![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Die 60% geldt voor omwonenden binnen een afstand van 5km, op een hogere afstand is volgens de onderzoekers het effect ook nog merkbaar, maar neemt het af.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 december 2007 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien heeft het te maken met de hoogspanningskabels die er in de buurt staan?
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Zoals reeds opgemerkt, men weet (nog) niet wat juist de oorzaak is.
Andere open vragen:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 9 december 2007 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
|
![]() Die studieresultaten van de Duitsers zijn trouwens lang geen alleenstaand geval. De aanwezigheid van (probleemloos werkende en zogenaamd goed afgeschermde!) kerncentrales en kanker werd al langer gelinkt:
Niet voor gevoelige zielen, de resultaten zijn verbazingwekkend... Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.mindfully.org/Nucs/2005/J...ion17feb05.htm Citaat:
Citaat:
[SIZE=4][/SIZE]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 december 2007 om 17:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke industrie er in de omgeveing is maakt niet veel uit. De oorzaken, mss een beetje van alles bij elkaar. Straling, hoogspanning, verhoogde vochtigheidsgraad, verhoogde omgevingstemperaturen, besmet koelwater, doordringen van radio-activiteit in de omliggende gronden. De mens begint dit goedje immers pas te kennen, maar vele mopen er reeds heel hoog mee op, want de gevaren er van zijn immers nog niet geweten en wat niet weet, niet deerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Staan er bij kerncentrales meestal geen industriezones? En wat met Steenkoolcentrales?.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om gezondheidsreden is het dus al noodzakelijk dat men van de massa productie van stroom afstapt, want zelfs het transport er van is niet gezond, wat zou de winning van dergelijke hoogspanning gezond kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrees dat de hele industrie wel zal verantwoordelijk zijn. Maar ne belgische professor die dan ineens begint te zeveren over tsernobyl, kan moeilijk ernstig genomen worden. Naast de populistische politiekers, nu ook al de populistische professors.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() "Zestig procent meer kans op kanker!", zoiets klinkt natuurlijk goed, maar het betekent niets.
Als ik twee lotjes koop van de Lotto, heb ik ook honderd procent meer kans om te winnen. Dan nog blijft die kans vrij klein.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Maar goed, het zijn lekker dramatische cijfers hé.
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nochtans zijn die vissen hier in Doel die in dat koelwater zitten wreed gezond hoor, die zijn bijzonder groot en gezond ook al door het warme water. Men kweekt die daar om de effecten te bestuderen zoals ze kanaries in de mijnen hadden vroeger. Maar ik zeg het opnieuw, waarom worden wij daar dan niet beter over geïnformeerd als er werkelijk gevaar is voor de volksgezondheid? Bizar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar in de buurt van een verbrandingsoven, daar is ook al een hoger risiko.
En langs een grote drukke baan wonen ook. En in de Ardennen zijn er kalkformaties of wat-weet-ik die ook slecht zijn. En Frankrijk staat echt vol van kernsentrales. En roken. Pas op, ik ben geen blinde aanhanger van kernenergie. Maar ik sta wel zeer achterdochtig tegenover brood-onderzoekers (wetenschappers die in opdracht van een betrokken partij iets onderzoeken).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Een kapitalist zal nooit beter kunnen uitdrukken wat een mensenleven voor hem waard is dan jij nu doet.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wie dat onderzoek van de universiteit van Mainz gefinancieerd heeft. Jij precies wel? In ieder geval is er verder, onafhankelijk, onderzoek nodig. Zoveel is duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Is er iets niet kankerverwekkend ?
Laatst gewijzigd door Andro : 9 december 2007 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Ik zit al zolang met dezelfde vraag, ik vraag het me ook af. We worden alsmaar ouder en ouder.
Idd, het is begonnen met de witte produkten, sindsdien is het niet meer gestopt. Een mens ziet geen bomen meer door het bos op den duur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Meer zelfs: werknemers bij kerncentrales krijgen minder kanker dan het gemiddelde in de samenleving (gevolg van het Healthy Worker Effect).
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 10 december 2007 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach zo. Awel, haal dan uw pretentie maar boven om dat eens logisch uit te leggen.
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Please ignore my previous post.
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() [quote=Turkje;3136652]Dit lijkt me dikke zever: er zijn talloze andere studies geweest die het tegendeel aantonen. [/qupte]
Er is meer onderzoek nodig, lijkt me een iets spaarzamere conclusie. Citaat:
![]() |
![]() |