Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 november 2007, 14:02   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet voor hopeloze belgicisten, hé?
gij draait ook ni graag rond de pot hé

idd ... terwijl de franstaligen volgens mij (Reynders vorige week in Le Monde) toch al aangegeven hebben naar een confederaal verband te willen gaan ... (idd snelle reactie nadat ze vaststellen dat Vlamingen hun democratische meerderheid durven te gebruiken ... dat is immers onaanvaardbaar voor franstaligen)
Anna List is offline  
Oud 15 november 2007, 14:03   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide
Ik lees zelden even (taal)racistische praat in N-VA-propaganda als ik in die FDF-brol die ik om de vijf voet in m'n bus krijg vind. De demagogische taal van het FDF tegen Nederlandstaligen en hun cultuur is dezelfde als die van het Bedrog tegen allochtonen en hun culturen.

Citaat:
maar nee...
Met andere woorden: Burkide liegt.
Oud 15 november 2007, 14:03   #23
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
maar nee...
Inderdaad: neen. Misschien zijn er uitschuivers gebeurd, maar niet zo systematisch als bij het FDF.

Citaat:
[FONT=Arial, helvetica][SIZE=2]De Belgische constructie biedt voor ons geen enkele democratische meerwaarde, wel integendeel. België is nu geen federatie, geen confederatie, maar een "contra-federatie" : het is haast onmogelijk om een politiek thema te vinden waarover men het in beide landsgedeelten eens is. Dáárom kiezen wij resoluut voor Vlaanderen[/SIZE][/FONT][FONT=Arial, helvetica][SIZE=2].[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial]Wij moeten Vlaams-Brussel institutioneel opnemen in ons geheel-Vlaams beleid en er Vlaamse instellingen inplanten, eerder dan er eigen, lokale instellingen uit te bouwen. Op die manier kunnen we steeds meer inwoners van Brussel/Vlaams-Brusselaars ertoe aanzetten om te kiezen voor een volle deelname aan onze gemeenschap, ons Vlaanderen. (ook racisme?)[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/manifest.asp[/FONT]
[/quote]

Proficiat: je hebt ontdekt dat de N-VA een separatistische partij is die Brussel wil opnemen in een Vlaamse Republiek.
Maar gelieve nu maar eens te zoeken naar N-VA-propaganda waar de minderwaardigheid van de Franse cultuur wordt geïnsinueerd, of waar opgeroepen wordt de bestaande taalwetten te negeren.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 14:05   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: neen. Misschien zijn er uitschuivers gebeurd, maar niet zo systematisch als bij het FDF.
LOL!
Oud 15 november 2007, 14:06   #25
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Proficiat: je hebt ontdekt dat de N-VA een separatistische partij is die Brussel wil opnemen in een Vlaamse Republiek.
Maar gelieve nu maar eens te zoeken naar N-VA-propaganda waar de minderwaardigheid van de Franse cultuur wordt geïnsinueerd, of waar opgeroepen wordt de bestaande taalwetten te negeren.
Separatisme= per definitie het aan zijn laars lappen van heel de grondwet dus waarom zit jij te mokken over enkel de taal . Dus de vraag blijft "is dat ook racisme?"... Hoe ze dat doen is toch niet aan de orde dacht ik zo? of wel? je mag altijd uitleggen waarom...?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:07   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs van het VB gaat hij dat soort propaganda niet vinden, vrees ik.
Oud 15 november 2007, 14:07   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk op dit ogenblik anders weinig verschil meer tussen hen en het supremacistische FDF... Ze hebben er sowieso nooit zoveel weerwerk tegen geboden als de Nederlandstalige partijen tegen het Nederlandstalige FDF-equivalent, het Vlaams B.
Weinig verschil ? De een zit aan de onderhandelingstafel, de andere niet.

Trouwens, je vergelijk gaat sowieso niet op. Het VB is separatistich, net als het NV-A. Het FDF niet.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 14:09   #28
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Separatisme= per definitie het aan zijn laars lappen van heel de grondwet dus waarom zit jij te mokken over enkel de taal . Dus de vraag blijft "is dat ook racisme?"... Hoe ze dat doen is toch niet aan de orde dacht ik zo? of wel? je mag altijd uitleggen waarom...?
Wanneer men van separatisme spreekt, dan is de grondwet van geen tel, omdat het werkkader verandert. Zolang we in een belgische context blijven werken is die grondwet wél van tel. Zo ook dus de taalwetgeving.
Zo ook dat er een 2/3 meerderheid nodig is om bvb een confederaal belgië op te richten.

Bij separatisme is dat allen van totaal geen belang, daar dit buiten het belgische kader valt.
vrijevlaming is offline  
Oud 15 november 2007, 14:09   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Helemaal niet.
Da's uw perceptie, maar niet van de Vlaming die al eens over de taalgrens komt, op bezoek, of om te werken bijvoorbeeld.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 14:10   #30
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Euh... Neen, dat hoeft niet zo te zijn. De N-VA streeft naar het verdwijnen van de Belgische staat via legale weg, door hervorming van de bestaande instellingen en de geleidelijke verdamping van de staat (het bruistabletmodel, weet u wel). Sinds wanneer is dat het aan de laars lappen van de grondwet, of de bestaande legaliteit tout court?

En als je mijn berichten naleest zul je zien dat ik het aan de laars lappen van de bestaande legaliteit ook niet gelijkgesteld heb aan racisme.

A propos, van mij mag de bestaande legaliteit gerust aan de laars gelapt worden. Ik ben geen N-VA'er, en zal dat allicht nooit zijn. Ik zeg alleen maar dat, mocht ik belgicist zijn, ik de N-VA minder erg zou vinden dan het FDF, dat de wetten van mijn Geliefde Vaderland negeert.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 14:11   #31
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
.

Trouwens, je vergelijk gaat sowieso niet op. Het VB is separatistich, net als het NV-A. Het FDF niet.
Ja VB en N-VA zijn seperatistisch: ze willen de grond die de vlamingen toebehoord voor de vlamingen

FDF is dit inderdaad niet. Die zijn veel erger. Ze zijn imperialistisch: ze willen grond die hén niét toebehoort wél voor zichzelf.
vrijevlaming is offline  
Oud 15 november 2007, 14:12   #32
largo_w

Standaard

Citaat:
Le mot du Président
Né de la volonté des Bruxelloises et des Bruxellois, �* l’appel de plus de 400 professeurs d’université (Rassemblement pour le Droit et la Liberté), il y a près de 40 ans, le FDF est le parti de la fidélité �* ses engagements pour Bruxelles et la périphérie.
Parti pluraliste, respectueux des convictions philosophiques ou religieuses de chacun, le FDF est un parti de progrès social et économique, voulant concilier liberté d’entreprendre et rôle actif de l’Etat, création de richesses et solidarité sociale.
Parce qu’il a la passion de Bruxelles, le FDF est un parti de la citoyenneté, condition essentielle de la réussite d’un projet de ville pour notre Région. Le FDF est un parti résolument francophone, non par opposition �* d’autres langues ou cultures - nos regards sont trop tournés vers l’Europe pour nier l’importance de la diversité culturelle et linguistique -, mais pour tenir en échec l’intolérance du nationalisme flamand et la bêtise des égoïsmes régionaux.
Il refuse le chantage institutionnel permanent de la Flandre. Nous voulons des relations équilibrées et harmonieuses mais si la Flandre fait le choix d’une autonomie de plus en plus renforcée, nous ne serons pas de ces Francophones qui restent les bras ballants. Nous affirmons la dignité des Francophones car l’injustice institutionnelle est source d’injustices sociales.
Parce que la culture française participe �* cette exigence de l’universalité, nous devons construire une communauté unifiant la Wallonie et Bruxelles pour contrer le projet confédéral de la Flandre.
Le FDF est un parti pro-européen parce que l’Europe, c’est notre patrie en devenir et c’est la seule voie pour les Etats européens de peser sur le cours des affaires du monde et de faire valoir le patrimoine des valeurs humanistes qui fondent nos démocraties plurielles.
Le FDF refuse la résignation devant les fatalités que certaines forces tentent d’imposer aux citoyens.
Le FDF est convaincu que le citoyen aspire �* une autre reconnaissance par le monde politique. Le temps où les idéologies cherchaient �* imposer un modèle de pensée unique est révolu. Il y a une profonde aspiration du citoyen �* se réapproprier le champ du débat politique.
Albert Camus écrivait en novembre 1946 : « Ce qui me frappe le plus dans le monde où nous vivons, c’est d’abord et en général que la plupart des hommes sont privés d’avenir. Il n’y a pas de vie valable sans perspective sur l’avenir, sans promesse de mûrissement et de progrès. Vivre contre un mur, c’est la vie des chiens ».
Parce qu’il est né de la seule volonté des citoyens, le FDF vous invite �* donner un sens �* notre avenir commun.

