Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 06:51   #21
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of de pro vlaamse partijen hier wel winst bij zouden halen.

Zijn er niet veel mensen die het splitsen van België toch te dichtbij zien komen en dan liever op SPA/Groen gaan stemmen om dit ten alle koste te vermijden?

Vooral in Wallonië denk ik dat de MR opnieuw achteruit zou gaan en PS/CDH wint dankzij het non volhouden.

Persoonlijk zie ik graag nieuwe verkiezingen, ik ben enorm benieuwd naar wat het resultaat zou zijn. Zelf stem ik dan nogmaals op LDD. Vlaanderen of België kan me niet schelen, zolang die belastingen maar omlaag gaan en overheid verminderd wordt.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 08:08   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Dedecker heeft het voordeel gekregen van heel wat twijfelende en zwevende kiezers maar dat zijn kiezers die geen partij onder controle heeft. Het Vlaams Belang niet, LDD niet en alle andere partijen ook niet. Dat zijn kiezers die van verkiezing op verkiezing kunnen (en zullen) verspringen.
Volledig akkoord.
Alleen zou ik niet de term 'zwevende kiezer' gebruiken: het gaat hem om kiezers die in politiek geïnteresseerd maar er niet door gemotiveerd zijn, meer beïnvloed door media, alhoewel niet steeds in de door de regimepers gewenste richting.
Zo is het resultaat vh VB in 2004 eveneens een niet gewenst gevolg vd mediatieke hype igv het vreemdelingenstemrecht en uiteraard de veroordeling door het Gents HVB.
Idem ditto voor Stevaert, en JMDD.
MBT het VB doet de partij er goed aan te beseffen , dat zij niet 1 op de 4 Vlamingen vertegenwoordigt , maar actueel 1 op de 5 .

Laatst gewijzigd door stab : 4 december 2007 om 08:13.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 08:48   #23
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
<<Er moeten nieuwe verkiezingen komen>>

Net zoals Jean-Marie Dedecker zegt
De mensen van Halle-Vilvoorde hebben even dienst gedaan, nu worden ze weer overboord gegooid.

Ik vind dit een zeer slecht punt voor JMDD.

Ook zijn belachelijke kritiek op het kartel in de 7de Dag was er trouwens teveel aan. De Decker sprak als een Belgicist.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 december 2007 om 08:50.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 08:52   #24
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Er was als het ware een kanseliersstrijd losgebarsten tussen Yves, Guy en Johan.
Dat was een VRT-verschijnsel. Geen hond was daarin geïnteresseerd.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:49   #25
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Volledig akkoord.
Alleen zou ik niet de term 'zwevende kiezer' gebruiken: het gaat hem om kiezers die in politiek geïnteresseerd maar er niet door gemotiveerd zijn, meer beïnvloed door media, alhoewel niet steeds in de door de regimepers gewenste richting.
Zo is het resultaat vh VB in 2004 eveneens een niet gewenst gevolg vd mediatieke hype igv het vreemdelingenstemrecht en uiteraard de veroordeling door het Gents HVB.
Idem ditto voor Stevaert, en JMDD.
MBT het VB doet de partij er goed aan te beseffen , dat zij niet 1 op de 4 Vlamingen vertegenwoordigt , maar actueel 1 op de 5 .
kweet het, er zijn wel 'zwevende kiezers' die dag, maar dat ligt aan de zaterdagavond er voor. Maar het fenomeen noemt nu zo en als iedereen �* la carte namen gebruikt, begrijpt niemand nog waar het over gaat.

Nu, 't is een zéér bonte mengeling hoor: de overtuigde twijfelaars tot de vogelpikkers.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:51   #26
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Ik vraag mij af of de pro vlaamse partijen hier wel winst bij zouden halen.

Zijn er niet veel mensen die het splitsen van België toch te dichtbij zien komen en dan liever op SPA/Groen gaan stemmen om dit ten alle koste te vermijden?

Vooral in Wallonië denk ik dat de MR opnieuw achteruit zou gaan en PS/CDH wint dankzij het non volhouden.

Persoonlijk zie ik graag nieuwe verkiezingen, ik ben enorm benieuwd naar wat het resultaat zou zijn. Zelf stem ik dan nogmaals op LDD. Vlaanderen of België kan me niet schelen, zolang die belastingen maar omlaag gaan en overheid verminderd wordt.
Héél eerlijk? Kijk gewoon eens naar de Franse presidentsverkiezingen: als het er echt om gaat, gaan heel wat kiezers terug naar het politieke centrum, wat zou betekenen een versterking van CD&V, SP.a en in mindere mate VLD.

Maar er lopen er hier een aantal zo zegezeker rond op basis van wat peilingen....
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:54   #27
Anna List
Banneling

Standaard

JMDD
Citaat:
'Tout le monde se sent Belge...'(RTL 25/11/07)
...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 08:43   #28
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
<<Er moeten nieuwe verkiezingen komen>>
Nieuwe verkiezingen zijn onwettig, met dank aan de Franse Gemeenschap.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be