Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 16:28   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De gordel in de VLAAMSE rand trekt jaarlijks met gemak 100.000 Vlamingen.
Waaronder ondergetekende. I rest my case.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:29   #22
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Daarstraks naar rtbf gekeken,het is ongeloofelijk hoe eenzijdig die zender het bekijkt.
Er waren 2 vlaamse politiekers waaronder van rompuy(broer van herman)
aanwezig,daarnaast waren in een andere studio mensen aanwezig om hun commentaar te geven op het debat,allemaal franstaligen.
Niet moeilijk dat men zo de publieke opinie bespeelt ten voordele van een bevolkingsgroep.
Zelfs de moderator deed geen moeite om objectief te blijven,en kreeg daar zelfs een sneer voor van Van Rompuy.
Ofwel pak je de zaken objectief aan en luister je naar de beide partijen ofwel jaag je steeds de andere op stang.
Wat mij ook opviel is dat het niet respecteren van de Vlaamse wet om vlaams grondgebied geen thema is voor de franstaligen,de burgemeesters moeten benoemd worden en daarmee basta,waar zijn die mee bezig zeg.
Ik hou mij meestal ver van communotaire zaken iedereen moet leven in de beste omstandigheden,maar dan moet men ook voor rede vatbaar zijn.
De franstalige zenders wijken daar enorm veel van af,net zoals hun kranten,als ik het niet zo laf vond zou ik durven stellen dat de Vrt dat nu ook maar eens moest gaan doen.
Als ze zo denken de Vlamingen respect voor de franstaligen bij te brengen denk ik dat dit juist bij veel vlamingen in het verkeerde keelgat zal schieten,steeds non zou wel eens aan vlaamse kant in kust mijn kloten kunnen ontaarden,genoeg is genoeg he!
Oud 18 november 2007, 16:29   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Meeste deelnemers zien de gordel niet meer als en politieke manifestatie.
Toch wel hoor : eentje om de Wallochtonen en Brullochtonen duidelijk te herinneren aan het VLAAMS karakter van de Rand.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:31   #24
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waaronder ondergetekende. I rest my case.
Ik schat dat de verhouding tussen de "(al dan niet deels) politiek gemotiveerd" en de "niet politiek gemotiveerden" aan de Gordel ongeveer 50/50 moet zijn. Zelfs indien het ongeveer 40/60 is, zijn het er nog meer dan op de afgelopen betoging. En dat zijn dan nog grotendeels Nederlandstaligen ook

Nuja, niet dat het mij in dit geval interesseert hoe groot of klein die betoging was. De vraag is of de boodschap relevant was. En dat was niet het geval.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:31   #25
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Toch nog 5000 Vlaams-racisten in het Vlaamse Brussel.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:32   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Daarstraks naar rtbf gekeken,het is ongeloofelijk hoe eenzijdig die zender het bekijkt.
aanwezig,daarnaast waren in een andere studio mensen aanwezig om hun commentaar te geven op het debat,allemaal franstaligen.
Niet moeilijk dat men zo de publieke opinie bespeelt ten voordele van een bevolkingsgroep.
Zelfs de moderator deed geen moeite om objectief te blijven,en kreeg daar zelfs een sneer voor van Van Rompuy.
Ofwel pak je de zaken objectief aan en luister je naar de beide partijen ofwel jaag je steeds de andere op stang.
Wat mij ook opviel is dat het niet respecteren van de Vlaamse wet om vlaams grondgebied geen thema is voor de franstaligen,de burgemeesters moeten benoemd worden en daarmee basta,waar zijn die mee bezig zeg.
Ik hou mij meestal ver van communotaire zaken iedereen moet leven in de beste omstandigheden,maar dan moet men ook voor rede vatbaar zijn.
De franstalige zenders wijken daar enorm veel van af,net zoals hun kranten,als ik het niet zo laf vond zou ik durven stellen dat de Vrt dat nu ook maar eens moest gaan doen.
Als ze zo denken de Vlamingen respect voor de franstaligen bij te brengen denk ik dat dit juist bij veel vlamingen in het verkeerde keelgat zal schieten,steeds non zou wel eens aan vlaamse kant in kust mijn kloten kunnen ontaarden,genoeg is genoeg he!
hun fanatisme en gedrevenheid kent geen grenzen !

nog een geluk dat Van Rompuy en Van Biesen (vld) een aardig woordje frans kennen om zich te verdedigen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:34   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Toch wel hoor : eentje om de Wallochtonen en Brullochtonen duidelijk te herinneren aan het VLAAMS karakter van de Rand.
tijd om een stadsmuur te bouwen rond de stad zoals destijds rond de grote steden, maar niet om de mensen buiten te houden maar om ze er binnen te houden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:37   #28
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe maar, maar dan zal het zonder Brusel zijn

Waarom uzelve zo blijven uitsloven voor een unitair België? Elke Vlaamse eis wordt met hoon onthaald. Franstalige emo-politici blazen communautaire kwesties op tot ondingen die de nationale politiek blijven beheersen. Telkens het beleid een manco vertoont in sociaal-economische kwesties bespelen de politici telkens weer de communautaire kaart om zich alsnog te verzekeren van stemmenwinst.

