Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Tavek?
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 1 11,11%
7.5 4 44,44%
8 3 33,33%
8.5 1 11,11%
9 0 0%
9.5 0 0%
10 0 0%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2007, 13:15   #21
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Hoeveel uur slaap je gemiddeld per dag?
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 13:31   #22
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Van welk gebouw ben je onder de indruk en waarom?
Heb je vandaag iets nieuw geleerd, zoja wat?
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 13:42   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Jij bent dus een communist? Want als altijd de rijkere geld moeten geven aan de armere, en je laat dit proces eeuwig doorgaan heeft iedereen een gelijk inkomen, sommige met de handen in de zakken en sommige met hard werken.
Ik zeg dat ik een systeem waarin de mensen met hoge inkomens meer belastingen moeten betalen goed vind. Sterke schouders dragen meer van de lasten. Omdat ze dat ook kunnen. Ik vind het ethisch meer verantwoord om de eigennaar van een BMW die woont in een villa meer te belasten dan een alleenstaande vrouw die iedere cent moet omkeren om rond te komen.

Bij een flat tax zal nr 1 enorm winnen, en nr 2 zal serieus inboeten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 13:45   #24
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel uur slaap je gemiddeld per dag?
Euh...

12pm-9am om eerlijk te zijn. Ik ben geen ochtendmens. Ik kom dus ook wat later aan op mijn werk. En ik vertrek ook later.
Oud 28 november 2007, 14:45   #25
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zeg dat ik een systeem waarin de mensen met hoge inkomens meer belastingen moeten betalen goed vind. Sterke schouders dragen meer van de lasten. Omdat ze dat ook kunnen. Ik vind het ethisch meer verantwoord om de eigennaar van een BMW die woont in een villa meer te belasten dan een alleenstaande vrouw die iedere cent moet omkeren om rond te komen.

Bij een flat tax zal nr 1 enorm winnen, en nr 2 zal serieus inboeten.
Bedenk wel dat ALLE vlamingen aan ALLE walen betalen, er zijn dus duizenden arme Vlamingen die aan rijke Walen betalen, waarom denk je dat we dit willen afschaffen. Dat wij die regeling in ons land hebben en zij die regeling in hun land want anders bekom je hallucinante scenario's zoals de arme vlaming die aan de rijke waal betaalt.
Oud 28 november 2007, 14:55   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedenk wel dat ALLE vlamingen aan ALLE walen betalen, er zijn dus duizenden arme Vlamingen die aan rijke Walen betalen, waarom denk je dat we dit willen afschaffen. Dat wij die regeling in ons land hebben en zij die regeling in hun land want anders bekom je hallucinante scenario's zoals de arme vlaming die aan de rijke waal betaalt.
Hoezo betalen ALLE Vlamingen aan ALLE Walen ? Ik dacht dat het systeem zo was dat de rijkeren meebetalen voor de armen. En aangezien Vlaanderen rijker is, zal er dus een netto geldstroom zijn naar Wallonie. Een arme in Vlaanderen zal dus niet betalen voor een rijke Waal.

Correct me if I am wrong btw....
Oud 28 november 2007, 15:07   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wat denk jij over het euthanasie ?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 15:08   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Homohuwelijk,ja of nee?
En waarom
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 15:23   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat denk jij over het euthanasie ?
Moet kunnen. Ik geloof niet in een God, of een hoger wezen. De mens is meester over zijn eigen lot, en dus ook over zijn eigen leven. Als we pijn en lijden kunnen voorkomen, waarom niet.
Oud 28 november 2007, 18:21   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Homohuwelijk,ja of nee?
En waarom
Als twee mensen van elkaar houden, en samen willen leven, vind ik het niet meer als normaal dat ze kunnen trouwen om dezelfde rechten te krijgen als een heterosexueel koppel dat hetzelfde doet.

Ik vind het veel storender dat blijkbaar HIV toch (alweer) een homozaak is aan het worden. Er moeten daar wel dringend maatregelen getroffen worden, en ik denk zeker niet dat de doelgroep van de trouwende homos viseren iets uitmaakt. In tegendeel, veel HIV zul je bij hun niet vinden.
Oud 28 november 2007, 18:29   #31
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo betalen ALLE Vlamingen aan ALLE Walen ? Ik dacht dat het systeem zo was dat de rijkeren meebetalen voor de armen. En aangezien Vlaanderen rijker is, zal er dus een netto geldstroom zijn naar Wallonie. Een arme in Vlaanderen zal dus niet betalen voor een rijke Waal.

Correct me if I am wrong btw....
Dat gebeurt dus wel want Vlaams geld (van rijken en armen) stroomt naar Waalse handen (rijke en armen).
Oud 28 november 2007, 18:37   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Als je minister van onderwijs was, wat zou je dan veranderen?
Ik zou leerkrachten beter screenen en minder incompetent volk voor de klassen zetten. Op dit moment staan er echt figuren voor de klas...dat wil je niet weten. Onderwijs is van dusdanig belang dat kinderen kwaliteit verdienen. Leerkrachten kunnen een wereld van verschil betekenen.

In ieder geval de vaste benoemingen afschaffen, leerkracht een job zoals een ander maken. Vakantie terugschroeven naar hetgene een normale ambtenaar krijgt en de gewonnen tijd gebruiken voor (pedagogische) cursussen om zo de leerkracht up to date te houden van de ontwikkeling op zijn of haar vakgebied.

Hiervoor in ruil krijgen ze hogere lonen. Uitmuntende leerkrachten kunnen bonussen krijgen (als ze bijvoorbeeld er in slagen om een moeilijke klas er toch door te trekken zonder het niveau te laten zakken) en slechte leerkrachten kunnen sancties verwachten, zoals een ontslag.

Waarom stel ik dit voor ? Ik heb uitmuntende leerkrachten gehad in het verleden, die me echt konden begeesteren voor een vak, maar ook een stelletje eikels die er voor zorgden dat een les een verloren uur was. Die lazen gewoon voor uit hun boek. Groep 1 verdiende te weinig, groep 2 zat niet op zijn plek.
Oud 28 november 2007, 18:40   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt dus wel want Vlaams geld (van rijken en armen) stroomt naar Waalse handen (rijke en armen).
Wallonie zit met een structureel probleem. Ik denk aan de gemiddelde Waal die hetzelfde wilt als de gemiddelde Vlaming, en die ook gewoon gaat werken voor zijn centen.

Ik denk dat in Vlaanderen het probleem nietzozeer bij de transfers zit. Het is een stok om de hond mee te slaan.
Oud 28 november 2007, 18:48   #34
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Wallonie zit met een structureel probleem. Ik denk aan de gemiddelde Waal die hetzelfde wilt als de gemiddelde Vlaming, en die ook gewoon gaat werken voor zijn centen.

Ik denk dat in Vlaanderen het probleem nietzozeer bij de transfers zit. Het is een stok om de hond mee te slaan.
Nee het is een zakdoek die de wonde toedicht.

Er is een structureel probleem met Wallonië en dat kan niet worden opgelost door Vlaanderen, dat gaan zij ZELF moeten doen! Met Vlaanderen is er juist niets mis mee, al betaalden we het dubbele van de transfers, maar die transfers tonen wel hoe slecht het in Wallonië gaat! Splits België, Red Wallonië is de meest logische slogan, jammer dat er zo weinig realisten zijn.
Oud 28 november 2007, 18:48   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat vind je van het concept 'minimumloon'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 18:50   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee het is een zakdoek die de wonde toedicht.

Er is een structureel probleem met Wallonië en dat kan niet worden opgelost door Vlaanderen, dat gaan zij ZELF moeten doen! Met Vlaanderen is er juist niets mis mee, al betaalden we het dubbele van de transfers, maar die transfers tonen wel hoe slecht het in Wallonië gaat! Splits België, Red Wallonië is de meest logische slogan, jammer dat er zo weinig realisten zijn.
In 1 klap de transfers stopzetten is moord plegen op Wallonie. Ze afbouwen en in de tussentijd Wallonie hervormen is een beter optie. Ik heb geen interesse om taferelen uit de 19de eeuw terug te zien, 50 km ten zuiden van waar ik woon.

Jammer genoeg is politiek niet altijd logisch. Een paar jaar een technocratische regering zou Belgie deugd doen.
Oud 28 november 2007, 18:53   #37
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
In 1 klap de transfers stopzetten is moord plegen op Wallonie. Ze afbouwen en in de tussentijd Wallonie hervormen is een beter optie. Ik heb geen interesse om taferelen uit de 19de eeuw terug te zien, 50 km ten zuiden van waar ik woon.

Jammer genoeg is politiek niet altijd logisch. Een paar jaar een technocratische regering zou Belgie deugd doen.
Tranfers zijn geen pakken geld die de vlaamse eerste minister tekent en aan Wallonië geeft. Het zijn dingen die er eeuwig zullen zijn zolang België bestaat. Splits België en bouw de transfers af, een splitsing moet niet meteen alle hulp doen verdwijnen.
Oud 28 november 2007, 18:54   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Op schaal van 1 tot 10, wat vind je van rijstevlaaien?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 18:56   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tranfers zijn geen pakken geld die de vlaamse eerste minister tekent en aan Wallonië geeft. Het zijn dingen die er eeuwig zullen zijn zolang België bestaat. Splits België en bouw de transfers af, een splitsing moet niet meteen alle hulp doen verdwijnen.
Door bevoegdheden te regionaliseren kan je de transfers afbouwen.
Oud 28 november 2007, 18:58   #40
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Door bevoegdheden te regionaliseren kan je de transfers afbouwen.
Inderdaad als alle bevoegdheden zijn geregionaliseerd kunnen er geen transfers meer zijn.

Btw, de Walen willen niets regionaliseren en willen alles herfederaliseren... gaat dus niet de goede kant op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be