Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 februari 2004, 14:17   #21
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
U weet dat ik bedoelde met "ondanks grote druk geld, postjes" dat het Vlaams Blok onze functionarissen bijzonder grof benaderd.

Karel van Hoorebeke was al uit de N-VA gestapt vorig jaar. Hij was enkel nog lid.

Het stoort mij vooral dat jullie een vals beeld, perceptie als je wil, willen scheppen als zou de N-VA verloren, kapot, leeggelopen, verkocht, ... (zelf invullen, jullie kunnen dat blijkbaar beter) ... zijn.

Dit klopt niet. Ondanks enkele lokale functionarisjes is er nog geen boegbeeld opgestapt (bijvoorbeeld een Marijke Samyn). Karel en Danny zijn uit het partijorgaan gestapt, doch niet overgelopen naar een of ander partijtje.
Van Hoorebeke was niet uit de N-VA gestapt, maar had zich als zoenoffer opgeworpen in het dispuut tussen het arrondissement Gent-Eeklo en nationaal. Hij was wel degelijk kandidaat voor de komende verkiezingen. En hoe je Karel Van Hoorbeke niet en Marijke Samyn wel als een kopstuk beschouwt mag je toch eens uitleggen. Marijke Samyn is mij niet onbekend (sympathieke vrouw) maar kan toch niet buigen op de verdienste van Van Hoorebeke.

Kijk, Fibre, ik heb het nooit moeilijk gehad met de N-VA, maar des te meer met de lage reacties iedere keer een verantwoordelijke van de N-VA de overstap bekend maakte. Je kan toch moeilijk ontkennen dat de strijd over al dan niet een kartel aangaan de partij meer verdeeld heeft dan eender welk ander onderwerp. En wat er nu is gepost is daar alleen maar het resultaat van.
De Garde is offline  
Oud 26 februari 2004, 14:23   #22
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Citaat:
U weet dat ik bedoelde met "ondanks grote druk geld, postjes" dat het Vlaams Blok onze functionarissen bijzonder grof benaderd.

Karel van Hoorebeke was al uit de N-VA gestapt vorig jaar. Hij was enkel nog lid.

Het stoort mij vooral dat jullie een vals beeld, perceptie als je wil, willen scheppen als zou de N-VA verloren, kapot, leeggelopen, verkocht, ... (zelf invullen, jullie kunnen dat blijkbaar beter) ... zijn.

Dit klopt niet. Ondanks enkele lokale functionarisjes is er nog geen boegbeeld opgestapt (bijvoorbeeld een Marijke Samyn). Karel en Danny zijn uit het partijorgaan gestapt, doch niet overgelopen naar een of ander partijtje.
Van Hoorebeke was niet uit de N-VA gestapt, maar had zich als zoenoffer opgeworpen in het dispuut tussen het arrondissement Gent-Eeklo en nationaal. Hij was wel degelijk kandidaat voor de komende verkiezingen. En hoe je Karel Van Hoorbeke niet en Marijke Samyn wel als een kopstuk beschouwt mag je toch eens uitleggen. Marijke Samyn is mij niet onbekend (sympathieke vrouw) maar kan toch niet buigen op de verdienste van Van Hoorebeke.

Kijk, Fibre, ik heb het nooit moeilijk gehad met de N-VA, maar des te meer met de lage reacties iedere keer een verantwoordelijke van de N-VA de overstap bekend maakte. Je kan toch moeilijk ontkennen dat de strijd over al dan niet een kartel aangaan de partij meer verdeeld heeft dan eender welk ander onderwerp. En wat er nu is gepost is daar alleen maar het resultaat van.
Niemand kan ontkennen dat telkens er een lokaal functionarisje overstapt naar het Blok, dit hier altijd zeer smalend en maar al te graag word op het forum gezet, alsof men wil zeggen "kijk, kijk, zie je wel, de N-VA is dood! tralalala".

Dat sommige mensen het Kartel nog eens geen kans willen geven (Hoorebeke, de meeste Blokkers op dit forum, [size=2]belgicisten[/size]) vind ik schandalig en alles behalve rationeel. Als na 13 juni blijkt dat de N-VA haar niet bij haar beloftes houdt, dan mag voor mijn part iedereen zijn conclusies trekken, echter men zit het hier nu al af te schieten en blijkbaar probeert men iedereen te overtuigen van de slechtheid van het kartel (�* la "wij zijn de enige vl-na partij").
Oud 26 februari 2004, 14:26   #23
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niemand kan ontkennen dat telkens er een lokaal functionarisje overstapt naar het Blok, dit hier altijd zeer smalend en maar al te graag word op het forum gezet, alsof men wil zeggen "kijk, kijk, zie je wel, de N-VA is dood! tralalala".

Dat sommige mensen het Kartel nog eens geen kans willen geven (Hoorebeke, de meeste Blokkers op dit forum, [size=2]belgicisten[/size]) vind ik schandalig en alles behalve rationeel. Als na 13 juni blijkt dat de N-VA haar niet bij haar beloftes houdt, dan mag voor mijn part iedereen zijn conclusies trekken, echter men zit het hier nu al af te schieten en blijkbaar probeert men iedereen te overtuigen van de slechtheid van het kartel (�* la "wij zijn de enige vl-na partij").
Misschien omdat die mensen de CD&V al iets langer dan vandaag kennen? Vergis ik mij, of ga je voor het eerst stemmen dit jaar?
De Garde is offline  
Oud 26 februari 2004, 14:28   #24
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien omdat die mensen de CD&V al iets langer dan vandaag kennen? Vergis ik mij, of ga je voor het eerst stemmen dit jaar?
Ja, ik en vele anderen vinden het spijtig dat we vorig jaar nog niet mochten stemmen (maar anders zeker N-VA)
Oud 26 februari 2004, 14:31   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Als jullie zo blij zijn van deze overlopers kwijt te zijn waarom dan altijd zo bitsig reageren? Wees blij, straks heb je enkel nog de zuiveren der zuiveren over en kunt ge een kaartersclub oprichten!
Wij zijn vooral bitsig omdat we de relevantie van die berichten hier niet zien? Vooral de titel is ongelukkig. Slechts een handvol functionarisjes stapten over (ondaks grote druk geld, postjes). De onbedachte forumganger zou de indruk kunnen krijgen dat de N-VA aan het leeglopen is... aan deze forumganger hebben wij één raad: wacht 13 juni af
Om het resultaat van de CD&V te zien? Ik begrijp jouw punt niet.
Oud 26 februari 2004, 14:32   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Als jullie zo blij zijn van deze overlopers kwijt te zijn waarom dan altijd zo bitsig reageren? Wees blij, straks heb je enkel nog de zuiveren der zuiveren over en kunt ge een kaartersclub oprichten!
Wij zijn vooral bitsig omdat we de relevantie van die berichten hier niet zien? Vooral de titel is ongelukkig. Slechts een handvol functionarisjes stapten over (ondaks grote druk geld, postjes). De onbedachte forumganger zou de indruk kunnen krijgen dat de N-VA aan het leeglopen is... aan deze forumganger hebben wij één raad: wacht 13 juni af
Om het resultaat van de CD&V te zien? Ik begrijp jouw punt niet.
Oud 26 februari 2004, 14:32   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien omdat die mensen de CD&V al iets langer dan vandaag kennen?
Het is erg dan erg, maar zo is het.
Oud 26 februari 2004, 14:32   #28
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja, ik en vele anderen vinden het spijtig dat we vorig jaar nog niet mochten stemmen (maar anders zeker N-VA)
Dat vond ik voor dat ik de eerste keer ging stemmen ook, maar da's als een rijbewijs.

Er is nog altijd een oud gezegde: de tragedie van Vlaanderen is dat er twee soorten mensen zijn: trouwen zonder macht en machtigen zonder trouw.

Nu goed, we zullen wel zien wat het kartel oplevert. Maar verbaas U er vooral niet over dat de iets oudere kiezers weinig vertrouwen hebben in de CD&V. Iets meer dan in de huidige VLD, maar da's ook niet moeilijk.
De Garde is offline  
Oud 26 februari 2004, 14:52   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het dan ook grondig beu dat men telkens er een of ander lokaal functionarisje overstapt naar het Blok - om god mag weten welke reden - er hier berichten worden gepost die victorie kraaien.
Kijk eens aan, "een of ander lokaal functionarisje". Of hoe jullie blijkbaar niet al te veel respect hebben voor de mensen die de basis dragen van jullie partij.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 februari 2004, 14:54   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
al 40 jaar in een partij zitten en "plots" beseffen dat men zich eigenlijk meer thuisvoelt in het Vlaams Blok, lijkt onwaarschijnlijk...
Dat "plots" is er natuurlijk gekomen, nadien jullie voorzitter "plots" op de proppen kwam met een kartel met de CD&V. Als overtuigd Vlaamsnationalist zou ik het ook allemaal heel argwanend bekijken. Pas op wanneer de vos (= CD&V) de passie preekt.
Oud 26 februari 2004, 14:56   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Postjes? Het Vlaams Blok kan geen postjes garanderen: de partij zit immers niet aan de vetpot van de macht. Misschien is dat bij de N-VA binnenkort wel het geval, tenminste als de CD&V fors winst boekt en de paringsdans na de verkiezingen mag leiden.

