![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Nationale schuld verdelen per vierkante kilometer. Dat lijkt me een billijke werkbare oplossing voor de diefstal van ons territorium van vroeger!
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen van die organisaties zou territoriale expantiedrift van de Franstaligen goedkeuren. Als de Navo hier al zou tussenkomen dan zou het zijn om Rode te beschermen tegen Waals-Brusselse invallen.
De NAVO heeft dan toch één pluspuntje.
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Euhm, Voeren, Euhm Duitstalige gemeenschap?
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm, dat is een Vlaamse gemeente. Wist je dat niet?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 november 2007 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Wemmel tegen de Mutsaart, Neder-over-Heembeek, Haren en Neerpede natuurlijk. Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 november 2007 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar Zichem en Diest moeten vooral Vlaams blijven !
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Als we nu eens begonnen met die mensen in de Oostkantons Plattdûtsch bij te brengen, geen grote inspanning want ze wonen nogal dicht bij de Hoog/Platt taalgrens - kunnen we de volgende generatie overtuigen dat hun taal een variant van het Limburgse dialect een soort kruising tussen Letzemburgisch en Limburgs is e'n da komt het voor de bakker.. en zullen ze zich vlug als volwaardige Vlamingen voelen/gedragen
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vanuit Charleroi naar Antwerpen.. Ondertussen krijgen de Antwerpenaren faciliteiten en transferts vanuit de rest van Vlaanderen & kunnen ze eindelijk ook voor de andere Waalse politici stemmen. Eindelijk zal er een Foire du Livre gehouden kunnen worden en krijgt de "Opera de la Wallonie" een mooie zaal. Er zal helaas een nieuw visa schandaal uitbreken en het Vlaams Belang zal zijn doorbraak in Wallonië kennen. Maar ja : een of andere econoom van één van de prominente belgische universiteiten (zelfs een vlaamse) had "uitgevogeld" dat de transfertengrens eigenlijk niet van West naar Oost loopt doorheen dit surrealistische landschap, maar wel van Noord naar Zuid. Dit doet me eigenlijk aarzelen waar ik de grens van de "Waalse enclave" eigenlijk zou moeten leggen. Ik dacht gewoon aan de schelde : zo behoudt Vlaanderen een interessant deel van de haven nl. Linkeroever. De noordelijke grens moet vanzelfsprekend met de grens met Nederland samenballen, de zuidelijke juist voor Kontich en de Oostelijke Deurne/Wijnegem de stad Mortsel en ook Edegem zou ik bij de antwerpse enclave houden , Hemiksem kan gerust naar Vlaanderen gaan. Voordeel : Antwerpen wordt de thuishaven van de Waalse Zeemacht ! & ook al die welgestelde Wallons met hun prachtige Yachts kunnen op hun 2 oren slapen - hun bootjes zijn veilig !
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 14 november 2007 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Das duidelijk te zien,'t gaat niet lang duren vooraleer Papoea ook in de EU zit |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we ons bij de echt belangrijke dingen houden: Rochefort! Dat hoort gewoon bij Vlaanderen, trouwens hun afzet gaat nagenoeg helemaal naar Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Jawel, is trouwens symbolisch gelegen als je de kaart van Vlaanderen bekijkt.
Vlaanderen strekt zich uit als een worm en Voeren is de symbolische keutel. ![]() Citaat:
Maar wie zegt dat de duitstaligen iets anders willen dan nu het geval is? Veel goede opties buiten onafhankelijk zijn er niet...
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kartel eist garanties op een staatshervorming, om de onderhandelingen te kunnen heropstarten. En niemand weet hoe dat er moet uitzien .... ik ook niet.
Maar ik weet wel wat de garantie is om binnen 5 tot 30 jaar opnieuw een opeising van Vlaamse gemeenten over te hevelen naar de Brusselse of Waalse gemeenschap mee te maken: en dat is, zonder meer of zonder minder, nu bij deze onderhandelingen één cm2 Vlaamse grond toe te geven. Daarom bezweer ik iedereen die niet 100 prosent overtuigd is: stop met naïef te zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen heeft voor alles wat het 'kreeg' zwaar moeten betalen. Ook voor het vastleggen van zijn grenzen. Geen vierkante milimeter krijgen de Franstaligen daar nog van te pakken
![]() Leterme heeft het trouwens beloofd. Branden in de hel zal hij als hij zijn woord breekt!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 november 2007 om 19:50. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel Vlaanderen voor hem een hel zal ZIJN daarna! ![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Vermeersch is toch echt wel een mens met inzicht. Hij legt het goed uit, en heeft gelijk.
Als we nu na veel vechten die 4 gemeenten kunnen behouden, wat dan? Dan wonen daar walen. We moeten het ooit toegeven dat we die gemeenten al lang kwijt zijn. Maar als we ze officieel aan wallonie geven, en in ruil geven zij de faciliteiten op van de twee andere, dan winnen we misschien die twee nog terug. Plus de staatshervormingen. Ik zou ook liever hebben dat die gemeenten helemaal vlaams waren. En dat brussel dat ook is, of op zijn minst effectief tweetalig. Maar Vermeersch heeft gelijk als hij zegt dat dit een veel haalbaardere kaart is. Trouwens, aan heel zijn betoog hoor je heel duidelijk dat hij aan vlaamse kant staat. En ook verbolgen is over het verleden.
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de rand wonen geen Walen maar uitgeweken welgestelde franstalige brusselaars die zich te goed voelen om de taal van de streek aan te leren. De walen zelf zouden zich beter beginnen afvragen of hun belangen wel gelijk lopen met hun taalgenoten. |
|
![]() |