![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik zei; opeten. Nog nooit duif gegeten? Veel lekkerder dan kip! Wij waren als kind steeds blij als opa weer eens een duifje of twee voor ons geslacht had hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Duiven doen ook hun behoefte op oude gebouwen, en hun uitwerpselen slijten de kalksteen nog meer af dan zure regen.
Heb ik onlangs gelezen...
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() die scheiten alles onder, en de laag kak op de daken en muren van gebouwen beschadigen deze. Ze dragen ook ziektes met zich mee. Vreet er één op en u kan er zoniet van kapot gaan, in ieder geval flink ziek van zijn. Het zijn gevleugelde ratten geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ja, dat is inderdaad lekker, maar dan hebben we het niet over die vieze stadsduiven hoor. Die zijn gedegenereerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk bijna dagelijks aan huizen en kan beamen dat duivenpoep erg is.
Veel in de stad en ook daar buiten natuurlijk. Wat kan je doen? Bird control helpt ook niet zoveel. (pinnetjes of draad spannen op de tabletten)
![]() |
#30 |
|
![]() Het grote probleem is dat die dieren nogal assertief zijn, zoals wij.
De tweede soort na ons die ongegeneerd alles inpalmt (op duidelijk zichtbare wijze) en dan nog liefst in de steden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2007 om 02:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Duif eten is gezonder dan kip, het vlees is van een veel betere kwaliteit en stukken lekkerder. Oudere mensen die verzwakt zijn wordt aangeraden duif te eten om aan te sterken. Nu jij terug. Mijn stiefvader heeft er tientallen jaren gekweekt en verhandeld, hij had er meer dan 300, wij zijn nooit ernstiger ziek geweest dan iemand anders hoor, integendeel! Laatst gewijzigd door Ovidius : 15 november 2007 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Het probleem is dan ook het aantal duiven. Als een diersoort een hoge bevolkingsdichtheid kent breken er meer ziektes uit. Meer dieren in het algemeen geeft ook problemen, vooral uitwerpselen kunnen een groot probleem zijn. We zien dat ook bij mensen, wij hebben o.a. de riolering, de waterleiding en de gezondheidszorg moeten uitvinden om in een stad te kunnen wonen. Zolang er genoeg voedsel (en ruimte, vooral nestruimte, al kunnen ze daarvoor ook wel richting buitenwijk "trekken") is zal het aantal duiven blijven groeien. Mocht je een manier vinden om het aantal duiven toch terug te brengen dan zullen andere dieren het voedsel komen opeten, kauwen, spreeuwen, muizen, meeuwen, konijnen, kraaien, ze worden allemaal aangetrokken door voedsel, en lang niet allemaal hebben ze last van dezelfde maatregelen (bijvoorbeeld de punten die ze op stations op de balken maken, schrik daar maar eens een muis mee af). De enige manier om de duivenpopulatie effectief omlaag te brengen is dus door ze niet te voeren, je patatje wat netter op te eten, geen appelklokhuizen te dumpen en geen eten bovenin een open vuilnisbak laten liggen. Verder heb ik niks tegen duiven, ik heb liever honderd duiven op mijn dak dan honderd olifanten/wolven/muskusratten/Amerikanen/nou ja, je begrijpt het idee, maar grote aantallen zorgen wel voor overlast, zo is het gewoon, jammer dan.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Even vrij offtopic, maar ziekteverwekkers zijn altijd heel dubbel, waar je niet dood van gaat maakt je sterker, soort van. Je hebt namelijk wel ziekteverwekkers nodig om je immuunsysteem op peil te houden. Iemand met een sterk immuunsysteem kan het beste zoveel mogelijk zoenen (liefst geen geiten, die hebben minder bacteriën in hun mond dan mensen), dieren aaien, zijn handen in een emmer stront stoppen etc, omdat het zijn systeem alleen maar beter maakt. Iemand die van deze acties ziek zou worden daarentegen raad ik het vooral niet aan.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() "..." was ook het eerste dat bij me opkwam.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oops Snoopy! ik had het over deze post met dezelfde vervangmodus.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meende dat men in Antwerpen toch eens pogingen heeft gedaan om een soort van anti-conceptiemiddel in de door de stad voorziene voeders te doen? Iemand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En van waar komen al die verwilderde duiven? Je moet eens proberen een verloren gevlogen reisduif van die kloot-duivemelkers terug te bezorgen. (er staat al eens een stempel met tel. nr op de vleugels, of via de ring nr). Er zijn er die ze komen halen, er zijn er die het lef hebben te zeggen dat ze ze niet meer moeten hebben....dierenvrienden weet je....Trouwens die duiven schijten uw dak niet vol als je ze voldoende eten geeft in uw tuin, dan zitten ze op de grond.
In mijn tuin zitten dagelijks bij de kippen : Een twintigtal Turkse Tortels Een x aantal verwilderde duiven Regelmatig twee koppels holenduiven Enkele houtduiven en een sperwer die af en toe eens langskomt..... leven en laten leven die beestjes. 't Zou de eerste duif niet zijn die bij mij (of het VOC) een nieuwe kans krijgt. Nog niet zo lang geleden ben i zelfs voor een houtduif-verkeersslachtoffer van Hekelgem naar Gent gereden, jammer genoeg is ze onderweg overleden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke Antwerpse tuin heb je het? de groenplaats?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |