Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 december 2007, 17:08   #21
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ook ecolo wil n-va niet.
Simpel, dan geen regering en herverkiezingen. Moeten ze in het zuiden wel niet komen janken als de tegenstellingen nóg scherper worden.

Het kartel zou groeien, LDD zou groeien en de gematigde Vlamingen (lees: verraders) zouden verliezen. VB weet ik niet. Dan pas zou er een impasse zijn op federaal niveau.

Met wie gaan de franstaligen dan rond de tafel zitten.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 1 december 2007, 17:11   #22
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Zeggen dat Leterme stand zou gehouden hebben is pure fictie.

http://www.vlaamsbelang.be/0/3977/
Duym is offline  
Oud 1 december 2007, 17:33   #23
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ook ecolo wil n-va niet.
Aan Franstalige kant wil NIEMAND hen he straatrue, ook de MR niet, maar die moeten dat slikken omdat ze zekf met het FDF ziotten, wat eigenlijk een racistische partij is. ERGER dan het VB want bij het VB is een Belg nog eigen volk, ook al is hij Franstalig. Bij het FDF zijn Vlamingen iets om op te spuwen.
Echt raar dat daar nooit werk is van gemaakt. Zou het rare standpunt van het CGKR "een meerderheid kan niet gediscrimineerd worden" er niks mee te maken hebben? Afschaffen dat CGKR en FDF in de rechtbank wegens racisme!

.
Eddy B is offline  
Oud 1 december 2007, 17:35   #24
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Afschaffen dat CGKR en FDF in de rechtbank wegens racisme!
En de collaborateurs die hen een springplank en een nationaal forum gegeven hebben...
Kortaf is offline  
Oud 1 december 2007, 17:40   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Proficiat N-VA!

Anders hadden we een voor Vlaanderen oneerbaar compromis gekregen! Beter geen regering, beter geen akkoord, dan rommel die ons toch niet vooruit helpt.
of het "oneerbaar" was weet ik nog zo niet..

Maar inderdaad,een belofte op wat postjes moet geen reden zijn om verkiezingsbeloftes in te slikken.Vlaamse partijen moeten dat niet meer doen,en ik heb de indruk dat het aan Franstalige kant ook zo is.

Jammer van het herculeswerk van "Yves",maar beter nu in de gracht gereden dan binnen een jaartje of zo een tankslag in de regering

Laatst gewijzigd door kelt : 1 december 2007 om 17:41.
kelt is offline  
Oud 1 december 2007, 17:47   #26
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Simpel, dan geen regering en herverkiezingen. Moeten ze in het zuiden wel niet komen janken als de tegenstellingen nóg scherper worden.
Onmogelijk, elke nieuwe verkiezing is ongrondwettelijk. Maar net zoals bij de verplichting om minstens 1 Brusselse Vlaming in de Senaat te hebben zijn er geen middelen om de politiek de Grondwet te doen respecteren. Als na nieuwe verkiezingen het nieuwe parlement de verkiezingen geldig verklaart, dan zijn ze geldig zelfs al zijn ze ongrondwettelijk.

Dit is zo een van de redenen waarom ik zou pleiten voor een Centrale Kiescommissie, onder toezicht van het Grondwettelijk Hof, die moet toezien dat alles volgens 'de Grondwet en de wetten van het Belgische volk' verloopt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 december 2007 om 17:47.
Geert C is offline  
Oud 1 december 2007, 17:49   #27
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Zeggen dat Leterme stand zou gehouden hebben is pure fictie.

http://www.vlaamsbelang.be/0/3977/

Inderdaad, laat ons toegeven : op het laatste wou het kartel toch zwaar onder de lat door gaan. Laat ons blij zijn met de 'moedige' Walen.
Toegegeven : ook ik ben tevreden dat de NVA tenminste voor een 'contergewicht' gezorgd heeft.
Maar er zal nog véél meer Vlaamse moed en overtuiging nodig zijn om daadwerkelijk een serieuze stap naar Vlaamse ontvooding te zetten.
Oud 1 december 2007, 17:56   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U was niet alleen, herinnert u zich nog 1 jaar geleden december 2006, toen NVA Dedecker wou binnenhalen. Toen CD&V niet akkoord ging, wilden velen het kartel opblazen. Toen het partijbestuur toch voor het kartel koos, werd de NVA aanzien als een aanhangsel van de zgn Tjeven. Een jaar later is het wel iets anders uitgedraaid.

Een belangrijk deel van CD&V is naar NVA toegegroeid. Leterme zat in de formatie tussen twee vuren, nog een moeilijkheid bij voor de arme man, hij moest zijn partij ook nog bijeenhouden. De oude CVP-krokodillen versus de nieuwe CD&V. Gelukkig heeft Leterme net op tijd voor het kartel, dus voor CD&V gekozen en niet voor CVP.
Inderdaad, ik moet zeggen den NVA is in mijn achting gestegen...

Maar hadden ze toen met De Decker meegedaan haden we ook voor dergelijke crisis kunnen zorgen, ... zie naar de resultaten van beide...

Maar het is inderdaad goed dat ze bij de CD&V gebleven zijn, zo hebben ze Leterme onder druk kunnen houden...

hoe je het ook draait of keert, ... een bom onder het vorstendom...

Nadeel van dit alles is dan weer inderdaad dat als die Pupo nu zijn kans schoon ziet, we weer met de sossen opgezadeld zitten...
Herr Flick is offline  
Oud 1 december 2007, 17:57   #29
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Inderdaad, laat ons toegeven : op het laatste wou het kartel toch zwaar onder de lat door gaan. Laat ons blij zijn met de 'moedige' Walen.
Toegegeven : ook ik ben tevreden dat de NVA tenminste voor een 'contergewicht' gezorgd heeft.
Maar er zal nog véél meer Vlaamse moed en overtuiging nodig zijn om daadwerkelijk een serieuze stap naar Vlaamse ontvooding te zetten.
Yep op het laatst wilde NV-A ook onder de lat door,met hun ja

Laatst gewijzigd door EXTREEM : 1 december 2007 om 17:57.
EXTREEM is offline  
Oud 1 december 2007, 18:00   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U zou het wel graag hebben hé. Als hij dat doet tekent hij zijn politieke doodvonnis. Zo dom zal hij wel niet zijn zekers.

Als hij wilde NVA dumpen dan had hij dat dinsdag al gedaan hoor, toen NVA de tekst onvoldoende vond. Ecolo en (ev groen) konden dan NVA vervangen.
Inderdaad, de ancien cvp zit met een serieus blok aan hun been en tis niet eens het blok...

Eigenlijk wel geinig, heel die situatie,...
Herr Flick is offline  
Oud 1 december 2007, 18:04   #31
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook ecolo wil n-va niet.
laat het ons hopen
born2bewild is offline  
Oud 2 december 2007, 00:00   #32
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is nog veel meer aan hand tussen CD&V en NVA, dat je niet kan lezen in de online versies van DM, DS of HLN.

Uit het kartel is een nieuwe Vlaamse formatie aan het groeien..
Inderdaad. Misschien al verder dan iedereen denkt.

Toen de media deze week probeerden de schuld bij de N-VA te leggen werd De Crem bestookt met de vraag: ''CD&V en N-VA zijn toch twee verschillende partijen?''
Hij antwoordde toen met: ''Op dit moment zijn wij inderdaad twee partijen met twee verschillende besturen. Daar moeten wij het op de eerstvolgende vergadering maar eens over hebben.'' Of woorden van gelijke strekking.

Het zou me niets verbazen als CD&V en N-VA binnenkort in elkaar zouden opgaan.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 2 december 2007, 00:01   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook ecolo wil n-va niet.
En de N-VA wil Ecolo niet. Dus...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 december 2007, 00:02   #34
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

ik weet niet zeker of dat een verbetering zou zijn. Het werkt nu toch ook?
Als de NVA in de CD&V opgaat bestaat het risico dat ze de vis verdrinken.
denk ik
born2bewild is offline  
Oud 2 december 2007, 00:05   #35
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
denk ik
Dat denk ik ook. Maar zo'n antwoord uit de mond van De Crem op het moment dat men het kartel uit elkaar wilde spelen spreekt boekdelen wat mij betreft.

CD&V en N-VA hebben voor elkaar gekozen. CD&V stond achter zijn kartelpartner, N-VA staat nu achter de Leterme-premier eis.

En zo hoort het.
Oud 2 december 2007, 00:07   #36
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel het. Nog niet zo lang geleden zij iemand van de studiedienst van de CD&V tijdens een debat dat het kartel enkele gemeenschappelijke doelen heeft met betrekking tot de staatshervorming, eenmaal die gerealiseerd zijn houdt het kartel op te bestaan want de CD&V wil niet meegaan in het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid van de N-VA. Met andere woorden, de CD&V zal afstappen aan wat voor het N-VA een tussenhalte is, maar voor de CD&V de eindhalte. Waarschijnlijk doelde hij op de realisatie van de vijf Vlaamse resoluties.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 00:08.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 00:11   #37
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik betwijfel het. Nog niet zo lang geleden zij iemand van de studiedienst van de CD&V tijdens een debat dat het kartel enkele gemeenschappelijke doelen heeft met betrekking tot de staatshervorming, eenmaal die gerealiseerd zijn houdt het kartel op te bestaan want de CD&V wil niet meegaan in het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid van de N-VA. Met andere woorden, de CD&V zal afstappen aan wat voor het N-VA een tussenhalte is, maar voor de CD&V de eindhalte. Waarschijnlijk doelde hij op de realisatie van de vijf Vlaamse resoluties.
Zou kunnen. Maar ik denk dat de Vlaamsgezinde vleugel van CD&V zich gesterkt voelt door de aanwezigheid van N-VA. N-VA zal alleen in CD&V kunnen opgaan als de gehele partij definitief vlaamsgezind wordt.
Oud 2 december 2007, 00:13   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
denk ik
Als de CD&V een separatistische visie onderschrijft zie ik geen probleem.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 00:14   #39
Geert C

Standaard

Maar wat is Vlaamsgezind? Ben je Vlaamsgezind als je het confederalisme propageert? Zo ja, dan houdt een partij die dat propageert toch op Vlaamsgezind te zijn op het moment dat het confederalisme een feit is? Dat is nu net het verschil tussen CD&V en N-VA, CD&V wil gaan tot confederalisme en niet verder (met uitzondering van een bepaalde vleugel). De N-VA wil wel verder gaan. Nu stelt dit verschil zich nog niet, maar eens het confederalisme gerealiseerd is scheiden de wegen van de CD&V en de N-VA.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 00:15.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 00:19   #40
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Maar wat is Vlaamsgezind? Ben je Vlaamsgezind als je het confederalisme propageert? Zo ja, dan houdt een partij die dat propageert toch op Vlaamsgezind te zijn op het moment dat het confederalisme een feit is? Dat is nu net het verschil tussen CD&V en N-VA, CD&V wil gaan tot confederalisme en niet verder (met uitzondering van een bepaalde vleugel). De N-VA wil wel verder gaan. Nu stelt dit verschil zich nog niet, maar eens het confederalisme gerealiseerd is scheiden de wegen van de CD&V en de N-VA.
Waarschijnlijk en tegelijk daarmee zal er waarschijnlijk nog weinig kiezerspotentieel overblijven voor de NVA (en het VB). Alleen vrees ik dat de franstaligen het zullen forceren dat er een ander spoor gevolgd wordt waar het confederalisme geen tussenhalte is ... (ongewild uiteraard)

Anderzijds denk ik dat veel NVA-ers toch wel tevreden zouden zijn moest er op korte termijn een echte confederale staat gecreeerd worden.
sjarel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be