Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 13 november 2007, 21:43   #21
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Oh, Straatrue, Straatrue!!! Mag ik, mag ik?

Ik wil gecompenseerd worden voor de miljarden die we al in Wallonië en Brussel pompten! Wat stel je voor?
Mag ik? mag ik?

De Nationale schuld verdelen per vierkante kilometer. Dat lijkt me een billijke werkbare oplossing voor de diefstal van ons territorium van vroeger!

.
Eddy B is offline  
Oud 14 november 2007, 11:52   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
EU NAVO, enz...
geen van die organisaties zou territoriale expantiedrift van de Franstaligen goedkeuren. Als de Navo hier al zou tussenkomen dan zou het zijn om Rode te beschermen tegen Waals-Brusselse invallen.
De NAVO heeft dan toch één pluspuntje.
Oud 14 november 2007, 14:31   #23
dont believe da hype
Vreemdeling

dont believe da hype's schermafbeelding

Standaard

Euhm, Voeren, Euhm Duitstalige gemeenschap?
Oud 14 november 2007, 14:55   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dont believe da hype Bekijk bericht
Euhm, Voeren
Euhm, dat is een Vlaamse gemeente. Wist je dat niet?

Citaat:
Euhm Duitstalige gemeenschap?
Euhm, laat die mensen doen wat ze willen. Is dat niet mooi?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 november 2007, 15:15   #25
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taalgrens = staatsgrens, maar met compensaties
Ik eis in elk geval de enclave Orval en ruime omgeving op. Het kan niet dat Vlaanderen geen zeggenschap heeft over één van zijn belangrijkste basisgrondstoffen.
Kortaf is offline  
Oud 14 november 2007, 15:16   #26
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vermeersch
Het kartel CD&V-N-VA kan alsnog een redelijke, maar definitieve oplossing voor het territorialiteitsbeginsel voorstellen.
Te laat. Dat is al in 1963 gebeurd.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 november 2007 om 15:21.
Kortaf is offline  
Oud 14 november 2007, 15:21   #27
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
waarom een oplossing zoeken voor de faciliteitengemeenten als er geen probleem is.die gemeenten horen bij vlaanderen.basta.geen morzel vlaamse grond geven we nog af.
Tenzij het een eerlijke deal kan zijn, misschien? Kraainem tegen Komen, Wezembeek tegen Moeskroen, Linkebeek tegen Silly, etc.

En Wemmel tegen de Mutsaart, Neder-over-Heembeek, Haren en Neerpede natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 november 2007 om 15:28.
Kortaf is offline  
Oud 14 november 2007, 15:25   #28
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik eis in elk geval de enclave Orval en ruime omgeving op. Het kan niet dat Vlaanderen geen zeggenschap heeft over één van zijn belangrijkste basisgrondstoffen.
Orval aan Luxemburg en daarna Luxemburg bij Vlaanderen. Mijn begerig oog valt trouwens ook op Ciney, dat kunnen we eventueel inruilen tegen de wijngebieden rond Aarschot - Begijnendijk kunnen we gerust missen,
maar Zichem en Diest moeten vooral Vlaams blijven !
Oud 14 november 2007, 15:29   #29
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dont believe da hype Bekijk bericht
Euhm, Voeren, Euhm Duitstalige gemeenschap?
Als we nu eens begonnen met die mensen in de Oostkantons Plattdûtsch bij te brengen, geen grote inspanning want ze wonen nogal dicht bij de Hoog/Platt taalgrens - kunnen we de volgende generatie overtuigen dat hun taal een variant van het Limburgse dialect een soort kruising tussen Letzemburgisch en Limburgs is e'n da komt het voor de bakker.. en zullen ze zich vlug als volwaardige Vlamingen voelen/gedragen
Oud 14 november 2007, 15:44   #30
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Enclaves = onpraktisch
Mocht je dat toch willen doen, begin misschien met een gemeente/gehucht tegen de taalgrens.
Kan wel een tijdje duren hé; een paar decennia rekenen.
Enclaves onpraktisch ? Dan ben je nog nooit in Baarle-Nassau/Hertog geweest : enclaves dat is feesten ! Een dikke rode schuine lijn dwars over het biljart, onbegrijpelijke prijsverschillen tussen sigaren, diesel, boter en lingerie... shoppen en toeristen.. een gulle lach ! We moeten meer enclaves ! Geef Antwerpen aan Wallonië in ruil voor Charleroi - ik zie die neerslachtige meisjes uit de VRT reportage die klagelijk treurden omdat ze als Wallonnes "dom" gevonden worden al in een charmante glimlach uitbarsten omdat ze met eéén trek slimme hardwerkende Vlamingen geworden zijn : geen behoefte meer aan een Marshallplan, transferts ?
vanuit Charleroi naar Antwerpen..

Ondertussen krijgen de Antwerpenaren faciliteiten en transferts vanuit de rest van Vlaanderen & kunnen ze eindelijk ook voor de andere Waalse politici stemmen. Eindelijk zal er een Foire du Livre gehouden kunnen worden en krijgt de "Opera de la Wallonie" een mooie zaal. Er zal helaas een nieuw visa schandaal uitbreken en het Vlaams Belang zal zijn doorbraak in Wallonië kennen.

Maar ja : een of andere econoom van één van de prominente belgische universiteiten (zelfs een vlaamse) had "uitgevogeld" dat de transfertengrens eigenlijk niet van West naar Oost loopt doorheen dit surrealistische landschap, maar wel van Noord naar Zuid. Dit doet me eigenlijk aarzelen waar ik de grens van de "Waalse enclave" eigenlijk zou moeten leggen. Ik dacht gewoon aan de schelde : zo behoudt Vlaanderen een interessant deel van de haven nl. Linkeroever. De noordelijke grens moet vanzelfsprekend met de grens met Nederland samenballen, de zuidelijke juist voor Kontich en de Oostelijke Deurne/Wijnegem
de stad Mortsel en ook Edegem zou ik bij de antwerpse enclave houden
, Hemiksem kan gerust naar Vlaanderen gaan.

Voordeel : Antwerpen wordt de thuishaven van de Waalse Zeemacht !
& ook al die welgestelde Wallons met hun prachtige Yachts kunnen op hun 2 oren slapen - hun bootjes zijn veilig !

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 14 november 2007 om 15:44.
1handclapping is offline  
Oud 14 november 2007, 15:45   #31
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad de EU is gegrondvest op het principe van niet-uitbreiding van territoria

Das duidelijk te zien,'t gaat niet lang duren vooraleer Papoea ook in de EU zit
Gargamel is offline  
Oud 14 november 2007, 16:06   #32
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Mijn begerig oog valt trouwens ook op Ciney
Laten we ons bij de echt belangrijke dingen houden: Rochefort! Dat hoort gewoon bij Vlaanderen, trouwens hun afzet gaat nagenoeg helemaal naar Vlamingen.
Kortaf is offline  
Oud 14 november 2007, 16:15   #33
dont believe da hype
Vreemdeling

dont believe da hype's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm, dat is een Vlaamse gemeente. Wist je dat niet?
Jawel, is trouwens symbolisch gelegen als je de kaart van Vlaanderen bekijkt.
Vlaanderen strekt zich uit als een worm en Voeren is de symbolische keutel.

Citaat:
Euhm, laat die mensen doen wat ze willen. Is dat niet mooi?
Theorie van taalgrens is alweer van z'n simplisme verlost in ieder geval.
Maar wie zegt dat de duitstaligen iets anders willen dan nu het geval is?
Veel goede opties buiten onafhankelijk zijn er niet...
Oud 14 november 2007, 19:21   #34
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik ben het heel veel eens met wat Etienne Vermeersch hierboven schrijft (wat "al een staatshervorming op zich kan genoemd worden" ).

Een finale oplossing voor de faciliteitengemeentes dringt zich inderdaad op, en ik kan me best verzoenen met het feit dat er een paar gemeentes naar Brussel verhuizen, als de Franstaligen het territorialiteitsprincipe onderschrijven (wat betekent dat hun invloed in de Vlaamse rand de facto tot nul wordt herleid).
Zelfs de OESO sprak zich hierover uit in het voordeel van Vlaanderen. Leg uit hoe je wil : de franstaligen hebben geen been om op te staan.

.
Eddy B is offline  
Oud 14 november 2007, 19:28   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het kartel eist garanties op een staatshervorming, om de onderhandelingen te kunnen heropstarten. En niemand weet hoe dat er moet uitzien .... ik ook niet.

