Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2007, 00:13   #21
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Pedofilie goedpraten is ONZIN.
Wetenschappelijk daarover discussieren is OOK ONZIN.
In de islam wordt zo geijverd voor de familie-eer en het behoud van de maagdelijkheid van hun dochters (hun goed recht); maar zouden die ouders willen dat hun elfjarige dochter trouwt met een zogezegde "profeet"?
Heb jij kinderen van die leeftijd (gehad)?

Wat jij doet is proberen beetje bij beetje ons doen wennen aan de onzin van de islam.
Ik leef in 2007 of stel jij vragen wat ik in 600 heb gehad ?? denk jij nou eens normaal na?

Luister meneer, ik dwing jou niet om topics te openen of te lezen waar jij de nicknaam Fikr_El7or ziet.

Ik heb niemand gedwongen om mijn topics of berichten te lezen, maar ik wil altijd graag mensen leren kennen en inhoudelijk met respect discussieren anders is vBulletin echt dankbaar dat ze een 'negeerfunctie' in hun forum software hebben ontwikkeld.

Ik spreek slechte dingen nooit goed maar ik daag jij uit om hier te komen bewijzen dat huwelijk van Mohammed (vzmh) met Aisha slecht is geweest: Een open uitdaging!

Ik sta zeker niet achter de pedo priesters noch de paus die hen beschermt:

Paus beschermt pedofiele priesters
http://evolutie.blog.com/1723998/
http://stopchildabuse.web-log.nl/mij...s_bescher.html
http://www.nujij.nl/paus-beschermt-p...n.790898.lynkx
http://www.nujij.nl/paus-beschermt-p....1065621.lynkx

Groetjes
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 09:13   #22
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Dus je hebt beslist om wetenschappelijk verder te discussieren, dat is heel goed maar beantwoord mijn vraag dan:

Wie bepaalt dat iets goed of normaal is en op basis van wat?

Mvg
Yahya
U zegt het maar.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 09:56   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zegt het maar.
Dus, als ik u goed begrijp en om misverstanden te voorkomen. Volgens u zit de kans er dik in dat Allah de vrouwenbesnijdenis goedgekeurd heeft?

Dat moet haast wel want anders had zijn Profeet de vrouwenbesnijdenis ook afgekeurd.

Of zie ik dit verkeerd?

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2007 om 09:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:22   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie bepaalt dat iets goed of normaal is en op basis van wat?

Mvg

Yahya
In het geval van de post waar je op reageert is system dat, hij stelt dat een gezonde relatie er één is tussen twee verantwoordelijke "volwassen" mensen die beide weten wat ze willen. Vanuit deze definitie is bijvoorbeeld het homohuwelijk geen enkel punt, trouwen met een negenjarige wel. Ja, het waren daar destijds hele andere tijden, veel vrouwen en meisjes werden uitgehuwelijkt aan veel oudere mannen, al werd er meestal wel gewacht tot de leeftijd van een jaar of 15. Wat ik me afvraag is waarom jij dat nu wil verdedigen. Het is gewoon hartstikke fout en schadelijk voor zo'n kind. Voor jou is die man heilig dus kan hij niks fout gedaan hebben dus wring jij je in allerlei bochten om dat voor jezelf te bewijzen, prima, maar waarom moeten wij daar dan in mee gaan?

Citaat:
Sommige domme mensen die de discussie of dialoog niet meer aankunnen en die dan verder beginnen te beledigen moeten goed begrijpen dat ze gelijk in mijn negeerlijst terecht komen.

Geen tijd voor kindjes!
Als er in een discussie op internet al geen plaats is voor kindjes, waarom in een serieus huwelijk met een volwassen man dan wel?
Oud 8 november 2007, 10:23   #25
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Gaat deze topic over kritiek op Mohammed of is het kritiek op het Christendom? Er zitten namelijk serieuze misvattingen over het Christendom in de openingspost.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:39   #26
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voor jou is die man heilig dus kan hij niks fout gedaan hebben
Ik begrijp niet waarom het ene het andere impliceert. Mohammed was ook maar een mens en een kind van zijn tijd, waarom zou men hem als universeel perfect moeten beschouwen? Bestaat er geen gevaar dat de Islam dan ontaart in een Mohammed-cultus?
Oud 8 november 2007, 11:55   #27
Gargamel
Banneling

Standaard

Met al wat dien vent Mo uitstak,zal het wel de duivel zijn die zijn ziel heeft
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 12:39   #28
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Inhoudelijk en academisch reageren is welkom want ik heb geen tijd voor kinderachtige gedoe.

Ps; belgische of andere mens-gemaakte wetten kunnen nooit de waarheid of goed/slecht zijn want het blijft gewoon veranderen, gisteren was het 7 jaar oud en vandaag is het 16 en wie weet wat het morgen zal zijn.

De islam is iets anders, de islam is een boodschap en de basis is : la darara wa la diraar = principe.!

The principle of injury in Islam (darar) asserts that no one should be hurt or cause hurt to others (la darara wa la dirar).

Wie ben jij om Mohammed profeetschap te ontkennen?? jij bent een onbekende en jouw opninie of mening heeft geen waarde op deze aardebol meneertje.! en jij hebt er geen enkel bewijs om zijn profeetschap te ontkennen noch 1 excuus of reden en ik daag jij uit om er eentje te halen als excuus.

Lees wat de denkers en geschoolde mensen over Mohammed zeggen:
** Profeet Mohammed in de ogen van Westerse denkers ** ‎( 1 2)

Groetjes
Yahya
Wie ben jij om Mohammed profeetschap te ontkennen?? jij bent een onbekende en jouw opninie of mening heeft geen waarde op deze aardebol meneertje.! en jij hebt er geen enkel bewijs om zijn profeetschap te ontkennen noch 1 excuus of reden en ik daag jij uit om er eentje te halen als excuus.

Wie ben jij om te zeggen dat die persoon WEL een profeet van god was? De term profeet kan imho enkel door een entiteit 'god' worden gegeven... in geval van islam, zou dat dan allah moeten zijn... Hebt u een geschrift van de hand van allah, waarin hij personen aanstelt als profeet? Neen, u en iedere andere gelovige hebben zelfs niets om het bestaan van allah te staven. Laat staan dat hij profeten zou aanwijzen...
Er is niets dat mij verbied om morgen een bordje aan mijn deur te hangen "Zyp, profeet van de enige god, Belzebub"... Maar IS het dan ook zo? Of wil ik en zovele anderen gewoon graag dat het zo zou zijn.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 12:58   #29
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik leef in 2007 of stel jij vragen wat ik in 600 heb gehad ?? denk jij nou eens normaal na?

Luister meneer, ik dwing jou niet om topics te openen of te lezen waar jij de nicknaam Fikr_El7or ziet.

Ik heb niemand gedwongen om mijn topics of berichten te lezen, maar ik wil altijd graag mensen leren kennen en inhoudelijk met respect discussieren anders is vBulletin echt dankbaar dat ze een 'negeerfunctie' in hun forum software hebben ontwikkeld.

Ik spreek slechte dingen nooit goed maar ik daag jij uit om hier te komen bewijzen dat huwelijk van Mohammed (vzmh) met Aisha slecht is geweest: Een open uitdaging!

Ik sta zeker niet achter de pedo priesters noch de paus die hen beschermt:

Paus beschermt pedofiele priesters
http://evolutie.blog.com/1723998/
http://stopchildabuse.web-log.nl/mij...s_bescher.html
http://www.nujij.nl/paus-beschermt-p...n.790898.lynkx
http://www.nujij.nl/paus-beschermt-p....1065621.lynkx

Groetjes
Yahya
Vraag is niet zozeer of het TOEN verkeerd was...

Vandaag is het dat wel. Wij leven NU in een maatschappij die door democratie bestuurd ertoe is gekomen dat dit niet meer kan of mag. Komt men tot een situatie waar gelovigen zich moeten houden aan de wet, terwijl hun geloof zulke zaken niet verbied. Op zich geen probleem, indien die bewuste gelovigen weten waar hun loyalitiet en prioriteit ligt, namelijk de wet en het volk dat die maakte, het volk waartussen zij wonen. In gevallen waar de godsdienstige regeltjes en gewoontes BOVEN de wet menen te staan, moet er ingegrepen worden.

Maar daar wringt het schoentje... geloofsovertuiging vraagt nu immers dat je 'god' de enige is, dat ook zijn regels de enige zijn. De wetten van god dulden moeilijk andere wetten naast zich. Want het zou dan stellen dat de relgeltjes van god niet perfect zijn, en dat KAN in gelovige ogen niet. Nog grote groep kinderen worden zo opgevoed, en dat is een zeer slechte zaak.

De WET van een land gaat BOVEN elke geloofsregel...Zij die dat niet kunnen of willen aanvaarden hebben geen plaats in deze maatschappij.

Indien elke gelovige, en u ook, aanvaarden dat zulke zaken niet mogen, niet kunnen in onze maatschappij van vandaag, dan kan men de vraag stellen waarom men vanuit dat geloof dat ook niet klaar en duidelijk stelt, en waarom men nog steeds aanleert dat het eigenlijk wel mag.
Omdat 'een zelfverklaarde of door mensen aangestelde profeet' het ook deed?

Je kan geen kwaad rechtvaardigen of beter maken door er een ander of groter kwaad naast te zetten... Het is niet omdat er mispunten zijn die regels overtreden dat iemand anders dat ook mag. Wat uw grootste profeet toen deed, mag vandaag niet meer, ongeacht of er mispunten zijn die dat wel doen.

Zou de wettelijke regel van minimum leeftijd voor sex ooit kunnen wijzigen... Mogenlijk, dat weet ik niet, dat weet niemand. Maar dat is ook niet van elang... Van belang is dat de maatschappij waarin we leven daarover zal beslissen, niet een geloofsovertuiging moet daarin beslissen. En dat iedereen, ook gelovigen, van elke strekking deze MOETEN volgen. geloof is geen excuus, geen schild... allah, god, jawhe, jehova, whatever, is te doorzichtig en te licht bevonden om je erachter te steken.

Laatst gewijzigd door Zyp : 8 november 2007 om 13:18.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:15   #30
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus, als ik u goed begrijp en om misverstanden te voorkomen. Volgens u zit de kans er dik in dat Allah de vrouwenbesnijdenis goedgekeurd heeft?

Dat moet haast wel want anders had zijn Profeet de vrouwenbesnijdenis ook afgekeurd.

Of zie ik dit verkeerd?
vrouwenbesnijdenis is niet het onderwerp van deze topic, je begon over goed/normaal te spreken, dus ik stelde de vraag:
Wat is goed?
Wat is normaal?

En wie bepaalt dat ? en als je dat niet weet waarom spreek jij dan van normaal en goed?

Mvg
Yahya
Oud 8 november 2007, 14:18   #31
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In het geval van de post waar je op reageert is system dat, hij stelt dat een gezonde relatie er één is tussen twee verantwoordelijke "volwassen" mensen die beide weten wat ze willen. Vanuit deze definitie is bijvoorbeeld het homohuwelijk geen enkel punt, trouwen met een negenjarige wel. Ja, het waren daar destijds hele andere tijden, veel vrouwen en meisjes werden uitgehuwelijkt aan veel oudere mannen, al werd er meestal wel gewacht tot de leeftijd van een jaar of 15. Wat ik me afvraag is waarom jij dat nu wil verdedigen. Het is gewoon hartstikke fout en schadelijk voor zo'n kind. Voor jou is die man heilig dus kan hij niks fout gedaan hebben dus wring jij je in allerlei bochten om dat voor jezelf te bewijzen, prima, maar waarom moeten wij daar dan in mee gaan?
Wat is jou punt?

Kun je aub duidelijk zijn en inhoudelijk blijven ?

Citaat:
Als er in een discussie op internet al geen plaats is voor kindjes, waarom in een serieus huwelijk met een volwassen man dan wel?
Maar als je inhoudelijk wilt discussieren dan ben jij welkom :

Paar voorbeelden:
Citaat:

Tot 1973 was het TOEGESTAAN volgens de wet in Delaware (Amerika) om met 7 jarige meisjes te trouwen!!! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GE...MNONNATIVE.HTM

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN VOLGENS DE WET. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen in heel Amerika, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. (Bron: http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm
Waarom dus meten met twee maten en wie zegt dat wat jij denkt en oordeelt goed of de waarheid is?

Maar als je wetenschappelijk wilt discussieren dan ben jij ook welkom:

Bewijs dat huwelijk met een 9-jarige meisje in Arabië 1400 jaar geleden slecht moest zijn en dat het geneeskundig of psychologisch slechte gevolgen haden moeten hebben.

Hoe moet jij dat doen?

