![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() dat is net de ironie - pc kan je gratis krijgen - overal kan ik op het net bij vrienden - bibliotheek ( en nee waar ik echt zit zijn jullie zaken niet ) - maar huisvesting ? eten ?
ik vertelde dit al eerder - ooit zat ik eens met een somalische vluchteling bij de vdab op cursus die belde soms naar zijn familie in somalie een gsm konden ze zich wel permitteren ( gratis bij een pak waspoeder bij wijze v spreken ) maar eten niet wel tof zo van die technologie die hem in staat stelde de magen van zijn familieleden op duizenden kilometers afstand te horen knorren ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd. Idd.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() op de vws website kan ik zelfs gratis posten met mijn gsm
maar dat is niet wat wij vragen pak mij die mogelijkheid om als dakloze op onze site gratis te laten weten dat ik honger heb maar af en zorg dat de huishuur en het eten terug betaalbaar wordt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leer Esperanto : voor slechts €17,- (ca) kan je een pasaporto servo kopen die één jaar geldig is & kan je terecht bij een 1000tal adressen worldwide (van Albanië tot Zimbabwe) om gratis te overnachten.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() Moest eten, energie en wonen nu werkelijk onbetaalbaar zijn, dan zouden in België de meeste mensen sterven van de honger en dakloos zijn omdat ze zich geen eten of woonst kunnen aanschaffen. Quod non.
Nee niet noodzakelijk, daarom is die piramide er. Als je meer investeert voor je basisbehoeften blijft er minder ruimte voor de volgende lagen. Is het je dan ontgaan dat de prijs van bouwgronden op 10 jaar verdrievoudigd is? Er over lezen is dagelijkse kost geworden, ja. Toch voor wie een krantenabonnement heeft. Wanneer is de laatste keer dat jij rechtstreeks in contact gekomen bent met messteken, een overval of een moord? 2 Woninginbraken, 4 autoinbraken, 2 autodiefstallen, 1 handtasdiefstal met geweld en meer en meer gedrogeerde agressieve klootzakken op cafe. Ben je wel zeker dat je je huidige situatie niet projecteert op je beeld van de samenleving? Ik heb de tijd gekend dat mensen nog geen TV of PC hadden en 's avonds buitenzaten op straat. En inderdaad, aan de pc besteed ook ik meer tijd dan me lief is. Maar hopelijk gaat dat wel eens verminderen, net zoals ik de TV al afgezworen heb (enkele duidingprogrammas niet te na gesproken) Niemand is in België verplicht om te gaan werken. De bijkomende voordelen die werk met zich meeneemt zullen dan ook niet je deel zijn, dat is waar. Das juist,..... zij die deze keuze gemaakt hebben zitten ofwel in St. Gillis, teren op de arbeid van anderen, of vind je terug in Laken en Tervuren. Is dat dan ooit een bestaande situatie geweest, dat mensen ongeacht de job die ze uitvoeren evenveel financiële voordelen hebben? Is dat zelfs wenselijk? Waarom niet? Is het al niet voldoende misschien dat een informatikus een schoner jobke heeft dan een kuisvrouw dat hij dan ook nog eens het dubbele krijgt aan loon? Een beetje verschil mag er zijn natuurlijk, de loonderving en inspanningen in tijd voor de studiejaren mag inderdaad gecompenseerd worden. Als je de verschillen niet nivelleert blijven we in een klassemaatschappij. Afgunst, jaloezie, dikkenekkerij zijn een bijproduct ervan.... En wie wil dat instandhouden???????? Egocentristen misschien???? Laatst gewijzigd door Amaj : 7 december 2007 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Waar staan vrijheid en democratie op die piramide?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Over de piramide van Maslow heb ik geschreven in 'Het Verdiepen van de democratie': http://www.mehr-demokratie.de/filead...mocracy-nl.pdf p.40 en volgende. Het schema hierboven is volgens mij niet helemaal juist. Maslow geeft in een aantal teksten weliswaar de vier onderste niveau's maar elders vermeldt hij toch nog vijfde niveau (= behoefte om te weten en te begrijpen) die volgens mij essentieel is om tot een logisch coherent beeld te komen. De meta-behoeften vormen niet zozeer de top van de piramide, dan wel een omgekeerde piramide. Eens de mens het niveau van de meta-behoeftes heeft bereikt blijft hij die volgens Maslow als de meest fundamentele beschouwen, ook als aan de eerste behoeftes niet behoorlijk meer is voldaan.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() interessante stelling die ik vanuit de praktijk idd enkel maar kan bevestigen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
anderzijds werk ik als vrijwilliger (dus onbetaald, ik ben tevreden met mijn pensioentje) in een wooninrichting voor autisten die niet zelfstandig kunnen wonen & kom dus in aanraking met belegeleider(s)(sters) en weet zodoende wat die mensen in een toch redelijk verantwoordelijke job verdienen.. Wel inderdaad : als je een alleenstaande moeder bent met kind(eren) is het zelfs in deze funtie die gerust "goedbetaald" zou mogen zijn een hele klus om een fatsoenlijke woning te huren en voor de rest de eindjes nog aan elkaar te knopen. Was het vroeger dan beter ? Niet echt : er was altijd een kloof tussen "betere middenstand" en lager al dan niet goed geschoold personeel, die niet overeenkwam met de inspanningen die men moest doen om aan een "gewoon" levenspeil te geraken - dat gemiddelde lag in de "golden sixties" wel lager dan nu, maar de levenstandaard was ook lager & de klachten van diegenen ongelukkig over die levensstandaard waren in feite dezelfde. Het is geen statistische waarheid, eerder een indruk dat er tegenwoordig minder mensen "in de laagste klasse" leven - maar de kloof die er bestaat tussen de echt "rijken" en de mediane mens lijkt groter geworden - wat vroeger een "hogere middenklasse" was verdwijnt doordat de vroegere "lagere klasse" het nu beter heeft en de rijkeren zich nog meer verrijken. Ik bekeek laatst een katalogus voor "keukens" - die dingen worden alsmaar gigantischer - er moet toch een markt vor bestaan ! - wie heeft er nu woningen met dergelijke buitensporige ruimte voor degelijke keukens. Idem dito overigens voor "badkamers"...
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Kortom: alweer zo'n uitnodiging tot oeverloos gejank.
Remedie: kom eens wat vaker vanachter die PeeCee.
![]() |
#34 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Onheilvoorspeller numero ...zoveel
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De metabehoeften zijn door hun aard zelf individugebonden en kunnen eigenlijk niet meer met behoud van algemene geldigheid gespecifieerd worden. Het gaat in wezen om de behoefte om, in de breedste zin, door moreel handelen mens te worden. Moreel handelen impliceert: vrij handelen, op eigen initiatief handelen. Daarom kan de piramide van Maslow zeker niet ingeroepen worden om allerlei behoeftenbevredigingen door de staat of de 'gemeenschap' te gaan eisen; dat pad leidt naar staatsslavernij en tot de verregaande onmogelijkheid om de metabehoeften te bevredigen.
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|