Maar ik weet wel wat de garantie is om binnen 5 tot 30 jaar opnieuw een opeising van Vlaamse gemeenten over te hevelen naar de Brusselse of Waalse gemeenschap mee te maken:
en dat is, zonder meer of zonder minder,
nu bij deze onderhandelingen één cm2 Vlaamse grond toe te geven.

Daarom bezweer ik iedereen die niet 100 prosent overtuigd is: stop met naïef te zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 november 2007, 19:44   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaanderen heeft voor alles wat het 'kreeg' zwaar moeten betalen. Ook voor het vastleggen van zijn grenzen. Geen vierkante milimeter krijgen de Franstaligen daar nog van te pakken !

Leterme heeft het trouwens beloofd. Branden in de hel zal hij als hij zijn woord breekt!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 november 2007 om 19:50.
Knuppel is offline  
Oud 14 november 2007, 19:45   #37
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen heeft voor alles wat het 'kreeg' zwaat moeten betalen. Ook voor het vastleggen van zijn grenzen. Geen vierkante milimeter krijgen de Franstaligen daar nog van te pakken !

Leterme heeft het trouwens beloofd. Branden in de hel zal hij als hij zijn woord breekt!
Niet alleen in de hel!

Hoewel Vlaanderen voor hem een hel zal ZIJN daarna!

.
Eddy B is offline  
Oud 14 november 2007, 19:46   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar ik weet wel wat de garantie is om binnen 5 tot 30 jaar opnieuw een opeising van Vlaamse gemeenten over te hevelen naar de Brusselse of Waalse gemeenschap mee te maken:
en dat is, zonder meer of zonder minder,
nu bij deze onderhandelingen één cm2 Vlaamse grond toe te geven.
Volledig mee eens. Geef de Franstaligen nu een vinger en uiteindelijk willen ze toch opnieuw een hele arm.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 november 2007, 20:05   #39
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Die Vermeersch is toch echt wel een mens met inzicht. Hij legt het goed uit, en heeft gelijk.
Als we nu na veel vechten die 4 gemeenten kunnen behouden, wat dan? Dan wonen daar walen. We moeten het ooit toegeven dat we die gemeenten al lang kwijt zijn. Maar als we ze officieel aan wallonie geven, en in ruil geven zij de faciliteiten op van de twee andere, dan winnen we misschien die twee nog terug. Plus de staatshervormingen.
Ik zou ook liever hebben dat die gemeenten helemaal vlaams waren. En dat brussel dat ook is, of op zijn minst effectief tweetalig. Maar Vermeersch heeft gelijk als hij zegt dat dit een veel haalbaardere kaart is.

Trouwens, aan heel zijn betoog hoor je heel duidelijk dat hij aan vlaamse kant staat. En ook verbolgen is over het verleden.
Oud 14 november 2007, 20:25   #40
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Die Vermeersch is toch echt wel een mens met inzicht. Hij legt het goed uit, en heeft gelijk.
Als we nu na veel vechten die 4 gemeenten kunnen behouden, wat dan? Dan wonen daar walen. We moeten het ooit toegeven dat we die gemeenten al lang kwijt zijn. Maar als we ze officieel aan wallonie geven, en in ruil geven zij de faciliteiten op van de twee andere, dan winnen we misschien die twee nog terug. Plus de staatshervormingen.
Ik zou ook liever hebben dat die gemeenten helemaal vlaams waren. En dat brussel dat ook is, of op zijn minst effectief tweetalig. Maar Vermeersch heeft gelijk als hij zegt dat dit een veel haalbaardere kaart is.

Trouwens, aan heel zijn betoog hoor je heel duidelijk dat hij aan vlaamse kant staat. En ook verbolgen is over het verleden.
Aan iemand die verbolgen is over het verleden hebben we niet veel. Vermeersch vergeet, hij vergeet nogal veel, voornamelijk realiteitszin, dat hoe meer men bereid is toe te geven hoe haalbaarder de kaart wordt om uiteindelijk te eindigen met kaarten die niemand wil. De franstaligen vragen nu aanhechting van de 6 rond Brussel. Als daarmee of met een gedeelte ervan akkoord gegaan wordt zal daags erna dezelfde eis tot annexatie volgen voor de volgende reeks gemeenten.

In de rand wonen geen Walen maar uitgeweken welgestelde franstalige brusselaars die zich te goed voelen om de taal van de streek aan te leren. De walen zelf zouden zich beter beginnen afvragen of hun belangen wel gelijk lopen met hun taalgenoten.
Rene Artois is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be