![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() vermits het hier gaat over New York en dus de VSA, raad ik je aan de Patriot Acts eens te lezen. Dan is er nog Homeland Security. Lekker zo'n privé legertje, om te hebben. FEMA. De talloze taser incidenten. Te veel om op te noemen. Neem eens een kijkje in de NWO draad zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard zou het even gek zijn dat dan maar meteen 1-op-1 te gaan 'linken' aan het beleid van de beschouwde periode Laatst gewijzigd door praha : 11 december 2007 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 december 2007 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Daar schuilt hem zich nu net het probleem. De lijn wordt steeds dunner en dunner. Onder het motto van terrorisme bestrijding en zero tollerance worden stap voor stap rechten weggenomen. Een gevaarlijk spelletje als je het mij vraagt, waar wij, Jan met de pet, uiteindelijk de dupe van aan het worden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het spreekt voor zich dat willekeurig optreden van de politiediensten evengoed laakbaar gedrag is. En dat zulk gedrag alleen maar tot meer criminaliteit leidt. Er moet altijd een goed evenwicht zijn tss veiligheid en individuele rechten. Een verstoring van deze balans naar beide uitersten moet dus vermeden worden. Een vuistregel in "contacten" met veiligheidsdiensten lijkt mij om alles wat tot verzet zou kunnen geïnterpreteerd worden te vemijden. Achteraf kun je dan beter de rekening maken van eventuele cowboys en sta je ook sterker in je schoenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Gevangenissen pakken symptomen aan, dus we kunnen er bijbouwen, en blijven bijbouwen of uw aanpak veranderen, maar hoe efficient hij ook is, je bent nog altijd een symptoom aan het bestrijden en je zal maw nooit in uw opzet slagen.
Ik denk dat het stilletjesaan tijd wordt om een alternatief te vinden behalve voor gevallen die echt een gevaar vormen voor de maatschappij. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we ze zomaar moeten laten lopen, maar iemand voor een aantal jaren wegsteken in een klein kotteke tussen andere criminelen en dan hopen dat hij er als een beter persoon uitkomt is vrij idioot in mijn ogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat een straf zinvol moet zijn en dat recidive moet vermeden worden. Een straf kan volgens mij echter alleen maar zinvol zijn als je de dader responsabiliseert voor hetgeen hij gedaan heeft. Als een crimineel het idee krijgt dat het "de schuld van de maatschappij is", waarom zou hij zich dan nog inspannen om zijn leven te beteren? Als we spreken over criminelen kunnen we ook niet anders dan spreken over de slachtoffers. Je kunt het idioot vinden dat iemand tijd in de gevangenis moet doorbrengen en daar valt ook wat voor te zeggen. Maar als je criminaliteit zou gedogen, moeten slachtoffers dan nog wel blijven handelen volgens het boekje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is? Zou moeten misschien, maar de realiteit is het omgekeerde van wat u zegt. Geld is de eerste prioriteit van de overheid. Veiligheid staat erg laag op de lijst van waaraan dat geld uit te geven. Voor de overheid is het veel goedkoper om criminelen niet op te sluiten dan wel. Flitspalen daartegenover zijn pure jackpots voor de overheid, dus daar geldt er wel een véél hardere repressie. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 december 2007 om 05:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, ik ben niet vergeten ertussen te zetten
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Het idee voor dit maatschappelijk project kreeg ik toen ik een tijdje geleden las dat door een conflict met een opkuisfirma, het in de Belgische legerkazernes erg vuil ligt. Jonge criminelen (pakweg 16 tot 28 jaar) kunnen anders worden gestraft. Waarom niet van hen een soort ongewapende dienstplichtigen maken? Hun dagen zien er dan als volgt uit: in de voormiddag kuisen ze de gebouwen, onderhouden ze de gazons etc... In de namiddag worden ze verplicht te sporten onder leiding van een militair: lopen, pompen, noem maar op... Men leert de jongeren letterlijk in de pas lopen (dat spreekwoord komt niet voor niets hiervandaan). In tegenstelling tot de echte militairen krijgen ze geen wapentraining (men moet geen problemen zoeken door criminelen vertrouwd te maken met wapens). De jonge criminelen moeten zich aan de instructies van de onderofficier houden, zoniet vliegen ze terug naar de gevangenis of jeugdinstelling, en voor langere tijd dan ze moesten doen in de kazerne. Om toch een onderscheid te kunnen maken tussen de criminelen en de echte militairen, lopen eerstgenoemde in de oude legerpakken. Voor elke kazerne nemen we een tiental jongeren, dat moet genoeg zijn om de boel proper te houden, en het zijn er ook niet teveel om -indien nodig- de baas te kunnen. Alleen maar voordelen: de delinquente jongeren leren er wat gezag is, ook verdienen ze al een centje om opnieuw te kunnen beginnen als de straf is afgelopen. Wat denken jullie? 2008 --> eerste proefprojecten in enkele kazernes 2009 --> het experiment wordt uitgebreid over heel België 2012 --> Den Ardennees krijgt de prijs van de Koning Boudewijnstichting voor dit succesvol maatschappelijk project ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ...2013 --> Belgisch leger overspoeld met bendes zoals het nu al het geval is aan't worden in de VS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: