![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() ![]() Zo beter? ![]() Laatst gewijzigd door Jeronimo : 12 november 2007 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik beschouw de mensen als een hogere diersoort. Omdat ze probleemoplossend werkt én in staat is om lange termijn voorspellingen te maken. Geen enkele andere diersoort kan dat. Wat jij als lager omschrijft, omschrijf ik liever als hoger. "Het leed dat we elkaar met voorbedachten rade aandoen" is volgens jou lager. Voor mij is de voorbedachtheid al genoeg om ons hoger te classeren. Een andere diersoort kan dat namelijk niet. Het leed zelf, is vergelijkbaar met de dieren, die ook geen lieverdjes zijn, ondanks disney pogingen. Kijk maar eens naar national geographic "build for the kill". Dieren moorden erop los, zonder ook maar enig gevoel voor hun slachtoffers. Gewoon om te overleven. Dat is uiteraard ook ons doel, alleen zijn wij zo gesofisticeerd dat het er een beetje anders uitziet. En ook wat dat vernietigen van de habitat betreft, ook daar zijn we niet de eerste diersoort die dat veroorzaakt. Zoals ik al zei, wij zetten ons hoger omdat we er iets aan proberen te doen, iets wat geen enkele diersoort ons heeft voorgedaan.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke dier vernietigt bewust zijn habitat volgens u? Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn dieren die moorden voor de sport ook hoor. Dolfijnen bijvoorbeeld staan bekend voor het feit dat ze kalfjes doden om de moeder terug sexueel beschikbaar te krijgen. Niet om te overleven hoor, gewoon voor de sex. U zegt dat dieren wat lui zijn op het vlak van moorden. Het punt is dat (de meeste) dieren geen energie steken in andere dingen dan overleven. Ze kunnen zich die luxe niet permitteren. Zodra ze dat wel kunnen zijn ze even pervers als wij hoor. Alweer de dolfijnen als voorbeeld die hun tijd doden met spelen en neuken. Als je het zo bekijkt is de "onnodige moordlust" een bewijs van "hoger" geklasseerd te staan. Ik schat dolfijnen erg hoog in ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 november 2007 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |