Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 2 december 2007, 01:20   #21
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Dé waarheid bestaat niet. Het is te zien hoe je de zaken bekijkt.
Ik zie een federale staat die niet werk, met 2 ( franstalige ) ministeries die falen: financiën en justitie.
Ik zie Wallonië en Brussel die arm zijn en het Nederlands NIET respecteren !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 2 december 2007, 06:29   #22
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Ik zie een federale staat die niet werk, met 2 ( franstalige ) ministeries die falen: financiën en justitie.
Ik zie Wallonië en Brussel die arm zijn en het Nederlands NIET respecteren !
Ik zie Moerman die vriendjespolitiek bedrijft, het Vlaams agentschap buitenlandse handel dat niet behoorlijk functioneert, Geert Bourgeois die ergens bij de Indianen in Zuid-Amerika zijn Nationalistische kletspraat staat te verkopen, de eindeloze wachtlijsten voor gehandicapten in het welvarende Vlaanderen .... etc, etc...

Je kan voor elk beleidsniveau de flaters opnoemen.
Wil dfat dan zeggen dat je elk beleidsniveau moet afschaffen ? Natuurlijk niet !
Je moet elk beleidsniveau zo efficient mogelijk maken.
Maar spijtig genoeg (tenminste voor sommigen) wil dit ook zeggen om sommige bevoegdheden terug te federaliseren (Ontwikkelingssamenwerking, Buitenlandse Handel, Geluidsnormen ....)

Alleen past dit niet in het kraam van de Vlaams Nationalistische partijen.
Een performante Belgische Staat is voor hen een doorn in het oog in hun droom naar Separatisme.

Daarom zullen zij alle maatregelen tegenhouden die zouden kunnen leiden naar een efficiente overheid.
Sneta is offline  
Oud 2 december 2007, 06:58   #23
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik zie Moerman die vriendjespolitiek bedrijft, het Vlaams agentschap buitenlandse handel dat niet behoorlijk functioneert, Geert Bourgeois die ergens bij de Indianen in Zuid-Amerika zijn Nationalistische kletspraat staat te verkopen, de eindeloze wachtlijsten voor gehandicapten in het welvarende Vlaanderen .... etc, etc...

Je kan voor elk beleidsniveau de flaters opnoemen.
Wil dfat dan zeggen dat je elk beleidsniveau moet afschaffen ? Natuurlijk niet !
Je moet elk beleidsniveau zo efficient mogelijk maken.
Maar spijtig genoeg (tenminste voor sommigen) wil dit ook zeggen om sommige bevoegdheden terug te federaliseren (Ontwikkelingssamenwerking, Buitenlandse Handel, Geluidsnormen ....)

Alleen past dit niet in het kraam van de Vlaams Nationalistische partijen.
Een performante Belgische Staat is voor hen een doorn in het oog in hun droom naar Separatisme.

Daarom zullen zij alle maatregelen tegenhouden die zouden kunnen leiden naar een efficiente overheid.
En in de buurt van Antwerpen, is er daar ook geen brug die hopen geld kost?
BAM of zoiets?
straatrue is offline  
Oud 2 december 2007, 07:04   #24
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in de buurt van Antwerpen, is er daar ook geen brug die hopen geld kost?
BAM of zoiets?
Yep, nog een staaltje van mismanagement van de Vlaamse overheid gemengd met vriendjespolitiek.

En dan moet de eerste spadesteek nog gebeuren ....
Sneta is offline  
Oud 2 december 2007, 08:56   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
N-VA treft geen schuld. De waarheid heeft haar rechten!
Inderdaad, dat is de waarheid. Bart Dewever heeft de leugens van die extreem progressieve media mooi doorprikt.

De NVA heeft zich heel redelijk opgesteld.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 december 2007, 09:04   #26
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten is ook de CD&V geen voorstander van een federale kieskring. Gelieve dus niet hetzelfde te doen als hetgene waarvan u anderen beschuldigt!
MR is geen voorstander van een grote staatshervorming en toch zijn ze bereid om erover te praten. Ik dacht dat het ook het geval was van de CD&V wat betreft de federale kieskring. Maar voor de N-VA ging het niet, ze hebben NJET gezegd dus was het gedaan. Ze hebben toen hetzelfde gedaan als de cdH gisteren heeft gedaan.
eniotna is offline  
Oud 2 december 2007, 09:36   #27
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
alleen straatrue staat nog aan het front
en buiten af en toe een onnozelheid, vind ik hem een prima gesprekspartner. Hij legt het er af en toe wat dik op, maar dan doe ik net hetzelfde

.
Eddy B is offline  
Oud 2 december 2007, 09:49   #28
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Yep, nog een staaltje van mismanagement van de Vlaamse overheid gemengd met vriendjespolitiek.

En dan moet de eerste spadesteek nog gebeuren ....
Vooral dan ANTWERPSE SOSSEN streken, zoals we die gewoon zijn, nietwaar?

.
Eddy B is offline  
Oud 2 december 2007, 09:58   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
en buiten af en toe een onnozelheid, vind ik hem een prima gesprekspartner. Hij legt het er af en toe wat dik op, maar dan doe ik net hetzelfde

Ja, straatje is een redelijk neurotisch man, dat bedoel je toch Eddy?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 10:16   #30
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zo krijg ik toch nog eens te zien wat born schrijft
Ik heb anders wel de indruk dat er hier meer en meer mensen zijn die vraagtekens zetten bij de Vlaamsgezinde stellingen.
In het begin dacht ik: zijn hier dan enkel extreem-Vlaamsgezinden; maar dat is nu toch aan het veranderen.

Zolang men maar argumenteert met euh... argumenten en over meningen discussieert, geen probleem; zelfs leuk.
Als men echter mensen begint uit te schelden en feiten in twijfel trekt; dan hoeft het voor mij niet meer
straatrue is offline  
Oud 2 december 2007, 10:22   #31
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo krijg ik toch nog eens te zien wat born schrijft
Ik heb anders wel de indruk dat er hier meer en meer mensen zijn die vraagtekens zetten bij de Vlaamsgezinde stellingen.
In het begin dacht ik: zijn hier dan enkel extreem-Vlaamsgezinden; maar dat is nu toch aan het veranderen.

Zolang men maar argumenteert met euh... argumenten en over meningen discussieert, geen probleem; zelfs leuk.
Als men echter mensen begint uit te schelden en feiten in twijfel trekt; dan hoeft het voor mij niet meer
Het probleem van dit forum is dat de meeste Belgisch-gezinden een geestelijke afwijking hebben.

Ze zijn homoseksueel, ze zijn vakbondsmilitant, of ze zijn communist ... Dat verscherpt de tegenstellingen.
PAJOT is offline  
Oud 2 december 2007, 10:31   #32
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het probleem van dit forum is dat de meeste Belgisch-gezinden een geestelijke afwijking hebben.

Ze zijn homoseksueel, ze zijn vakbondsmilitant, of ze zijn communist ... Dat verscherpt de tegenstellingen.
De Vlaams nationalisten zijn al mentaalgehandicapt.
Heeft iedereen dan een afwijking?
I amsterdam is offline  
Oud 2 december 2007, 10:33   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is dat Vlaanderen niet straatarm is ondanks een jaarlijkse drainage van 12miljard euro.

Feit is dat Wallonië straatarm is ondanks dat het jaarlijks 12 miljard euro krijgt toegestoken uit het zelfzuchtige Vlaanderen.

Feit is dat er tussen deze twee uitersten in eenzelfde staat enkel een taalgrens ligt.

Feit is een half jaar 'onderhandelen' niet meer volstaat om tot overeenstemming te komen tussen Vlamingen een Franstaligen.

Feit is dat de andere mogelijkheden om een regering te vormen nog moeilijker liggen.

Feit is dat de kaarten niet kunnen geschud worden via nieuwe verkiezingen wegens het bestaan van een ongrondwettelijke kieskring.

Feit is dat deze kieskring wettelijk in orde had kunnen zijn indien de Franstaligen de beslissing van een meerderheid in het parlement hadden aanvaard.

Feit is dat noch politieke deskundigen, noch ouwe taaien van het regime, noch hournalisten een oplossing zien voor de crisis waarin Belgique zich bevindt.

Feit is dat de buitenlandse media wél aan een realistische oplossing DURVEN denken.

Feit is dat de Franstaligen hun laatste hoop vestigen op le roi.....om hun gezamelijke belangen te dienen.
Oud 2 december 2007, 10:36   #34
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Feit is dat Vlaanderen niet straatarm is ondanks een jaarlijkse drainage van 12miljard euro.

Feit is dat Wallonië straatarm is ondanks dat het jaarlijks 12 miljard euro krijgt toegestoken uit het zelfzuchtige Vlaanderen.

Feit is dat er tussen deze twee uitersten in eenzelfde staat enkel een taalgrens ligt.

Feit is een half jaar 'onderhandelen' niet meer volstaat om tot overeenstemming te komen tussen Vlamingen een Franstaligen.

Feit is dat de andere mogelijkheden om een regering te vormen nog moeilijker liggen.

Feit is dat de kaarten niet kunnen geschud worden via nieuwe verkiezingen wegens het bestaan van een ongrondwettelijke kieskring.

Feit is dat deze kieskring wettelijk in orde had kunnen zijn indien de Franstaligen de beslissing van een meerderheid in het parlement hadden aanvaard.

Feit is dat noch politieke deskundigen, noch ouwe taaien van het regime, noch hournalisten een oplossing zien voor de crisis waarin Belgique zich bevindt.

Feit is dat de buitenlandse media wél aan een realistische oplossing DURVEN denken.

Feit is dat de Franstaligen hun laatste hoop vestigen op le roi.....om hun gezamelijke belangen te dienen.

Ik herinner mij dat we op school oefeningen kregen om feiten en meningen te onderscheiden.
Blijkbaar wist de leraar dat sommigen daar last mee hadden en vooral door de zin te beginnen met "Feit is..." trapten sommige leerlingen in de val en schreven feit, terwijl het mening moest zijn
straatrue is offline  
Oud 2 december 2007, 10:36   #35
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Vlaams nationalisten zijn al mentaalgehandicapt.
Heeft iedereen dan een afwijking?
een discussie met de door mij opgesomde categorieën is nu eenmaal niet bevorderlijk. Wat ik bedoel is dat ze behalve hun Belgische gezindheid ook op andere manieren van de norm afwijken. Is het genoeg positief geformuleerd op die manier ?
PAJOT is offline  
Oud 2 december 2007, 10:37   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt datgene dat jij argumenten noemt nog nooit met feiten, zoals links of cijfers, gestaafd. Dat noem ik geen argumenten maar praat voor de vaak.
Oud 2 december 2007, 10:42   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij dat we op school oefeningen kregen om feiten en meningen te onderscheiden.
Blijkbaar wist de leraar dat sommigen daar last mee hadden en vooral door de zin te beginnen met "Feit is..." trapten sommige leerlingen in de val en schreven feit, terwijl het mening moest zijn
Dat jij de opgesomde feiten ontkent was te verwachten.
Elk van die feiten is nochtans te bewijzen. Bovendien is jouw mening niet voldoende om ook maar één van de gegeven feiten te ontkrachten.
Oud 2 december 2007, 10:43   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij kreeg een nul, zeker?
Oud 2 december 2007, 10:44   #39
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke van die feiten zijn dan meningen volgens jou?
sjarel is offline  
Oud 2 december 2007, 10:49   #40
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Welke van die feiten zijn dan meningen volgens jou?
Ik probeer korte reacties te schrijven, want lange leest men toch niet.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be