Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2007, 13:06   #21
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
oh en wikipedia is voor zoiets totaal nutteloos, iedereen kan wijzigen, en er zijn veel moslims hoor.
Wikipedia is inderdaad nutteloos, en waarschijnlijk politiek gekleurd.

Maar als Pollycorrect eruit mag citeren om zijn gelijk te halen, mag ik toch antwoorden met een ander citaat uit dezelfde bron ?

Of is Wikipedia "wetenschappelijk correct" als Pollycorrect het gebruikt, en "politiek gekleurd" als ik eruit citeer

Laatst gewijzigd door ynneb : 7 november 2007 om 13:07.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 13:28   #22
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Wikipedia is inderdaad nutteloos, en waarschijnlijk politiek gekleurd.

Maar als Pollycorrect eruit mag citeren om zijn gelijk te halen, mag ik toch antwoorden met een ander citaat uit dezelfde bron ?

Of is Wikipedia "wetenschappelijk correct" als Pollycorrect het gebruikt, en "politiek gekleurd" als ik eruit citeer
Nee zoals ik al zei de hele pagina is gekleurd
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 13:32   #23
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat zo weinig mensen de tekst waar deze draad om gaat echt inhoudelijk bespreken!

Prima tekst, vind ik ook. Niks op te zeggen eigenlijk. Vandaar dat de andere draad, waarin men mag 'speculeren over wat die joden nu wel niet denken' véél meer bijval krijgt.

QED*

*quod erat demonstrandum
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:30   #24
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Bart heeft zich openlijk voor tv en een pak journalisten verontschldigd... zelf met licht rode kaken. Als dat niet geloofwaardig overkwam ? Of zijn er andere demonen in het spel ?

PS. ieder heeft recht op zijn waarheid.
Bart had zich in eerste plaats niet moeten verontschuldigen, denk daar maar eens over na! EN lees de tekst op deze draad es en vertel daar je mening over!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:31   #25
largo_w

Standaard

Citaat:
Steeds excuses eisen, maar nooit zelf excuses uitspreken, is niet erg geloofwaardig.
heb je nog veel onzin te vertellen???
Oud 7 november 2007, 15:45   #26
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al 3 rechtzaken over geweest en al 2 onderzoeken en nog nooit heeft men 1 link kunnen maken tussen het IDF en de moorden. De moorden zijn gebeurt door een militie, je kan israel nalatighied verwijten (wat ze ook aan de bevelhebbers verweten en hen strafte) maar rechtstreekse verantwoordelijkheid is nooit bewezen.
Citaat:

En wie waren de rechters en wie deed die onderzoeken?
Er is geen enkele rechterlijke macht in de wereld die op dit moment de wandaden van Israël en grote broertje amerika kan, wil en durft aankaarten!
De strijd tegen terrorisme en de inval van Irak is het mooiste bewijs van hoe rechtvaardig beide landen wel handelen.
Dus kom niet af met onderzoeken en rechtzaken waar de uitkomst er van al lang vast ligt.

Geschiedherschrijving, er is hevig gevochten ROND het kamp, tegen dat om omsingeld was waren de meeste PLO activisten al vertrokken . Pas later trekken de falangisten binnen tijdens de avond.
Wat er ook mag juist gebeurt zijn, het is en blijft een feit dat er heel wat bloed van onschuldigen burgers kleeft aan de handen van Israël.
Elk jaar 3 miljard dollar aan militaire investeringen voor een handvol zwak bewapende terroristen aan te pakken is toch wel een beetje raar vind ik.
Als morgen ene waal zichzelf laat ontploffen in antwerpen omdat hij tegen de vlamingen is gaan we toch ook niet met onze tanks even alle walen ter orde brengen?
Het geweld dat ze van de palestijnse bevolking krijgen daar hebben ze zelf voor gezorgd.
je oogst wat je zaait.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:56   #27
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, ook dat is vreselijk. Ik wou dat ze daar ook wat méér aandacht aan gaven. Maar dat is helaas niet echt aan de joden om dat te doen.

Dus spreek hierover misschien de overlevenden onder de Hopi's aan als je dit zo ter harte gaat?
Euh...er zaten veel joden tussen de immigranten die naar Amerika trokken hoor. En die waarschijnlijk net als de anderen Indianen gedood hebben. Zo niet direct, dan wel indirect, door de import van ziektes, en het verkopen van bij de Indianen onbekende drugs (=alcohol). De sterke drank heeft meer doden gemaakt dan de kogels der blanken. Joden zijn van nature uit handelaars. Dus...Even schuldig als de rest der Bleekhuiden!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:57   #28
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht

Ziehier de reële waarde die excuses hebben:
Domme mensen aanvaarden ze toch niet,
Intelligente mensen hebben ze niet nodig.
Oud 7 november 2007, 15:57   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Interessante tekst. Nu snap ik hun standpunt ook wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:58   #30
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
tijd dat Bush zich gaat excuseren.
Bush zat nog in de kloten van zijn voorouders toen de Indianen-slachting plaatsvond. Dus= niks excuses.
Oud 7 november 2007, 16:02   #31
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
heb je nog veel onzin te vertellen???

wat is er onzin aan deze stelling ? Ik ben waarschijnlijk geen genie zoals jij, dus gelieve me dan maar in domme mensentaal uit te leggen wat er fout aan is.
Oud 7 november 2007, 16:07   #32
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat zo weinig mensen de tekst waar deze draad om gaat echt inhoudelijk bespreken!

Prima tekst, vind ik ook. Niks op te zeggen eigenlijk. Vandaar dat de andere draad, waarin men mag 'speculeren over wat die joden nu wel niet denken' véél meer bijval krijgt.

QED*

*quod erat demonstrandum

Misschien heeft het wel met deze passage te maken:

Citaat:
De reactie van Dhr. De Wever heeft een averechts effect veroorzaakt. Als burgemeester Janssens met zijn verontschuldigingen de vergane glorie aan de Stad heeft teruggebracht, heeft Dhr. De Wever met deze heisa opnieuw de "zwarte" demonen opgewekt. Dat zal hem geen enkele oprechte Sinjoor kunnen vergeven.
Sinds wanneer spreekt een Joods forum in naam van alle Sinjoren?

Of eerst stellen dat:

Citaat:
De reactie van De Wever haalt de krantenkoppen en wordt geschiedenis, terwijl deze van de gedeporteerden weinig of helemaal niet wordt vermeld.
En dan weer:

Citaat:
Tot Lieven Saerens met zijn onderzoek te voorschijn komt. Hij heeft in de archieven nieuwe en harde bewijzen gevonden over de collaboratie van het Antwerps Stadbestuur en ze neergepend in "Vreemdelingen in een wereldstad".

Daarop belast de Senaat het SOMA met een onderzoek naar deze donkere periode. Er is nu 65 jaar later geen sprake van financiële vergoedingen, er zullen geen processen komen. De Senatoren vinden alleen dat het nodig is duidelijk de verantwoordelijkheden te omschrijven en te onderlijnen.

Men kent het resultaat van dit onderzoek: het rapport "Gewillig België" dat in 2007 verschijnt .
Maar enkel de uitspraken van De Wever worden geschiedenis?? Krantekoppen zijn geschiedenis in die zin dat niemand ze zich volgende week nog herinnert. De bijdrage zal ik ook met plezier vergeten.

Inhoud? Spijkers op laag water, ja.
Oud 7 november 2007, 16:12   #33
largo_w

Standaard

Citaat:
wat is er onzin aan deze stelling ?
Citaat:
Steeds excuses eisen, maar nooit zelf excuses uitspreken, is niet erg geloofwaardig.
Oud 7 november 2007, 16:14   #34
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wat er ook mag juist gebeurt zijn, het is en blijft een feit dat er heel wat bloed van onschuldigen burgers kleeft aan de handen van Israël.
Net zoals bij belgie, nederlands, frankrijk, VS,duitsland,...

Elke land heeft die geschiedenis spijtig genoeg, israel niet meer of minder dan andere gezien de moeilijke situatie waarin ze zitten.

Citaat:
Elk jaar 3 miljard dollar aan militaire investeringen voor een handvol zwak bewapende terroristen aan te pakken is toch wel een beetje raar vind ik.
Je bedoeld de VS steun na de yom kippur oorlog? Wel egypte krijgt ook 2miljard per jaar. Dat werd gegeven aan israel om de inkomsten uit de gebieden die ze opgaven te compenseren en om de vrede te handhaven, als de VS dat wil betalen ...
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT]
Als morgen ene waal zichzelf laat ontploffen in antwerpen omdat hij tegen de vlamingen is gaan we toch ook niet met onze tanks even alle walen ter orde brengen?
Een waal is zo gek niet he? Dus je zou nooit de reactie van de vlmaingen weten.

[FONT=Arial][SIZE=2]Het is trouwens niet na in aanslag he? Het conflict is al 100 jaar bezig.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]
Citaat:
[/SIZE][/FONT]
Het geweld dat ze van de palestijnse bevolking krijgen daar hebben ze zelf voor gezorgd.
je oogst wat je zaait.
Er waren al rellen door arabieren toen de britten daar nog heerste, zelfs dan kwam men al in opstand.
De eerste aanslagen dateren van begin jaren 20(langs beide kanten), en de eerste rellen en pogroms waren op joodse burgers waar er verschillende bij stierven.
Het is een heel complex probleem en de schuld ligt bij BEIDEN, niet bij 1 groep.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 7 november 2007, 16:19   #35
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wel, Israël heeft geen handen.

Net zo min als Antwerpen een mond heeft.
Oud 7 november 2007, 18:34   #36
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door ynneb
wat is er onzin aan deze stelling ?

Citaat:

beste largo_w,

heb ik op een verborgen zionistische zere teen getrapt ?

De joden komen steeds terug op de holocaust, en gebruiken die om ook vandaag nog (65 jaar na de feiten) excuses van de hele wereld te vragen.

In deze topic worden excuses van de stad Antwerpen gevraagd, omdat de stad niets gedaan heeft om de joden te beschermen tegen de Nazi's.

Mijn standpunt is dat de joden zich dan, volgens dezelfde logica, ook moeten excuseren bij de nabestaanden van Shabra en Shatilla, omdat ze niets gedaan hebben om de massamoord te stoppen. Ze stonden erbij en ze keken ernaar. Een bevel had genoeg geweest om de Falangisten (die afhankelijk waren van Israel voor bewapening, opleiding, financiele steun, ...) te stoppen.

Ik kies geen partij in het arabisch-israelisch conflict : van beide kanten uit worden er gruweldaden gepleegd. En ik vrees dat er op korte termijn geen oplossing mogelijk is en dat er nog veel onschuldige slachtoffers gaan vallen.

Maar de joden reageren op de gruweldaden van de Palestijnen door niet in te grijpen bij massamoorden, tegenstanders zonder proces te elimineren, een hele bevolking te gijzelen door het afsluiten van grenzen en nutsvoorzieningen, vluchtelingenkampen te bombarderen, een muur te bouwen, "verdachten" zonder waarschuwing dood te schieten, ...

Wel, dan voel ik mij als burger niet geroepen om mijn verontschuldigingen aan te bieden (voor iets waar ik absoluut niets mee te maken heb, en iets wat ik ook ten sterkste veroordeel).

Ik krijg een ongemakkelijk gevoel als ik het vroegere nazi-duitsland en het huidige israel vergelijk. Beiden voelden/voelen zich wel een "superieur land" in hun regio ...
Oud 7 november 2007, 18:42   #37
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Interessante tekst. Nu snap ik hun standpunt ook wel.
ha, eindelijk iemand die hem gelezen heeft!

Velen staan klaar met oordelen, en allerlei wilde indianenverhalen, maar lezen niet eens wat er verteld wordt.

Men spreekt liever over wat men dènkt dat er gedacht wordt...
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 07:47   #38
k9

Standaard

Citaat:
ha, eindelijk iemand die hem gelezen heeft!

Velen staan klaar met oordelen, en allerlei wilde indianenverhalen, maar lezen niet eens wat er verteld wordt.

Men spreekt liever over wat men dènkt dat er gedacht wordt...
Typische tekst, hoe mij bezig met het israel-palestina conflict en daar zie je er zo tientallen van.

Oud 8 november 2007, 12:12   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Typische tekst, hoe mij bezig met het israel-palestina conflict en daar zie je er zo tientallen van.
Wie heeft het over dat conflict en waarom wil iedereen het hier hebben in een draad in "binnenland" over dat conflict?
Waarom willen jullie iedereen over dezelfde kam scheren?
De tekst is zeer mooi en duidelijk...
Oud 8 november 2007, 12:19   #40
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wie heeft het over dat conflict en waarom wil iedereen het hier hebben in een draad in "binnenland" over dat conflict?
Waarom willen jullie iedereen over dezelfde kam scheren?
De tekst is zeer mooi en duidelijk...
mooi?

1 ze beginnen met kritiek :

"deze excuses te laat komen"

Desondanks dat er in het verleden ook al excuses aangeboden zijn, mensen veroordeeld, schade betaald,...

2

men gaat verder met kritiek :

"terwijl deze van de gedeporteerden weinig of helemaal niet wordt vermeld"

Wat niet juist is, zojuist nog een museum geopend.

3

geschiedherschrijving :

"ook grote zgn. democratische
partijen, sprongen op de kar. Het discours van hun leiders was doorspekt van
xenofobie en hun kranten spuwden een rabiate Jodenhaat uit....

Nooit is het Antwerps Gemeentebestuur tussengekomen om, zoals in andere
Belgische steden, haar inwoners te verdedigen en de discriminatie te
milderen."

Nee hoor niet in belgie. En in andere steden uiten brussel deed men dit ook niet, maar dat vergeet men plots, om zich enkel te concentreren op antwerpen.

enz enz

Men zegt het zelf, het was geweten en de excuses van antwerpen zelf kwamen niet, de wever heeft dus gelijk als hij zegt dat het gratuit was en dat het veel vroeger had moeten gebeuren.

Zoals ik al zei, het is veelvoorkomend dat elke vorm van kritiek direct op deze manier beantwoord word.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be