Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2007, 13:08   #21
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
laten wij (Belgisch rechts & Vlaams rechts) de handen in elkaar slaan. Uiteindelijk is de PS ook de vijand van België, door hun anti-Vlaamse retoriek (vb Onkelinx), door hun corruptie en cliëntelisme ondergraven ze ook de Belgische staat.

Ik hou mijn antwoord in beraad Maar het is evident dat we allemaal een hekel aan de P$ hebben, dus da's al positief.
Oud 5 december 2007, 13:13   #22
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello Bekijk bericht
Zou me verbazen als het het clubhuis van de Rode Wacht is...
Dan is de Rode Wacht gehuisvest in een behoorlijk marginaal clubhuis.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 13:22   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dan is de Rode Wacht gehuisvest in een behoorlijk marginaal clubhuis.
de gezelle is een Vlaams Belang gericht café, een paar jaar geleden werd er 's nachts een brandbom tegen de voordeur gesmeten (op dat moment waren de eigenaar, zijn vrouw en hun klein dochtertje binnen aan het slapen). De kranten vonden deze gebeurtenis slechts een paar regels bij het regionaal nieuws waard.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 december 2007 om 13:23.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 13:25   #24
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik begin te vermoeden dat keet schoppen voor jou volgens de regels van de kunst moet verlopen. Verveling kan dodelijk zijn. Is 't daarom dat uw avatar een dode muis is?
Dat is niet zomaar een muis, dat is het embleem van de derde SS divisie Leibstandarte Mickey Mouse.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 13:35   #25
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is niet zomaar een muis, dat is het embleem van de derde SS divisie Leibstandarte Mickey Mouse.
Nonkel Walt was dan ook gekend voor zijn Hitler-sympathieën.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 13:42   #26
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nonkel Walt was dan ook gekend voor zijn Hitler-sympathieën.
ja, en hij heeft Mickey Mouse afgekeken van de ontwerpers van Versailles, dat blijkt duidelijk uit onderstaand grondplan van Versailles

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 december 2007 om 13:42.
Oud 5 december 2007, 13:46   #27
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de gezelle is een Vlaams Belang gericht café, een paar jaar geleden werd er 's nachts een brandbom tegen de voordeur gesmeten (op dat moment waren de eigenaar, zijn vrouw en hun klein dochtertje binnen aan het slapen). De kranten vonden deze gebeurtenis slechts een paar regels bij het regionaal nieuws waard.
Vermoedelijk een Antifa activist.

Marginaal tegen marginaal.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 14:39   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laten wij (Belgisch rechts & Vlaams rechts) de handen in elkaar slaan.
Kijk eens aan, nu komt de aap uit de mouw.
Oud 5 december 2007, 14:51   #29
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Welke aap? in mijn mouw zitten geen dieren hoor...
Oud 5 december 2007, 15:10   #30
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
laten wij (Belgisch rechts & Vlaams rechts) de handen in elkaar slaan.
Tot welk doel?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:33   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
laat dien aap maar zitten ... nog liever een communistisch onafhankelijk Vlaanderen dan een rechts Belgie !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:53   #32
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Op 15 december weerklinkt niet enkel protest tegen de onrechtvaardige en misdadige repressie na de Tweede Wereldoorlog, die de bedoeling had het Vlaams-nationalisme volledig uit te roeien met tientallen doodstraffen, duizenden beroepsverboden, duizenden jarenlange gevangenisstraffen.
Terloops even een opmerking. Het is verbazend om vast te stellen, dat steeds opnieuw dezelfde fouten worden gemaakt. Na de Eerste Wereldoorlog zette het Verdrag van Versailles de deur wijd open voor de Tweede Wereldoorlog. Repressie met repressie bestrijden is niet geloofwaardig en zal nooit duurzame resultaten opleveren. Wij zien nu hetzelfde fenomeen. Na de Tweede Wereldoorlog, heeft een nu heersende ideologie de macht in handen genomen. Die ideologie wordt gekenmerkt door een simpel uitgangspunt: alles wat Hitler zei is fout; alles wat daar aan tegenovergesteld staat, is juist. Durf je jezelf uitdrukken in termen van rassen, dan ben je racist. Durf je spreken over een sterke nationale staat, dan ben je een rechtse zak. Durf je andere culturen bekritiseren, dan ben je een fascist. Uiteraard is een dergelijke houding weer de kiem van een volgend conflict. Ditmaal niet tussen staten, maar tussen burgers. Staten kunnen niet langer effectief handelen want de democratische besluitvorming legt alles lam. Daarenboven beschikken zij meestal over hoogst vernietigende wapens, die hen ervan weerhouden om de strijd aan te binden. Het wordt dus aan de bevolking zelf overgelaten om de touwtjes in handen te nemen. En dat blijft borrelen tot het ontploft. Het gaat snel, vergis je niet. Maar soit, we leven dus in een klimaat waar 'onverdraagzaamheid' (whatever it may mean) niet verdragen kan worden. "Nous pouvons pas tolérer l'intolérance". Die houding heeft alles te maken met de geschiedenis die handig gemanipuleerd werd door de overwinnaars.
En ja, zo wordt het volgende conflict weer aangekondigd. En als het daar éénmaal is, dan zal het weer de schuld zijn van de 'rechtse zakken'. Maar niemand wil oorlog voor z'n plezier. Daar zijn altijd redenen voor. En die redenen worden nu tot stand gebracht door het zgn linkse front. Jullie zijn bedankt jongens... Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd om ze te herbeleven. Maar als er een iets is wat de geschiedenis ons leert, dan is het blijkbaar dat ze ons niets leert.

