![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk islamitisch land vindt u het meest vooruitstrevend/modern? | |||
Iran |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Turkije |
![]() ![]() ![]() |
18 | 40,00% |
Syrië |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,11% |
Irak onder Saddam Hussein |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Libië |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Algerije onder de generaals |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Egypte onder Mubarak |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Marokko |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Saudi Arabië |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Jordanië |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,11% |
Pakistan |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Afghanistan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Indonesië |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Maleisië |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt ook allemaal voor de westelijke Jordaanoever, ik was onlangs in Ramallah, en in tegenstelling tot wat je op het nieuws hoort maakte dat een vrij moderne, welvarende en tolerante indruk. Die muur is natuurlijk wel erg grof maar daar kunnen de Palestijnen niets aan doen. In Oost-Jerusalem daarentegen is de spanning te snijden. (Gaza raakten we niet binnen, dat zal wel niet beter zijn onder Hamas-bestuur) De democratie in Jordanië bestaat eigenlijk niet, de koning beslist nog steeds alles. Laatst gewijzigd door tomm : 27 november 2007 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() lol, wat een dom lijstje ... er staat niet eens de helft van Islamitische landen op ... en trouwens, Turkije is een seculier staan, meer seculier dan katholiek België.
Daarbij, wat heeft het voor zin hier een score te geven? De meesten hier zijn niet verder geraakt dan Benidorm ![]() Daarbij, hoe defenieer je vooruitstrevend? Het aantal pop-idolen dat een land heeft? De mate van obesitas? Het aantal ongelovigen? Het aantal verkochte Playstations? Het enige dat ik vooruitstrevend vind is niet denken in termen van landen ... wij krijgen doorgans een totaal verkeerd beeld over heel de wereld, we leven van clichés ... je ziet niet anders op tv ... mensen willen clichés, dat geeft hun zekerheid en zo kan men alles mooi in vakjes plaatsen, dat is onze aard, als je dat nu toegeeft of niet. Als je clichés eens zou kunnen doorbreken en zou beseffen dat er overal homo's zijn en dat er ook fans van Britney Spearse in Mongolië zijn, dan, misschien kunt ge dan van deze vragen beginnen stellen. op dit moment lijkt Marokko een van de meest vooruitstrevende landen ... de Koning (Hassan) heeft zijn eigen hashplantage genoemd naar hemzelf ... ![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marokko vond ik zeer onaangenaam, hashish is overal verkrijgbaar maar er zijn set-ups waarbij flikken betrokken zijn en die je 1000'en dirhams kunnen kosten. Er is ook een enorm verschil tussen de westerse steden en het zeer achterlijke platteland en krottenwijken. Alcohol wordt er gedronken in louche café's zonder vrouwen, ofwel in chique en peperdure clubs bezocht door de elite en prostituées. Niet echt mijn manier van uitgaan... (nu ja goed, in Egypte, Pakistan of Iran is er helemaal niets) Laatst gewijzigd door tomm : 27 november 2007 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marokko vond ik zeer onaangenaam, hashish is overal verkrijgbaar maar er zijn set-ups waarbij flikken betrokken zijn en die je 1000'en dirhams kunnen kosten. Er is ook een enorm verschil tussen de westerse steden en het zeer achterlijke platteland en krottenwijken. Alcohol wordt er gedronken in louche café's zonder vrouwen, ofwel in chique en peperdure clubs bezocht door de elite en prostituées. Niet echt mijn mnier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Frankrijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yemen. Waren dat geen communisten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was nog in de tijd dat het land gescheiden was...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ware het niet dat "moslim" zelfs op het paspoort moet staan, en afvalligen, de zogenaamde Murtads, zelfs niet voor het Hooggerechtshof kunnen afdwingen dat "moslim" van hun pas wordt gehaald.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 27 november 2007 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Er ontbreekt één land in de poll.Belgie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 27 november 2007 om 21:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Bahrein, qatar, arabisch verenigde emiraten, maleisie, singapor.
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Ik had er wel een paar Zwart-Afrikaanse moslimlanden kunnen bijzetten, da's waar. Maar eigenlijk zijn dat animisten in het diepst van hun ziel hé; onder dat laagske christendom en islam blijven de meeste negers toch de meest hippe, rationele, wetenschappelijk gegronde religie aanhangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Geen enkel islamietisch land is vooruitstrevend. Ofwel leven ze nog volop in het barbaars tijdperk, ofwel apen ze onze bestaande politieke systemen na, zonder succes. Degenen wiens leiders veel geld hebben, kopen wel moderne wapens en andere technologie van het Westen, maar in hun hoofd zijn het nog steeds lompe hufters, met een mentaliteit van een holbewoner.
"Islamietisch", en "vooruitstrevendheid", dat zijn twee volstrekt tegenstrijdige begrippen, onverzoenbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() [quote=lincoln;3104288]Bahrein, qatar, arabisch verenigde emiraten.[/quote]Een hoop omhooggevallen parvenus, schatrijk dankzij de olie, die duizenden slaven gebruiken om hun land vol wolkenkrabbers te zetten. Uitbuiters, slavendrijvers, mensenrechten-verkrachters, dieven, uitschot dus...Niks vooruitstrevends te vinden bij deze rijkgeworden woestijnrovers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat "extreem" maar vallen en vervang het door "centrum". Want dat bedoel je immers, niet, extremistje?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |