![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() gij draait ook ni graag rond de pot hé
![]() idd ... terwijl de franstaligen volgens mij (Reynders vorige week in Le Monde) toch al aangegeven hebben naar een confederaal verband te willen gaan ... (idd snelle reactie nadat ze vaststellen dat Vlamingen hun democratische meerderheid durven te gebruiken ... dat is immers onaanvaardbaar voor franstaligen) |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad: neen. Misschien zijn er uitschuivers gebeurd, maar niet zo systematisch als bij het FDF.
Citaat:
Proficiat: je hebt ontdekt dat de N-VA een separatistische partij is die Brussel wil opnemen in een Vlaamse Republiek. Maar gelieve nu maar eens te zoeken naar N-VA-propaganda waar de minderwaardigheid van de Franse cultuur wordt geïnsinueerd, of waar opgeroepen wordt de bestaande taalwetten te negeren.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, je vergelijk gaat sowieso niet op. Het VB is separatistich, net als het NV-A. Het FDF niet. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ook dat er een 2/3 meerderheid nodig is om bvb een confederaal belgië op te richten. Bij separatisme is dat allen van totaal geen belang, daar dit buiten het belgische kader valt. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als je mijn berichten naleest zul je zien dat ik het aan de laars lappen van de bestaande legaliteit ook niet gelijkgesteld heb aan racisme. A propos, van mij mag de bestaande legaliteit gerust aan de laars gelapt worden. Ik ben geen N-VA'er, en zal dat allicht nooit zijn. Ik zeg alleen maar dat, mocht ik belgicist zijn, ik de N-VA minder erg zou vinden dan het FDF, dat de wetten van mijn Geliefde Vaderland negeert.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
FDF is dit inderdaad niet. Die zijn veel erger. Ze zijn imperialistisch: ze willen grond die hén niét toebehoort wél voor zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Né de la volonté des Bruxelloises et des Bruxellois, �* l’appel de plus de 400 professeurs d’université (Rassemblement pour le Droit et la Liberté), il y a près de 40 ans, le FDF est le parti de la fidélité �* ses engagements pour Bruxelles et la périphérie. Parti pluraliste, respectueux des convictions philosophiques ou religieuses de chacun, le FDF est un parti de progrès social et économique, voulant concilier liberté d’entreprendre et rôle actif de l’Etat, création de richesses et solidarité sociale. Parce qu’il a la passion de Bruxelles, le FDF est un parti de la citoyenneté, condition essentielle de la réussite d’un projet de ville pour notre Région. Le FDF est un parti résolument francophone, non par opposition �* d’autres langues ou cultures - nos regards sont trop tournés vers l’Europe pour nier l’importance de la diversité culturelle et linguistique -, mais pour tenir en échec l’intolérance du nationalisme flamand et la bêtise des égoïsmes régionaux. Il refuse le chantage institutionnel permanent de la Flandre. Nous voulons des relations équilibrées et harmonieuses mais si la Flandre fait le choix d’une autonomie de plus en plus renforcée, nous ne serons pas de ces Francophones qui restent les bras ballants. Nous affirmons la dignité des Francophones car l’injustice institutionnelle est source d’injustices sociales. Parce que la culture française participe �* cette exigence de l’universalité, nous devons construire une communauté unifiant la Wallonie et Bruxelles pour contrer le projet confédéral de la Flandre. Le FDF est un parti pro-européen parce que l’Europe, c’est notre patrie en devenir et c’est la seule voie pour les Etats européens de peser sur le cours des affaires du monde et de faire valoir le patrimoine des valeurs humanistes qui fondent nos démocraties plurielles. Le FDF refuse la résignation devant les fatalités que certaines forces tentent d’imposer aux citoyens. Le FDF est convaincu que le citoyen aspire �* une autre reconnaissance par le monde politique. Le temps où les idéologies cherchaient �* imposer un modèle de pensée unique est révolu. Il y a une profonde aspiration du citoyen �* se réapproprier le champ du débat politique. Albert Camus écrivait en novembre 1946 : « Ce qui me frappe le plus dans le monde où nous vivons, c’est d’abord et en général que la plupart des hommes sont privés d’avenir. Il n’y a pas de vie valable sans perspective sur l’avenir, sans promesse de mûrissement et de progrès. Vivre contre un mur, c’est la vie des chiens ». Parce qu’il est né de la seule volonté des citoyens, le FDF vous invite �* donner un sens �* notre avenir commun. Olivier MAINGAIN Président du FDF Député fédéral
![]() |
![]() |
#33 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
A propos: ik wil VB noch FDF in "mijn" regering. Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel effen niet vergeten dat Belgique gesepareerd is door de Nederlandse grondwet te schenden en dat het zich door 177 jaar geschiedenis heen op poten heeft weten te houden door zijn eigen grondwet te schenden!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2007 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Art. 1 België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten. Jij gebruikte het woord taalRACISME ik leende gewoon even deze denkswijze! FDF en NVA kan je op één rechte lijn zetten ze staan lijnrecht tegenover elkaar maar staat wel in één LIJN...
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
FDF kaart dan ook de (volgens hen) oneerlijkheden in de wet aan en wil zich daarvoor daar ook even buiten stellen ik zie het verschil dus niet...
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() U heeft dat goed gesnapt als je de grondwet moet aanpassen voor een betere werking van de staat dan doet men dat...Zo gaat dat in de politiek!
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
separatisme is het uitvoeren van het 'recht op zelfbeschikking' dat volgens internationaal recht een van de eerste rechten is (staat zeker bij de eerste drie artikels van t internationaal volkerenrecht) ... net als het bestaan van kolonies ooit, is het bestaan van België het bestendigen van een onrecht. |
|
![]() |