezige godsdiensten accepteren dit ten volle.

Ik zie niet in waarom men, door een absurde regel betreffende de kledij van moslima's daar plots een einde aan moet maken.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 november 2007 om 13:41.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 13:48   #30
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Natuurlijk, volgende thema's zijn niet serieus:

- splitsing van België
- criminaliteit (who cares?)
- immigratie (zet de deuren maar open, plaats genoeg!)
- islamisering (komaan, vrouwen moeten niet seutig doen, maar onderdanig zijn)
...
En dat voor een professor...
Inderdaad de splitsing van Belgie zijn toch nog niet in de meerderheid dus dat kunnen we al vergeten.
Criminaliteit, justitie splitsen opdat het helemaal niet meer gaat werken. Daar zitten we echt op te wachten.
Over de snelbelg wet zijn al akkoorden en tja we zouden natuurlijk ook het VB kunnen volgen en een muur rond vlaanderen bouwen.
Er is geen islamisering, die speelt enkel af in jouw hoofd.
Zelfs blijkt in de vlaamse rand dat velen zich willen aansluiten bij Brussel ipv in Vlaanderen te blijven. MAar daar zwijgen ze nu wel even over want dat kwam niet goed uit.

Laatst gewijzigd door santos : 6 november 2007 om 13:49.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 13:49   #31
ericferemans

Standaard

Citaat:
En als de sossen consequent willen zijn en hun stemmenverlies willen beperken, dan stemmen ze ook voor een verbod.
Zo niet zal hun dhimmitude en hypocrisie (cfr kruisbeelden) hen kwalijk genomen worden.
Weerom die verwarring tussen kruisbeelden IN OVERHEIDSGEBOUWEN en kruisbeelden aan een kettingske rond de hals.

Een madamme met een kruiske bestempeld ZICHZELF tot behorende tot een geloof, een overheidsgebouw met een kruisteken geeft aan dat het overheidsgebouw geheel of hoofdzakelijk christelijk is.

Dat is wel degelijk een groot verschil.

Overheidsgebouwen voorzien van slogans als "Elvis Presley lives" zijn niet langer neutraal te noemen: ze verkondigen een officiële boodschap die niet de instelling vertolkt van de meerderheid der bevolking, en die geen respect heeft voor minderheden.
Een bediende met een mooi T-shirt die deze boodschap verkondigt is een Presley-fan, en dat is perfect aanvaardbaar.

Er is een hemelsbreed verschil tussen het aanbrengen van Koran verzen, bijbelteksten uit het evangeli of uit de Thalmut op de muren van het OCMW van Gent en een gast die een davidsster draagt, een keppeltje, een embleem van de bond van het Heilig Hart, een lintje dat ijvert voor de emancipatie van de homo's, de vrouwen of een armbandje dat oproept voor solidariteit met de armen, de mensen in de gevangenissen, met de dieren en een affiche van Gaia in elk kantoor van de dienst voor inspectie van de belastingen.

Een beetje denkvermogen zou helpen om te verstaan wat een lekenstaat is: dat is een staat die geen preferentie kent binnen de staatsinstellingen maar die daarnaast al haar inboorlingen toelaat om die te hebben.

Je mag geen appelen met citroenen vergelijken, geen kamelen met duiven en zeker geen hoofddoeken op de kop van maddammen met het communistisch manifest op de muur van de trouwzaal van 't Stadhuis, met daarnaast een kop van Che Guevarra en een oproep om niet te vloeken, "vermits God alles ziet".

Het lijkt wel of zwartzakjes mentaal een filosofisch niveau hebben van een goudvis

Ik hoop dat een handige "vrije jongen" een standje met rode hoofddoekjes gaat verkopen voor het stadhuis van Gent in een mooi standje.
Met op die hoofddoekjes: "ik stemde vroeger liberaal of katholiek, maar om de vrije meningsuiting te vrijwaren moet ik overstappen naar de Sp.a: die zijn de enigen die hier nog de vrijheid van de mens verdedigen."

Ze mogen er het logo van Sp.a-Rood ook opzetten van mijn part.

En dan hoop ik van daar hopen studentinnetjes in te zien rondlopen.
Mijn dag zou goed zijn, wat zeg ik: mijn JAAR!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 november 2007 om 13:59.
Oud 6 november 2007, 13:56   #32
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
je wordt inderdaad niet geboren met een hoofddoek, maar door je cultuur wordt het nadien een onderdeel van je persoonlijkheid, je eigenheid, je identiteit.
Tienduizenden ex-islamieten over de hele wereld bewijzen dat het bovenstaande onzin is.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 14:00   #33
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Tienduizenden ex-islamieten over de hele wereld bewijzen dat het bovenstaande onzin is.
Maaar neen: die bewijzen enkel dat het mogelijk is om van gedacht te veranderen!
Door mensen iets op te leggen is een vrije keuze per definitie onmogelijk.

Degenen die "in naam van de vrijheid" de vrijheid van mensen gaan afpakken om hun goesting te doen zijn tirannen, het zijn geen bevrijders!

