![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar als Pollycorrect eruit mag citeren om zijn gelijk te halen, mag ik toch antwoorden met een ander citaat uit dezelfde bron ? Of is Wikipedia "wetenschappelijk correct" als Pollycorrect het gebruikt, en "politiek gekleurd" als ik eruit citeer ![]() Laatst gewijzigd door ynneb : 7 november 2007 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Grappig dat zo weinig mensen de tekst waar deze draad om gaat echt inhoudelijk bespreken!
![]() Prima tekst, vind ik ook. Niks op te zeggen eigenlijk. Vandaar dat de andere draad, waarin men mag 'speculeren over wat die joden nu wel niet denken' véél meer bijval krijgt. QED* *quod erat demonstrandum |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Bart had zich in eerste plaats niet moeten verontschuldigen, denk daar maar eens over na! EN lees de tekst op deze draad es en vertel daar je mening over!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Elk jaar 3 miljard dollar aan militaire investeringen voor een handvol zwak bewapende terroristen aan te pakken is toch wel een beetje raar vind ik. Als morgen ene waal zichzelf laat ontploffen in antwerpen omdat hij tegen de vlamingen is gaan we toch ook niet met onze tanks even alle walen ter orde brengen? Het geweld dat ze van de palestijnse bevolking krijgen daar hebben ze zelf voor gezorgd. je oogst wat je zaait. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Euh...er zaten veel joden tussen de immigranten die naar Amerika trokken hoor. En die waarschijnlijk net als de anderen Indianen gedood hebben. Zo niet direct, dan wel indirect, door de import van ziektes, en het verkopen van bij de Indianen onbekende drugs (=alcohol). De sterke drank heeft meer doden gemaakt dan de kogels der blanken. Joden zijn van nature uit handelaars. Dus...Even schuldig als de rest der Bleekhuiden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante tekst. Nu snap ik hun standpunt ook wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Misschien heeft het wel met deze passage te maken: Citaat:
Of eerst stellen dat: Citaat:
Citaat:
![]() Inhoud? Spijkers op laag water, ja.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
|
![]() Citaat:
Elke land heeft die geschiedenis spijtig genoeg, israel niet meer of minder dan andere gezien de moeilijke situatie waarin ze zitten. Citaat:
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2] Citaat:
[FONT=Arial][SIZE=2]Het is trouwens niet na in aanslag he? Het conflict is al 100 jaar bezig.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2] Citaat:
De eerste aanslagen dateren van begin jaren 20(langs beide kanten), en de eerste rellen en pogroms waren op joodse burgers waar er verschillende bij stierven. Het is een heel complex probleem en de schuld ligt bij BEIDEN, niet bij 1 groep.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Net zo min als Antwerpen een mond heeft.
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door ynneb
![]() wat is er onzin aan deze stelling ? Citaat: Steeds excuses eisen, maar nooit zelf excuses uitspreken, is niet erg geloofwaardig. beste largo_w, heb ik op een verborgen zionistische zere teen getrapt ? De joden komen steeds terug op de holocaust, en gebruiken die om ook vandaag nog (65 jaar na de feiten) excuses van de hele wereld te vragen. In deze topic worden excuses van de stad Antwerpen gevraagd, omdat de stad niets gedaan heeft om de joden te beschermen tegen de Nazi's. Mijn standpunt is dat de joden zich dan, volgens dezelfde logica, ook moeten excuseren bij de nabestaanden van Shabra en Shatilla, omdat ze niets gedaan hebben om de massamoord te stoppen. Ze stonden erbij en ze keken ernaar. Een bevel had genoeg geweest om de Falangisten (die afhankelijk waren van Israel voor bewapening, opleiding, financiele steun, ...) te stoppen. Ik kies geen partij in het arabisch-israelisch conflict : van beide kanten uit worden er gruweldaden gepleegd. En ik vrees dat er op korte termijn geen oplossing mogelijk is en dat er nog veel onschuldige slachtoffers gaan vallen. Maar de joden reageren op de gruweldaden van de Palestijnen door niet in te grijpen bij massamoorden, tegenstanders zonder proces te elimineren, een hele bevolking te gijzelen door het afsluiten van grenzen en nutsvoorzieningen, vluchtelingenkampen te bombarderen, een muur te bouwen, "verdachten" zonder waarschuwing dood te schieten, ... Wel, dan voel ik mij als burger niet geroepen om mijn verontschuldigingen aan te bieden (voor iets waar ik absoluut niets mee te maken heb, en iets wat ik ook ten sterkste veroordeel). Ik krijg een ongemakkelijk gevoel als ik het vroegere nazi-duitsland en het huidige israel vergelijk. Beiden voelden/voelen zich wel een "superieur land" in hun regio ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() Velen staan klaar met oordelen, en allerlei wilde indianenverhalen, maar lezen niet eens wat er verteld wordt. Men spreekt liever over wat men dènkt dat er gedacht wordt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Typische tekst, hoe mij bezig met het israel-palestina conflict en daar zie je er zo tientallen van.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Waarom willen jullie iedereen over dezelfde kam scheren? De tekst is zeer mooi en duidelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
1 ze beginnen met kritiek : "deze excuses te laat komen" Desondanks dat er in het verleden ook al excuses aangeboden zijn, mensen veroordeeld, schade betaald,... 2 men gaat verder met kritiek : "terwijl deze van de gedeporteerden weinig of helemaal niet wordt vermeld" Wat niet juist is, zojuist nog een museum geopend. 3 geschiedherschrijving : "ook grote zgn. democratische partijen, sprongen op de kar. Het discours van hun leiders was doorspekt van xenofobie en hun kranten spuwden een rabiate Jodenhaat uit.... Nooit is het Antwerps Gemeentebestuur tussengekomen om, zoals in andere Belgische steden, haar inwoners te verdedigen en de discriminatie te milderen." Nee hoor niet in belgie. En in andere steden uiten brussel deed men dit ook niet, maar dat vergeet men plots, om zich enkel te concentreren op antwerpen. enz enz Men zegt het zelf, het was geweten en de excuses van antwerpen zelf kwamen niet, de wever heeft dus gelijk als hij zegt dat het gratuit was en dat het veel vroeger had moeten gebeuren. Zoals ik al zei, het is veelvoorkomend dat elke vorm van kritiek direct op deze manier beantwoord word.
|
![]() |
![]() |