Olivier MAINGAIN
Président du FDF
Député fédéral
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:12   #33
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Weinig verschil ? De een zit aan de onderhandelingstafel, de andere niet.
Inderdaad; het Belgisch regime is hoogst consisten. Of intelligent/machiavellistisch, het is maar hoe je het bekijkt.

A propos: ik wil VB noch FDF in "mijn" regering.

Citaat:
Racisme lijkt me net iets ergers te zijn dan het in twijfel trekken van taalgrenzen. Maar veel belgicisten lijken me die mening niet te delen.
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 14:12   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Separatisme= per definitie het aan zijn laars lappen van heel de grondwet
Die ga ik inkaderen!

Wel effen niet vergeten dat Belgique gesepareerd is door de Nederlandse grondwet te schenden en dat het zich door 177 jaar geschiedenis heen op poten heeft weten te houden door zijn eigen grondwet te schenden!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2007 om 14:14.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2007, 14:14   #35
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Parce qu’il a la passion de Bruxelles, le FDF est un parti de la citoyenneté, condition essentielle de la réussite d’un projet de ville pour notre Région. Le FDF est un parti résolument francophone, non par opposition �* d’autres langues ou cultures - nos regards sont trop tournés vers l’Europe pour nier l’importance de la diversité culturelle et linguistique -, mais pour tenir en échec l’intolérance du nationalisme flamand et la bêtise des égoïsmes régionaux.
Het is niet omdat iemand van zichzelf beweert dat hij geen racist is, dat hij het niet is. Is het VB dan ook geen racistische partij, of een partij die inspeelt op xenofobe gevoelens?
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 14:16   #36
largo_w

Standaard

Citaat:
Euh... Neen, dat hoeft niet zo te zijn. De N-VA streeft naar het verdwijnen van de Belgische staat via legale weg, door hervorming van de bestaande instellingen en de geleidelijke verdamping van de staat (het bruistabletmodel, weet u wel). Sinds wanneer is dat het aan de laars lappen van de grondwet, of de bestaande legaliteit tout court?

En als je mijn berichten naleest zul je zien dat ik het aan de laars lappen van de bestaande legaliteit ook niet gelijkgesteld heb aan racisme.

A propos, van mij mag de bestaande legaliteit gerust aan de laars gelapt worden. Ik ben geen N-VA'er, en zal dat allicht nooit zijn. Ik zeg alleen maar dat, mocht ik belgicist zijn, ik de N-VA minder erg zou vinden dan het FDF, dat de wetten van mijn Geliefde Vaderland negeert.
Onzin uiteraard... het "bruistabletmodel" is gewoon een eufemisme voor het opdoeken van de belgische staat of een directe violatie van onze grondwet :
Art. 1

België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.

Jij gebruikte het woord taalRACISME ik leende gewoon even deze denkswijze!

FDF en NVA kan je op één rechte lijn zetten ze staan lijnrecht tegenover elkaar maar staat wel in één LIJN...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:16   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat iemand van zichzelf beweert dat hij geen racist is, dat hij het niet is. Is het VB dan ook geen racistische partij, of een partij die inspeelt op xenofobe gevoelens?
antwoord u aub aan de juiste persoon:
Citaat:
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:19   #38
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Wanneer men van separatisme spreekt, dan is de grondwet van geen tel, omdat het werkkader verandert. Zolang we in een belgische context blijven werken is die grondwet wél van tel. Zo ook dus de taalwetgeving.
Zo ook dat er een 2/3 meerderheid nodig is om bvb een confederaal belgië op te richten.

Bij separatisme is dat allen van totaal geen belang, daar dit buiten het belgische kader valt.
Als je gaat spelen buiten de grondwet is de grondwet inderdaad niet van tel dat heb jij goed gesnapt...
FDF kaart dan ook de (volgens hen) oneerlijkheden in de wet aan en wil zich daarvoor daar ook even buiten stellen ik zie het verschil dus niet...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:20   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Die ga ik inkaderen!

Wel effen niet vergeten dat Belgique gesepareerd is door de Nederlandse grondwet te schenden en dat het zich door 177 jaar geschiedenis heen op poten heeft weten te houden door zijn eigen grondwet te schenden!
U heeft dat goed gesnapt als je de grondwet moet aanpassen voor een betere werking van de staat dan doet men dat...Zo gaat dat in de politiek!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:20   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ga dat aan de VN uitleggen ...

separatisme is het uitvoeren van het 'recht op zelfbeschikking' dat volgens internationaal recht een van de eerste rechten is (staat zeker bij de eerste drie artikels van t internationaal volkerenrecht) ... net als het bestaan van kolonies ooit, is het bestaan van België het bestendigen van een onrecht.
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be