Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 11:26   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wij zijn niet zoals de burgemeester van Wezembeek hé... vijanden en "oog om oog en tand om tand ! "
Waarom niet? Als die meneer absoluut oorlog wilt, dan kan hij het gerust krijgen. Geweld is dan wel de laatste optie, het is en blijft een optie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:26   #22
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De Morgen als bron voor het wel en wee binnen het Vlaams kartel. Daar is maar één passend antwoord op:

Mjin beste, de reddingsplank waaraan u zich hier vastklampt, is smaller dan u denkt. De zorgvuldig geregisseerde plannen voor de staatsgreep van de CVP Royale staan ondertussen ook al in DS en Le Soir.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 11:27.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 17:21   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

CD&V en N-VA spelen het nog harder... ze kunnen en mogen op onze steun rekenen als we nog eens moeten stemmen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 17:24   #24
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

't Is verwarrend aan't worden, zelfs een radikale Vlaamse Beweger als mezelve begint al op te kijken van heel deze situatie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:15   #25
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen heeft zichzelf gerold. Symbohoholisch! histoooorisch! Brrrullend en Klauwend aaargh!!!! Amateurtoneel van de bovenste plank. Lang geleden dat politiek zo vermakelijk was.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:19   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Vlaanderen heeft zichzelf gerold. Symbohoholisch! histoooorisch! Brrrullend en Klauwend aaargh!!!! Amateurtoneel van de bovenste plank. Lang geleden dat politiek zo vermakelijk was.
Ik hoop maar dat u blijft lachen, want iemand heeft eens gezegt dat het kan verkeren.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:38   #27
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik hoop maar dat u blijft lachen, want iemand heeft eens gezegt dat het kan verkeren.
euh... Bredero(?) en Frank Bomans zegt het ook wel eens in Thuis.

Maar een vuistregel is ook de verslagen tegenstander nooit uitlachen want wie laatst lacht, best lacht en toch was VB zo dom om de Franstaligen die de commissiezaal verlieten nog eens uit te lachen.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 20:56   #28
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het moet nu wel duidelijk zijn dat VL (en vooral N-VA) gerold is.

Waar was je toen je door had hoe laat het was?
Dhr Straatrue zal ondertussen wel door hebben dat hij veel te vroeg was met zijn Belgicistisch leedvermaak, en dat het ACV deze voormiddag een zodanig tik heeft gekregen van de Vlaamsgezinde CD&V-vleugel dat het niet zo snel terug aan zet zal komen.

Er komt geen oranjeblauwe regering zonder voorafgaande spijkerharde garanties voor een grote staatshervorming. Dat zei Jo Van Deurzen. En er komt geen "vertrouwenwekkend signaal" naar de al veel te verwende Franstaligen.

Wat mij betreft evolueren de zaken zeer gunstig. Het was een rollercoaster-dag met een zalige afsluiter. Puur genieten was dat. En ik hoop van u hetzelfde, m'n beste Straatje.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 20:57.
Oud 9 november 2007, 20:59   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar een vuistregel is ook de verslagen tegenstander nooit uitlachen want wie laatst lacht, best lacht en toch was VB zo dom om de Franstaligen die de commissiezaal verlieten nog eens uit te lachen.
Als ik jou was, ik zou mijn eigen goede raad opvolgen.
Oud 9 november 2007, 21:08   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat wees de wijzer aan op de schaal van Richter? Ik heb namelijk niks van een aardbeving gevoeld. In het stukske Vlaanderen waar ik woon heeft het geen vin gebou-hoe-hoe-geerd, ik zwijg stil van gerold.

Voor derderangstoneel moet je tegenwoordig bij Vanden Broecke en Vande Lanotte zijn.
Oud 9 november 2007, 21:08   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe denkt je grote idool Luc Van der Kelen er over?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:16   #32
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Voor mijn goede vriend Straatrue nog even de nadruk leggen op de afsluiter van de dag:

Citaat:

vrijdag 09 november 2007 | Bron: belga

CD&V op één lijn met verklaring kartelvoorzitters

ZELLIK - Het partijbestuur en de fracties van Kamer en Senaat hebben zich vrijdagavond achter de verklaring van de voorzitters van CD&V en N-VA eerder op de dag geschaard. ‘Er was veel appreciatie’, stelde CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen na afloop van de vergadering vast.
Vandeurzen en N-VA-voorzitter De Wever bevestigen vrijdagmiddag dat het kartel pas tot een regering toetreedt als er waarborgen zijn voor een staatshervorming. Volgens de CD&V-voorzitter was dat na de verklaringen van zijn MR-collega Didier Reynders en de krantenkoppen van vrijdagmorgen nodig.

Voor Vandeurzen hield de mededeling van het Paleis in dat er een kader zou gecreëerd worden om over de communautaire thema’s te praten. Maar dat werd volgens hem niet door iedereen zo begrepen. ‘Woensdag - de stemming in de Kamercommissie over de splitsing van BHV - was een heel moeilijk moment’, zegt Vandeurzen. De boodschap naar de Franstaligen was volgens hem dat het niet opgaat dat men neen blijft zeggen. Toen Didier Reynders dan na de mededeling van het Paleis een gebaar van de Vlamingen vroeg, moest het kartel zijn houding verduidelijken, meende Vandeurzen. ‘Het status-quo is geen optie’, benadrukte hij.