Ik geef grif toe dat politici aan beide zijden van de taalgrens zich daaraan bezondigden. Met het uiteenvallen van Belgique zou dit echter definitief tot het verleden horen en hoeven we er niet meer tijd, geld en energie aan te verspillen. Het is nu enkel zaak om een propere boedelscheiding door te voeren en dan ieder voor zich. Geen probleem toch?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:42   #29
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom uzelve zo blijven uitsloven voor een unitair België? Elke Vlaamse eis wordt met hoon onthaald. Franstalige emo-politici blazen communautaire kwesties op tot ondingen die de nationale politiek blijven beheersen. Telkens het beleid een manco vertoont in sociaal-economische kwesties bespelen de politici telkens weer de communautaire kaart om zich alsnog te verzekeren van stemmenwinst.

Ik geef grif toe dat politici aan beide zijden van de taalgrens zich daaraan bezondigden. Met het uiteenvallen van Belgique zou dit echter definitief tot het verleden horen en hoeven we er niet meer tijd, geld en energie aan te verspillen. Het is nu enkel zaak om een propere boedelscheiding door te voeren en dan ieder voor zich. Geen probleem toch?
Ik ben niet voor een unitair België, ik denk zelfs dart ik nergens voor ben, want ik ben geen politicus.
Ik stel alleen vast zoals Frank vandebroucke deze week in Humo en De gucht op Ned TV en vele andere serieuze politici:
er is geen werkbare oplossing voor Brussel
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:42   #30
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben niet voor een unitair België, ik denk zelfs dart ik nergens voor ben, want ik ben geen politicus.
Ik stel alleen vast zoals Frank vandebroucke deze week in Humo en De gucht op Ned TV en vele andere serieuze politici:
er is geen werkbare oplossing voor Brussel
Moet je dan politicus zijn om een mening te hebben?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 18 november 2007, 16:42   #31
Elio di Supo
Banneling

Standaard

De RTBF staat bij mij geprogammeerd op kanaal 51, net achter cartoon network.

nuff said
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:43   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
µ Geen probleem toch?
Brussel en de rand dat door beide gemeenschappen wordt geclaimd. Voor de rest is er inderdaad geen probleem.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:43   #33
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Dromen zijn bedrog zong Borsato in een recent verleden maar werk gerust verder,hopelijk heb je nog veel tijd voor je op pensioen gaat en heb je toch nog een leuke hobby gehad.
Vlaanderen is onafhankelijk VOOR ik op pensioen ben, en niet de Vlamingen, maar de Franstaligen zijn daar voor aan het zorgen

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 18 november 2007 om 16:44.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:44   #34
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het moet zijn dat de Franstaligen zich echt wel heel diep vernederd voelen om een zekere objectiviteit te laten vallen
en wat jij als subjectief beschouwt, is voor hen misschien objectief en vice versa.
DE waarheid bestaat niet: alles hangt af van hoe het het bekijkt.

Er valt wat te zeggen voor de VL stellingen, net zoals er wat te zeggen is voor de stelling van de FR.
Oud 18 november 2007, 16:45   #35
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Vlaanderen is onafhankelijk VOOR ik op pensioen ben, en niet de Vlamingen, maar de Franstaligen zijn daar voor aan het zorgen
Het eerste wat VL zal doen = rechts beleid en pensioenleeftijd optrekken.
Oud 18 november 2007, 16:45   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Groot was mijn verwondering toen ik deze morgen een journalist van de Vlaamse Televisie omroep hoorde verkondigen dat in de mars om de Belgische eenheid 5000 aanwezigen zouden zijn terwijl op RTBf men toen al sprak van minstens 20.000 aanwezigen.
De Standaard meldde dat er volgens de organisatoren 20.000 deelnemers waren, en volgens de politie 19.000. Plotsklaps veranderde dit naar "35.000". En werd er met geen woord meer gerept over de aantallen geteld door de politie.

Ach ja. Een leugentje meer of minder, wie gata er over vallen. Zo wordt er ook systematisch gezegd dat de bijhorende petitie 140.000 ondertekenaars kent. Terwijl een kijkje op de website ons snel leert dat de teller op 110.578 staat.
http://www.lapetition.be/petition.php?petid=408
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:45   #37
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
hun fanatisme en gedrevenheid kent geen grenzen !

nog een geluk dat Van Rompuy en Van Biesen (vld) een aardig woordje frans kennen om zich te verdedigen !!
De kennis van het Frans van Van Rompuy viel me zwaar tegen

.
Oud 18 november 2007, 16:46   #38
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
a) Hangt ervan af wie de onafhankelijkheidsstrijd zal leiden. Komt links uit z'n schulp of niet?

2) Nog een geluk dat er België is. Links en sociaal dat dit beleid is. Jawadde...
Oud 18 november 2007, 16:47   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Brussel en de rand dat door beide gemeenschappen wordt geclaimd. Voor de rest is er inderdaad geen probleem.
Dus de claim op zich, is de basis voor de onderhandelingen?

Goed, dan clamen wij de provincies Namen en Luxemburg.
Als compromis kunnen we dan Namen en Luxemburg aan Wallonië geven, en Brussel aan Vlaanderen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:48   #40
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, is dat JOUW probleem? JIJ woont toch niet in Vlaanderen?

Maar DAT is nu net het probleem van het zuiden he. In plaats van een voorbeeld te nemen aan ons, wille ze hier hun wetten kunnen stellen. Liever proberen Vlaanderen af te breken tot HUN niveau, dan hun eigen regio op te bouwen...

Enig idee wat een 12 miljerd voor ONZE regio zou kunnen doen?

Bangmakerij aan de bewoners van de rijkste regio pakt echt geen verf hoor. Het toont alleen JULLIE angst...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 18 november 2007 om 16:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be