Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 december 2007, 16:23   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zover wil men gaan, dat men zelfs gaat eisen dat wie de waarheid spreekt, zich moet gaan verontschuldigen tegenover de leugenaars en uitbuiters.
Ik zou zeggen: MEER VAN DAT!

Ze kunnen Leterme niet hard genoeg kraken!
Oud 8 december 2007, 16:28   #22
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Goed zo Leterme, meer van dat. Laat die Belgicisten maar flink kraken!
André de Hollander is offline  
Oud 8 december 2007, 16:37   #23
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zover wil men gaan, dat men zelfs gaat eisen dat wie de waarheid spreekt, zich moet gaan verontschuldigen tegenover de leugenaars en uitbuiters.
Deze week in Terzake die voorstelling gezien (wordt politieke satire genoemd) door o.a. een RTBF-journalist die als journalist zich al erg denigrerend uitliet over de Vlaamse onderhandelaars. Als Vlaming voelde ik plaatsvervangende schaamte. Het is trouwens opmerkelijk dat de Waalse publieke opinie (naar mijn ervaring, maar mijn contacten zijn nu ook niet zó frequent) heel wat genuanceerder is dan die van hun politici en hun media. De meesten begrijpen de Vlaamse standpunten wel en zien niet echt het grappige in van strofes genre "de Vlamingen willen alles voor zichzelf houden". Ze stellen zich eerder de vraag waarom het geld van Vlaanderen moet komen, en waarom Wallonië zichzelf niet kan beredderen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 8 december 2007, 16:45   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Groen! ooit excuses geëist van Onkelinckx omdat die de Vlamingen zwammen noemde?
Zwartengeel is offline  
Oud 8 december 2007, 16:45   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Voor Vlaanderen is een openlijke oorlog tussen Leterme en het regimelakeien een goede zaak. Alleen moeten we toch wat opletten. Leterme is ook maar een mens en er moet maar een gefrustreerde progressieve gek rondlopen...

Filip Dewinter heeft ook doodsbedreigingen gekregen en we weten allemaal wat er met de Nederlandse kandidaat premier Pim Fortuyn is gebeurd.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 december 2007, 16:53   #26
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
In tijden van crisis dient de leider de weg te wijzen en orde in de chaos te scheppen.
Verhofstadt is flink opgestaan en daarna is de chaos alleen maar groter geworden.
Hij zal toch snel met een routeplanner moeten komen ,want anders raakt heel Belgie de weg kwijt.
De komende week heeft hij het druk in het buitenland om daar voor Belgie
op te treden ,dus geen tijd voor binnenlandse herrie
Eigenlijk is het ook onmogelijk om een dubbelrol te vervullen ,zoals premier zijn van de lopende regering en informateur voor de nieuwe regering.
Had de koning dat niet eerder kunnen bedenken
Je bent wellicht nog jong.

In De Morgen stond een artikel van professor-emeritus Luc Huyse (socioloog) die de crisis heel interessant vond; want zei hij "elk nadeel heb zijn voordeel"

1) Jonge politici (hij rekent daar ook Leterme bij) hebben een snelcursus Belgische politiek gekregen.

2) De pers deed en doet uitstekend werk.
Hij doelt op de kranten en de 2 openbare zenders: proberen objectief te zijn en geen olie op het vuur te gooien; bij RTBF heeft het wel iets langer geduurd voor ze op de rem zijn gaan staan.
En Radio 1 heeft ook meer mensen van buiten het huis de kans gekregen om uitleg en duiding te geven dan EEN.

3) Leerzaam, ook om te beseffen dat het federale niet meer zo heel belangrijk is want veel is geregeld door de deelstaten en Europa.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 16:55   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Deze week in Terzake die voorstelling gezien (wordt politieke satire genoemd) door o.a. een RTBF-journalist die als journalist zich al erg denigrerend uitliet over de Vlaamse onderhandelaars. Als Vlaming voelde ik plaatsvervangende schaamte. Het is trouwens opmerkelijk dat de Waalse publieke opinie (naar mijn ervaring, maar mijn contacten zijn nu ook niet zó frequent) heel wat genuanceerder is dan die van hun politici en hun media. De meesten begrijpen de Vlaamse standpunten wel en zien niet echt het grappige in van strofes genre "de Vlamingen willen alles voor zichzelf houden". Ze stellen zich eerder de vraag waarom het geld van Vlaanderen moet komen, en waarom Wallonië zichzelf niet kan beredderen.

kLOPT.

