![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
- Reynders behartigt de belangen van de MR. - Milquet behartigt de belangen van de cdH. - De Wever behartigt de belangen van de N-VA. - Van Deurzen behartigt de belangen van de CD&V. - Leterme is de formateur die de opdracht van de koning heeft om een regering te vormen. Hij moet dus met voorstellen (=compromissen) komen die voor alle oranje-blauwe partijen te slikken zijn (met of zonder suiker). De voorstellen van Leterme zijn dus niet 100% de voorstellen van de CD&V, verkiezingspropaganda of zijn beloften van deze zomer, maar compromissen! Dat is zijn job op het ogenblik. En trouwens: hij heeft zijn kiezers nooit beloofd af te sturen op splitsing van het land. Misschien verraad hij de VB kiezers, maar de CD&V kiezers heeft hij formeel nog niet verraden (zolang we geen regeerakkoord hebben). We moeten wel eerlijk blijven en een beetje (zelf)respekt opbrengen. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Goed samengevat. Als premier zal hij ook verder moeten kijken dan de belangen van CD&V/N-VA. Gezien de eindeloze inspanningen van de voorbije maanden kan men trouwens beter spreken van trekpaard ipv paard van Troje.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://actuabelgica.blogspot.com/200...emocratie.html http://actuabelgica.blogspot.com/200...-de-leeuw.html
#25 |
Minister
|
![]() Misschien gaat hij de geschiedenis in als “ Don qisote” of zoiets “de strijd tegen windmolens”. Maar niemand zal kunnen zeggen dat hij niet geprobeerd heeft.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Is dit de groooooooooooooote staatshervorming?
http://www.dekamer.be/streaming/getP...&original=true# debat - politieke toestand - Gerolf Annemans VB |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, of Leterme nu "lukt" of niet, imho is hij nu al stukgemaakt. Als premier met een slecht regeerprogramma en een kaduuke ploeg zal hij niet veel eer oogsten. En als oppositieleider is hij langs geen kanten meer geloofwaardig, nadat hij zich de voorbije maanden zo hard verbrand heeft. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Overigens pleit jij hier zonder omwegen voor kiezersbedrog. Waarom zou ik als kiezer nog voor iemand kiezen waarvan ik op voorhand weet dat hij zijn beloften niet zal uitvoeren wegens "staatsbelang"? Dan stem ik de volgende keer toch voor iemand die zijn verkiezingsprogramma boven het premierschap of boven het zgz. staatsbelang plaatst?
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het mag echter zelfs voor de grootste optimisten onder ons duidelijk zijn dat CD&V kiest voor een terugkeer naar de CVP-tijden. Machtsdeelname blijft daarbij belangrijker dan principevastheid. De reactie van MR en cdH spreekt trouwens boekdelen, en terecht, want zij hebben hun schaapjes op het droge. Niemand, vooral niet de meest verstokte Belgicisten, lijkt te beseffen dat de blijvende onverantwoordelijkheid van een deel van dit land een ernstige hypotheek legt op alle inwoners van dit land. Dat er in Vlaanderen, vooral ook in de pers, dan niet meer kritiek wordt geuit op deze Franstalige houding, die "niets willen goedkeuren dat ingaat tegen de belangen van de Franstaligen", is hallucinant. Maar om met een "schone" Vlaamse spreuk te eindigen: "'t is overal iets". En daarmee zullen we het waarschijnlijk weer een tijdje moeten doen... |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2007 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik het volmondig met je eens.
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Goh, moesten enkel die "verstokten" de realiteit ontkennen dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Op dat vlak blijkt dus andermaal dat onze Vlaamse "elite" weigert kleur te bekennen. Men blijft maar zeiken over racisme, bekrompenheid, democratie... en wat weet ik nog meer van die flauwekul. Allemaal grote woorden die te vaak en te gemakkelijk, maar vooral ook onterecht worden gebruikt om het debat te bezoedelen en op die manier met een grote boog om de hete brij heen te dansen.
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 27 november 2007 om 08:37. |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met jouw 'niemand' scheer je mij wel over dezelfde kam als de 'Vlaamse' elite. Daar bedank ik voor. En niet alleen ik.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2007 om 09:43. |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had "elite" tussen haakjes moeten zetten inplaats van Vlaamse. Ik wil in alle geval niet op één lijn gezet worden met de collaborateurs van het Belgische regime.
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maw : je zou gelijk hebben indien Leterme de helft (VLD is ook voor een verregaande staatshervorming) van de Vlaamse eisen op communautair vlak had opgeborgen. Dat is wel niet wat hij gedaan heeft : hij heeft drie kwart ervan laten vallen en een groot deel van de rest toevertrouwd aan een diepvriezer van het merk "Convention". Er is hier wel degelijk sprake van kiezerbedrog of je zou moeten kunnen bewijzen dat geen één van die 800.000 Vlamingen Leterme geloofde als hij het over de staatshervorming had. Laatst gewijzigd door Kaal : 27 november 2007 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet met dat van....ahum....'Vlaamse' politici. Dat Franstalige politici er zelfs niet aan dénken om kiezersbedrog te plegen, en het ook niet DOEN, is dan weer de normaalste zaak van de wereld. Leterme is een dommekloot dat hij het formateurschap niet naar Reynders doorschuift. Ik ben curieus of Schaker dan ook zou zeggen: Het is de formateur, dus hij moet 90% van het programma loochenen waarmee hij de verkiezingen won.
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leterme is echter veel te machtsgeil geweest ... hij moest en zou 'cout que cout' in de 16 terechtkomen ... hij heeft op geen enkel moment zijn formateurschap willen wagen ... en daar betalen de Vlamingen nu cash voor. daar betalen de N-VA en de CD&V in 2009 cash voor ... Vandeurzen zou dit niet mogen toestaan ... |
|
![]() |