1 - Bewijs dat alle meisjes van 9 jaar gelijk moeten zijn! qua lichaam, vorm, klaar zijn voor sex, verstand en alles.

2 - Bewijs het voor vandaag in 2007

3 - Plaats hier een wetenschappelijk bewijs! voor een situatie in Arabië 1400 jaar geleden.

4 - Breng hier overlveringen dat Aisha of andere meisjes toen WERKELIJK last hebben gehad van zo'n problemen die jij hier geneeskundig/pscychologisch .. bewijst.

Ik blijf discussieren met diegenen die inhoudelijk en academisch willen discussieren tot zover ze graag willen.

Mvg
Yahya
Oud 8 november 2007, 14:21   #32
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Gaat deze topic over kritiek op Mohammed of is het kritiek op het Christendom? Er zitten namelijk serieuze misvattingen over het Christendom in de openingspost.
Een stukje antwoord in het eerste bericht is aan de christelijk/joodse fanatici gericht.

Kun je dan die misvattingen kopieren en in een nieuwe topic plakken om ze verder te gaan bespreken ipv zomaar iets algemeen te noemen:

forum is misvattingen ..
berichten op deze forum zijn serieuze misvattingen ..
al die emoticons die we hier gebruiken zijn misvattingen ..

Kunnen we soms duidelijker zijn en niet zomaar offtopic gaan.

Mvg
Yahya
Oud 8 november 2007, 14:24   #33
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moet jij dat doen?

1 - Bewijs dat alle meisjes van 9 jaar gelijk moeten zijn! qua lichaam, vorm, klaar zijn voor sex, verstand en alles.

3 - Plaats hier een wetenschappelijk bewijs! voor een situatie in Arabië 1400 jaar geleden.

4 - Breng hier overlveringen dat Aisha of andere meisjes toen WERKELIJK last hebben gehad van zo'n problemen die jij hier geneeskundig/pscychologisch .. bewijst.

Ik blijf discussieren met diegenen die inhoudelijk en academisch willen discussieren tot zover ze graag willen.

Mvg
Yahya
Zo, da's een hele lijst eisen. Het gaat hier om een meisje waarvan feitelijk nog niet bewezen kan worden dat ze bestaan heeft, en een vaag wetenschapsgebied als de psychologie, en jij stelt dit soort eisen op. Dan stel ik voor dat jij begint met precies het omgekeerde te bewijzen, hoe weet jij zeker dat dit individu op haar negende volwassen genoeg was om te weten wat zij wilde en uit vrije wil en liefde één van de vrouwen van de man van haar dromen geworden is? Ik bedoel, jij bent degene die iets wil bewijzen in dit topic, dus begin maar.
Oud 8 november 2007, 14:26   #34
Gargamel
Banneling

Standaard

Grootste profeet,welke grootste ?De Bijbel en schriften leerden ons dat meerdere Profeten mirakels deden,Heiligen van Christelijke Godsdienst ook trouwens.God de Zoon was zichtbaar,ook zijn mirakels.Heropstaan uit de dood,Lazarus enz....
Mo deed maar één "mirakel",een boekske dicteren,op maat geschreven voor arabieren die op de luie kont zitten.Een van verantwoording voor plunderen,doden,veroveren en verkrachten.Massa's slaven erop nahouden,het bezit van een ander afnemen om toch maar niks te moeten doen ervoor.
Die allah is nooit ergens gezien,kwam ook nooit naar beneden om toch maar eens zijn achterlijken iets anders wijs te maken.En hen te wijzen op hun plichten en de rechten van andere mensen.
Jullie hebben wel zekere "mirakels",zoals ondermeer treinbestuurders in elkaar rammen tot hun dood.
De grootste profeet en mirakelmens bij jullie en hedendaags,is wel Bin Laden,als je de affaire van de Twin Towers die naam kan geven.
Dien wist dat op voorhand,zelf aan het roer staande van dit "mirakel".

Feit is,overal ter wereld waar mo'kes zitten is er ambras en heibel.
In tegenstelling tot onze God is die van jullie wel een zeer wreed geval.
Mo zijn schriftje heeft in ieder geval geen enkele achting voor de vrouw.OLH daarentegen een zeer grote.