En ik ken zelf een hoop Walen en Brusselaars die in Vlaanderen werken en zich afvragen waarom zij geen werk in Brussel en Walonie kunnen vinden.
Sommige onder hen zijn baanchauffeurs en klagen zelfs dat zij voor meer dan 75% hun ladingen in Vlaanderen en Nederland moeten ophalen en in het buitenland moeten gaan lossen.
Maar met hun volle vrachtwagens wel gewoon door Walonnie moeten rijden.
Sommige hun thuishaven met hun vrachtwagens is zelfs de oude Luikse binnenhaven, waar nu bijna geen enkel schip meer komt.
Vaak vragen zij, waarom laten jullie Vlamingen de containers niet met een schip tot in Luik komen en worden ze daar dan op de vrachtwagens geladen.
Het antwoord van de grote jongens zoals HN en co is dan steeds, als we dat doen, dan zijn we nooit zeker of de schepen wel worden geladen en gelost, en of de Waalse vakbonden niet steeds opnieuw de haven bezetten omdat ze willen staken.
Jantje is offline  
Oud 8 december 2007, 16:59   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heeft Groen! ooit excuses geëist van Onkelinckx omdat die de Vlamingen zwammen noemde?
Heeft Groen! ooit iets geëist van de Walen?
Die keutelpartij, denkt dat ze de grote jongens mag beledigen, maar staat zelf steeds te janken dat ze amper de kiesdrempel halen die ze dan nog zelf hebben ingevoerd.
Jantje is offline  
Oud 8 december 2007, 16:59   #29
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
kLOPT.

Het antwoord van de grote jongens zoals HN en co is dan steeds, als we dat doen, dan zijn we nooit zeker of de schepen wel worden geladen en gelost, en of de Waalse vakbonden niet steeds opnieuw de haven bezetten omdat ze willen staken.
Wie staakt er vandaag: spoorbonden in VL

Stakingen in WL aan het minderen: http://www.kmopme.be/news/minder_stakingsdagen_in_2006_
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 17:38   #30
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

Stakingen in WL aan het minderen: http://www.kmopme.be/news/minder_stakingsdagen_in_2006_

EN in WL, maar minder!!

De Walen vinden het reuze om bij het spoor te werken, immers daar werken ze voor hetzelfde werk zes keer zo lang als in Vlaanderen!!

( Dit weet ik van inside en het gaat eenvoudig om onderhoudswerken))
omaplop is offline  
Oud 8 december 2007, 17:40   #31
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
EN in WL, maar minder!!

De Walen vinden het reuze om bij het spoor te werken, immers daar werken ze voor hetzelfde werk zes keer zo lang als in Vlaanderen!!

( Dit weet ik van inside en het gaat eenvoudig om onderhoudswerken))
Feest zal niet blijven duren.
Spoor = laatste monopolie wegens concurrentie niet eenvoudig.
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 17:56   #32
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wat een goeie zaak is
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline  
Oud 8 december 2007, 18:00   #33
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Laat ze maar goed vechten, als er toch een regering zou komen hebben we genoeg credit om ze zo weer te doen vallen.
Hashiwokakero is offline  
Oud 8 december 2007, 18:25   #34
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent wellicht nog jong.

In De Morgen stond een artikel van professor-emeritus Luc Huyse (socioloog) die de crisis heel interessant vond; want zei hij "elk nadeel heb zijn voordeel"

1) Jonge politici (hij rekent daar ook Leterme bij) hebben een snelcursus Belgische politiek gekregen.

2) De pers deed en doet uitstekend werk.
Hij doelt op de kranten en de 2 openbare zenders: proberen objectief te zijn en geen olie op het vuur te gooien; bij RTBF heeft het wel iets langer geduurd voor ze op de rem zijn gaan staan.
En Radio 1 heeft ook meer mensen van buiten het huis de kans gekregen om uitleg en duiding te geven dan EEN.

3) Leerzaam, ook om te beseffen dat het federale niet meer zo heel belangrijk is want veel is geregeld door de deelstaten en Europa.
Bedoelt u dat Leterme, die wel regeringsleider kon worden in Vlaanderen,
nog te jong is en veel moet leren om dit in Belgie te doen?

Gelukkig gaat het leren bij jongeren makkelijker en sneller, dan het afleren bij ouderen.
I amsterdam is offline  
Oud 8 december 2007, 18:44   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beetje normaal zeker dat de staking in Vlaanderen beter gevold word dan i Walonnie, er zijn namelijk meer waalse machinisten dan Vlaamse, maar er rijden wel meer treinen in Vlaanderen dan in Walonnie.
En daar de staking juist diend om meer machinisten te eisen, is het heel normaal dat de Walen minder meedoen. Zij zijn immers al met te veel.
Jantje is offline  
Oud 8 december 2007, 18:45   #36
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beetje normaal zeker dat de staking in Vlaanderen beter gevold word dan i Walonnie, er zijn namelijk meer waalse machinisten dan Vlaamse, maar er rijden wel meer treinen in Vlaanderen dan in Walonnie.
En daar de staking juist diend om meer machinisten te eisen, is het heel normaal dat de Walen minder meedoen. Zij zijn immers al met te veel.
Ik vermoed dat VL en WL machinisten het hele land doorkruisen.
Treinen stoppen toch niet aan de taalgrens?
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 18:51   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vermoeden is fout.
Veel treinen rijden slechts op bepaalde trajecten en doorkruisen niet heel het land.
slechts een beperkt aantal doorkruist het hele land.
En de machinisten worden steeds zodicht mogelijk bij hun woonplaats te werk gesteld.
Trouwens veel Vlaamse machinisten moeten ook regelmatig in de havens gaan rijden, juist omdat er te weiging goederentreinmachinisten zijn.
Jantje is offline  
Oud 8 december 2007, 19:17   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Treinen stoppen wel degelijk aan de taalgrens, en bussen en trams ook. Want als we de FRbelgen mogen geloven komen er blokkages aan de taalgrens eens Vlaanderen onafhankelijk wordt. Dat heb ik zelf gezien op RTBF en de bron was een goede FRbelg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 december 2007, 19:19   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Feest zal niet blijven duren.
Spoor = laatste monopolie wegens concurrentie niet eenvoudig.
Jouw FRbelgen roepen al 30 jaar dat Wallonië de ster van Europa zal worden. En hoe meer geld men pompt in dat rampgebied, hoe meer er in de zakken van politici gaat en hoe rampzaliger dat gebied wordt. En de gemiddelde FRbelg blijft stemmen op mensen waarvan men weet dat ze aktief aan corruptie doen. Nee echt, je kan niks aanvangen met dat stukje miserie. Responsabilisering is het enige dat gaat helpen maar dan moet je minstens een confederale staat hebben.

En dan durf jij Leterme nog te besmeuren die mijn insziens nooit aan corruptie heeft gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 december 2007 om 19:21.
Jazeker is offline  
Oud 8 december 2007, 19:29   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kLOPT.

En ik ken zelf een hoop Walen en Brusselaars die in Vlaanderen werken en zich afvragen waarom zij geen werk in Brussel en Walonie kunnen vinden.
Sommige onder hen zijn baanchauffeurs en klagen zelfs dat zij voor meer dan 75% hun ladingen in Vlaanderen en Nederland moeten ophalen en in het buitenland moeten gaan lossen.
Maar met hun volle vrachtwagens wel gewoon door Walonnie moeten rijden.
Sommige hun thuishaven met hun vrachtwagens is zelfs de oude Luikse binnenhaven, waar nu bijna geen enkel schip meer komt.
Vaak vragen zij, waarom laten jullie Vlamingen de containers niet met een schip tot in Luik komen en worden ze daar dan op de vrachtwagens geladen.

Luik is de 2de grootste binnenhaven van Europa. Vorig jaar is er dacht ik zo'n 15 miljoen ton gelost en geladen.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be