![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar: ik zie en ontmoet alsmaar vaker mensen die vooruit willen en ik merk dat ze +/- 5 jaar achterlopen op VL. Mooi voorbeeld = inschrijving in de scholen; na 5 jaar hebben ze het systeem ui VL overgenomen. WL is platteland en daar gaat het meer op het gemak en neemt men de moderne ideeën iets later over. De VL moeten blijven zagen; maar anderzijds ook wat geduld hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe d�*�*r nog eens vijf jaar bij.
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Er zijn inderdaad veel jongeren die echt vooruit willen:er wordt hier trouwens ook veel gebouwd en veel mensen werken na hun uren.
Alleen ze zijn minder ondernemend dan de Vlamingen en ze zouden meer moeten gestimuleerd worden. De Waalse overheid moet dringend een click maken en eindelijk inzien dat de glorietijd van Wallonië voorbij is en ze dus eerder moete investeren in werkgelegenheid dan in de vele prestigeprojecten !! Ik woon in de provincie Luxemburg en hier is niet zoveel profitariaat : veel mensen gaan ook in GH Luxemburg werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
YLT komt ook uit de achteropgeraakte Westhoek, daar denken ze nu ook nog dat de WL allemaal luilakken zijn, terwijl VL-Brabanders ook wel weten hoe rijk WL-Brabant is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zien we mooi het verschil tussen eenzelfde taalgroep in een federaal land. Ook naar mentaliteit is er een enorm verschil tussen de Franstaligen in Zwitserland en België. In Zwitserland is er geen sprake van een imperialistische houding t.o.v. de andere taalgroep, geen drang naar het wijzigen van de taalwetgeving: men respecteert elkaars wetten en elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
MR = baas = begin (alhoewel ik niet voor MR stem) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga eens een kijkje nemen ergens in Limburg. Het geeft niet waar. Het verschil met wat je in Wallonië te zien krijgt is niet 5 maar 100 jaar.
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië met haar provincies als Henegouwen en andere, heeft in datzelfde tijdbestek helemaal geen doeltreffend gebruik gemaakt van al dat Europees geld (met dan nog eens een flinke pak Belgische transfers er bovenop). Integendeel!!! De werkloosheidsgraad is, in vergelijking tot de startdatum, nog veel hoger! Er is geen blijvend mechanisme gecreëerd om de welvaart te verhogen en de arbeid aantrekkelijker gemaakt. Wallonië heeft in niets daar iets aan gedaan. D�*t is nu net het grote probleem! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zie je daar dat straatrue zich niet laat leiden door cijfers, maar door een louter sentiment! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het goed dat men anderstaligen in het begin terwille is en met niet-dialectsprekers AN probeert te spreken. De meeste mensen in Vlaanderen doen dat ook, tenzij in sommige sociale klassen en bij oudere mensen (maar die laatste kan men dat moeilijk kwalijk nemen). Als men evenwel denkt dat het ruim gebruik van dialect zich beperkt tot Vlaanderen, dan heeft men nog nooit in Europa rondgereisd. Al vele jaren breng ik een lange periode door in Zwitserland (en Oostenrijk), en daar word je geconfronteerd met een algemeen gebruik van het dialect. Hetzelfde in het zuiden van Duitsland, in bijna heel Italië, in de Slavische landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Jan, ik ben helemaal niet tegen dialect , integendeel.
Ik heb trouwens in jouw Waregem jarenlang Nederlandse les gegeven en mijn leerlingen mochten dialect spreken, ALS ze bewezen hadden dat ze een deftig gesprek in het AN konden voeren. Mijn mening daarover is echter, als je vreemde mensen aanspreekt, doe je dat in het AN. En ik vind het zeer jammer dat , zelfs op TV , dialect meer en meer getolereerd wordt en zelfs op sommige momenten het AN verdringt. In familie -en vriendenkring trouwens, verkies ikzelf ook het dialect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Tja, het probleem met Wallonië is net dat zowel de toekomst als het verleden er altijd mooi uit zien. Maar het heden blijft altijd slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |