Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 15:33   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Das toch hun goed recht, zij hebben zich ingespannen voor hun studies en dus hebben zij het recht om er hun geld mee te verdienen.(ik zou dat ook doen).

Al de rest is collectivistische zever.
Het probleem met Afrika is niet de "BrainDrain", maar wel het politieke wanbeleid en de bestaande ontwikkelingshulp.
Zoek eens op hoeveel ontwikkelingshulp Zuid-Korea en Taiwan(net na de 2de WO economisch op hetzelfde niveau als Afrika) de afgelopen 50 jaar gekregen hebben(2× niks).
En hoeveel ontwikkelingshulp Afrika gekregen heeft(veel te veel), en 't wordt er alleen maar slechter op.
Zero, mijn standpunt over ontwikkelingshulp aan Afrika is wel ietsje radicaler dan het jou hoor.
Terug te vinden in, Moeten wij Congo terug koloniseren'
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:33   #22
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfiete Bekijk bericht
het is niet moeilijk te geloven...
Misschien moeten er een paar nuances in mijn verhaal
ik bedoel niet alle blanken zullen zwarten discrimineren
en er zullen altijd wel zwarten zijn die blanken discrimineren.
Maar ik vind het toch wel kras dat dat anno 2006 - 2007 nog altijd mensen zo'n uitspraken doen, en het is niet 1 persoon die dat ginds zegt
Nee, helaas zeggen veel blanke Zuid-Afrikanen dat soort dingen, zwarte Zuid-Afrikanen zijn echter net zo erg op dit punt. In Zuid-Afrika is de hele maatschappij door en door racistisch; het gros van de blanken kijkt neer op de zwarten en tollereert nog net de kleurlingen, het gros van de zwarten haat de blanken en kijkt neer op de kleurlingen en minacht de Indiërs, enz. enz.
Vroeger had de blanke bevolkingsgroep de macht en werden de andere bevolkingsgroepen gediscrimineerd, maar er werd wel redelijk voor ze gezorgd, nu is het zwarte ANC aan de macht en worden de andere bevolkingsgroepen gediscrimineerd zonder dat men voor de andere bevolkingsgroepen wil zorgen.

Zo zijn er door het ANC-regime enkele maatregelen van "positieve discriminatie" ingevoerd die de zwarten bevoordelen bij school, studie, werk en ondernemerschap. Nu zouden we dit nog als compensatie voor apartheid kunnen zien, maar dan zouden we vergeten dat deze "positieve discrimantie" niet voor kleurlingen en andere "apartheidslachtoffers" geldt, het geldt enkel voor de zwarten. Verscheidene ministers hebben daarnaast ook al verklaard dat deze regstellende aksies pas worden stopgezet als elke blanke weg is uit Zuid-Afrika. Zulk racistisch overheidsbeleid gaat eigenlijk nog veel verder dan de excessen vanuit het apartheidsregime, dit is gewoon een poging tot etnische zuivering en als men de cijfers bekijkt lukt dat helaas aardig.
Oud 28 november 2007, 10:54   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is niet moeilijk te geloven...
Misschien moeten er een paar nuances in mijn verhaal
ik bedoel niet alle blanken zullen zwarten discrimineren
en er zullen altijd wel zwarten zijn die blanken discrimineren.
Maar ik vind het toch wel kras dat dat anno 2006 - 2007 nog altijd mensen zo'n uitspraken doen, en het is niet 1 persoon die dat ginds zegt
En hoe komt het dat sommigen dat zeggen? Zijn ze als racist geboren of hebben ze een aantal ervaringen opgedaan die volgens hen daartoe aanleiding geven?
Maar ik ben wel akkoord: je moet altijd menselijk en korrekt blijven tov je medemensen, ook al loopt er eens iets verkeerd. Blijf je zitten met de vraag: waar is de grens van het aanvaardbare en niet - ?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 18:38   #24
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u nu goed begrijp (want als dat niet zo is, dan moet u het mij ook vertellen) zegt u dat de blanke ginds gediscrimineerd word?
Welnu vorig jaar 2006 zijn er blanken die daar rondlopen en vertellen dat zwarten niet meer zijn dan apen en dat ze zich ook zo moeten gedragen, ze moeten terug keren naar de bomen...
en dan komt u af met het verhaal dat blanken gediscrimineerd worden????
Wat ze (de blanken) zeggen is irrelevant. Het beleid van het ANC in de administratie, politiediensten en andere overheidsdiensten is dat wel. Dat beleid zijn racistisch geinspireerde wraakacties

Laatst gewijzigd door garfield : 28 november 2007 om 18:38.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be