![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() In alle partijen heb je mensen met domme ideeën.
En ze heeft natuurlijk een punt hé. Er zijn weinig landen waar zelfs leerkrachten Nederlands tijdens een studiedag met zijn allen onder elkaar een taal spreken die meer op dialect dan op NL lijkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het anti-Vlaamse racisme dat er al sedert 1830 ingebakken zit en de reden was waarom men toen Frans tot de enige officiële taal in België uitriep. Dit leeft nog steeds voort in de harten van de rabiaten Franstaligen en verbelziekte Vlamingen. Overal ter wereld - en dan vooral in Franstalig gebied - spreekt men volgens deze ideologie de standaardtaal, behalve in Vlaanderen, waar men een amalgaam van lokale dialecten hanteert. Een loos argument dat door sommigen nog altijd ingeroepen wordt om geen Nederlands te hoeven leren of spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij doet er gerust aan mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij misschien leerkracht Nederlands? En heb jij in het buitenland al studiedagen in het onderwijs gevolgd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Wat zouden leerkrachten Nederlands uit Nederland denken mochten ze toevallig op een bijeenkomst van leerkrachten Nederlands zijn waar die leerkrachten gezellig dialect spreken?
Heb ik zelf toevallig meegemaakt. Zoiets is toch ondenkbaar in Nederland. Zoveel respect hebben Vlamingen voor hun eigen taal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik was toevallig in Kortrijk (Kulak) waar een studiedag voor leerkrachten Nederlands plaatsvond en ik geloofde mijn oren niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor verpleegkunde komen alle leraren trouwens uit een andere streek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heeft nog nooit in een groepje gestaan waarvan ze de conversatie niet kon volgen. Een leerkracht uit Limburg die bij een groepje West-Vlamingen staat, zal er niet veel van snappen. Maar het punt is: in elke partij heb je mensen met primitieve ideeën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
gisteren voor het eerst sinds lang nog eens tv gekeken... als ik als anderstalige zou zien dat nederlandstaligen programma's in hun eigen taal (dialect?) moeten ondertitelen...tja, wat zou ik dan denken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als bepaalde "Vlamingen" dan Islamieten achterlijk vinden, dan is het ineens wel goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En vermits Franstalige programma's op VRT nooit ondertiteld worden, kunnen we best meteen alle programma's in het Frans maken, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Liègeois versta ik helemaal niet, le Montois, le Carolo non plus ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vlamingen zijn wel intelligent genoeg om meerdere talen te leren en hebben genoeg respect het ook te gebruiken in een gesprek met andere mensen. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is dus duidelijk dat de linkse identiteitslozen dit voorval weer compleet minimaliseren. Schandalig. Hoe men het eigen volk en dus ook zichzelf zó kan verachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Er bestaan inderdaad dwaze Vlamingenhaters zoals er Vlamingen zijn die van nature Franstaligen haten.
|
![]() |
![]() |