Je legt maar verplichtingen op aan mensen indien dit nodig is om anderen te beschermen. Een hoofddoek doet niemand kwaad. Maar als die verbiedt schendt je de rechten van mensen. Je helpt niet: je kwetst!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 november 2007 om 14:02.
Oud 6 november 2007, 14:16   #34
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Gentenaars een probleem hebben met hun hoofd is een oude ziekte.
Razzist
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 14:18   #35
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
je wordt inderdaad niet geboren met een hoofddoek, maar door je cultuur wordt het nadien een onderdeel van je persoonlijkheid, je eigenheid, je identiteit.
Alé, als we Feremans mogen geloven krijgen de moslima's (enkel de moslima's, niet de mannetjes !) er een "extra" ledemaat bij : de hoofddoek. Het verplicht afzetten van de hoofddoek staat gelijk aan het amputeren van een arm of been en maakt van hen identitair gehandicapten.

Nu dat we dat weten Feremans, denk ik niet dat het een goed idee is nog meer van die potentiële identitair gehandicapten ons land binnen te laten (via gezinshereniging, of importhuwelijken e.d.). De belasting voor de maatschappij en de belastingbetaler is al te groot en jullie slinkse kwieten hadden toch verrijking beloofd en geen overlast?
Oud 6 november 2007, 14:31   #36
ericferemans

Standaard

Citaat:
Alé, als we Feremans mogen geloven krijgen de moslima's (enkel de moslima's, niet de mannetjes !) er een "extra" ledemaat bij : de hoofddoek. Het verplicht afzetten van de hoofddoek staat gelijk aan het amputeren van een arm of been en maakt van hen identitair gehandicapten.
Maar vent toch!
Het afnemen van een hoofddoek kan je vergelijken met het verplichten van ambtenaren om met ontblootte tetjes naar hun werk te komen.
Die vergelijking maakt ik al. Onze schroomvalligheid, waarbij we bepaalde lichaamsdelen bedekken is niet rationeel te duiden.
In bepaalde delen van de wereld is het vertonen van de enkels al heel "onzedig", in Italië moesten onze vrouwen ook niet zonder hoofddoekje in de kerk binnen of een woeste pastoor zette ze er uit op "Don Camillio" achtige wijze. Overigens mocht je hun knieën en zelf hun blote schouders er ook niet laten zien of er ontstond een rel.
Een beetje begrip tonen is toch niet zo moeilijk, en mensen uitlachen om hun tradities is gemakkelijk. Ook wij komen over als lompe achterlijken in andere streken: omdat we onze vrouwen kussen in het openbaar, bijvoorbeeld (dat is een vorm van sex, en wordt op hilariteit onthaald in vele delen van Afrika).
Toen Kamiel Huysmans, minister van Koloniën kwam mededelen dat ons land de onafhankelijkheid van Kongo aanvaardde werd hij met tienduizenden ontvangen, blijde mensen en hun vertegenwoordigers op het vliegveld van N'Jili in Leopoldstad. Meteen kustte hij de vrouwen van de toekomstige ministers op de wang: "Camille fait le billi billi sur le Tarmac" blokletterde de kranten.
Zeden en gewoonten zijn vaak absurd, maar er respect voor tonen is dat niet.

Citaat:
Nu dat we dat weten Feremans, denk ik niet dat het een goed idee is nog meer van die potentiële identitair gehandicapten ons land binnen te laten (via gezinshereniging, of importhuwelijken e.d.). De belasting voor de maatschappij en de belastingbetaler is al te groot en jullie slinkse kwieten hadden toch verrijking beloofd en geen overlast?

Naast het dragen van hoofddoekjes brachten de arabische vrouwen ook voor ons zeer interessante gebruiken mee en vaardigheden: Tadjin bereiden, heupwiegen en buikdansen, om de drie die me het eerst voor de geest komen maar eens op te noemen ...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 november 2007 om 14:35.
Oud 6 november 2007, 14:36   #37
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar vent toch!
Het afnemen van een hoofddoek kan je vergelijken met het verplichten van ambtenaren om met ontblootte tetjes naar hun werk te komen.
...
Kan iemand een ambulance bellen?
Feremans is er heel erg aan toe.
Oud 6 november 2007, 14:38   #38
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand een ambulance bellen?
Feremans is er heel erg aan toe.
Ok
En ik zal voor u een psychiater laten komen met een dwangbuis.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 14:43   #39
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk wordt tijdens de gemeenteraad op het einde van de maand een hoofddoekverbod gestemd. En als de sossen consequent willen zijn en hun stemmenverlies willen beperken, dan stemmen ze ook voor een verbod.
Zo niet zal hun dhimmitude en hypocrisie (cfr kruisbeelden) hen kwalijk genomen worden.
Ach, de sossen weten goed genoeg wie hun enigste stemmers zijn!

Ze moeten het net halen met de hoofddoeken en de verdedigers daarvan.

Wie brood men...
Oud 6 november 2007, 14:49   #40
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Ach, de sossen weten goed genoeg wie hun enigste stemmers zijn!

Ze moeten het net halen met de hoofddoeken en de verdedigers daarvan.

Wie brood men...
De dag dat de sossen enkel de twee stemmen hebben, die van de twee betreffende hoofddoekdraagsters van 't Gents stadhuis kom ik in het openbaar het gat likken van Dewinter, als huisslaaf werken bij de heks van Schoten of de Vlaamse Leeuw zingen op de IJzerwake terwijl de hitlergroet brengende.
Begin maar te hopen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be