Hij waarschuwde ook voor mooipraters die komen zouden zoals ondermeer Mo.In feite zitten jullie er volledig naast,de ongelovige honden en hoeren zitten niet bij ons,maar bij jullie.
Mo zijn knoken zijn al lang verbleekt en tot gruis vermalen door de hyena's.
Wij hebben een Heilig Kruis met OLH erop,jullie zo een stuk zwarte steen.
Moest je interesse hebben,heb er ook enkele in men tuin,je mag ze komen halen.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 8 november 2007 om 14:28.
Oud 8 november 2007, 14:27   #35
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Een stukje antwoord in het eerste bericht is aan de christelijk/joodse fanatici gericht.

Kun je dan die misvattingen kopieren en in een nieuwe topic plakken om ze verder te gaan bespreken ipv zomaar iets algemeen te noemen:

forum is misvattingen ..
berichten op deze forum zijn serieuze misvattingen ..
al die emoticons die we hier gebruiken zijn misvattingen ..

Kunnen we soms duidelijker zijn en niet zomaar offtopic gaan.

Mvg
Yahya
Ik stelde die vraag juist om te vermijden om offtopic te gaan
Oud 8 november 2007, 14:27   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is goed?
Wat is normaal?
Hetero's?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 14:37   #37
Gargamel
Banneling

Standaard

Kom jij dan hier maar eens een wetenschappelijk bewijs leveren dat Mo een profeet was,inplaats van en zoals ie was,erg gestoord en rijp voor het zothuis.
Oud 8 november 2007, 14:44   #38
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

//===> Zyp
//===> Fikr_El7or

Vraag is niet zozeer of het TOEN verkeerd was...

Waarom oordelen jullie dan over iets in DIE tijd?

Vandaag is het dat wel:

Vandaag is is niet 1400 jaar geleden dus waarom meten met twee maten? maar islamitisch gezien kan een 18-jarige meisje zelfs vandaag niet trouwen als de voorwaaren niet voldaaan zijn:

1) Volwassen, dus menstruatie.
2) Meisje gaat akkoord
3) Vader of voogd van meisje gaat akkoord
4) Huwelijk mag
in geen opzicht schadelijk of lastig zijn: psychologisch, lichamelijk, ....
5) ... etc.

Wij leven NU in een maatschappij die door democratie bestuurd ertoe is gekomen dat dit niet meer kan of mag:

Ok, leg deze contradictie uit, jij bent hier bezig over democratie en dus het volk regeert en kiest mensen uit die wetten maken, instellen, bespreken, veranderen, wijzigen, verwijderen, toevoegen, ....

= de mens is dus de wetgever

1 ==> Waarom :

Citaat:
Tot 1973 was het TOEGESTAAN volgens de wet in Delaware (Amerika) om met 7 jarige meisjes te trouwen!!! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GE...MNONNATIVE.HTM

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN VOLGENS DE WET. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen in heel Amerika, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. (Bron: http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm
2 ==>

Waarom vandaag niet ? wat is de wijsheid hier achter? vrijheid van het liberalisme = doen wat jij graag wilt en jou vrijheid stopt waar iemands anders vrijheid begint ?? wat dan als een meisje die goed genoeg is op haar 14 en zij wilt graag trouwen ??

Komt men tot een situatie waar gelovigen zich moeten houden aan de wet, terwijl hun geloof zulke zaken niet verbied. Op zich geen probleem, indien die bewuste gelovigen weten waar hun loyalitiet en prioriteit ligt, namelijk de wet en het volk dat die maakte, het volk waartussen zij wonen. In gevallen waar de godsdienstige regeltjes en gewoontes BOVEN de wet menen te staan, moet er ingegrepen worden.

Ik begrijp dat heel goed, maar in de islam is er zeer belangrijke principe:

De volgende gerechtelijke regel van toepassing zijn: "Elke schade of schade uit wraak voor een schade, is verboden (
La dharara wa la dhirar).

Maar daar wringt het schoentje... geloofsovertuiging vraagt nu immers dat je 'god' de enige is, dat ook zijn regels de enige zijn. De wetten van god dulden moeilijk andere wetten naast zich. Want het zou dan stellen dat de relgeltjes van god niet perfect zijn, en dat KAN in gelovige ogen niet. Nog grote groep kinderen worden zo opgevoed, en dat is een zeer slechte zaak.

De WET van een land gaat BOVEN elke geloofsregel...Zij die dat niet kunnen of willen aanvaarden hebben geen plaats in deze maatschappij.