Wie nu naar het Vlaams Blok overstapt, doet dat omdat hij of zij het niet eens is met de kartelvorming.

Blijft trouwens nog altijd het onaangeroerde onderwerp: over de toekomst van Vlaanderen zijn CD&V en N-VA het niet eens. Wat is dan ook de waarde van zo'n kartel wanneer de twee partners het gewoon niet eens zijn over die hoofdzaak?
Oud 26 februari 2004, 14:57   #32
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Postjes? Het Vlaams Blok kan geen postjes garanderen: de partij zit immers niet aan de vetpot van de macht. Misschien is dat bij de N-VA binnenkort wel het geval, tenminste als de CD&V fors winst boekt en de paringsdans na de verkiezingen mag leiden.

Wie nu naar het Vlaams Blok overstapt, doet dat omdat hij of zij het niet eens is met de kartelvorming.

Blijft trouwens nog altijd het onaangeroerde onderwerp: over de toekomst van Vlaanderen zijn CD&V en N-VA het niet eens. Wat is dan ook de waarde van zo'n kartel wanneer de twee partners het gewoon niet eens zijn over die hoofdzaak?
ik heb dat toch al uitgelegd met mijn 'kilometer-beeldspraak'?
Oud 26 februari 2004, 14:58   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze functionarissen worden goede plaatsen beloofd, geld, wie weet wat nog allemaal en dan stappen die over.
Geld? Voorwaar een zware beschuldiging, waarvan ik vermoed dat u ze helemaal niet hard kunt maken. Lasterlijke praat dus.
Oud 26 februari 2004, 14:59   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
las je een beetje teveel in de Blok-logica verzeild raakt zoals u, dan heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord dat men bepaalde compromissen moet maken om samen te werken, of het nu in een regering of een kartel is. CD&V en NVA hebben zo'n compromis gemaakt, namelijk oa de Vlaamse resoluties
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 26 februari 2004, 14:59   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb dat toch al uitgelegd met mijn 'kilometer-beeldspraak'?
Heel ongeloofwaardig. En het illustreert perfect dat men het niet eens is over dit onderwerp. De CD&V zal gaan tot waar het wil, en geen millimeter verder. Daar zal de N-VA dan ook genoegen mee moeten nemen.
Oud 26 februari 2004, 15:01   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
las je een beetje teveel in de Blok-logica verzeild raakt zoals u, dan heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord dat men bepaalde compromissen moet maken om samen te werken, of het nu in een regering of een kartel is. CD&V en NVA hebben zo'n compromis gemaakt, namelijk oa de Vlaamse resoluties
Is er dan nu iets ondertekend? Ik lees nochtans dat de CD&V geenszins van standpunt is veranderd in vergelijking met de eerder afgesprongen onderhandelingen.

In ieder geval, over de toekomst van Vlaanderen (toch wel een fundamentele zaak voor de N-VA net als het Vlaams Blok) kunnen er geen compromissen getekend worden. De N-VA had beter moeten weten, het compromis van het Egmontpact indachtig.
Oud 26 februari 2004, 15:02   #37
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Onze functionarissen worden goede plaatsen beloofd, geld, wie weet wat nog allemaal en dan stappen die over.
Geld? Voorwaar een zware beschuldiging, waarvan ik vermoed dat u ze helemaal niet hard kunt maken. Lasterlijke praat dus.
Als ze zelfs al ledenbestanden stelen?
Oud 26 februari 2004, 15:02   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Karel en Danny zijn uit het partijorgaan gestapt, doch niet overgelopen naar een of ander partijtje.
Wat m.i. genoeg zegt over de wijze waarop het kartel wordt "gesmaakt".
Oud 26 februari 2004, 15:03   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze zelfs al ledenbestanden stelen?
Alweer een zware beschuldiging die u niet hard kunt maken. Lasterlijke praat.

Trouwens, als dat gebeurt zou zijn dan kan dit voor de rechter uitgemaakt worden.
Oud 26 februari 2004, 15:04   #40
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Karel en Danny zijn uit het partijorgaan gestapt, doch niet overgelopen naar een of ander partijtje.
Wat m.i. genoeg zegt over de wijze waarop het kartel wordt "gesmaakt".
Dat was voor het kartel met de CD&V, ze hebben gewoon hun conclusies getrokken uit hun resultaat bij de verkiezingen van 18 mei 03.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be