Laatst gewijzigd door Dycore : 5 december 2007 om 16:03.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 16:37   #33
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
??
Oud 5 december 2007, 16:39   #34
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat dien aap maar zitten ... nog liever een communistisch onafhankelijk Vlaanderen dan een rechts Belgie !
Ik begin jou steeds minder te begrijpen. Jij zou dus liever een Vlaanderen hebben, geregeerd door een corrupte kaste die en masse vreemdelingen binnenlaat, al dan niet crimineel, dan een rechts België, uiteraard confederaal en mét respect voor de Vlamingen.
Oud 5 december 2007, 17:21   #35
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik begin jou steeds minder te begrijpen. Jij zou dus liever een Vlaanderen hebben, geregeerd door een corrupte kaste die en masse vreemdelingen binnenlaat, al dan niet crimineel, dan een rechts België, uiteraard confederaal en mét respect voor de Vlamingen.
De Vlaamse onafhankelijke republiek staat boven alle andere politieke thema's en ver boven de links/rechts-verdeling.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 17:25   #36
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
bovendien is er een wet die zegt dat eenieder die toegeeft dat hij toen verkeerd was, amnestie krijgt.
Welke wet is dat? En zelfs als die wet bestaat, toont dat aan dat de mensen die daaraan hebben toegegeven, nooit écht geloofd hebben in hun ideaal. Ik ken mensen waar de inboedel vroeger is kapotgeslagen, maar die nooit spijt hebben getoond van wat zij hebben gedaan, noch enige verbittering tegenover de "Witten" hebben getoond.

Spijt betuigen over acties die je onderneemt vanuit een idealistisch, ideologisch standpunt is belachelijk, lafhartig en is puur verraad aan het ideaal dat je ooit uitdroeg en de persoon die je ooit was. Liever strijdend ten onder, met de idealen intact, dan braaf in je bed sterven, op een hoge leeftijd, maar zonder enige wil tot het nastreven van een groter ideaal.

Zij die voor Vlaanderen hebben gecollaboreerd zullen tot op het einde van mijn dagen op mijn steun kunnen rekenen! Altijd, overal en onvoorwaardelijk.
Citaat:
Een veel prangender probleem is idd de aanpak van radicaal-rechts VANDAAG, de verboden betoging en de gebeurtenissen die dag, bewijzen dat er daar inderdaad een groot democratisch deficiet is.
Het Vlaams Belang radikaal-rechts? Rechts tot daartoe, maar al lang niet meer radikaal-rechts.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 17:35   #37
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een Vlaams nationalist.
Niemand hoeft mij te komen vertellen hoe de repressie/epuratie een middel is geweest om het vlaams nationalisme uit te roeien.

Desanietemin vind ik het een hemeltergende schande en een getuigenis van absoluut gebrek aan strategisch inzicht, ja zelfs van verstard denken, om de amnestie-eis vandaag nog te koppelen aan de vervolging van het nationalisme.

Daarenboven ben ik fervent tegenstander van amnestie.
Amnestie is enerzijds vernederend voor de onschuldige slachtoffers van de repressie en anderzijds een vrijgeleide voor de niet ideologische collaborateurs.
Ikzelf, noch mijn overleden familie, behoort tot het type dat verschoning vraagt aan het collaborerende krapuul dat de naoorlogse periode heeft gebruikt om hun macht te consolideren.
Oud 5 december 2007, 17:45   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België kan nooit confederaal met respect voor de Vlamingen zijn en wordt reeds geregeerd door een corrupte kaste. Die keuze die jij voorstelt zal zich dus nooit voordoen.
En waaruit blijkt dat een communistische staat Vlaanderen, voor zover die al zou kunnen bestaan in de eerstkomende honderd jaar, massaal vreemdelingen "al dan niet crimineel" zou binnen laten?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 18:04   #39
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
België kan nooit confederaal met respect voor de Vlamingen zijn en wordt reeds geregeerd door een corrupte kaste. Die keuze die jij voorstelt zal zich dus nooit voordoen.
En waaruit blijkt dat een communistische staat Vlaanderen, voor zover die al zou kunnen bestaan in de eerstkomende honderd jaar, massaal vreemdelingen "al dan niet crimineel" zou binnen laten?
als jouw communistische staat ook een serieuze rem wil zetten op de ongebreidelde instroom van vreemdelingen, onze cultuur wil beschermen, en de misdaad effectief en hard wil aanpakken, dan heb ik er niets tegen.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 december 2007 om 18:04.
Oud 5 december 2007, 18:29   #40
Geert C

Standaard

Citaat:
Spijt betuigen over acties die je onderneemt vanuit een idealistisch, ideologisch standpunt is belachelijk, lafhartig en is puur verraad aan het ideaal dat je ooit uitdroeg en de persoon die je ooit was.
Ik noem dat in dit geval 'tot inkeer komen'.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be