Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Betekent deze crisis het einde van België?
ja 10 32,26%
nee 21 67,74%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2007, 23:07   #21
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Uiteindelijk komt aan alles een eind...
-------------------------

Dus wat baat het om de zaken proberen beter te maken?

Marokkaan zeker?
In Marokko ben ik een Belg, hier in België ben ik dan weer voor de meeste mensen een Marokkaan. Of zelfs een makkak. Misschien daarom dat ik begrippen zoals 'volk' of 'natie' achterlijk vind.

Het baat zeker om de zaken beter te proberen maken. Spijtig dat veel Vlamingen dat alleen willen doen in een Vlaamse context. Niet in een Belgische. Herfederaliseren van bevoegdheden lijkt bij veel Vlamingen een taboe te zijn.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 23:27   #22
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
In Marokko ben ik een Belg, hier in België ben ik dan weer voor de meeste mensen een Marokkaan. Of zelfs een makkak. Misschien daarom dat ik begrippen zoals 'volk' of 'natie' achterlijk vind.

Het baat zeker om de zaken beter te proberen maken. Spijtig dat veel Vlamingen dat alleen willen doen in een Vlaamse context. Niet in een Belgische. Herfederaliseren van bevoegdheden lijkt bij veel Vlamingen een taboe te zijn.
Een doordachte staatshervorming moet in beide richtingen werken. "Veel Vlamingen" zou ik toch nuanceren. De gemiddelde VB-kiezer kent het woord "herfederaliseren" niet eens. En niet iedereen die voor Leterme stemde, is automatisch voor een staatshervorming. Het zijn enkel de brulboeien die je dezer dagen hoort.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 00:12   #23
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Een doordachte staatshervorming moet in beide richtingen werken. "Veel Vlamingen" zou ik toch nuanceren. De gemiddelde VB-kiezer kent het woord "herfederaliseren" niet eens. En niet iedereen die voor Leterme stemde, is automatisch voor een staatshervorming. Het zijn enkel de brulboeien die je dezer dagen hoort.
Er is niks mis met een gezonde staatshervorming,maar in tegensteling met een herfederalisering kunnen de deelgewesten elk hun eigen programma maken met hun eigen centen in een gezonde samenwerking.
Maar het is juist om de centen dat het gaat nietwaar,Vlaanderen betaald al jaren voor Wallonie en Brussel,maar beslissingen nemen mogen ze niet want dan zijn het taalextremisten.(wie zijn hier eigenlijk de taalextremisten,wie wil alleen maar Frans spreken)
Mij zul je niet horen zeggen dat Belgie gesplitst moet worden,maar indien Maingain zegt dat de meerderheid(vlamingen)de minderheid(walen en brusselaars)onder druk zetten dan is hij ook van zijn eerste leugen niet gebarsten,vermits in de vlaamse rand de meerderheid franstalige inwijkelingen zijn van Brussel die lak hebben aan de Vlamingen.
Ik kan de linkse partijen in vlaanderen dan ook niet goed verstaan,ze hebben een grondige hekel aan de NVA en zetten ze geregeld voor blok omdat ze te extreem en eenzijdig zijn,maar waarom hoor ik hun dan niks zeggen van het FN en van Maingain,als er nu een man is die extreem tegen de vlamingen is is hij het toch wel zeker.
IK ben die hypocriete houding van vlamingen tegen vlamingen meer dan beu,er is geen sprake van splitsing indien ieder in zijn gewest de lakens uitdeelt!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 11 november 2007 om 00:17.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 00:18   #24
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Einde van België,nee dat denk ik niet echt(ik hoop het wel stiekem )
geen schande, mr een teken van gezond verstand.

splitsen die handel, al denk ik eerlijk gezegd ook dat dit niet zal gebeuren ( de splitsing dan )

ze zullen wel weer vanalles uitvinden om de boel te depaneren, mr het is en blijft ..... uitstel van executie. en da's mr goed ook.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 11 november 2007 om 00:20.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 11:35   #25
bk232214
Gouverneur

Standaard er zal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Er is niks mis met een gezonde staatshervorming,maar in tegensteling met een herfederalisering kunnen de deelgewesten elk hun eigen programma maken met hun eigen centen in een gezonde samenwerking.
Maar het is juist om de centen dat het gaat nietwaar,Vlaanderen betaald al jaren voor Wallonie en Brussel,maar beslissingen nemen mogen ze niet want dan zijn het taalextremisten.(wie zijn hier eigenlijk de taalextremisten,wie wil alleen maar Frans spreken)
Mij zul je niet horen zeggen dat Belgie gesplitst moet worden,maar indien Maingain zegt dat de meerderheid(vlamingen)de minderheid(walen en brusselaars)onder druk zetten dan is hij ook van zijn eerste leugen niet gebarsten,vermits in de vlaamse rand de meerderheid franstalige inwijkelingen zijn van Brussel die lak hebben aan de Vlamingen.
Ik kan de linkse partijen in vlaanderen dan ook niet goed verstaan,ze hebben een grondige hekel aan de NVA en zetten ze geregeld voor blok omdat ze te extreem en eenzijdig zijn,maar waarom hoor ik hun dan niks zeggen van het FN en van Maingain,als er nu een man is die extreem tegen de vlamingen is is hij het toch wel zeker.
IK ben die hypocriete houding van vlamingen tegen vlamingen meer dan beu,er is geen sprake van splitsing indien ieder in zijn gewest de lakens uitdeelt!
Alle vlaamse partijen stonden als een blok voor het splitsen van B.H.V. zodus dat wil iets zeggen ,de walen zijn er van geschrokken en de Koning ook er zal iets moeten gebeuren wat dan ook .Hoe kan men onderhandelen als de tegenstander altijd maar NEE zegt en altijd er van uitgaat de vlamingen toch altijd JA zullen knikken maar dat wordt verleden tijd onderhandelen en nog eens onderhandelen en zeker geen toegevingen over uitbreiding van brussel zeker en vast niet er wordt geen grondgebied meer afgestaan .Niet splitsen akkoord maar wel eigen baas zowel in vlaanderen als in walonie en brussel wordt gefinaceerd door de walen en de vlamingen op gegevens van het aantal inwoners v.b 100 franstaligen 50euro per hoofd betalen de walen en 20vlamingen ook 50euro per hoofd betalen de vlamingen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:19   #26
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
De linkse partijen hebben geen overtuigend antwoord in huis over de staatshervorming. In de commissie stemt sp.a mee, achteraf komt Genez een lamentabele uitleg geven over hun houding. Waarom liet men Hans Bonte bv. niet opdraven? Wat ze precies over Maingain denken, is me niet bekend. Maar ze hebben wel mooi de redenering van het VB gevolgd. Links kan best voor meer Vlaanderen zijn, maar dan mag men wel een duidelijk standpunt verwachten.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be