Dat begrijp ik heel goed natuurlijk, in een democratische land is de mens een wetgever en het volk moet zich onderwerpen aan de wil van deze mens maar in een islamitische staat die t/m 1924 bestond was God de wetgever en mensen moesten zich onderwerpen aan de wil van God.

Maar het heeft hier geen nut om over deze zaak te gaan discussieren en dus mensen-gemaakte-wetten en shariah vergelijke dat gaat gewoon niet want mensen-gemaakte-wetten = ongeloof en Shariah = geloof.

Ik moet in België moslim zijn (moslim betekent litterlijk iemand die zich onderwerpt aan iets) dus en België moet ik twee keer moslim zijn:

1 - Moslim = islamitische geloof en dus God aanbidden.
2 - Moslim = zich onderwerpen aan de wil van de Belgische wetten (menselijk) en zo gezien zijn we allemaal moslims denk ik.

Indien elke gelovige, en u ook, aanvaarden dat zulke zaken niet mogen, niet kunnen in onze maatschappij van vandaag, dan kan men de vraag stellen waarom men vanuit dat geloof dat ook niet klaar en duidelijk stelt, en waarom men nog steeds aanleert dat het eigenlijk wel mag.
Omdat 'een zelfverklaarde of door mensen aangestelde profeet' het ook deed?

Nee, the point is niet zomaar over iemand gaan oordelen in u tijd die u tijd niet is en niet zomaar over iemand gaan oordelen in een andere maatschappij en in een andere omgeving 1400 jaar geleden .. that's the point daarom is de titel : ** Propfeet Mohammed, peophilia en domheid van sommige mensen **

Je kan geen kwaad rechtvaardigen of beter maken door er een ander of groter kwaad naast te zetten... Het is niet omdat er mispunten zijn die regels overtreden dat iemand anders dat ook mag. Wat uw grootste profeet toen deed, mag vandaag niet meer, ongeacht of er mispunten zijn die dat wel doen.

Wie bepaalt wat kwaad is en wanneer en hoe en op basis van wat ??

Ik ga dus verder en u gaat deze domheid uitleggen:

Citaat:

Kun je deze domheid uitleggen ?

Wil jij wetenschappelijk dit onderwerp discussieren ? dan ben jij ook welkom:

Bewijs dat huwelijk met een 9-jarige meisje in Arabië 1400 jaar geleden slecht moest zijn en dat het geneeskundig of psychologisch slechte gevolgen haden moeten hebben.

Hoe moet jij dat doen?

Zou de wettelijke regel van minimum leeftijd voor sex ooit kunnen wijzigen... Mogenlijk, dat weet ik niet, dat weet niemand. Maar dat is ook niet van elang... Van belang is dat de maatschappij waarin we leven daarover zal beslissen, niet een geloofsovertuiging moet daarin beslissen.

Waarom beslissen jullie voor een andere maatschappij en over iemand anders in andere maatschappij en in een andere deel van de wereld en 1400 jaar geleden ???

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 november 2007 om 14:49.
Oud 8 november 2007, 14:48   #39
Gargamel
Banneling

Standaard

Waarom beslis jullie over een andere maatschappij en over iemand anders inandere maatschappij en in een andere deel van de wereld en 1400 jaar geleden ???

.................................................. ...................
Wij beslissen hier niks over andere toestanden en of andere delen van de wereld.Maar jullie hebben wel beslist van alles en iedereen die jullie niet aanstaat,het leven meer dan zuur te maken.En dan sta je verstomd dat wij ook ping pong gaan spelen.Moest je eerder aan gedacht hebben.
Staat het jullie hier niet aan,ga terug,en vraag ginder eens,alles wat je hier zomaar in de schoot geworpen krijgt.Zal wel de bijl of het schavot worden vrees ik voor jullie.
Oud 8 november 2007, 14:53   #40
Gargamel
Banneling

Standaard

Volgens u mag men dus niet raken aan een meisje die geen menstruatie heeft.
Leg me dan eens uit waarom men onze jongere meisjes zomaar mag verkrachten in groepsverband.Of hebben ze een plakkaat op het voorhoofd misschiens met vermelding....Ik menstrueer,doe maar......

Nu kan je natuurlijk komen aandraven met citaten uit jullie op maat geschreven boekje

Laatst gewijzigd door Gargamel : 8 november 2007 om 14:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be