![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is allemaal propaganda. De waarheid mag de simpele mens nooit te weten komen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leterme heeft overschot van gelijk, iemand die zich nog de RTBF-documentaires over het Vlaams Blok/Belang herinnert? Die zullen over 20 jaar wellicht op de filmschool getoond worden over hoe je effectief een propaganda-film maakt, met de dreigende muziek op het juiste moment en alles incluis.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het zeer in mijn Vlaams-nationalistische kraam passen dat de Waalse media een hetze voeren tegen les sales Flamands.
Immers, het kantelmoment zal er zo komen: op een zeker ogenblik zal ook in Wallonië een meerderheid gaan vinden dat ze liever op hun eigen benen gaan staan, dan nog één minuut samen te leven met die onderontwikkelde vuilaards van boven de staatsgrens. Als niet-blokker hoop ik wel dat deze Waalse hetze tegen de Vlamingen beperkt zal blijven tot het politieke vlak, en ten hoogste dan wat nagels op een Gordel rond Brussel; konkreet bedoel ik: dat er hopelijk geen enkele sukkel zich zo laat opjutten dat hij zichzelf de gevangenis laat indraaien door kriminele akties, zoals vb. brandstichting.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch iets dat vlamingen en walen gemeen hebben...een propaganda zender
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2007 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RTBF vergelijken met een zender die oproep tot genocide zal zijn populariteit wellicht ook geen goed doen. Hij had De Morgen dan beter meteen ook vergeleken met de Pravda als ie toch bezig was.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een Franstalige jurist 5 minuten een toelichting horen geven en die stelde dat Keulen as such niets verkeerd deed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou de man deels gelijk hebben. RTBF vergelijken met een zender die opriep tot genocide en mee de basis legde voor de grootste volkerenmoord in de na-oorlogse periode is alleen maar een bevestiging van het Franstalige "vooroordeel". De man kan het niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en Julien Lahaut ook.
Voordeel van (heel) wat ouder te zijn. Herlees je mijn post ook eens (vooral die passage "als niet blokker hoop ik" ..), waaruit je zou kunnen konkluderen dat ik dan zeker wel geen vmo'er zou zijn of geweest zijn, en dan mag je je verontschuldigen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Leterme mag dan wel gelijk hebben, hij heeft weer een historische kans laten liggen om zijn mond te houden. In dat opzicht is hij in hetzelfde bedje ziek als Degucht en Dewever: constant zijn ze bezig om hun eigen gelijk te verkondigen maar tactisch is het allerminst een goed idee.
Voor iemand die voor een tweede keer niet in een formatieopdracht is geslaagd had ik toch wat meer terughoudendheid verwacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lullen is enkel de Franstaligen toegestaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toegestaan, ja, maar de Vlamingen blinken er echt in uit.
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe vaak gaat ge dat lijkt nog uit de kast halen? Hebt ge niet ergens een voorbeeld uit de middeleeuwen?
Overigens is die gast zoals Guido De Moor gestorven aan een banale hartaanval, en is er zover ik weet niemand veroordeeld. Laatst gewijzigd door Kortaf : 8 december 2007 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Precies het feit dat hij zich geen zorgen maakt over de gevolgen voor zijn populariteit, zal Leterme dan weer populair maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wat men aan beide zijden van de grens hoort is altijd onderhevig aan wat de politici willen dat men hoort.
Vroeger zei de edelman tegen de priester: 'Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm.' Nu hoor je dat gesprek tussen de politicus en het journaille.
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar als Leterme alsnog premier van dit land wil worden is hij beter ook aanvaardbaar voor Franstalig België. En ik vrees dat deze laatste demarche tegen de RTBF daar wellicht niet veel aan zal veranderen. Integendeel, hoe meer van dit soort kuren, hoe groter de kansen van Reynders als premier stijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Het feit dat het hier om staatszenders gaat maakt het probleem nog erger.
Vergeleken met rtbf/vrt is FOX het summum van objectiviteit en competentie. |
![]() |
![]() |