Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 23:44   #21
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
De kans is te groot? De kans is er, maar in andere gevallen was het niet zo.
Meneer Fikr, met alle respect, maar het zijn uw geloofsgenoten die vanwege hun geloof (en ik zeg nu niet dat jij dat zou doen, en ik zeg ook niet dat ze dat doen omdat hun religie dat gebiedt) een kind van 6 de dood zouden insturen en zoveel mogelijk mensen laten meesleuren in de dood.
En ik weet het, niet alle moslims vinden dat positief. Maar de juichende moslims in Brussel (bij de aanslagen van 9/11) doen mij vermoeden dat de groep die dat wel positief vindt, VEEL groter is dan we denken.
Iedereen heeft zijn eigen manier van dingen begrijpen en dit is zeer duidelijk, maar +1 million slachtoffers maakt de mensen blind en doof en zien niets meer, mogelijk dat ze kinderen en dieren sturen om te bombarderen ..

Weet jij wat +1million mensen is?? ik heb het hier over Irak en laat staan Afghanistan, Palastine, Somalië, ...

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 23:46   #22
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost.

Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Mvg
Yahya
Yahya,
IK ZEG NERGENS DAT DAT IN BRONNEN VAN DE ISLAM STAAT!!!
Alsjeblieft zeg. ZIJ doen het in naam van de religie. Dat is iets anders!!!!!!

Maar als u dat per se wilt betwijfelen aan het waarheidsgehalte, omdat het niet in uw kraam past, doet u maar. Hier zijn er ook die onze misdaden uit het verleden (door de Katholieke Kerk overal, het Koningshuis in Congo, ...) willen verdoezelen en onder de mat vegen.
Achterlijke methode, want wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kun je niets meer aan veranderen.
Maar u maakt zich nu schuldig aan dezelfde achterlijkheid. Met alle respect.

mvg en slaapwel. Tot morgen,

sn00Py
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 23:57   #23
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Yahya,
IK ZEG NERGENS DAT DAT IN BRONNEN VAN DE ISLAM STAAT!!!
Alsjeblieft zeg. ZIJ doen het in naam van de religie. Dat is iets anders!!!!!!

Maar als u dat per se wilt betwijfelen aan het waarheidsgehalte, omdat het niet in uw kraam past, doet u maar. Hier zijn er ook die onze misdaden uit het verleden (door de Katholieke Kerk overal, het Koningshuis in Congo, ...) willen verdoezelen en onder de mat vegen.
Achterlijke methode, want wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kun je niets meer aan veranderen.
Maar u maakt zich nu schuldig aan dezelfde achterlijkheid. Met alle respect.

mvg en slaapwel. Tot morgen,

sn00Py

Ik keur het in ieder geval niet goed!

Maar oorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Slaap zacht

Mvg
Yahya
Oud 13 november 2007, 07:28   #24
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar oorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Slaap zacht

Mvg
Yahya
Goeiemorgen Yahya,
Oorlog is idd oorlog, en in naam van "democratie en mensenrechten" klinkt bijzonder wrang en bitter. Die gek in zijn Witte Kot is ook gene normale. Hij zal volgens professor Vermeersch de geschiedenis ingaan als een enorm achterlijke president of als een onnoemelijk boosaardig man. (= geen letterlijk citaat). Ik denk dat de tweede mogelijkheid de juiste is, of tenminste een mix van beide:hij IS ook achterlijk.
Maar een kind van 10 zichzelf laten opblazen...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 13:41   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Slaap zacht

Mvg
Yahya
Maar oorlog in naam van Allah schijnt best te kunnen in de islamwereld.Ik kan me vergissen, maar ik hoor u hier nooit tegen protesteren.

Maar zegt u me dus eens: een oorlog in naam van Allah, kan dat volgens u?

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 13:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 16:00   #26
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Het gaat erom dat jij jezelf afvroeg of vechten met een goddelijk paradijs in het achterhoofd iets met religie te maken heeft.
Neen, dat vroeg ik me dus niét af. Ik zal zélf toch nog wel weten zeker, welke vragen bij me opkomen. Is het gepermitteerd dat ik jou jouw eigen gedachtegang - die de mijne niet is - zonder verder commentaar terugstuur? En wel wegens totaal naast de kwestie en volkomen irrelevant.

Voor een goed begrip: bij mij kwam de vraag op in hoeverre religie daar in het Iran van 1979 (en op vele andere plaatsen en tijdstippen) niet als de spreekwoordelijke stok werd bovengehaald. Dát was mijn vraag, niet wat jij ervan brouwt.

De rest van je repliek - o.a. dat het "totaal naast de kwestie en irrelevant" is - slaat bijgevolg nergens op.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 16:46   #27
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Geen nieuws.

Tijdens de islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...
Religie zal zeker niet de oorzaak zijn van het geweld, maar het maakt het allemaal wel stukken makkelijker natuurlijk.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 17:16   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Religie zal zeker niet de oorzaak zijn van het geweld, maar het maakt het allemaal wel stukken makkelijker natuurlijk.
Religie is in de praktijk met de regelmaat alleszins wèl een medeoorzaak van geweld. Dat zegt ons de geschiedenis.
Oud 13 november 2007, 18:30   #29
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat vroeg ik me dus niét af.
Nee?

Citaat:
islamitische revolutie van 1979 werden er zelfs kleuters de mijnenvelden ingestuurd, met vergulde plastic sleuteltjes waarmee ze zo de hemelpoort konden openen, wanneer ze op een mijn trapten.

Of dit echt met religie te maken heeft?
Verder commentaar overbodig, me dunkt.

Citaat:
Ik zal zélf toch nog wel weten zeker, welke vragen bij me opkomen.
Blijkbaar niet.

Citaat:

We hebben hier iemand die zichzelf afvraagt hoe je "strijden met een hemels paradijs in het achterhoofd" kunt beschouwen als "religieus".

Hallo...! Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 november 2007 om 18:43.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 19:07   #30
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Esperanza,

Het mij toeschrijven van jouw gedachtegangen begint zo zoetjesaan schandelijke vormen aan te nemen. Je pretentie dat jij mijn gedachten zou kunnen lezen zonder dat ik dat zélf zou kunnen, is de grenzen van het belachelijke allang gepasseerd.

Nu ja... 't gaat hier over jouw reputatie, niet de mijne. Voel je absoluut niet gehinderd om op die toon verder te gaan; maar besef wel dat mensen over het algemeen héél goed het onderscheid kennen tussen échte humor en belachelijkheid. Dat laatste gaat nl. nogal snel vervelen. 't Is maar dat je het weet...

Dacht je echt "handig" over te komen door selectief te citeren? Of ben je de roodgeverfde zin toevallig vergeten? Of ben je misschien aan een nieuwe bril toe?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EFL
Of dit echt met religie te maken heeft? Het zijn en blijven in de eerste plaats oorlogstaferelen, en méér dan religie is het oorlog waardoor het slechtste in mensen naar boven komt...
Mocht je er nog aan twijfelen of dat er écht staat, ziehier dan een link naar die eerdere bijdrage van mijn hand. Zoals iedereen kan vaststellen is die niét gewijzigd - of ik zou al in staat moeten zijn deze forumsoftware te kraken, quod non.
Oud 13 november 2007, 21:37   #31
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Esperanza,

Het mij toeschrijven van jouw gedachtegangen begint zo zoetjesaan schandelijke vormen aan te nemen. Je pretentie dat jij mijn gedachten zou kunnen lezen zonder dat ik dat zélf zou kunnen, is de grenzen van het belachelijke allang gepasseerd.

Nu ja... 't gaat hier over jouw reputatie, niet de mijne. Voel je absoluut niet gehinderd om op die toon verder te gaan; maar besef wel dat mensen over het algemeen héél goed het onderscheid kennen tussen échte humor en belachelijkheid. Dat laatste gaat nl. nogal snel vervelen. 't Is maar dat je het weet...

Dacht je echt "handig" over te komen door selectief te citeren? Of ben je de roodgeverfde zin toevallig vergeten? Of ben je misschien aan een nieuwe bril toe?

Mocht je er nog aan twijfelen of dat er écht staat, ziehier dan een link naar die eerdere bijdrage van mijn hand. Zoals iedereen kan vaststellen is die niét gewijzigd - of ik zou al in staat moeten zijn deze forumsoftware te kraken, quod non.
Ik heb vastgesteld dat jij jezelf afvraagt of vechten met een (aan een godheid gelinkt) hemelparadijs in het achterhoofd kan worden gelinkt aan religie.

Dat jij het absurde van een dergelijke vraag niet inziet is jouw probleem.

Tevens stel ik vast dat ik al lang niet de enige forummer ben waarvan jij denkt dat die er "schandalige gedachtegangen" t.a.v. jouw persoon op na houdt of waarvan je "gelooft" dat die jouw gedachten kan lezen....

Het staat je volkomen vrij daar zelf je eigen conclusies uit te trekken.

Ik maak mij bijgevolg maar weinig zorgen over mijn reputatie, mijn beste.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 november 2007 om 21:45.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 01:29   #32
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goeiemorgen Yahya,
Oorlog is idd oorlog, en in naam van "democratie en mensenrechten" klinkt bijzonder wrang en bitter. Die gek in zijn Witte Kot is ook gene normale. Hij zal volgens professor Vermeersch de geschiedenis ingaan als een enorm achterlijke president of als een onnoemelijk boosaardig man. (= geen letterlijk citaat). Ik denk dat de tweede mogelijkheid de juiste is, of tenminste een mix van beide:hij IS ook achterlijk.
Maar een kind van 10 zichzelf laten opblazen...
Hallo,

Soory voor deze late reactie maar zoals ik duidelijk heb gezegd is het zo dat ik nergens dit uit de islam kan rechtvaardigen maar het nieuws vertrouw ik tegenwoordig helelaam niet en oorlog is gewoon oorlog.

Bush is de leider van democratie in de wereld, daar twijfel ik geen secondje aan. !! en deze soort mens maakt zelf de konijnen klaar om zichzelf te gaan opblazen laat staan een mens.

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 01:30.
Oud 14 november 2007, 09:57   #33
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vastgesteld dat jij jezelf afvraagt of vechten met een (aan een godheid gelinkt) hemelparadijs in het achterhoofd kan worden gelinkt aan religie.

Dat jij het absurde van een dergelijke vraag niet inziet is jouw probleem.
Volgens een woordenboek definitie van religie heeft dit er uiteraard mee te maken. Waar EFL het echter over leek te hebben was eerder wat religie zou moeten zijn. Dit is uiteraard subjectief en afhankelijk van een persoonlijke interpretatie en zijn vraag is dus waarschijnlijk als reflectieve vraag bedoelt.

Vergelijk het met voetbal. Tackles en schwalbes horen uiteraard bij voetbal, maar horen ze ook bij voetbal?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:53   #34
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In ieder geval kan ik nergens in één van de bronnen van de islam een verwijzing vinden die zo'n daad kan rechtvaardigen, this is the point.

De overleveringen over Iraq enzo geloof ik ook niet, het is oorlog beste vriend, het is oorlog en oorlog wordt zowel militair, politiek als psychologisch uitgevoerd en wie weet dat ze deze verhalletjes in Irak hebben verzonnen om hun oorlog daar te rechtvaardigen die het leven van +1 million levens heeft gekost.

Ooorlog is oorlog, erger nog in de naam van moderniteit, democtatie en mensenrechten !!!

Lees hier :

The theory of war in Islam
http://www.55a.net/firas/english/?page=show_det&id=167

Mvg
Yahya

U gebruikt dit soort verweermiddel vaak... maar u vergeet dat u dat NIET tegen ons moet komen vertellen, maar aan de mispunten binnen uw geloofsgroep die u blijkbaar door hun daden tegenspreken...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:38   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Finoor rajai, docente in Iran leidt een organisatie met duizenden potentiele martelaren, dit gebeurt wel degelijk op basis van het geloof.
De reden waarom mensen dit doen is pure armoede, wie zich laat opblazen heeft de zekerheid dat de familie onderhouden wordt, pervers maar waar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:36   #36
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Jammer, de kindjes worden soweiso gedood niet alleen 10 jarige kinderen want die zijn al opgegroeid maar ook pas geboren kindjes en kindjes die nog niet geboren zijn ..

denk 's na een boom die tonen weegt maakt toch geen onderscheid tussen kind, moeder, vader, bejaarde, vrouwen, onschuldigen, vechters, verdedigers, ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 14 november 2007 om 16:36.
Oud 14 november 2007, 16:39   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer, de kindjes worden soweiso gedood niet alleen 10 jarige kinderen want die zijn al opgegroeid maar ook pas geboren kindjes en kindjes die nog niet geboren zijn ..

denk 's na een boom die tonen weegt maakt toch geen onderscheid tussen kind, moeder, vader, bejaarde, vrouwen, onschuldigen, vechters, verdedigers, ..
Een hele simpele vraag: keurt u de aanslagen van 9/11 goed of af?
Oud 14 november 2007, 18:05   #38
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Volgens een woordenboek definitie van religie heeft dit er uiteraard mee te maken. Waar EFL het echter over leek te hebben was eerder wat religie zou moeten zijn. Dit is uiteraard subjectief en afhankelijk van een persoonlijke interpretatie en zijn vraag is dus waarschijnlijk als reflectieve vraag bedoelt.

Vergelijk het met voetbal. Tackles en schwalbes horen uiteraard bij voetbal, maar horen ze ook bij voetbal?
Voil�*, iemand die het wél begrepen heeft en die tenminste niet in mijn plaats mijn woorden gaat interpreteren, en al helemaal niet nadat ik ze bij herhaling heb verduidelijkt.

Maar niet iedereen is even snel van begrip... Moet ik nu Visjnu gaan feliciteren? Dan zou hij de uitzondering zijn, en ik geloof teveel in mensen om aan te nemen dat een meerderheid te dom is om te helpen donderen, omdat ze niet kunnen begrijpend lezen.

Niettemin krijgt hij van mij een... Want beter een paar teveel dan één vieze grimas; dat is teveel moeite voor iemand die niet de moeite neemt zich in het standpunt van haar opponent in te leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be