![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Wettelijk pensioen zou men maar mogen krijgen mits men het bewijs kan voorleggen dat men reeds minstens een jaar dood is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn allochtonen genoeg die men verplicht aan werk zou kunnen helpen
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer ik dat geld dat ik niet meer moet afstaan voor het pensioen, zelf opzij zet, dan is dat voor mij goed, dan kan ik zelf beslissen wanneer ik stop met werken, en dat is als ik vind dat mijn appeltje voor de dorst groot genoeg is. Laatst gewijzigd door alberto : 8 december 2007 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zou het dan de bedoeling zijn dat de fiscale- en parafiscale druk voor de loon- en weddetrekkende middenklasse aanzienlijk verlaagd zou worden, zodat de mensen netto meer zouden verdienen, en aldus de mogelijkheid zouden krijgen meer te sparen zodat ze zelf een vermogen kunnen opbouwen. Heden worden de werkende mensen fiscaal bestolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn. Daarbij zou misschien kunnen worden gedacht aan een wettelijke pensioenleeftijd van pakweg 75 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik hoop dat iedereen hierbij probeert zo snel mogelijk te lachen, niettegenstaande Chipie's duidelijk geëtaleerde snelheid van onbegrip.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op werelvlak is het er demografisch gezien heel wat slechter aan toe, daar is de bevolkingspyramide nog steeds een piramide, met onderaan heel wat jongeren. Dit zijn vooral derde wereld landen en landen als China en India. Ik voorspel dan ten laatste tegen 2020 een grote migratiebeweging van oost naar west start. (In Europa verkiest men waarschijnlijk Chinezen en Indiërs boven mensen uit de Maghrebzone of uit Zwart-Afrika.)
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Leven om te werken verdomme!
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zit je binnen de 20 jaar opnieuw met massale vergrijzingsproblemen....die worden namelijk ook oud,zoals de migranten van de eerste generatie...het is een non-oplossing....ook al gezien de "rijkdom" van gans de EU er vermoedelijk niet meer zal zijn....
Ik kan het niet nalaten het te vermelden,de "vergrijzingsproblematiek" in de EU stelt NIKS voor.Omdat de ouderen hier gemiddeld gezien vrij goed bij kas zitten.In landen van vrijwel gans Afrika tot in Bangladesh is het een ongelooflijk drama.Ook daar is,door vooruitgang in de basisgeneeskunde,de gemiddelde leeftijd gestegen ,maar die ouderen zijn een echte LAST voor de jongere generatie,die over het algemeen ook geen nagel hebben om hun g*t mee te krabben..... trouwens....het door economisten fel bewierookte China gaat een ongeziene ramp tegemoet op dit vlak... Van baby in de vroege jaren 50 tot ouderling nu....meerdere keren in hun leven zijn honderden miljoenen mensen afhankelijk gebleven van "food-handouts" door ontwikkelingsorganisaties... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2007 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die bejaarden in die ontwikkelingslanden gaan moeten werken tot ze er letterlijk en figuurlijk bij neer vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totnogtoe kon men nog allerlei goedkope nijvere handjes inzetten...desnoods tot in China toe.... Er is vooruitgang echter,laatst zag ik bij mijn woonplaats een ruwbouw van een appartement metselen door 2 metselaars,een "diender" ,een bouwkraan bediend door de "diender",en een dagelijks bezoekje van een vrachtwagen met spullen.....Amper 20 jaar geleden waren er daar zeker 15 man voor nodig en stond de halve straat ervoor op stelten ![]() Ook electriciens,loodgieters,keukenplaatsers en behangers/schilders kwamen met maximaal 2 man opdagen ... Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Je moet de schuld niet op de politiek afschuiven; de grote schuldige is de Vlaming met zn egoïstische ingesteldheid, dat maar één of missch 2 kinderen laat komen, gewoon om het zcihzelf makkelijker te maken. En nu beseffen tal van die domme egoïstische Vlamingen op hun oudere dag, hoe dom ze gedaan hebben, nu ze eenzaam en alleen achterblijven, omdat hun ene kind, -ofwel is overleden, -ofwel aan de andere kant vh land woont, etc. Hun eigen schuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Vroeger kreeg de straatarme bevolking véél meer kinderen, tot gezinnen met wel 15 kinderen, zonder dat er een sociaalvangnet was. Met het vooruitzicht dat het zware armoede kon worden indien de kostwinner zou wegvallen. |
|
![]() |
![]() |