Vandeurzen zei nog te begrijpen dat er binnen de N-VA grote vragen waren over de staatshervorming, maar in de kartelovereenkomst staat duidelijk dat de staatshervorming deel uitmaakt van de onderhandelingen. ‘Daarom was het zo belangrijk dat we dit in een gezamenlijk standpunt bevestigden’, besloot de CD&V-voorzitter. lob
Jongens, wat een mooie dag was dat vandaag.
Oud 9 november 2007, 21:18   #33
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zat in de auto die woensdag om 17:30 toen ik op de radio Luc Huyse hoorde zeggen: misschien is het wel opgezet spel in de stijl van Machiavelli.

en toen ik later het artikel las van Yves demorgen, wist ik helemaal hoe laat het was.

Deze keer was de morgen slimmer dan De standaard, daar zaten ze woensdag nog na te genieten van de "historische" overwinning.

Ook Luc vdekelen had al voorspeld: stemming is domme zaak.

Jammer voor de Vlamingen, maar meer pap eten voor je op de speelplaats van de groten wil komen.
Ik ga hier niet echt mee akkoord.
Onder plan A hadden de Walen zeker deze stemming willen voorkomen. Maar misschien is plan B recent in werking getreden.
Maar ja is dat "rollen"? Ik wwet het niet. Persoonlijk wil ik BHV ook splitsen (ofwel ben je unitait, ofwel confederaal, de grijze zones zijn enkel maar problematisch), maar het wordt een beetje een farce, he. De politiekers zijn vooral bezig met het vermijden van gezichtsverlies nu.
Oud 9 november 2007, 21:23   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zat in de auto die woensdag om 17:30 toen ik op de radio Luc Huyse hoorde zeggen: misschien is het wel opgezet spel in de stijl van Machiavelli.

en toen ik later het artikel las van Yves demorgen, wist ik helemaal hoe laat het was.

Deze keer was de morgen slimmer dan De standaard, daar zaten ze woensdag nog na te genieten van de "historische" overwinning.

Ook Luc vderkelen had al voorspeld: stemming is domme zaak.

Jammer voor de Vlamingen, maar meer pap eten voor je op de speelplaats van de groten wil komen.
Ik "rook" zoiets al een tijdje komen, gezien de manier waarop Leterme de laatste verkiezingen had voorbereid vanuit de VL deelregering, maar Tine Vanderstraeten had het editoriaal van Yves Desmet heel vlug op haar blog staan en toen werden mijn vermoedens zekerheid.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:25   #35
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook Luc vdekelen had al voorspeld: stemming is domme zaak.

U heeft zich inderdaad laten rollen, niet door de politici, maar door extreem Belgicistische opiniemakers, die Vlaamsgezinde politici wilden beschadigen als wraak.

U had wellicht liever de tijd van Verhofstadt toen niet gestemd werd en men weer over ging tot de orde van de dag ...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 november 2007 om 21:26.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:26   #36
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor derderangstoneel moet je tegenwoordig bij Vanden Broecke en Vande Lanotte zijn.

Mijn waarde Knuppel,

Sta me toe een eminent Vlaemsch historicus te parafraseren: "dit is een gratuite opmerking".

De heer Vande Lanottes partijfunctie is kort geleden gereduceerd tot het provinciale voorzitterschap van sp.a West-Vlaanderen. In die zin staan mij binnen de westvlaamse sp.a afdelingen geen onmiddellijke incidenten voor ogen, waar de heer Vande Lanotte blijk zou gegeven hebben van enig derderangstoneel. Wat had U precies in gedachten hier?

Wat de heer Vandenbroucke betreft, was er zijn uitspraak in de 7de dag, over hoe de Vlaemsche zaak weinig gebaat kan zijn met de heer De Wever; doordat diens viscerale afkeer van links een voldragen staatshervorming belemmert. De feiten van deze week bevestigen de correctheid van heer Vandenbrouckes uitspraak onweerlegbaar.

De heren Leterme, Vandeurzen en De Wever daarentegen schijnen dan weer te grossieren in de betere deus ex machina.

tegenwoordig!
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 november 2007 om 21:38.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:29   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik begrijp sommigen hier toch niet goed hoor, dachten jullie dan echt dat de race gelopen was na de stemming, jongens toch wat een naïviteit.
Ik heb werkelijk zitten voor mijn scherm toen ik hier al dat hoeragejuich las.
Oud 9 november 2007, 21:34   #38
born2bewild
Banneling

Standaard

ja filosoof, iedereen gelooft dat direct

waarschijnlijk even hard gelachen als vandelanotte en verhofstadt op 10 juni

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 november 2007 om 21:36.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:35   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
CD&v heeft die meegeschreven!

Kiezers N-VA worden gesplitst
http://splitsbartdewevernu.blogspot.com/
Oud 9 november 2007, 21:38   #40
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat wees de wijzer aan op de schaal van Richter? Ik heb namelijk niks van een aardbeving gevoeld. In het stukske Vlaanderen waar ik woon heeft het geen vin gebou-hoe-hoe-geerd, ik zwijg stil van gerold.
My point, exactly. Amateurtoneel brengt zelden een tsunami teweeg. Wel integendeel. Het ging toch om het splitsen van B-H-V? Het spektakel "Vijf Moedige Minuten" heeft die aardverschuiving helem�*�*l naar achterplan verwezen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be