Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2007, 12:01   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Maar goed, rock pop en dance muziek zijn dus nog behoorlijk veilig.
Oud 14 november 2007, 09:40   #22
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rap music led the way with 77 percent of songs referring to substance use,
En tevens het percentage van de rappers die als leeghoofdige aanstellers mogen worden beschouwd. Wss 'matching populations'.

Citaat:
country at 37 percent
Dat zal toch alcohol wezen, het genre gaat ook enkel over 'bottles and broken hearts'. Hoewel, ik heb onlangs gelezen dat Bobby Brown een country carrière overweegt. Het zou dus wel eens kunnen keren

Citaat:
“Previous research has shown that exposure to substance use messages in media is linked to actual substance use in adolescents,” said Brian A. Primack, MD, EdM, lead researcher on the study. “That is why we need to be aware of exposures such as these, especially when they are associated with highly positive consequences and associations.”
*Yawn*

Citaat:
Wat vinden jullie van dergelijke studie?
Dat ik dit ook wel graag zou doen. Betaald worden om dagenlang-wekenlang-maandenlang platen te draaien en vervolgens de volgende conclusie te trekken.

Het KAN invloed hebben in een context van positieve associatie.

'Yet another entry in the big book of the bleeding obvious'
Oud 14 november 2007, 16:15   #23
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

De goeie ouwen tijd en de verloedering van de jeugd zijn een afgezaagd plaatje dat altijd populair blijft.
Oud 14 november 2007, 17:29   #24
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
De goeie ouwen tijd en de verloedering van de jeugd zijn een afgezaagd plaatje dat altijd populair blijft.
Juist, dat is waar. En trouwens, in de goed oude tijd was ik jong, en toen pakte ik ook al drugs.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 23:01   #25
Groentje-18

Standaard

Citaat:
“Previous research has shown that exposure to substance use messages in media is linked to actual substance use in adolescents,” said Brian A. Primack, MD, EdM, lead researcher on the study. “That is why we need to be aware of exposures such as these, especially when they are associated with highly positive consequences and associations.”
Als dit werkelijk zo is, mag hier wel wat meer maatschappelijk debat over komen vind ik.
De vraag is echter natuurlijk wat is de aard van dit verband?
-Zetten teksten die druggebruik 'promoten' jongeren effectief aan tot druggebruik of maken ze de stap naar gebruik kleiner?
Ik denk het niet. Vaak zijn de grootste fans van popmuziek die luidkeels liedjes als 'cause I got high' meekwelen niet eens gewaar van de betekenis.
De kans dat het een effect heeft lijkt daardoor kleiner.
- Selecteren jongeren die aan de drugs zitten dit soort muziek/idool waarin het gebruik gepromoot wordt?
Kopiëergedrag van het idool of niet, dat is mijn vraag dus.
Ik zou wel eens een onderzoek willen zien eigenlijk wat nakijkt of er bijvoorbeeld effectief meer jongeren zijn die deviant gedrag plegen nadat hun idool dat gedaan heeft.

Maar is het exploreren op alle gebieden, dus die ook van muziek en oa van wat er nog allemaal te beleven is in de wereld zoals seks, niet één van de dingen die bij de normale ontwikkeling tijdens de overgang van het kind naar de volwassene hoort?
Oud 15 november 2007, 01:20   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Weet waar je kinderen naar luisteren!

Volgens een recent onderzoek blijkt dat 33% van alle populaire muziek uit 2005 refereert naar druggebruik. Volgens de studie:

Wat vinden jullie van dergelijke studie? Zou het niet kunnen dat de muzikanten er nu openlijker voor uitkomen, terwijl ze vroeger het meer verdoken moesten propageren (" Mr. Tambourine Man" indachtig).

link
Op zich heb ik daar geen probleem mee. Mocht deze muziek nu een significante stijging van het drugsgebruik als gevolg hebben, dan stel ik me er wel vragen bij. Maar dat zal wel niet zo eenvoudig aan te duiden zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be